Vakencorner
|
Re: Tål Vaken hela sanningen?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
VAR har jag skrivit att jag gillar hans "sekt". Om du vill veta så gör jag det inte. Capisch? Quote:
BULLshit! Det jag reagerar på och det som jag är nästintill allergisk emot är Hyckleri, medveten ignorans, narcissiter och allehanda självpåtagna och arroganta förvarare av lögnen.
Posted on: 2008/10/9 18:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
Heh heh... du kallar ju mig för allt det där ovan, men har helt fel. Jag försvarar definitivt ingen lögn, men du måste ta hela steget ut till sanningen. Du har förstått mycket om konspirationerna och NWO, men det är fortfarande vissa saker som du inte kan släppa. Du har fastnat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bennybear är du rasist?
Anledningen till att jag frågar är dina tidigare inlägg, och att Frihetsguiden inte har några problem att kalla sig rasist "Ja, vi är rasister – det är inte förbjudet." http://frihetsguiden.blogspot.com/
Posted on: 2008/10/9 19:11
|
|||
|
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!
-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det beror på vad du menar med "rasist"? Min ståndpunkt i frågan är att ALLA folkgrupper har olika Kulturella, Religiösa, Etniska och historiska bakgrunder. ( Alltså i motsats till Evolutionisternas halvsannigar och lögner vars otroligt bristande bevisföring påstår att alla Folkgrupper-raser härstammer ifrån Halvapan, Lucy i Tanxznia, gör gällande. ) OCH att dessa olika bakgrunder format olika beteenden, sätt att se på verkligheten, olika moraliska värderingsgrunder osv hos de olika Folken. Som Indianhövdingen Sitting Bull sade: - Den store Anden ( Gud ) har givit alla Folk. De Gula, Röda, Svarta och Vita varsitt landområde att bo och kunna utveckla sig på. Så är Andens tanke och mening. Och till skillnad ifrån Evolutionisterna och marxisterna så anser jag att alla människor INTE är lika utan har en hel del ( Inte all om man t.ex är adopterad ifrån ett utomeuroéiskt land till Sverige ) av sina religösa, idémässiga, moralska syn- och värderingsgrund i sitt folks Historiska kontext. Alltså Svenskar och Nordeúropéer har lika stor rätt till Självbetsämmande och Suveränitet i sina länder som Koreaner, Japaner, Indier, Irakier, Palestinier har till sina hemländer.
Posted on: 2008/10/9 19:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det jag kommit fram till är att vi alla människor, djur, växter, är alla en del av ett och samma väsen. Att tycka illa om någon annan eller ens döma någon annan är som tycka illa om sig själv och att döma sig själv. Att klistra etiketter på andra är väl PK om något. Att säga att de har en längre intelligens är politiskt korrekt på ett plan, eftersom det politisk korrekta alltid splittrar människor ifrån varandra och gör oss omedvetna om att vi har en samhörighet med varandra. Mångkultur är inte av ondo, det är när politik tvingar fram den utan att vi själva har valt det som är av ondo.
Skulle folk röra sig som de ville så skulle vi inte ha några problem med mångkultur. Eftersom folk som tvingas flytta på sig eller folk som tvingas ta emot flyktingar/invandrare inte själva har valt det så känns det som man på både sidor att man står maktlös. Det som driver fram konflikter är bl.a denna maktlöshet och att det leder till att man känner att ens frihet är hotad. Människor reagerar när de får göra saker som de inte vill, vissa kan hantera detta så omgivningen inte märker det, medans andra sprider ut sitt ogillande och gärna går till angrepp.
Posted on: 2008/10/9 20:16
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/9 20:33:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@bennybear
Att du svävar på svaret på frågan om du är rasist är föga förvånande. Har jag tolkat ditt svar rätt om jag skriver så här: Du är rasist, men är rädd att kalla dig det p g a vad andra kan tänkas väga in i ordets betydelse. Ser du rasism som någonting positivt som totalt missuppfattats av den röststarka majoriteten?
Posted on: 2008/10/9 21:24
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det låter vackert med en gränslös värld, men med dagens mänsklighets moraliska förfall så finns det knappt någon möjlighet till ett realistiskt genomförande av detta.
ALLT i skapelsen har sin plats. Gränssättningen existerar i den fysiska världen såsom integritetsskydd och försvar emot yttre hot och skadlig inverkan samt en plats där alltifrån Atomerna, cellerna, organen, kroppen, Familjen, Folken, arten, rasen, nationen, Planeten, Galaxen har en möjlighet och skyddad och avgränsad rymd- och miljö för att kunna leva och utvecklas ostört på. Som den av så många vakenanvändare, hatade Novaxc´s inlägg försökt beskriva så vill de Mörka och destruktiva krafterna på alla sätt försvaga, förstöra och underminera detta skydd som skapelsen byggt in i allt liv: I från det stora till det lilla, genom att försvaga vårt immunförsvar medlels spridning av alla gifter, skapa kaos i samhällen medles spridandet av Könskrig ( Feminism ) Klasshat ( Marxism ) Folk- och Kulturblandning ( Massinvandring och mångkultur ) Kulturförstörelse ( Hedonism och Religionshat ) samt krossandet av Nationalstaten medels Globalisering, "Frihandel" och INTER-nationalistiska idéer. "Som ovan så nedan."
Posted on: 2008/10/9 21:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Är det realistisk att tro att man kan lämna tillbaka Nordamerika till de röda, Australien till de bruna etc ?
Posted on: 2008/10/9 21:40
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
/// ALLT i skapelsen har sin plats. ///
- Ja, och jag tror en sak, du en annan, vem har rätt? Det finns saker att tro på som för alla samman! Det finns också saker att tro på som för oss bort ifrån varandra, det om nåt är agendans vilja, att slita isär människor. Det heter väl också "the human kind" o inte "the human kind's" |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dessa folk anser jag även blivit fruktansvärt behandlade under historien. Värt att nämna är att där samvaron verkat var som bäst och Fredligast emellan de Européiska kolonisatörena och Indianerna var faktiskt i Minnesotatrakterna där de Nordiska emigranterna slog sig ned.
Posted on: 2008/10/9 21:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Patriotism kan vara sunt om det innebär att man älskar sin egen kultur och den etik som denna kultur bygger på. Handlar om kärlek till den plats man är född och uppvuxen.
Dock har det inget med nationalism att göra, nationalism är att avgränsa sig ifrån andra och är ett politiskt påfund som splittrar och är ett sätt att identifiera sig med någonting som inte existerar. Stater är politiska konstruktioner som endast existerar på ett papper och har man problem med att finna sig en egen identitet kan man göra det lätt för sig genom att identifiera sig med en stat som någon annan hittat på
Posted on: 2008/10/9 22:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Avgränsning behövs och är A Och O i skapelsen som jag beskrivit innan.
Ditt hem är din borg. Precis som du avgränsar dig i din lägenhet bakom din dörr ellet Hus för att kunna vara dig själv. Integritet heter det. Djuren har sina revir. Stammen hade sina Byområden. Folken sina landskap. Ifrån det lilla till det stora så hänger vi i hop i orsakssammanhang. I från Familjen till släkten, vännerna, Bygdgemenskapen ( OM den finns kvar ) Lanskapet med dess dialekter och Kulturer ( Det lilla som finns kvar ) till Nationen och Kontinenten med dess kulturella och etniska likheter. Du har ju antagligen mycket mer gemensamt både kulturellt, filosofiskt och Historiskt med Folk ifrån Australien, Canada och Tyskland än vad du har med folk ifrån Nya Guinea eller Somalia just pga de Kulturella, etniska och Historiska skillnaderna. Ända sedan fornhistorien så har ju stammarna och Folken bildat olika slags gränser som försvar och integritesskydd som en förutsättning för det egna folket möjlighet till fredlig levnad och möjlighet till utveckling. Om man nu gillar MÅNGkultur så borde man ju kämpa för att ALLA folk och kulturer ska få ha så bra möjligheter som möjligt att få leva sina liv som suveräna och självständiga Folk i fred och frihet, i de landområden ( Nationer ) där de har bott och är uppväxta i generationers generationer.
Posted on: 2008/10/9 22:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att inneha en hög personlig integritet är när man inte tillåter sig till annama t.ex. politiska doktriner, sina föräldrars åsikter, samhällens politiskt korrekta åsikter utan bygger upp en bild av sig själv på egen hand utan så mycket påverkan utifrån. Desto mer man har utifrån, desto lägre är ens integritet. När man rättar sig efter någon annan så förlorar man en bit av sin integritet. Tanken på t.ex. nationer eller nationalitet kommer utifrån och att annama sådana tankar är en liten förlust av ens integritet. För mycket sånt självbedrägeri och man har ingen identitet kvar utan består endast av de etiketter som man tillåtit någon annan klistra på en, eller att man självmant tagit på sig en etikett.
Posted on: 2008/10/9 23:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du resonerar som en marxist. Att INTE ta till sig sina fäders och förfäders visdom och kunskap är PRECIS det satanisteliten vill att du skall göra. Det är ju därför man låser i gamlingarna på åldrinmgshem i dagens samhälle, så de inte skall kunna föra över sina erfarenheter och kunskaper till de kommande generationerna. Att isolera generationerna från varandra är en effektiv metod för att göra människan rot- och identiteslös och därför ett lätt offer för Elitens indoktrineringsanstalter, Skolan och medierna. Att du skall ta avstånd ifrån din kulturella historia och anamma "gränslösa" och supranationella-kosmopolitiska idéer är ju PRECIS det de vill. Detta skriver ju t.om Frimuraagenter som Bertrand Russel och Bröderna Huxley om i sina böcker. För Eliten är dina förfäders historiska- kulturella kunskaper och koppling till ditt förflutna ett HINDER för deras nedbrytning av dagens suveräna nationalstater till deras så hett eftertraktade Världsfederation under de Förenta Nationerna. Det är ju bl.a därför som Historieundervisningen skurits ned med hälften i skolorna de senate 20 åren.
Posted on: 2008/10/9 23:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Etiketter tar jag inte på mig. Försöker låta bli att sätta några på andra. Anser detta bara vara ett sätt att slippa bemöta kritik. Föräldrar kan säga mycket bra saker, men det handlar mer på vilket sett de säger dessa bra saker. (Har debatterat detta på annan plats, blir OT här) Att bara ta in det de säger och göra det till sin sanning gör i allafall att man inte ens existerar, utan är en kopia av ens förälders tänkande. Föräldrar har en benägenhet att tvinga på barn saker, inte tillåta dem att ta reda på saker själv osv... Oftast inget ont i det, men det har konsekvenser som inte är så bra eftersom det är ett angrepp på barnets integritet och är att åsidosätta att barnet har ett eget intellekt som själv kan komma fram till samma slutsater. När det gäller "gamlingar" är förhållandet oftast annorlunda av naturliga skäl och information därifrån kommer oftast utan krav osv... Alltså du missförstår mig.
Posted on: 2008/10/9 23:43
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
/// rättvisa och frihet ///
Råder den regeln för alla som bor på jorden? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hela resonemanget tycker jag härstammar från
http://en.wikipedia.org/wiki/Helena_Blavatsky http://sv.wikipedia.org/wiki/Helena_Blavatsky Men hon har ju inspirerat andra människor genom sin bok "Den hemliga läran" (jag har läst den men blev inte inspirerad) så vem är förvånad över att de tankegångarna fortfarande lever.
Posted on: 2008/10/10 9:03
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Stod det något vettigt i boken?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet inte nu vad du svarar på - använd citatfunktionen om du svarar på något, så blir det lättare. Ditt tänk är pk och programmering från det dåliga därute. Det finns bara en sanning. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tala om vad/vem di replayar till... Vad är det du inte ser det som, spårväxling eller att du var fel ute? Nu är du ändå mer på sidospår ju. Du skrev att det inte finns raser - varför skrev du en en sådan felaktig sak? Är du inte tillhörig en ras, kanske den kaukasiska? Är du inte en människa? Om du är det så tillhör du en ras. Suck. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det finns bara en sanning. Betyder inte det att det i så fall bara finns en enda värld och i den världen ryms idagsläget bara det som denna värld anser vara rätt, riktigt och politiskt korrekt? Betyder inte det också att jag inte längre är ensam i min värld, utan alla lever i en och samma värld och har exakt samma bild av hur världen ser ut? Håller inte med i så fall, min sanning är bara min, och min värld är bara min. När t.ex. en människa dör så dör en hel värld som vi aldrig någonsin kommer att finna här igen.
Posted on: 2008/10/10 18:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förnufuftet söker svaret inom oss,Viljan söker sig utåt.
Posted on: 2008/10/10 18:46
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TILL SEBBEN,
Sebben, det låter som du är besviken på att jag inte tycker som du! En sanning? - Lita på den som söker sanningen, och lita på att det är nåt på tok, om någon säger sig veta sanningen. Jag öppnar dock locket för ny info, vad är det som är sant Sebben? Vad är den enda sanningen? Jag fattar förmodligen om du skriver själv, med egna ord, länkar bryr jag mig inte om, då är det inte din sanning. Ras o vad jag tillhör? - Jag är människa och tillhör den mänskliga rasen. ( The Ambres way ) - För att nämna ett väderstreck! Jag skrev inte felaktigt enligt min livsuppfattning just nu! Eller skall jag skriva utifrån din? frid
Edited by ance on 2008/10/11 7:40:02
Edited by ance on 2008/10/11 7:45:08 Edited by ance on 2008/10/11 7:45:37 |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login