vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Frisk och rensningskur, uppdateras dagligen! (Friskvård)

See User information
Jag jag tänkte det, den här tråden skulle uppdateras dagligen jag börjar undra om köttindustrin kidnappat Jocke och gjort hjälte-korv av han som en hämd för att han upplyst fel människa om verklgiheten. Mår du bra Jocke?

Posted on: 2012/10/21 15:34
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
I dag kom äntligen resten av juicerna hem, koncentrerade och utan vatten, socker och tillsatser. 15-30 ml per dag beroende på om man skall bygga upp eller bibehålla immunförsvaret.

1st C vitamin bomb, Acai Juice samt Goji. Detta blandar jag med Noni samt kollodialt silver, och efter att ha varit lite tom på juice så vill jag förmedla kicken :) Jag var trött och lite hängig, till det jag drack 15ml av alla juicer tillsammans med silver, det tog inte mer än en minut innan jag piggnade till.

Tackar naturen än en gång!

Posted on: 2012/11/15 12:23
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Utan juice och utan att tänka på vad man äter o lite kaffe o råtobak gjorde kroppen försurad. En tallrik soppa med grönsaker och juice chockhöjde PH värdet i kroppen. PH värdet ligger nu på över 7 som det skall göra!

En purjo hackas väl, 2 liter vatten, 2 organic veg buljong, 1 msk honung med eller utan kardemumma smak, 1-2 matksdar eko soja, 1 dl eko tomatpuré, 2 tsk bio cayenne peppar, 3-4 dl hackad spenat, 4-6 hackade morötter, 2-3 nävar haricots, 1-2 tsk lime juice (grön flaska eko eller hellre färskpressad), 1-2 tsk paprika pulver, 3-4 msk kallpressad olivolja, 1-3 tsk valfri kebabkrydda, 1 dl eko röda linser, smaka av med finmalen kardemumma/spiskummin och en liten skvätt vin om så finnes. Skall sjuda 25-30 minuter utan haricots, ca 10 min med haricots.

Hacka allt och blanda allt utom haricots, låt stå o sjuda sen i med bönorna, så himla enkelt. Denna soppa utmärker sig på PH skalan, pappret blev inte bara mörkgrönt, det blev blått!

Posted on: 2012/11/15 14:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag har filosiferat på det här med att fasta..
Och vid närmare eftertanke så har jag själv fastat väldigt länge om inte 10 år nu ungefär..
Men inte fasta som vanliga människor utan mer vänta tills man är rejält hungrig innan man äter , för maten blir så mycket godare då och samtidigt så undviker kroppen skador, och magsäcken krymper inte , man får i sig rejäla portioner trots fastande..

Kanske inte kan kallas för fastande men jag skulle kunna tro att detta gör att hjärnan tillverkar mer seratoniner för maten smakar godare..

Min fasta = Större njutning = mer seratoniner = bättre energier i kroppen = bättre häsla..

Vanlig religioös fasta = Mindre magsäck = mindre njutning = plåga = mindre seratonin = ? = känsla att man "överkommit" nånting som egentligen är dåliga energier från att man inte lyssnat på kroppen..

Jag är helt emot saker som är plågsamma som reigioner förespråkar som tex. fasta, spilla sitt eget blod på gatan för att visa sin tro, stå i kyrkan och lyssna på ointressanta tal om ingenting osv..

Jag tycker man helt ignorerar det naturliga och att vi människor avgör genom vårat signalsystem vad som är positivt, det ska inte en religion göra och sen blunda för om folk skadar sig själva för att visa sin tro..

Seratoniner är det eran hjärna fylls med när ni har en orgasm, så jag förespråkar onani som medecin också, kom till mig när ni vill ha sånna där tips om hur ni ska skapa seraonin hahaha

------------
Öj föresten jag sååg en kille stoppa silver i mikron som han skulle äta sen och visst, kanske inte är nå farligt med silver men jag kan nästan tro att mycket mikrovågor kan stanna kvar i silvret om det är i vatten tex. och sen kokar du väl organen på insidan av kroppen med mikrovågor..

Dock bara mina spekulationer än så länge haha
jag skulle föreslå hederlig ugn..
KRam

Posted on: 2012/11/15 15:22
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Friskvård skall inte göra ont i min mening, tvärtom!

Posted on: 2012/11/15 17:11

See User information
Klart man måste njuta av livet annars kan ingen må bra :D
wow jag fick lite seratoniner i huvudet av att bara skriva det där..

Jag tänkte det att tänk er om vi kunde välja vilka hjärnsubsatnser vi vill frigöra i hjärnan tex. seratonin, adrenalin och diverse "flykt"-ämnen som ska göra oss superstarka för en kort tid för att vi ska hinna skutta undan ett akut hot ungefär..

Detta skulle göra oss till stålmannen i princip och samtidigt skulle vi med enkelthet kunna öppna upp och prata om vad som helst med varandra bara genom att skapa lite seratonin så det känns som att man går på moln och alla är en..

ganska intressant att tänka på hur som helst för vem vet vad människan nästa steg i evolutionen är, kanske är det just det, full kontroll över hjärnsignal-ämnen och kroppsfunktioner tillsamans med en högre förståelse, ett högre perspektiv på oss själva helt enkelt och våra funktioner i kroppen..

Vi kan ju knappast veta vad som händer om vi määnniskor hade en pinealgland stor som en tennisboll..
Kanske hjärnämnen kan tillverkas med enkelhet, kanske det skulle vara logiskt..
Tåls att tänka på för mycket verkar hålla sig till vad som är logiskt..

Kram

Posted on: 2012/11/15 19:47

See User information
PH värdet i kroppen ligger nu över 8

Posted on: 2012/11/16 17:14

See User information
vad betyder det?

Posted on: 2012/11/16 17:55

See User information

Posted on: 2012/11/16 18:47

See User information
Värdet var lågt innan jag fick hem dom nya juicerna, tog inte mer än ett dygn att ställa om allt!

Posted on: 2012/11/16 18:49

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
PH värdet i kroppen ligger nu över 8

Quote:

anvendernamn skrev:
vad betyder det?

Alkaliskt... Din kropp är en biologisk elektriskt driven...

Det finns inte en nerv, cynaps eller en muskel du inte kan rucka på, utan en konduktivitet av signaler...

Så håll din kropp konduktiv (Gärna på fler sätt än en)...

Posted on: 2012/11/16 23:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information

Lite intressant, då det togs upp detta med cancer i tråden...
Lite kul att forskare nu även hörjar se saker som vaken-folket yrat om under en lång tid...

http://theintelhub.com/2013/01/10/ove ... alt-the-spread-of-cancer/

http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10555-012-9369-5

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120827152050.htm

Posted on: 2013/1/12 10:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper