vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#1


See User information
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pira ... ikileak-servrar-1.1155285

Piratpartiet kommer att sköta driften och säkerheten av Wikileaks nya servrar, uppger partiet i ett pressmeddelande. Avtalet mellan partiet och Wikileaks grundare Julian Assange undertecknades i helgen och innebär att Piratpartiet donerar serverplats och bandbredd till Wikileaks utan extra kostnad.

”Wikileaks arbete är viktigt för hela världen. Vi vill bidra till att maktmissbruk exponeras och till att makthavare ställs till svars för sina handlingar”, säger Piratpartiets vice ordförande Anna Troberg i pressmeddelandet.

Wikileaks har sedan tidigare servrar i Sverige.

Posted on: 2010/8/17 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#2


See User information
BRA!!!

Posted on: 2010/8/17 20:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#3


See User information
Snart blir väl USA sur och invaderar Sverige istället.... inte långt ifrån... vi är i alla fall inte neutrala längre... (stödjer piraterna fullt ut, piraterna är lustigt nog de som vill ha ett rättvist öppet och trevligare samhälle, "banditerna" är de riktiga "bad guys")

Posted on: 2010/8/17 20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#4


See User information
USA har ju redan invaderat Sverige och fått oss att ändra våra lagar... ;))

Det däremot som är intressant är att snart, kan agenter från usa agera fritt i vårt land... Förslag om utredning av olika brott inklusive gripanden ska kunna ske här i Sverige öppet....

En press utan dess like kommer att ställas mot Sverige, och tror inte att det kommer sluta på ett positivt sätt.....

Posted on: 2010/8/18 1:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#5


See User information

Quote:

vi är i alla fall inte neutrala längre


Speciellt inte om Bildt o co får igenom det han har jobbat för så länge... Jaga in oss i NATO... Vänta bara, nu åderlåter han försvaret, för att sedan kräva nöd att bli medlem i "No Ass To Opose"




Posted on: 2010/8/18 1:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#6


See User information
Det hela påminner lite om situationen under Vietnamkriget då det bodde en massa amerikanska vapenvägrare och även desertörer i Sverige. Det resulterade den gången i en rad ytterst kännbara repressalier som jag inte vill gå in på här.

Posted on: 2010/8/18 8:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#7


See User information
Usa har ingen framtid , dom håller på bli kända som den stora diktatorn alla länder som stödjer desa kommer i framtiden störtas , det är bara en tidsfråga.

Usa självt kommer störtas innefrån.

När folk väl vaknar går det fortare och fortare.

Vad jag kan tycka skulle behövas är att man verkligen skyddar sin integritet och nation och för allas bästa försvarar mänskliga rättigheter med ordakraft och handling.

Ex i våra ögon är dom sovande som slår oss med sin okunskap mer en nackdel än tillgång både för oss som människor såsom dem själva.

Om du visste att ditt barn skulle hamna i koncentrationsläger skulle du då tillåta sovande människor hålla på som dom gör?
Fråga dig själv frågan.
Varför ska du ge upp vad som är rätt i händerna på folk som sover?
Just därför bör man beskydda det rätta med kraft.
När du lägger kraft bakom dina handlingar och ord får det folk och tänka,, vad är det denna kille känner till.

För att innerst inne vet folk att man kämpar inte för något med strid som produkt om det inte är moraliskt rätt eller rätt av andra hänseenden som kan göra livet lättare.
Med andra ord man använder inte kraft bakom någon man själv vet eller är övertygad om är rätt.
Så tänker ju alla individer oavsett vad media vill hjärntvätta människor till (oftast).

Oftast knytet till ens uppfattning.

Ex nazisterna kan slå sig blodiga osv pga dom är övertygade om sin indoktrinerade uppfattning.
Samma gäller nationalister.
Fast det behöver ju inte vara indoktrinering det kan likabra vara sant.
Humanister.
osv osv osv.

Vad jag vill säga är att när du kan stå upp för dig själv och kämpa för något med pondus och lägga dig själv bakom får det motparten att ifrågasätta sig själv.
Dom tänker hmm undrar vad det är som denna individ kan offra sig för som är så viktigt.

Själv är det värsta jag vet när en sovande dåre kommer och kallar en konspirationsteoretiker osv.

För att pga dennes mentalitet måste min potentiella framtid och mina barns eller min livskomfort, hälsas, frihet osv osv behövas raseras eller lida.

Och sånt tillåter jag inte för ett öre.

Lika lite som jag inte skulle tillåta någon stå och sparka på mig eller mitt barn eller någon i min familj.

Det bör vara en självklarhet.

Jag kallar det för landsförräderi genom okunskap.
Humanitetsförräderi.
Förräderi mot naturen och sin avkomma.
Varför skulle man inte agera snarare?

Jag vill inte min nästa något illa utan om jag då gör något så gör jag det även för dennes bästa.

Så med andra ord när den sovande anklagar mig så begraver han inte bara mig utan sig själv ochså,, så en käftsmäll för väckning skulle bara göra denne gott ibland kan en smäll vara på sin plats faktiskt även om det är vad man sist föredrar lol.
Varför,, jo för att det får en och inse att ens handlingar och påverkan har en konsekvens som återkommer till en själv så man vaknar och börjar se sina egna handlingar.
Så tänker jag om jag ställs vägg mot vägg och tvingas in i en situation som handgripligen förstör för mitt leverne.

Men helst föredrar jag ta avstånd från allt och inte konfliktdrabba mitt sinne på något sätt om jag kan.
Men ibland finns det tillfällen och måsten för att agera.

Med andra ord ska jag tryckas ner eller min familj eller mitt barn drabbas så var beredd på en smäll som väcker dig.

Om man redan satt fängslad eller ens barn eller familj drabbades eller du amputerades till förmån för en rik elit ska få din läkarvårdsplats vore det ju inget och ifrågasätta.

Precis lika lite som att knäppa hitler om man visste vad galenpannans handlingar skulle leda till.

Allt har sin gräns om man säger så och allt har sin tid.

Men som tur har jag nu inga barn och lämnar mer än gärna denna illusion till liv i händerna på mupparna som förstör jorden om jag måste välja mellan att skada någon annan eller ge mitt eget liv då dom i slutändan bara piskar sig själva med sitt ofärstånd och sin trolöshet.
Men jag gör det inte utan en kamp.
Dom kan ta min kropp men dom kan aldrig ta min själ och min vilja ,skulle aldrig sälja ut mig själv för deras korrumperade ideal mer tro än så har man.
Mer civilkurage än så har man.

En tes buddha sa som aldrig slår fel.
Man diskriminerar vad man inte vet något om.
Något och tänka på nästa gång en nöt kallar en konspirationsteoretiker.
Något att komma ihåg.

Ubåtskränkningarna skulle ochså vara en konspiration om det inte hade framkommigt i tv.
Likaså gäller Wikileaks info och vad vi ser nu med Estonia.
Förr eller enare flyter saningen upp till ytan man kan inte förneka orsak och verkan.

Gör det rätta idag och kamma hem belöningen imorgon.
Gör det orätta idag och kamma hem din belöning idag men förvänta dig att piskas imorgon.
Eller gråt idag och skratta imorgon eller vice versa.

Ska världen förändras måste folket förändras.

Förvänta dig att piskas imorgon.
Detta är vad eliten försöker smita ifrån med sin mediahjärntvätt.
Sitt egetansvar.
Dom skapar onda cirklar och onda cirklar baserade på lögn har alltid någon annans lidande som pris för att orena krafter kan aldrig skapa homogena cirklar.
Därför finns konflikter pga falsk kunskap. oavsett vart man tittar om det så är krig ekonomi förhållanden vänner osv så är det pga människan är för blind och se det självklara.

Man kan inte förvänta sig annat av människan som ljugits och lurats till och anpassar sig efter lögnen med sina tankar och handlingar.

Det visar en hel del hur smutsiga dom styrande är inombords då besluten reflekterar deras planer.

Deras reaktioner visar deras intentioner.

Demoner i mänsklig skepnad med förgiftade sinnen är dom själva likagott som boskapen dom själva ser ner på.

När du ser ner på andra ser du ner på dig själv.
Den som bär hat i sitt hjärta eller ser ner på sin nästa är ett känslolöst tomt skal utan ande eller gud som lever på impulsiva känslor som dom framkallar själva pga bristen och inse det självklara och orsak och verkan i långa loppet.

Omedvetenhet är ett annat ord för detta ; )

Posted on: 2010/8/18 9:10

Edited by Shen on 2010/8/18 9:34:43
Edited by Shen on 2010/8/18 9:46:36
Edited by Shen on 2010/8/18 9:47:12
Edited by Shen on 2010/8/18 9:48:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#8


See User information
Quote:

Shen skrev:
Det visar en hel del hur smutsiga dom styrande är inombords då besluten reflekterar deras planer.


Många ord skriva. Men dessa var bäst. Är man av en uppfattning fattar man ett beslut enligt denna uppfattning - eller går man någon annans ärenden?

Många olika stämmor skall förenas till en eller ett fåtal, då har kollektivisterna vunnit en stor seger. När din tanke byts ut mot någon annans, ja... det är så politiker hamnar i EU och blir tyranner.

Vägra rösta. Sänk valdeltagandet genom att inte delta. Visa att du tar avstånd från det politiska systemet...

Politikerförakt är ett ord med tyngd. Många är att förakta och dessa bör bekämpas med att man inte går på deras lögner. En röst på ett parti eller lite som en röst på alla etablerade partier.

Posted on: 2010/8/18 14:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#9


See User information
Jag måste säga att jag har svårt att inse hur USA skulle kunna vara uträknade. Det är ett enormt rikt land med fantastiska resurser och outnyttjade möjligheter i mängd. Men vad vi måste tänka på är att de i varierande grad är känsliga för kritik utifrån och att det skett en omsvängning till det bättre efter Bush-eran.

Det sämsta vi kan göra är att gå in för nån sorts slagords-kampanjer. Det förstörde hela debatten under sjuttiotalet och skapade hätska opinioner som överlevt till den dag i dag.

Visst, det är härligt att koppla av tankeverksamheten ibland och ropa slagord istället. Men det kommer surt efter... en som vinner en diskussion eller ett fälttåg kommer aldrig att glömma det man spydde ur sig i övermod.

Jag glömmer aldrig när jag en gång såg ett Baader-Meinhof-citat på ett dass i ett ölfik i Göteborg. Man hotade direkt med våld, "kommt Zeit, kommt Rat, kommt Attentat!". (Kanske var det dom själva som skrivit det, dom gömde sig tidvis i Sverige).

Men vad fick dom ut av det? Dom blev jagade som råttor och helt utrotade och idag minns man dom bara som en kuriositet som inte uträttat något som helst positivt.

Det är sakliga argument som biter bäst. Att få motståndaren att inse att man menar allvar men vill diskutera saken innan man hetsar upp sig för mycket.

Posted on: 2010/8/18 15:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Piratpartiet sköter Wikileak-servrar
#10


See User information
För att allt har en tid och en gräns.

Detta förutspåddes redan av Harry Truman.

Iam afraid one day amerika will stand alone.

Som sagt bara en tidsfråga.

Posted on: 2010/8/18 16:05
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS