vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 23 24 25 (26) 27 »

Anonym
Re: Den oberoende 911 undersökningen
Quote:

zink skrev:
Läs också det som de på vaken.se alltid glömmer bort:

The 10 hijackers have never been included in the official New York death toll.

De gäller alla listor på OFFREN.
Klart de inte räknas... De dog ju inte!

Sidan 26... Weeeei!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

zink skrev:

Klart de inte räknas... De dog ju inte!

Sidan 26... Weeeei!

Bevisa att det är vid liv genom att vilket jag tjatat om ge något livstecken från dem. Först så köper jag argumentet att de är vid liv. Helst att de själv bekräftar att de är vid liv och kan bevisa att de är samma personer som FBI har på sina listor.

Så fram med bevisen och sanningen om de levande kaparna i ditt nästa inlägg.

Ja visst Wee sidan 26 och absolut ingenting har kommit fram från vaken.se folket om den oberoende undersökningen. Inte vilka personer som ska delta, inte vem som ska betala och inte vad de ska undersöka.

Ingenting kort sagt och så är de med alla på 911 truth fronten som skriker om den oberoende undersökningen men inte hittar man ett enda dugg om hur den ska se ut på deras webbsidor.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Hur är det med faktan? Vem eller vad säger att matrial fanns kvar så att en ordentlig brottutredning kunde utföras.? Har någon kollat upp var ifrån NIST får sina pengar och till vilka de står i beroendeställning till, någon som har kol på vad NIST tidigare sysslat med? Har alla koll på vem Zeilikov är och hur det kommer sig att han var chef för den första utredningen? Vad FEMA är behöver jag nog inte gå in på förmodligen sågade till fotknölarna av båda sidor. Varför frakta bort matrialet öht och sen smälta ner det? Varför frakta bort matrialet kring WTC7? Är det inte högst troligt att de fraktade bort allt "järnskrot"bara för det är just detta järnskrot som skulle kunna bevisa det vi alla såg och hörde, när chocken släppt. Angående NIST "järnskrot", och med kunskap om deras bakgrund, ekonomi, så är det troligare att de valde ut järnskrot som inte kunde kunde styrka en tes där de skulle förlora sitt uppdrag och bli utan arbete och sen tom kanske hånade.

Om du nu gnäller om mins fakta så kan jag gör det samma. Du påstår en massa saker som jag anser var ditt eget personliga tyckande.

Personer på plats. Läs #6 om bortförande av material.

http://www.implosionworld.com/Article ... 20as%20of%209-8-06%20.pdf

Att jag gnäller på den officiella faktan är att inge av de som stödjer den teorin är intresserade av emperiska bevisade och styrkta fakta. De kollar inte ens upp källorna till de bilder, pdf.er som de förses med. Säkert inte du heller, vem är Brent Blanchard t.ex.? Var jobbar han/hon? Är bara några fakta som är vissentliga innan man ens antyder någon åsikt om dess genuinitet. Är du intresserad, eller struntar du i sådan fakta?

Foto av undersökningsplatsen från en helikopter:

http://cryptome.org/wtc-fk/wtc-freshkills-full.htm

Så nu vill jag att du visar två länkar där du anser dina påståenden finns bekräftade.

Vad är bekräftat? En uppsamlingsplats för bevismatrial är det enda jag ser och det visste jag redan om att den fanns.

Quote:

DNA, inget som säger att just människors DNA skulle fraktas iväg med allt stål och järn. Som de flesta redan påstått, så fanns det i stort sett bara järn- och stålskrot och en massa damm kvar. Inga pannkakor ens. Damm fraktas svårligen iväg. Din antydan bara befängd.

Du har tydligen aldrig städat i ett garage. När allt är i en enda röra måste man ta bit för bit.

Jodå, men vad vill du säga med detta? Fortfarande lika befängd.
Quote:

Angående dina antydningar om utpressning så säger källor innifrån New Yorks brandkår att ett flertal brandmän inte törs gå ut med sin historia för att de skulle få sparken och inte kunna försörja sin familj. Om den såkallade "sanningsidan" ägnar sig åt sådant kan det också betyda att vittnen läckt information som de sedan tagit tillbaka, genom att de just blivit hotade. Mycket troligare än din tes och styrks av ganska många ändrade vittnesmål..

Jasså?

http://www.firehouse.com/terrorist/911/magazine/gz/

Flera brandmän från WTC berättar och ingen är inne på något som stämmer men en sprängteori. Var de döva och blinda eller vad i all världen gjorde att brandmännen på plats inte märkte av några sprängämnen?

Vilket är troligast, att man ändrar sitt vittnesmål så att det passar etablissemanget och att man då slipper bli av med sitt jobb, sin karriär, sitt liv? Fundera ett tag, jag länkar inte till någoting, du får helt enkelt leta själv om du är det minsta intresserad av att hitta någon sanning. Hade du dessutom förstått vad jag sagt, vilket du tydligen inte gjorde så hade du inte heller länkat till dessa brandmän.

Posted on: 2008/9/3 16:36
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:
Ja man har hittat kapares DNA bland de mänskliga materialet:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2808599.stm

Jo nog har jag förstått att kaparna exkluderats från antalet - av en eller annan anledning.

Men det jag vill ha klarhet i är

- Vilka är de två kaparna som identifierats
- Vilka hotell och hyrbilar rör det sig om specifikt ?
- Artikeln är från 2003 så vilka identifieringar har gjorts fram tills nu ?

Jag måste också säga att det är ganska fantastiskt hur man med endast hälften av offren och med merparten av kroppsdelarna oidentifierade ändå redan har matchat två av de tio kaparna.

Dessutom ska de ha suttit i planen som exploderade i gigantiska eldklot följt av värme som skulle ha försvagat stål. Jag är inte någon expert nu men förstörs inte DNA när det utsätts för så pass höga temperaturer som man tagit för givet ?

Posted on: 2008/9/3 17:44

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Jo nog har jag förstått att kaparna exkluderats från antalet - av en eller annan anledning.

Jag måste också säga att det är ganska fantastiskt hur man med endast hälften av offren och med merparten av kroppsdelarna oidentifierade ändå redan har matchat två av de tio kaparna.

Dessutom ska de ha suttit i planen som exploderade i gigantiska eldklot följt av värme som skulle ha försvagat stål. Jag är inte någon expert nu men förstörs inte DNA när det utsätts för så pass höga temperaturer som man tagit för givet ?

Vad hade dom att jämföra DNA:t med då? fixade dom fram några av deras släktingar att matcha det emot eller stod det kapare i DNA-skruven?

Posted on: 2008/9/3 17:51
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Dom hade väl kapargenen.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vilket är troligast, att man ändrar sitt vittnesmål så att det passar etablissemanget och att man då slipper bli av med sitt jobb, sin karriär, sitt liv? Fundera ett tag, jag länkar inte till någoting, du får helt enkelt leta själv om du är det minsta intresserad av att hitta någon sanning. Hade du dessutom förstått vad jag sagt, vilket du tydligen inte gjorde så hade du inte heller länkat till dessa brandmän.

Att brandmän skulle bli av med jobbet om de sa vad de tyckte är en ren lögn om du läser igenom vad brandmännen kan diskutera i forumet

Ett exempel:
Global uppvärmning
http://forums.firehouse.com/showthread.php?t=101909

WTC hälsoproblem:
http://cms.firehouse.com/web/online/9 ... -Health-Problems/41$56469

Detta ska enligt dig ge dem sparken.

See User information
Jaha, en lögn. Det är bara mina egna slutsater om det risktagande som brandmän, arkitekter, injengörer mm hela tiden måste överväga om de ska välja att tala ut om något som inte är PK. Lögnen står du själv för, du då påstår att så inte är fallet eftersom du valt att kalla detta en lögn.

Sen vad har den globala uppvärmningen och WTC hälsoproblem med deras jobb som brandmän att göra, där är jag helt övertygad att de kan tycka precis vad de vill eftersom det inte berör deras yrke och är inte ens relaterad direkt till 911. Jag antar att du inte hittade någon öppen diskussion om 911 därinne för då hade du säkert länkat dit.

Men du, börjar det inte spåra ur lite när spanar in olika forum, bilder som man inte vet källan till, obskyra siter osv. bara för att undvika att tänka efter själv. Prova att tänk själv, om du törs.

Posted on: 2008/9/3 18:06

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/3 18:24:23

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

DNA tekniken utvecklas hela tiden så man hoppas att i framtiden kunna identifiera de prover man har och hittills har utvecklingen gått den vägen.

I ben och framförallt tänder överlever DNA bränder. Finns flera fall där tänder används när mördare eldat upp offren.

Det har inte avslöjats vilka kaparna var och de har troligen att göra med de anhörigas önskan att inte kaparna inte ska blandas ihop med offren. Troligen är de omöjligt att uppfylla helt den önskan då man inte har kunnat identifiera alla mänskliga delar och därför avslöjar man inte vilka de var för då vet offren vilka andra kapare som finns i de oidentifierade resterna.

Just när planet kraschar i byggnader så tränger främre delarna igenom då bränslet sitter i vingarna så de är först när de går sönder som elden startas. De pass som en privatperson hittade utanför WTC var dränkt i flygbränsle.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jaha, en lögn. Det är bara mina egna slutsater om det risktagande som brandmän, arkitekter, injengörer mm hela tiden måste överväga om de ska välja att tala ut om något som inte är PK. Lögnen står du själv för, du då påstår att så inte är fallet eftersom du valt att kalla detta en lögn.

Sen vad har den globala uppvärmningen och WTC hälsoproblem med deras jobb som brandmän att göra, där är jag helt övertygad att de kan tycka precis vad de vill eftersom det inte berör deras yrke och är inte ens relaterad direkt till 911. Jag antar att du inte hittade någon öppen diskussion om 911 därinne för då hade du säkert länkat dit.

Men du, börjar det inte spåra ur lite när spanar in olika forum, bilder som man inte vet källan till, obskyra siter osv. bara för att undvika att tänka efter själv. Prova att tänk själv, om du törs.

Jag har sett flera timmar av video om NWO, Illuminati och Frimurarorden

Jag har sett Loose Change version 1 en gång och version 2 två gånger och ska se Final Cut när TV4 fakta visar den 11 september 2008.

I min värld kan man ta åt sig vilka argument som helst och dessutom hålla reda på vilka källor som står bakom dem.

Du å din sida vill att jag ska undersöka själv och du är inte den första att föreslå den för dina åsikter livsfarliga metoden. Det finns inga som helst garantier att de undersöker samma saker som du kommer fram till samma slutsatser.

Jag tänker själv!!!

Ingen vågar ta upp lögnen om den oberoende undersökningen.

Den kommer aldrig någonsin att bli av för de som vill ha den är jordens mest misstänksamma 2 promille av befolkningen och de kommer aldrig någonsin att komma överens vad en oberoende undersökning är för något.

De som vill ha den oberoende undersökningen vet inte vad en oberoende underökning är för något och därför är den en lögn.

See User information
Stopp och belägg. De officiella utredarna har kanske sagt att att det var en privatperson som hittade passet. Jag tror inte de sa vem som la det där och varför det skulle kunna ha överlevt denna härdsmälta.

Det krävs en brottsutredning för att komma fram till passets giltighet som bevisföring, detta har inte skett och då är det heller inte ens giltigt som bevis. Att anta saker låter inte speciellt seriöst i en brottsutredning av sådan magnitud som vi alla vill se gällande 911.

Posted on: 2008/9/3 19:13

Fahrenheit451

See User information
Jag bad dig inte rabbla upp vad du sett och inte sett, fullstständigt ointressant. Det intressanta är vad man gör med den information man ser och hör.

Eftersom du inte ifrågasätter dina källor och länkar hej vilt, så är det bevis på att du inte törs tänka själv. Du vill hela tiden att andra ska bekräfta dina uppgifter och få dem att verka sanna. att tänka själv innebär bl.a. att man står på helt egna ben och söker inte ens efter bekräftelse. Märk väl, jag påstår inte jag tänker helt själv, men åtminstonde försöker jag.

Posted on: 2008/9/3 19:28

Fahrenheit451

See User information
Jag tror vi kommer att få se en helt oberoende undersökning av 911. Ron Pauls och Jesse Venturas revolution har precis startat och den kommer troligen att sprida sig även till Europa och lilla Sverige. Lögnokratins epok är snart till ända och fler och fler vaknar upp ur TV-bruset.

Posted on: 2008/9/3 19:35

Fahrenheit451

See User information
Quote:
DNA tekniken utvecklas hela tiden så man hoppas att i framtiden kunna identifiera de prover man har och hittills har utvecklingen gått den vägen.

I ben och framförallt tänder överlever DNA bränder. Finns flera fall där tänder används när mördare eldat upp offren.

Jag vill gärna tro dig så missförstå mig inte nu..men det skulle vara bra med ett pratiskt exempel där så att vi kan jämföra situationerna lite.

Quote:
Det har inte avslöjats vilka kaparna var och de har troligen att göra med de anhörigas önskan att inte kaparna inte ska blandas ihop med offren. Troligen är de omöjligt att uppfylla helt den önskan då man inte har kunnat identifiera alla mänskliga delar och därför avslöjar man inte vilka de var för då vet offren vilka andra kapare som finns i de oidentifierade resterna.

Att anse att något "troligen" är på ett visst sätt leder till spekulativa argument och kan lätt vattna ur debatten. Om du inte kan referera till någon källa om dylika önskemål om just dna-upptäckterna så håller vi oss till den fakta som finns.

Jag grävde dock fram lite smått och gott på följande sida. Ironiskt hur även hans sida kan vara till min hjälp i faktasökandet ibland ;.) http://www.911myths.com/html/hijackers_dna_profiles.html

To begin with, Shaler's office could not identify the three by name. That's because the 10 DNA profiles used to make the first matches were supplied by the FBI without names attached.

"No names, just a K code, which is how the FBI designates 'knowns,' or specimens it knows the origins of," Shaler wrote. "Of course, we had no direct knowledge of how the FBI obtained the terrorists' DNA."

Ovanstående citat är från Mikes utddrag ur NY Daily News hemsida fast länken fungerar inte längre. Originalartikeln är från oktober 2005 vilket är nästan 3 år efter BBCs artikel. Det finns en stark inkonsekvens här om man jämför artiklarna.

The FBI had collected the DNA from tiny traces of skin on the steering wheels of vehicles hired by the hijackers and from hair samples recovered from their hotel rooms.

Ovanstående är från din BBC-artikel med Ellen Borakove, men eftersom Robert Shaler två år senare bekräftar att de inte känner till varifrån FBI fick sitt DNA så måste vi fråga oss varifrån BBC fick en sådan information.

Jag drog fram en kopia av artikeln från 911 blogger om du nu är beredd att tro på deras ärlighet. Notera också att här är artikeln i sin helhet jämfört med det lilla utdraget på Mikes hemsida. Dock ska tilläggas att han koncentrerade sig på en helt annan fråga på den sidan.

http://www.911blogger.com/2005/10/911 ... lit-by-good-and-evil.html

Här får vi lite bättre inblick i vad artikeln egentligen behandlade.

In "Who They Were," his new inside account of the identification effort, Shaler writes that he believes the terrorists identified were in the back of the planes - and not the monsters who plowed the jets into the towers.

"I still doubt the pilots have anything remaining to collect or analyze," he writes. "Likely, they were vaporized along with many of the innocent victims."

Då kan vi "troligen" utesluta Mohammed Atta från de identifierade.

Shaler recounts with fresh detail the scientific challenge and personal anguish that marked the more than three years it took to process the bodies and 20,000 body parts recovered from Ground Zero.

Though the remains of 1,594 of the 2,749 WTC victims have so far been identified by name, Shaler makes clear the terrorists were a case apart.

Här tycks det framgå att de 20000 kvarlevorna har gåtts igenom och 1155 offer förblir oidentifierade (plus 7 kapare då alltså).

Artikeln nämner också att de identifierade resterna från kaparna lagrades separat från offrens. Det är kanske detta du tänkte på vad gäller de anhörigas önskemål. Dock har detta inget med avsaknaden kaparnas namn att göra. Ville bara klargöra detta. Det finns ingen ursäkt att hemligstämpla de identifierades namn när vi ändå redan fått veta allt om de påstådda kaparna.

Posted on: 2008/9/3 20:28

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Stopp och belägg. De officiella utredarna har kanske sagt att att det var en privatperson som hittade passet. Jag tror inte de sa vem som la det där och varför det skulle kunna ha överlevt denna härdsmälta.

Det krävs en brottsutredning för att komma fram till passets giltighet som bevisföring, detta har inte skett och då är det heller inte ens giltigt som bevis. Att anta saker låter inte speciellt seriöst i en brottsutredning av sådan magnitud som vi alla vill se gällande 911.

Att passet skulle vara planterat finns det inga som helst bevis på då de inte finns ett enda vittne som sett det och att de överlevt liknande saker i andra flygkrascher. Tänk på att kaparna satt längst fram i planet som då åkte förs genom byggnaden och vingarna bakom dem innehöll bränslet. Är de inte logiskt då att passet kunde överleva utan att bränslet tog med den i elden?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag bad dig inte rabbla upp vad du sett och inte sett, fullstständigt ointressant. Det intressanta är vad man gör med den information man ser och hör.

Eftersom du inte ifrågasätter dina källor och länkar hej vilt, så är det bevis på att du inte törs tänka själv. Du vill hela tiden att andra ska bekräfta dina uppgifter och få dem att verka sanna. att tänka själv innebär bl.a. att man står på helt egna ben och söker inte ens efter bekräftelse. Märk väl, jag påstår inte jag tänker helt själv, men åtminstonde försöker jag.

Nu motsäger du dig själv. Du sa att jag skulle söka informationen själv då du inte kom men några länkar eller hur?

Om jag då har tagit del av information men kommit till en annan slutsats än du det får du faktisk leva med.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag tror vi kommer att få se en helt oberoende undersökning av 911. Ron Pauls och Jesse Venturas revolution har precis startat och den kommer troligen att sprida sig även till Europa och lilla Sverige. Lögnokratins epok är snart till ända och fler och fler vaknar upp ur TV-bruset.

Jag har med ljus och lyckta försökt hitta på webben vad dessa personer verkligen vill och något rörigare än detta var de länga sedan jaga råkade ut för.

Du får länka till något vettigt som dessa personer har gjort för de som Google visar är inte mycket att komma med eller vad säger du om detta som mar de mest sammanhängande jag hittade:

http://www.nolanchart.com/article3435.html

See User information
Quote:
Är de inte logiskt då att passet kunde överleva utan att bränslet tog med den i elden?

Det handlar väl inte om att spekulera eller logiskt tänkande, det handlar om det håller som bevis i en kriminell utredning. Gör det inte det så är det heller inget bevis. Används detta som bevis är det mycket märkligt i så fall.

Posted on: 2008/9/4 15:24

Fahrenheit451

See User information
Quote:
Att passet skulle vara planterat finns det inga som helst bevis på då de inte finns ett enda vittne som sett det och att de överlevt liknande saker i andra flygkrascher. Tänk på att kaparna satt längst fram i planet som då åkte förs genom byggnaden och vingarna bakom dem innehöll bränslet. Är de inte logiskt då att passet kunde överleva utan att bränslet tog med den i elden?

Du vänder som vanligt på begreppen, Zink. Eftersom ingen kan träda fram och bekräfta att passet kommer ifrån platsen så lämnar detta i sig själv dörren öppen för ett planterat bevis. Du accepterar blint passet som bevis trots att ingen polis eller brandman hittade det. Upphittaren beskrivs som en man i 30-årsåldern iklädd kostym. Han försvann från platsen innan han kunde identifierats. Här kräver du detaljerade bevis från oss andra men har inga problem med passets bevisvärde. Jag förstår nu varför du och de andra debunker-typerna här undviker den verkliga 11-septemberdiskussionen som pesten.

I övrigt spekulerar du om att passet kan överleva för att kaparna satt längst fram i planet när Shaler i mitt inlägg ovan tror att de som suttit längst fram antagligen inte lämnat något spår efter sig.

Frågan kvarstår och är fullt legitim. Hur kan vi anse att passet kommer från en kapare som befann sig ombord på planet ?

Vad anser du för övrigt om mitt tidigare inlägg ? Det motsäger visst en del av det du påstår eller hur ?

Posted on: 2008/9/6 20:59

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Dessutom vill jag också poängtera att 11:e septemberkommissionen ansåg att passen som hittades var förfalskade utan att gå in på närmare detaljer.

ÄNDÅ använder man passen som bevis på att just dessa människor är kaparna.

Det man *egentligen* säger om till exempel Satam Al Suqami är:

a) Vi vet att Satam Al Suqami var en kaparna eftersom vi hittade hans pass.

b) Satam Al Suqamis pass var förfalskat och därmed inte tillförlitligt så vi vet egentligen inte om han var en av kaparna.

Bara en liten intressant detalj om man läser mellan raderna

Posted on: 2008/9/6 21:17
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Jag tycker Icke beskriver vårt tänkande rätt så träffande då han går efter de studier som delat upp vår hjärna i två hjärnhalvor där den vänstra står för det logiska och statiska, medans den högra står för vår fantasi och vår kreativitet.

Man tar in information i den vänstra och antingen stannar den där som en lagarande hårddisk eller också lyfter man över den informationen och bearbetar den i vår högra hjärnhalva och gör något kreativt med den. Vårt intellekt anser jag endast har med vår kreativitet och vår fantasi att göra, därifrån kommer allt som vi själva skapar och använder i vårt yttre liv.

Tanken han bl.a har är att vi bara får tillstånd av samhället att använda vår vänstra hjärnhalva och uttrycka oss med den för att bli helt accepterade och väl mottagna i samhället. Konstnärer och de som fritt använder sin högra hjärnhalva måste i stort sett söka tillstånd för att få göra detta och få någon form av erkännande ifrån etablissemanget annars inga pengar och svårigheter med att överleva. De som ändå törs använda denna högra hjärnhalva och bearbeter information med den och kanske inte har någon "konstnärlig ådra" eller i allafall inte använder den på så sätt får än större problem. De blir ofta hånade av PK-etablissemanget och ibland utfrysta eller något annat otrevligt straff för den som törs erkänna sig lite annorlunda.

Alltså det som kallas intellekt hos oss är det som sitter i denna högra hjärnhalva, den andra sidan är bara en hårddisk för insamling av information och för att samla något behöver man ingen intelligens. Det kritiska tänkanden har sen inget med logik eller statiskt tänkande att göra heller utan är helt kopplat till vår egen fantasi och kreativitet.

Jag har också försökt att kolla lite på hur Darwins evolutionsteori kan påverka vårt tänkande, känns som att om vi utgår ifrån en sådan "stam" så fastnar vi lätt i det statiska och icke kreativa tänkandet eftersom han inte tycks ta hänsyn till att vi har ett intellekt.

Har alltid haft svårt för dessa Darwinister, socialdarwinister och andra liknande, anser dem felprogrammerade rakt över, jopp alla över en kam, hela skoltiden gick åt till att hålla dem borta ifrån min hypervassa ;) hjärna så inte skiten tog sig in och ställde till förtret. Skulle någon professor av hög aktning nu komma och påstå att Internet är livsfarligt så skulle de väl stå där och lalla med efter ett par år.
-Jo, han har nog rätt den professorn, det är ju fullt av terrorister där och så säger ju poppa Reinfeldt det också. Jajo, kanske inte är så dumt då med det där Internet 2.0. Ordning och reda och efter lite logiskt tänkande har jag nog fattat rätt beslut. :)

Posted on: 2008/9/6 21:27

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/6 21:55:24
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/6 21:56:47

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Jag vill gärna tro dig så missförstå mig inte nu..men det skulle vara bra med ett pratiskt exempel där så att vi kan jämföra situationerna lite.

Quote:

Att anse att något "troligen" är på ett visst sätt leder till spekulativa argument och kan lätt vattna ur debatten. Om du inte kan referera till någon källa om dylika önskemål om just dna-upptäckterna så håller vi oss till den fakta som finns.

Här är artikeln jag läste om det hela:

http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 13CF932A35750C0A9659C8B63

The families did not want the remains of the terrorists to be part of any memorial to the victims of the attack, she said.

Quote:

Jag grävde dock fram lite smått och gott på följande sida. Ironiskt hur även hans sida kan vara till min hjälp i faktasökandet ibland ;.) http://www.911myths.com/html/hijackers_dna_profiles.html

To begin with, Shaler's office could not identify the three by name. That's because the 10 DNA profiles used to make the first matches were supplied by the FBI without names attached.

"No names, just a K code, which is how the FBI designates 'knowns,' or specimens it knows the origins of," Shaler wrote. "Of course, we had no direct knowledge of how the FBI obtained the terrorists' DNA."

Ovanstående citat är från Mikes utddrag ur NY Daily News hemsida fast länken fungerar inte längre. Originalartikeln är från oktober 2005 vilket är nästan 3 år efter BBCs artikel. Det finns en stark inkonsekvens här om man jämför artiklarna.

The FBI had collected the DNA from tiny traces of skin on the steering wheels of vehicles hired by the hijackers and from hair samples recovered from their hotel rooms.

Ovanstående är från din BBC-artikel med Ellen Borakove, men eftersom Robert Shaler två år senare bekräftar att de inte känner till varifrån FBI fick sitt DNA så måste vi fråga oss varifrån BBC fick en sådan information.

Mike försöker ju bara visa att FBI inte hade något DNA från kaparnas före 911.

Sedan har det stått på FBI hemsida att de fått hjälp av länderna där kaparna kom ifrån att få en säker DNA profil till kaparna.
Det verkar inte längre finnas kvar då 2004 är de äldsta år som finns i arkivet.

Quote:

Jag drog fram en kopia av artikeln från 911 blogger om du nu är beredd att tro på deras ärlighet. Notera också att här är artikeln i sin helhet jämfört med det lilla utdraget på Mikes hemsida. Dock ska tilläggas att han koncentrerade sig på en helt annan fråga på den sidan.

http://www.911blogger.com/2005/10/911 ... lit-by-good-and-evil.html

Här får vi lite bättre inblick i vad artikeln egentligen behandlade.

In "Who They Were," his new inside account of the identification effort, Shaler writes that he believes the terrorists identified were in the back of the planes - and not the monsters who plowed the jets into the towers.

"I still doubt the pilots have anything remaining to collect or analyze," he writes. "Likely, they were vaporized along with many of the innocent victims."

Då kan vi "troligen" utesluta Mohammed Atta från de identifierade.

Att Mohammed Atta var på Flight 11 är odiskutabelt då dels de finns inspelningar från cockpit och dessutom hör och häpna kom inte två väskor med så flygpersonalen kallade in FBI att kolla väskorna och de till hörde båda Mohammed Atta.

Detta nämns av Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_11

Quote:

Shaler recounts with fresh detail the scientific challenge and personal anguish that marked the more than three years it took to process the bodies and 20,000 body parts recovered from Ground Zero.

Though the remains of 1,594 of the 2,749 WTC victims have so far been identified by name, Shaler makes clear the terrorists were a case apart.

Här tycks det framgå att de 20000 kvarlevorna har gåtts igenom och 1155 offer förblir oidentifierade (plus 7 kapare då alltså).

Artikeln nämner också att de identifierade resterna från kaparna lagrades separat från offrens. Det är kanske detta du tänkte på vad gäller de anhörigas önskemål. Dock har detta inget med avsaknaden kaparnas namn att göra. Ville bara klargöra detta. Det finns ingen ursäkt att hemligstämpla de identifierades namn när vi ändå redan fått veta allt om de påstådda kaparna.

Kaparnas DNA hålls hemliga av utredningstekniska orsaker. Detta gäller inte bara kaparna utan är standard i alla DNA profilering av brottslingar då de inte utesluter alla människor på jorden. Man får ofta resultat som en på 100 miljoner men det innebär att ca 68 personer på jorden har samma profil.

Så om kaparnas profiler blev offentliga och din DNA profil var identisk som en av dem vad skulle du då göra?

Anonym
Quote:

oligus skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Dessutom vill jag också poängtera att 11:e septemberkommissionen ansåg att passen som hittades var förfalskade utan att gå in på närmare detaljer.

ÄNDÅ använder man passen som bevis på att just dessa människor är kaparna.

Det man *egentligen* säger om till exempel Satam Al Suqami är:

a) Vi vet att Satam Al Suqami var en kaparna eftersom vi hittade hans pass.

b) Satam Al Suqamis pass var förfalskat och därmed inte tillförlitligt så vi vet egentligen inte om han var en av kaparna.

Bara en liten intressant detalj om man läser mellan raderna

Det finns en helt annan slutsats man kan dra. De använde sina riktiga namn men på förfalskade pass för att inte visa var de kom ifrån.

See User information
Quote:

Mike försöker ju bara visa att FBI inte hade något DNA från kaparnas före 911.

Exakt.

Quote:

Sedan har det stått på FBI hemsida att de fått hjälp av länderna där kaparna kom ifrån att få en säker DNA profil till kaparna.

Det vet jag inget om men jag tar gärna emot all info som finns om hur detta gått till. Till dess är det inte mycket till argument.

Quote:

Att Mohammed Atta var på Flight 11 är odiskutabelt då dels de finns inspelningar från cockpit och dessutom hör och häpna kom inte två väskor med så flygpersonalen kallade in FBI att kolla väskorna och de till hörde båda Mohammed Atta.

Det var inte det frågan gällde. Shaler ansåg att folk i cockpit antagligen inte lämnat några kvarlevor efter sig för identifiering. Om vi ska tro att Mohammed Atta satt längst fram så är han knappast en av de som påstås vara identifierade.

Quote:

Kaparnas DNA hålls hemliga av utredningstekniska orsaker. Detta gäller inte bara kaparna utan är standard i alla DNA profilering av brottslingar då de inte utesluter alla människor på jorden. Man får ofta resultat som en på 100 miljoner men det innebär att ca 68 personer på jorden har samma profil.

Så om kaparnas profiler blev offentliga och din DNA profil var identisk som en av dem vad skulle du då göra?

Praktexempel på "strawman argument". Dessutom lägger du hela tiden ord i munnen på mig. Jag skrev ingenting om att DNA hölls hemligt. Jag skrev att namnen på de identifierade kaparna inte hade någon anledning att hemlighållas.

Posted on: 2008/9/11 10:19

Anonym
Quote:

Quote:

Det vet jag inget om men jag tar gärna emot all info som finns om hur detta gått till. Till dess är det inte mycket till argument.

Du kan som Mike skriva till FBI och be att få den informationen. Jag har reda läst det så jag vet vad som stod om DNA från kaparnas hemländer.

Quote:

Quote:

Det var inte det frågan gällde. Shaler ansåg att folk i cockpit antagligen inte lämnat några kvarlevor efter sig för identifiering. Om vi ska tro att Mohammed Atta satt längst fram så är han knappast en av de som påstås vara identifierade.

Men återigen vilka de två kaparnas DNA är vet vi säkert inte då de inte har blivit offentligt. När väl de blir offentligt kommer vi att få reda på det. Enligt ett ryckte så är ett av dem från Mohammed Atta. De smäller högre att den total frånvaron av ryckte när de gäller folket som placerade ut sprängämnen i WTC där finns inte ett enda ryckte vilka de var.

Quote:

Quote:

Praktexempel på "strawman argument". Dessutom lägger du hela tiden ord i munnen på mig. Jag skrev ingenting om att DNA hölls hemligt. Jag skrev att namnen på de identifierade kaparna inte hade någon anledning att hemlighållas.

Att hemlighålla kaparnas namn har enligt FBI betydelse för utredningen och varför får du fråga dem om.

See User information
Quote:
Men återigen vilka de två kaparnas DNA är vet vi säkert inte då de inte har blivit offentligt. När väl de blir offentligt kommer vi att få reda på det. Enligt ett ryckte så är ett av dem från Mohammed Atta. De smäller högre att den total frånvaron av ryckte när de gäller folket som placerade ut sprängämnen i WTC där finns inte ett enda ryckte vilka de var.

Ja, några namn kommer ju inte att kunna sättas till DNA-jämförelsen om de inte har något bekräftat DNA att jämföra med, eller hur ? Menar du på fullt allvar att Mohammed Attas far skickade DNA till FBI men du har samtidigt blivit av med informationen..hm

Rykte ? Ett rykte från vem ? Shaler själv trodde ju knappast att någon längst fram i planet kunde ha lämnat något spår efter sig. Var det inte Atta som påstods vara piloten. Sedan när sitter piloten längst bak i planet ? Rykten är väl för tusan inget argument i en debatt.

I övrigt så ska jag nog faktiskt ta och skriva ett par rader till FBI och få klarhet i DNA-frågan. Till dess så ska du nog hålla inne med dina rykten.

Ett tips, Zink. Det är smart att spara en hemsida lokalt ifall den skulle "försvinna" en dag

Förresten..var har du specifikt läst att det är av betydelse för utredningen att dessa namn hemlighålls ?

Posted on: 2008/9/15 14:02
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

« 1 ... 23 24 25 (26) 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper