vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »

Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information
@shilton
Quote:
Jag håller med Nightmaster. Du förklarar verkligen på ett bra och nyanserat sätt iwarrior. Jag tror att du är inne på rätt spår. Dock så skulle jag vilja tillägga att det som sker nu är att vi går från en era av egostyrd värld. Därav all denna kaos just nu i världen. Egot kämpar med näbbar och klor för att behålla sin ställning som envåldshärskare. Men det är en fight som är dömd att mislyckas eftersom egot är underordnat något mycket större. Egot tillhör intellektet.Intellektet har dominerat vår värld klart nu och det är dax att ta nästa steg i utvecklingen.Det finns något mycket större än intellektet som är verksamt.En intelligens som vida överstiger det. Det är det vi håller på att få kontakt med nu.

Japp (o tackar vänligen), grunden till fortsättning är balans på många olika nivåer uppfattar jag det som. För att leka lite, en vänster dominant har sina problem, en högerdominant sina, (tänker på hjärnhalvor här).

Framtiden behöver balanserade beslut, vilket går hand i hand med balans mellan de ovan två nämnda.

Intellektet fungerar lite som doktorer och vit medicin, ploppar det upp en psymtom så finner man ett plåster eller något annat som tar bort symptomen, känner man instället efter så kan man bota sjukdomar på rotnivå. Känsla och empati(etik) blir förhoppningsvis framtidens härskare istället för att härska över känslor.

(Intellektet manifesterar inte så bra utan empati/hjärta, dock inget nytt)

Det har länge varit populärt att stänga av känslor för att komma vidare och framåt, många yrken går också ut på total brist på medkänsla, som soldaten t:ex.

Presenterade man offret innan skottet avfyrades så fick man kanske ett annat slutresultat. Att presentera offret i denna situation torde vara det samma som att dela med sig av lärdom/kunskap om denne. Som jag var inne på förut och som många andra skrivit om på detta forum, känner vi till varandra bättre och har mer vetskap om våra olikheter så blir vi familjära med varandra, (familiar(känner igen)).

Se på fenomenet i Ultimate Fighting Championship, förmodligen boxning också, det är svårare att gå en fight med någon man känner till, än värre, med någon som man är vän med.

Att vara vän(bekant) med någon kan vara så enkelt som att dela ett gemensamt intresse, vilket vi alla gör redan nu, fred och frihet, men vi har våra olika ideer om hur detta skall ske.

Förhoppningsvis så händer det som en del av maya folket har siat om, ett vidgat medvetande under 8 minuter den 21:a december 2012. Kanske kan vi då förstå det vi vanligtvis går och blundar för, håller tummarna.

Må väl!

Posted on: 2012/12/10 4:49
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
vetenskapen har gjort 2 fel..

Man tror materia är solida material när det egentligen är atomer som snurrar snabbt runt energi.

Och även att vetenskappen ignorerat att vi påverkar energier me våra egna energier, eller till vilken omfattning vi påverkar världen med våra energier, har ignorerats..

Det är nu vetenskap förenas med gud och själar ..

Inte för att jag tror att många svenskar kommer vilja lyssna på sånnt, vetenskap för gud och själ, och vad livet är, tyvär inte i Sverigem.. Att allt och alla är en del av det som skapat allt, för det som skapat allt måste varit det som fick atomer att snurra snabbt kring energi och som även fick oss att uppfatta det som materia..

Vetenskapp som gör att hela Sverige skulle satt ner foten mot politiker imorgon för vad finns det egentligen att frukta när vi fått en fri vilja och är en evig själ som gått från kropp till kropp på jorden ett ganska bra tag, dom flesta av oss iaf..

Föresten så tror jag inte en sekund på att tänkandet sker i huvudet eftersom vi är fortfarande inte våra kroppar utan ett medvetande/en själ.. Men såklart kommer instrumenten visa aktivitet i hjärnan om en viss tanke framkallar en reaktion som är lagrad i kroppen.

Men hur som helst, tänk på saken..

Kram

Posted on: 2012/12/10 16:33
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Otroligt intressant, han pratar om Mayakalendern och astronomi som påverkar oss..

Kram

Posted on: 2012/12/10 20:38

See User information
Iwarrior, finns det någon ledtråd av ungefär vilket tid eller vilken händelse som påverkar att just dessa 8 minuter ska påverka mest?

Den enda ledtråd jag själv kan koppla ihop med 8 minuter är Solen, det får mig tänka då att man ska möta sol uppgången och dess första ljus vilket tar 8 minuter att färdas hit.

hade varit bra veta nån som har koll på det och kan säga en relation till just det... skäms lite att jag inte kollat på någon video trots allt.

Posted on: 2012/12/10 21:20
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Hade även varit intressant att passa på fråga er , om ni blint litar på detta? eller är ni förberedda sedan innan att söka ljuset tidigare udner tiden, vilket jag ser att ni med all säkerhet gjort.

Men jag menar, om ni inte känner av något speciellt alls just den dagen vilket många verkar tro att dem ska , vad ska det bli av alla dem som väntat på denna dagen?

Ska ni ta dagen som vilken anna dag som helst och fortsätta elelr kommer ni att sträva bli mer andliga medvetet?

ska man försöka bli nåt, eller ska man vara det man är?

Själv känner jag mig andlig förövrigt när jag är med goda människor, skulle kunna gå i elden för dem flesta jag en gång druckit en kaffe med utan tvekan.. Men samtidigt skulle jag inte tveka knocka personer som skulle överdriva på något sätt eller fösöka lyfta handen mot mig som jag aldrig tidigare sett.

På sätt o vis känner jag mig god samtidigt som brutal när stunden kommer, och personligne skulle jag aldrig vilja ta bort helt den brutala sidan , den är som ett skydd även för dem som finns i närheten av mig. Aldrig har jag behövt ta en fight exempelvis för min egen skull, det har alltid varit för mina vänner eller när jag sett andra som nedvärderat eller trakaserat personer som legat i underläge.

Så vad skulle hända om nästan hela världen blev Buddas eller jesus som vänder andra kinden till eller som sitter och mediterar sig till sömns, medan ett land är full av demoner som går till attack? Låter man dem göra som dem vill eller går man till hårt attack?

Posted on: 2012/12/10 22:20

See User information
Du skapar ju att demonerna och katastrofer kommer så länge det är bilden du målar upp åt dig själv, jag tror det blir en separering på dom som vill leva som en i harmoni och dom som är förälskade i materialism och rädsla för dom tror att dom är 1 människokropp med 1 liv..

Man väljer själv om man reagerar med rädsla och panik eller kärlek och förståelse för att rädsla och hat är låga vibrationer som kommer låsa dom människorna på en tidslinje i princip..

Som jag förstår det..

Posted on: 2012/12/10 22:27
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Du har delvis rätt, men hur ska du kunna möta en med kärlek som är påväg att knivhugga dig ?

Det är ju lite svårt, visst man kankse kan välja försvara sig för att inte få knivhuggen, men denna kille kommer att försöka hugga en annan nästa gång.

Jag tror inte gud har gett oss styrkan för att vi ska göra den till en svaghet, utan för att kunna skydda oss elelr dem som är nära oss... Sedan om man tror på et liv efter döden exempelvis. Och så tänker vi på dem som skapat väktarna "religioner" livet efter, tänk om dessa är demonerna egentligen men du kan inte skydda dig för att du går dig med en god kraft i tro att alla är goda...

Liksom idianerna förlorade sin strid och land pga av dem trodde så mycket på sin fredspipa och på det heliga, det kostade många av dem livet.

Posted on: 2012/12/10 22:53
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Men fanns inte pengar eller tron på att vi har 1 liv och 1 kropp så skulle vi leva i harmoni med naturen, varandra och teknologi som våra älsklingar..

Nu är det tyvär pengar före ditt liv och flytta på dig nu för jag har bara 1 liv och väldigt brottåm att samla på mig så mycket material som jag bara kan, varken natur eller nadra männskor spelar roll om folk måste slava för pengar för att kunna överleva..

Om du vill försvara dig från knivhugg för att du fortfarande tänker leva i en värld där folk får lov att knivhugga varandra för att få tag på mat,..

Då tror jag du kommer få leva i en sån värld också och se hur det slutar för att lära dig nånting till nästa liv typ..

typ..

Posted on: 2012/12/10 23:27

See User information

Nu ska jag vara en av dessa som är tråkigare än en annan...

Varesig det är kärlek, hat, önskan, osv... Är enbart inom dig...

Detta kan aldrig ges, den är där redan och kan bara väckas...
Finn den sjäv, och bli du, för bövelen...

Bara se dig om, allt måste komma in-ifrån...

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/10 23:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Då kan jag inte säga nåt annat Avatar än att jag just har funnit den jag är och kan ej ändra på det då jag inte vill vara en Buddah , eller en Jesus då skulle jag försöka "vara" och inte "bli".

Anvandarnamn, vart fick du pengarna ifrån ? sitter du och dagdrömmer även på natten nu också? Eller har din 1.a lämnat dig så du varken är hel eller 2, varken halv eller 1.

Posted on: 2012/12/11 0:09

See User information
Vadå pengar? vad är det för något?
Gillar inte att du använder svordommar sådär..

kläng dig fast vid dina materiella saker du..
jag väljer andra vägen, jag lever med naturen nu host host jag sitter ute i snön hahahah närå

host host..

Posted on: 2012/12/11 0:18

See User information
:==) osten lär smälta i din mun snart :)

tror itne jag behöver mata dig mera dock... alla verkar insett vad du gör här Mange.:) Säg cheese

Posted on: 2012/12/11 0:29

See User information
Du kan ta din ost och stoppa upp den i kylskåpet där den hör hemma..

Jag lyssnar inte på dig..

Jag vet vad du försöker med Nisse!

Posted on: 2012/12/11 0:55

See User information
Ajj, osten verkar varit sur, eller fastna den i halsen medan du sa Cheeese ...Det var en gång en Norrman som satt på psyket och han hade också råkat svälja en massa ostar som dessutom hade möglat ... gör inte samma misstag som han, han blev röd som en gris nä rhan kom ut då han hade blivit förgiftat av både osten o terapin.:) Say cheese 777 gånger

Posted on: 2012/12/11 1:27

Edited by NightMaster on 2012/12/11 1:43:58
Edited by NightMaster on 2012/12/11 1:52:18

See User information
Så du är alltså samma person som Mizar som tror alla på forumet är någon annan? Hur många användarnamn har den personen du jagar? (Fler än du?)

Lite blygsamt kan man ju undra om inte Sale är ditt användarnamn också, eftersom samma Sale anklagat mig för att ha något obskyrt nick och kallade mig vid annat namn.

Förut sa du ju även Abyssina var någon annan. Det verkar snurrigt när inte hissen går ända upp.

Posted on: 2012/12/11 2:37

See User information
jag har iallfall mindre än du, och inte mer än 1 . varför skrev du inte detta med anvandarnman för ? har du gett upp nu redan efter så liten ost bit ?.

har sett vad du försökt göra på denna forum och vid denna tid, men efter jag sett att dem vakna bröderna inte verkar bry sig om vad du säger och att dem avslöjat dina sysslor också så finner jag ingen nytta längre av att fälla dig.. jag låter dig leka här.. du får vissa at skratta ju :) Say cheese.

Posted on: 2012/12/11 11:02

See User information
Vad har ni för problem egentligen?

Är det fantasiostar och vimsig humor som gäller eller är det spirituell revolution som händer för oss andra eller alla?

Posted on: 2012/12/11 12:03

See User information
Quote:

NightMaster skrev:
jag har iallfall mindre än du, och inte mer än 1 . varför skrev du inte detta med anvandarnman för ? har du gett upp nu redan efter så liten ost bit ?.
Så nu skulle jag vara anvendarnamn? Förstår du hur löjlig du gör dig?

Du har ju själv erkänt du haft flera namn.

Posted on: 2012/12/11 13:26

See User information
Say cheese o lee :_)

Behöver inte förklara för dig om jag har fler users eller ej, Jag är själva förklaringen . Min användare är redan så mktig att han ej behöver en andra, Mina ord är beviset, och din räddsla är resultatet...

Ingen behver kriga mot dig som söker harmoni, så länge jag finns kan jag ta kampen även för dem... Jag vet vad du har trott du försökt göra , din förlorade själ. say cheese och le brett:)

Posted on: 2012/12/11 14:30

See User information
Är ni redo för 3 dagar mörker då grabbar?
vilken känsla tänker ni välja när detta händer?

Kommer ni omringa er med folk som har kärlek i kroppen eller människor som tror världen gått under och dom blivit förblindade när vi kommer in i DarkRift i rymden?

Posted on: 2012/12/11 15:59

See User information
Du behöver knappast fråga dem, fråga dig själv istället, om kan du ta tillbaks din kraft efter åter ännu en möte med mig ?...

En människa som håller på att drunkna brukar alltid förska dra ner även dem som försöker hjälpa han upp.. Men nu är du ensam i hålet och jag förstår inte hur du kan få för dig att nån ska simma fram till dig.

Canon som du låtsades älska visade du snabbt efter du smakade på osten att du inte var den som älskade henne egentligen...

Brevprojektet du babblade om visade även den att du försökte göra narr av dem som på riktigt håller på med det. Vilket du snabbt såg svar på TV att du hade förskt förgäves.

Nu har du försköt ställa till för dem som du trodde du kunde störa deras balans om 21 dec. vilket du också förstår nu att dessa Andar ser dig inte , pga av dem är redan upphöjda.

Så försök hitta en plan på vad du skulle kunna göra åt mig istället som inte är den du tror , inte heller den du trott, och ej heller den du kommer tro att jag är... Jag är alltid den du sett från allra första mötet , fram tills du ser han Live en vacker dag. Då skulle han vilja se dig lee brett och säga >cheeese<

Posted on: 2012/12/11 16:32

See User information
wow hahhaa killen som måste reagera med hat och rädsla på alla sanningar som sägs hahahha kommer du har svårt framkalla lite kärlek ur kroppen när väl dark rift kommer?

Posted on: 2012/12/11 16:51

See User information
Nu ska vi se, kanske kan jag förmedla ett uns av det som gjort mitt liv lite lättare, mörker anses kännas tungt så där har vi ett litet riktmärke om vad framtiden kan handla om. Dim 3 är väldigt "dense", och det är vi som väljer vilket motstånd vi sätter upp framför oss.

För att få lite mer verklighet i denna tråd så väljer jag nu att ta med verkliga händelser att jämföra med.

Jag har precis fått reda på att en sorts information presenterat för ett "så kallat rättsväsende" gjorde att vi vann ett mål i somras angående vårt barn och LVU skandalen i detta aavlånga land (markplätt), varvid en vårdnasflytt blev aldrig av. Samma sorts information/bevis presenterad för Svea Hovrätt reluterade i att vi förlorade vårdnaden, dock tillfälligt då det nu är en fråga om grav korruption och handel med andra människor och deras ägodelar och liv, vilket leder till stora skadestånd för aktörerna som arrangerar känguru domstols förhandlingar (dom sätter alltså upp sitt eget motstånd).

Jag har fler än ett val i denna situation, antingen så kan jag förstå det och göra något åt det, använda energin till att gå förbi dom, eller också så kan jag projektera ilska och hat mot både dom och även mot andra, vilket återigen handlar om att sätta motstånd framför mig själv. Förståelsen ger mig kraft och utrymme för att agera och samtidigt så ger jag dom korrupta aktörerna något annat än det dom delat ut, hat och rädsla.

Delar jag ut hat och rädsla så agerar dom på det, delar jag ut ljus i form av kunskap och förståelse så får dom agera på det.

Nå, kan lilla jag som bara är en myggfis i kosmos som alla andra agera i förståelse så kan säkert vem som helst, det handlar om ett val man gör, det handlar om att gå med tiden istället för att stanna den. Att gå med tiden handlar om att lösa problem, att stanna den handlar om att vara kvar i händelser o på så vis låta tiden stanna en själv. Genom detta kan man också se att tid inte finns, det är något vi skapar.

När man väntar på något så finns tid, genom att gå med tiden så är man en del av den, och då finns den inte.

Valet att förstå skapar ingen karma i mitt liv, jag behöver inte vända om och titta på det jag gjort, jag behöver inte kolla 2 gånger på något och fråga mig varför jag gjorde så, det är också det som är egen karma, Ej nöjd med dom egna valen.

Väljer jag istället att agera i ljus så behöver jag inte vända mig om, jag kan vara säker på att jag gjorde allt jag kunde för att skapa ett repektabelt förflutet på min lilla väg.

Samma regler råder på detta forum, briserar jag av på någon för att denne säger nåt dumt eller elakt så förtärker jag bara mörkret denne har delat ut, lagt fram som ett förslag kanske man skulle kalla det.

Lägger någon ut mörker i mit liv så tänder jag istället en liten lampa för att belysa det denne gjorde, eller också så låter jag det ligga kvar, som en möglig svamp eller nåt, ät färsk föda i denna situation, plocka inte upp det som andra inte klarar av att förtära.

Var och en reser runt i denna dim med sin egen lilla värld, dom som samlar på sig en massa mörker skapar det också i nästa stund, om mörkret inte behhandlas vill säga(ej förstås). Till slut blir det för mycket o så stannar tiden o klockan börjar gå.

Den personliga utvecklingen har samma mönster som vårt samhälle, vi rensar ur samhället genom att rensa bort korrupta aktörer ala tjänstemän. Samma sak råder inom oss, i detta fall kallas dom demoner som vi måste ta i tu med, en elelr flera energier som gör vårt liv till det sämre. Är Du av ljuset så förstår Du också att mörkret inom Dig inte är Du, det är upp till Dig att förstå mörkret och se att det är skapat av rädsla (rädsla = o-förståelse). (Kunskap = ljus/förståelse)

Så vem är Du, skapar Du tid eller går Du med den?

Den 21:a december 2012 för en epåk med sig som handlar om att gå med tiden, förstå händelser och sedan lösa problemen, det är ett tåg Du väljer att hoppa på. Det andra tåget har stannat och för en epåk med sig som handlar om att slåss med det inre och skapa än mer mörker.

Det är så man menar med att världen delar på sig, en ljus och en mörk.

Återkommer med lite mer, just nu måste jag dock plottra ner lite ljus på ett papper, som passar det tåg som går den 21:a december 2012.

Må väl!

Posted on: 2012/12/11 17:48

Edited by iwarrior on 2012/12/11 18:21:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Wow underbart skrivet, vafan äre för munksamling vi blivit på Vaken haha :D närå..

Underbar tid att leva ..

Kram

Posted on: 2012/12/11 18:13

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper