vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Lika botar lika

See User information
Vältrandet i det falska egot är allt för vanligt idag. Endast nära-döden-upplevelser tror jag skulle kunna vända denna trend hos en enskild person. Men hos ett helt kollektiv? Där ligger utmaningen.

Posted on: 2008/1/28 6:26
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

emil322 skrev:
Att du blivit bombarderad av pm och känner dig påhoppad var ju tråkigt att höra, men om du nu skiter i det så mycket som du säger, är det då lönt att du gnäller om det i var och var annan tråd du tar upp.

sanningen skáll fram, och trackaserierna skall uppmärksammas, de skall heller inte glömmas, så fort nån trackaseras, skall wiseguy stå där och berätta hur det går till här på vaken.

Jag sewr det som min uppgift att ta den svage i parti, och ge mitt stöd. Självklart vill ingen att detta skall vara känt, men så fort personangrepp kommer till tal, skall jag ge igen, och med stor energi och med oförtröttlig strategi, ge igen, och igen.

Ingeting skall glömmas, eller förlåtas, så att andra kan utmålas eller kväsas, och att dessa personer, skall för ens en sekund, tro att de var ensamma om "sin" behandling av admins här.

Om jag blir illa behandlad, vem kan då ta bort detta?

Vem kan trösta mig? Vem kan trösta knyttet? Svar ingen, har man skitit i det blå skåpet, har man gjort detta, och får stå sitt kast. Enda lösningen på problemet, är att ni som anordnar lynchmobbar, och grupptryck, slutar med detta, ni kan inte vinna, inse att det är bara gammal vanlig mobbning, och att ni kommer bli exponerade, och offentligt avrättade, inför öppen ridå, till allas beskådan, och de med insikt, garvar åt er.

Så jag kommer fortsätta berätta om detta, så länge det finns anledning till det, och det fanns det, eftersom du denna gång, försökte inskränka mina friheter att själv posta vad jag vill posta.

Men frihet kanske inte är nåt viktigt att andra har, bara man själv har den?

Tänk Er Steffo som Statsminister/ President?

Han skulle vara både Försvarsadokat, åklagare och Domare på samma gång.

Du är en ärkebabblare som inte lyssnar på nån annan än dig själv, och dina eviga självsuggererande mantran.

Du snackar om vikten av ödmjukhet fast du är så "hög på dig själv" precis som zink, att du inte ens märker det själv när andra påpekar detta för dig.

Ett tips kan vara att sätta dig ned å titta på "Ordförande Persson", dokumenträren om Göran Persson, så kanske du ( Förhoppningsvis ) får några självinsikter.

I din våta dröm tror du att jag kommer lyssna till dig,, ditt tomma floskel-orerande har inte tillfört nått paradigm, eller bättrat existerande paradigm.

Skulle jag få bestämma, skulle det vara förbjudet för dig att stoppa fluorpinnen i munnen hela tiden, fast ,man talat om för dig att det pajar manicken innanför pannbenet.

Du har svårt med att trivas med folk du inte kan kontrollera, och kan inte acceptera att man hela tiden är sig själv.

Flera har sagt att kampen är en intellektuell kamp, visst är det jobbigt då va?

Jag snackar inte om vikten av ödmjukhet, jag snackar om avsaknaden och hyckleriet med detta resonemang, de flesta som tar det till orda, saknar det själv. Detta har jag påpekat. Det jag efterlyser är insikt.

Jag har dock varken ödmjukhet eller insikt ibland, men jag kan i vart fall erkänna detta själv. Jag är inte beroende av kvitton från andra på att jag är den jag är. detta gäller ochså att jag inte tickar på ditt beröm, eller avsaknaden av beröm, eller kritik, eller brist på kritik.

Eftersom du bara vill diskutera person, har jag inget att säga dig, mer än att du är färglös. Inte mycket att diskutera. Kul att du finner energi i att beskriva mig dock, detta betyder att du har sett nåt av värde, som får dig engagherad. Tackar för detta, hoppas din tid kommer dig positivt till del.

Posted on: 2008/1/28 9:54
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Vältrandet i det falska egot är allt för vanligt idag. Endast nära-döden-upplevelser tror jag skulle kunna vända denna trend hos en enskild person. Men hos ett helt kollektiv? Där ligger utmaningen.

exakt huvudet på spiken där. Jag har testat, inte nära döden, utan mera "döden upplevelsen" Man får ett ny perspektiv, när man har sett "the other side" Insidan av sig själv, kommer som ett brev på posten.

Allmänheten utom räddning, insikt är för de som kan gå före, dom kommer alltid ligga före. Dock banar de vägen, och röjer ny mark. Så dom andra kan enklare gå. De går på ny mark, men bjäbbar emot. Symptomatiskt.... hehe

Posted on: 2008/1/28 10:02
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper