Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Piratpartiet
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
För det första är det nazistiskt finansierat och är det bara jag som ser kopplingar med skulls'n'bones? (Pirat!!!)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Var litet intresserad av dem tidigare, men nu tycker jag att de blivit infiltrerade och inte har så mycket gott att säga förutom kampen mot övervakningssamhället. De driver endast det som står i deras principprogram som är kort, där nämner de mångfald och att de ska verkar för FN:s mänskliga rättigheter.
Var med i partiet ett tag men efter att ha haft en väldigt olustig konversation med en vänsteranhängare där så lämnade jag. Alla partier blir infiltrerade och politiskt korrekta efter ett tag. Piratpartiet verkar släppa fram vem som helst att säga en massa skit och bryr sig inte om politiken förutom den lilla kärnan som jag inte ser som helt central i världen, ekonomi, utrikespolitik och utbildning är väl också viktigt. Tycker att några är litet vakna i Sverigedemokraterna, i alla fall när det gäller EU. Men de kan vara väldigt barnsliga och förvirrade de med, de tar dessutom in folk från andra partier godtroget, så om de är genuina så är de redan infiltrerade av gamla rävar. Hela partisystemet är en soppa, personval hade varit bättre, lättare att hitta en vaken person då dessa är mer individuella. Vakna massrörelser finns väl knappast. Alla som vill lämna EU och som inte är positiva till FN kan man kanske lita mera på.
Posted on: 2008/9/9 21:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Riktigt så illa är det nog inte, men lite paranoia har jag nog känt då de som tycker och tror som jag blir allt färre och de som växer är de politisk korrekta retorikerna jag redan fått nog av genom att se på TV.
Posted on: 2008/9/9 21:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Riktigt så illa är det!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Lundstr%C3%B6m |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu har du fått något helt om bakfoten. Kopplingen Carl var till The Pirate bay som fick pengar genom honom. Piratpartiet har inget med dem att göra. TPB ville knappt kännas vid Piratpartiet i början eftersom varken TPB eller Piratbyrån trodde på någon parlamentarisk verksamhet. Idag är de sams och kan göra saker tillsammans, men mer är det inte. Carl/TPB affären är ganska utagerad dessutom och TPB har heller ingenting med nazism att göra, utan fick pengar av honom till servrar utan att ta hänsyn till vem han var. De värnar endast om det fria ordet vilket kan iblnad väcka en del groll både hos allmänhet(se obduktionsbilderna) och lagen(se överallt).
Posted on: 2008/9/9 22:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok.
Nåja. TPB är nazistiskt då ![]() Jag hade för mig det var på TPB jag läste att de skulle grunda ett parti |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
SE ovan, du var lite snabb och jag långsam.
Inget ont på TPB, gillar dem och vad hade Vaken varit utan dem och liknande siter. ;) Piratpartiet däremot har jag totalt tappat tron på .
Posted on: 2008/9/9 22:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag var med när piratpartiet startates i en irc kanal. Jag tyckte det var skit redan från första början och ville istället krafterna skulle fokuseras på en grasroots lobby grupp. Hela iden med "PIRATPARTIET" är dömt att misslyckas. men fjortonåringar som startade det hade ju nada koll. Fahrenheit kommer säkert ihåg. Sen att jag aldrig kunde genomföra något annat för jag jobbade 10-12 tommar om dan är en annan sak....
Posted on: 2008/9/10 15:52
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login