vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vaken i sydsvenskan

See User information
Vad tycker ni om artikeln och min reflektion på framsidan?

[Läs nyheten]

Posted on: 2008/9/7 10:03
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken i sydsvenskan

See User information
Alright! A media Slam Dunk!

Det var bra skrivit av henne och, nej jag är inte överaskade att det finns räddslor, men det kan man vara medveten om när vi är där på plats.

Är det BARA på nätet eller i tryck med?

Att folk måste vara RÄDDA för ideer, visst, när de själva är inte så säker på sina vaderingar osv...

Det var någon film jag tittade på nyss om GROUPTHINK, och hur det behövs bara en persson, EN PERSSON för att säg emot.
Då funkar inte det längre.

Att vi är på plats och dela med oss info om Makt eliten, NWO, Kriget mot Terror och 911 och Manmade Global Warming kommer säkert FLERA vara glada för, och andra vara nyfickna om och stt fåtal vara rädda för.

Nu får European Social Forum visar att de är ett plats för breda åsikter, nya ideer och Non Violent Communication NVC.

Eller den farliga FLOCK mentalitiet?

Tror det kommer att vara MÅNGA glada folk på plats ; )

Posted on: 2008/9/7 10:12
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

micro skrev:

[Läs nyheten]

Är det verkligen sunt?

Någon gjorde den där videon - kan inte det ses som en fälla för truthrörelsen-vad har den med den blodiga kommunismen att göra. Det är ju ett skämt.

Vad innebär det att du till och med tar videon och hissar upp som en reklam för vaken. Borde inte du som har startat vaken istället arbeta för att vaken inte ska kopplas ihop med videon?

Vet du inte hur mycket lidande som kommunismen tillfogat världen - denna listigt framtagna ideologi, som nu mänskligheten drunknar i, USA är det, fast namnet har ändrats.

De kan vara nwo-krafter som prånglat in denna fälla.

Förr var truth kommunism - nu baxar man den kanske mest kända låten och det mantrat om el pueblo jamais cera vencido, över till truthmovement - att nu är sanningen det... så har de fått till en kraft därute, vilket de naturligtvis vill ha.

Så kan det även nyttjas/kopplas tillatt vara kommunistiskt, vara emot den "fria världen", emot USA, emot folket, opatriotiska terroristkramare. Ni ber om FEMA.

Varför är ni så bakvända och förutsägbara...

Sorgligt och suck...

Ni är unga och omogna, många av er.

Ny video om truthmovement, bra exponering av vaken.se
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=100628#forumpost100628

Säg som det är - det är inte sanningen som är viktig - utan det är att få vara med i en kamp, och att få vara en pjäs.

Edited by sebben on 2008/9/7 12:21:25

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

micro skrev:

[Läs nyheten]

Är det verkligen sunt?

Någon gjorde den där videon - kan inte det ses som en fäll för truthrörelsen-vad har den med den blodiga kommunismen att göra. Det är ju ett skämt.

Vad innebär det att du till och med tar videon och hissar upp som en reklam för vaken. Borde inte du som har startat vaken istället arbeta för att vaken inte ska kopplas ihop med videon?

Vet du inte hur mycket lidande som kommunismen tillfogat världen - denna listigt framtagna ideologi, som nu mänskligheten drunknar i, USA är det, fast namnet har ändrats.

De kan vara nwo-krafter som prånglat in denna fälla.

Förr var truth kommunism - nu baxar man den kanske mest kända låten och det mantrat om el pueblo jamais cera vencido, över till truthmovement - att nu är sanningen det... så har de fått till en kraft därute, vilket de naturligtvis vill ha.

Så kan det även nyttjas/kopplas tillatt vara kommunistiskt, vara emot den "fria världen", emot USA, emot folket, opatriotiska terroristkramare. Ni ber om FEMA.

Varför är ni så bakvända och förutsägbara...

Sorgligt och suck...

Ni är unga och omogna, många av er.

Ny video om truthmovement, bra exponering av vaken.se
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=100628#forumpost100628

Säg som det är - det är inte sanningen som är viktig - utan det är att få vara med i en kamp, och att få vara en pjäs.

Ok, ska du oxå hålla på med nedlåtande kritik och offtopic posts?

Vaken har ALDRIG anknutat sig till höger eller vänster, bara en diskussionforum där vi diskuterar att det finns en makt elit som styr bägge två sidor.

Visst fick vissa kritik för att de vill prata med Nationalister 6 juni, och ibland tycker man då att vi är Commies.

Du får tycker vad du vill, akta dig att du hålla dig till reglernat och allt du har tackat JA till innan du poster.

Posted on: 2008/9/7 12:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Ok, ska du oxå hålla på med nedlåtande kritik och offtopic posts?
NEDlåtande kritik? Han kritiserar.
Hur är hans inlägg offtopic? Han diskuterar ju filmen!

Han försöker att hjälpa!

Visst att konstruktiv kritik är en konst och Sebben inte är en mästare på att linda in saken, men uppfattas inte den mesta kritik som nedlåtande om man har den inställningen?

Anonym
Micro ställde frågan vad andra tyckte, om man inte får tycka till i samma tråd, så har ni lyckats skruva ihop regler som får NWO att blekna!

See User information
Quote:

sebben skrev:
Nu har jag i två trådar skrivit om problem med att truth baxas över till att göra revolution/kommunism. Vad har truth med att kriga mot det därute att göra - att revoltera är att använda våld, rikta kraft mot kraft. Behöver jag tusen gånger till tala om Don Quijote?

Det har inget med truth att göra.

Vill truthmovement sprida info till andra, hålla på med andra, så kan det säkert ha sin "nytta" också, men det är inte samma som sanning.

Men det har redan blivit helt snett.

Varför säger tex micro eller lorax inget som är respons på det jag tar upp som problematiskt kring denna video?

Någon annan som är lite vaken och funderar kring det eller hela fenomenet?

Är det någon som verkligen tror att den videon är bra, har ett gott syfte, och tjänar en god sak?. Hur ni än tycker, så fram med det.

Jag tror det är bra om vakenklubben läggs ned.

Är det inte sorgligt att så mycket ändå bra arbete nu shanghajas över till att "göra revolution", som det sägs i videon.

Att ni dessutom promotar det och inte säger någon kring det - är talande.

Vaken är inte vaken - det är inom den bakvända världen och har inget i sig som är att vara vaken. Men jag för min del försöker ju...

Du tror att det är bra att vaken läggs ner. Ok.
Du är misnöjd med vaken.
Och har bannats förrut antar att du är den Novax.

Ok...

Varför vill du fortsätta posta här på vaken då?

Posted on: 2008/9/7 12:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Jag tror jag kan svara på den frågan...
För att vaken har enorm potential.

See User information
Vad har filmen med kommunism att göra. Det är ju ett bildspel på 9/11 truth och jag ser ingen kommunism i den.

Vad har jag missat som är så uppenbart för dig?

Posted on: 2008/9/7 14:39
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Jag tror jag kan svara på den frågan...
För att vaken har enorm potential.

Det vet jag och de flesta.

Men det har inget med att vara KRITISKT eller off topic att göra.

Att vara SKAPANDA ledar till att potentiallet nås, eller menar du att folk som inte gillar läget här SABBA den så att den inte når ett större potential?

Posted on: 2008/9/7 16:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Vafan? Träskliknande? Vad menar hon med det?

Posted on: 2008/9/8 0:44
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
hon kanske tänkte på administrationen..

See User information
Quote:

la-verdad skrev:
hon kanske tänkte på administrationen..

Ja men DU är väl inte med där...längre.Tänk om du har fel...:)

Posted on: 2008/9/8 3:01

See User information
Verkar som om författaren till sydsvenskans artikel gjorde en lite förhastad sammanfattning av vad vaken.se är. micro, var noggrann när du beskriver budskapet, aktivister får inga rättvisa lyssnande öron från sin omgivning:

”Aktivist.se och Vaken.se, sajter vars målgrupp tycks vara miljömedvetna globaliseringskritiska ungdomar som hatar George W Bush. Där distribueras i snygg förpackning teorier om att judar och frimurare arrangerat hela kriget mot terrorn som del av en grandios sammansvärjning för skapandet av en världsregering.”

Jag säger bara, hitta minst 3 fel.

Vem har påstått att vi är globaliseringskritiska?
Vem har påstått att det är judarna som gör det hela?
Vem säger att det bara är ungdomar?

Den här artikeln vinklade hela rörelsen på ett nästintill oacceptabelt sätt!!

Tror dessutom inte någon här är emot globalisering om det genomfördes utan korruption och var rättvist för alla länder.

Mer:
"Forumet [European Social Forum] erbjuder flera bisarra och obehagliga inslag. Till exempel finns det ett ämne som heter Freedom struggle is not terrorism."

Kamp för frihet är absolut inte terrorism. vet inte vad du hittade för journalist som kunde skapa sig en så negativ syn av frihetsrörelser... Speciellt inte när det nu sker i lugna former såsom ESF. Terrorism är ett relativt nytt samlingsord för betydelsen "människor som hämnas med våld som resulterar i död eller stora reparationskostnader". En frihetsrörelse hämnas inte, den vill bara ha rättvisa som fråntagits dem. Och jag känner inte till någon frihetsorganisation som vill döda människor för att skapa rättvisa, mord är liksom motsatsen till frihetsrörelsernas mål.

Jag vet att journalister vinklar artiklar efter deras egen världsuppfattning så det var väl oundvikligt den här gången. Men försök att få journalisternas världsuppfattning närmre vår så att de kan skildra rörelsen korrekt.

Vad har du egentligen sagt för att ett sådant här påstående skall skrivas?:
"Andra än mer obskyra seminarieämnen är Dolda makter och den globala eliten. "

Dolda makter och maktkamper har vi läst om i historieböckerna hela vår skoltid, det ligger ju i människans natur att kämpa till sig mer makt med alla medel och det har i alla tider funnits en kamp mellan desom redan har makt (eliten) och arbetarna/slavarna.

Måste säga att du hade otur med denna exponeringen av vaken-rörelsen. Den stora frågan (som vi måste arbeta med) är hur vi ska profilera rörelsen så att den inte direkt kastas åt sidan som galen och "obskyr". Här krävs massor med psykologi och retorik!

Posted on: 2008/9/18 23:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper