vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

De nya passen..

See User information
Första posten, hoppas den kan tillföra något.

En några dagar gammal nyhet, men eftersom jag förgäves väntade på att någon skulle lyfta eller belysa den så beslöt jag mig för att göra det själv.

Fingeravtryck krävs i våra pass nästa år.
Såg detta inslag i måndags, och har gått och tänkt på det sen dess.

Är det bara jag, eller andas hela inslaget "förprogrammering", kändes för mig inte som ett nyhetsinslag utan mera som ett program från TV shop.
Inslaget börjar ca 9.50 in i programmet.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=342591

Detta var en nyhet för mig, eller är detta allmänt känt?
Jag har åtminstonde inte sett någon tråd beröra det här.
Hur kan detta isåfall accepteras så lättvindigt?

Är det förresten någon som vet hur man spara ner inslaget (ursäkta min okunnighet) då jag tycker det representerar allt ett propagandainslag skall göra. Ryser när jag tänker på bilderna med babyn.

Väl mött, Jeik

Posted on: 2008/9/6 16:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: De nya passen..

See User information
Hela ideen med Den Nya Världsordning är TOTAL kontrol och information om oss. Alltid.

Förskar kring detta själv och lägg upp det på Vaken, eftersom detta är din första inlägg antar jag att du är intresserade av detta.

Kolla närmare och varför inte samla information här på vaken och då kan vi formulära det lite, kortfatta, och visa våran med människor hur REGERINGEN vill behandla folk som KRIMINELL.

Visst, argumenten i Kontrol Övervakningssamhällen är ALLTID:

De med ren mjöl i påsen....

Fast de har ALDRIG en serious lösning till hur en system med information ska bevaras mot öppet Facister eller makteliten som går löss med denna...

Välkomna föressten

Posted on: 2008/9/6 17:15
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Äckligt

Jag höll på att slå näven genom skärmen när jag såg hur fanskapet satt där med ungen och lade grunden för stackarens framtida slavstatus.

Det här tänker jag inte tiga med

Posted on: 2008/9/6 21:15

See User information
Här en hemsida med exempel på bra program som kan användas för att spara ner filmer, ljud mm från internet:

http://emoney.al.ru/capture-streaming ... eo-recording-software.htm

Det finns några att välja på.

Posted on: 2008/9/7 20:13

See User information
Det krävs för alla nya pass som ges ut eller måste man komma in med sitt gammla? Jag ahr ett nytt med chip o shit, och maskinen som tar tar photo med har två tummavtrycksläsare men dom användes inte när jag fixade mitt 2006. Det räcker bara 5 år också, dom gammla räkte ju i 10 år..... Det roliga som vanligt är deras anledning att fånga terrorister. MEn dom terrorister dom letarar efter är ju från mellanöstern, och kommer man från typ saudi arabien eller nått så måste man ha sån där arab sjal på huvet på passfotot =P

ps: Ja jag fattar att dom är ute efter oss!

Posted on: 2008/9/8 9:59

See User information
@ Lorax: Tack för välkomnandet!
Jodå jag har förstått att kontroll är ett utav deras mål, men det jag reagerade på är att människor numera verkar helt likgiltiga inför att faktiskt daktas.
Förr i tiden så kopplade man att man daktades till att man var kriminell, så du har ju rätt i att regeringen på ett sätt behandlar oss som kriminella.

@ Icehorn: Är glad för att jag inte var den enda som reagerade på detta. En annan sak var ju polisens uttalande,
han lät ju inte helt förtroendeingivande om att avtrycken inte ska hamna i något annat register.
Samt att dom tog med den där kvinnans uttalande " Jag har bott 20 år i Polen så jag är van (att övervakas)"..... suck

@Frihetskrigare: Tackar för länken :)

@Filipino-Monkey: Jag vet faktiskt inte om man måste lämna in sitt gamla, måste kolla upp det.
Men däremot så angav dom inte trrorismen som anledning för avtrycken, utan ur förfalskningssynpunkt...

I November förra året så införde Japan att samtliga Gaijins( utlänningar) som reste till Japan skulle lämna fingeravtryck.
Nu är ju detta inte samma system som i våra pass men hittade en tänkvärd artikel angående det. http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/fl20060606z2.html

Posted on: 2008/9/9 11:22

See User information
Jag behövde lämna fingeravtryck när jag lämnade singapore men inte när jag anlände.

Posted on: 2008/9/9 12:08

See User information
@filipin-apan: Hur kommer det sig att du tror de innför fingeravtryck för att fånga terrorister? Jag förmodar att fingeravtryck leder till att det blir svårare att förfalska passen, vilket är positivt. Eller?

Dessutom, varför skulle de endast leta efter terrorister från mellanöstern? En potentiell terrorist kan väl mycket väl vara född i sverige?

Posted on: 2008/9/10 22:58

See User information
Jag kan förstå varför Filipino-monkey har den utgångspunkten, i och med att i Japan och Singapore (rätta mig om jag har fel Filipino) så har dom infört att man måste lämna avtryck just p.g.a terrorism.
Vilket i Japans fall (när det endast gäller utlänningar) blir extra motsägelsefullt om man har studerat deras historia.

Och ärligt talat så tror jag inte terrorsimargumentet huvudsakligen hade klingat lika fint i Sverige som det gör med att " det blir svårare att förfalska passen".
Visst det kanske blir svårare att förfalska, men om inte ens chipet som redan finns räcker till och ett otal andra metoder till för att förhindra förfalskning, vad får dig att tro att detta steg gör det?
Just det här steget tycker jag det är värt att fundera på vad vi förlorar.

"En potentiell terrorist kan väl mycket väl vara född i sverige?"
Där har du absolut rätt... och den terroristen kan mycket väl vara du eller jag. Vi har ingen aning om vad framtiden erbjuder för statskick och argument för att "Label" folk som terrorister.

Posted on: 2008/9/11 10:19

See User information
Jag har aldrig påstått att det skulle förhindra förfalskning. Jag sa bara (vilket du håller med om) att det blir svårare.

Ja, vad är det du förlorar egentligen? Du har ju redan ditt ansikte, personuppgifter, namnteckning mm på passet. På vilket sätt kommer ett fingeravtryck påverka dig i din vardag?

Man fångar inga terrorister genom ett fingeravtryck på ett pass. Men man kan förhindra viss förfalskning, och jag har fortfarande svårt att se att det är något negativt. Kan du förklara varför jag skall vara orolig?

Posted on: 2008/9/11 10:53

Anonym
Skönt att man har ett gammalt pass i fyra år till...

See User information
Jag behövde ett nytt pass för det gamla hade gått ut och nu MÅSTE man lämna fingeravtryck.
Säg ifrån, gå inte med på vad som helst. Protestera mot denna registrering som man själv får betala 400 kr för! Du får själv stå för kostnaden av din egen förslavning!

Posted on: 2009/7/14 21:45

See User information
Quote:
Säg ifrån, gå inte med på vad som helst. Protestera mot denna registrering som man själv får betala 400 kr för! Du får själv stå för kostnaden av din egen förslavning!

Precis som vaccinet mot svininfluensan; du får själv stå för kostnaden för vaccinet!

Posted on: 2009/7/14 23:57
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Vet flera som kastat dom nuvarande passen i mikrovågsugnen på ett par minuter så att chippet pajjar... Vet dock inte om detta påverkar hur man kan resa med det men chippet pajjar allafall...

Sen är jag inte helt säker på vad exakt för chip det är heller...RFID eller nåt simplare? Antar att meningen är att fingeravtryck, och snart alla biometriska uppgifter, ska samlas på chipet i passet för att kunna avläsas på flygplatser etc....

Mina fingeravtryck finns hos Department of Homeland Security både i bläck och digitalt... Känns sådär... :(

Posted on: 2009/7/15 9:37
"Assume nothing, question everything"

http://niksfoodforthought.blogspot.com/

See User information
Meh fingeravtryck används ofta av rättstekniska utredningar för att påvisa att man varit på en viss plats eller liknande. Om blivande världspoliser t.ex skulle tycka att dina åsikter inte är önskvärda eller om du är en högljudd politisk aktivist som sprider faktablad på stan. Så kan dem ju tekniskt sett "påvisa" att du varit inblandat i något som har med terrorism att göra då de har dina fingeravtryck i databasen. Och kom inte och säg att detta aldrig skulle ske.

Då blire bye bye frihet och sitta inlåst i fängelset för icke önskvärda personer i samhället. Hela grejen med NWO är att de har full kontroll på allt och alla. Ser dem nåt de inte gillar så tar dem bort det helt enkelt.

Dessutom skulle det förvåna mig om det INTE satt nåt RFID chip i dessa passen, eller kommer åtminstånde göra i framtiden.

Posted on: 2009/7/15 11:01

See User information
Quote:

CarlSagan skrev:
Vet flera som kastat dom nuvarande passen i mikrovågsugnen på ett par minuter så att chippet pajjar... Vet dock inte om detta påverkar hur man kan resa med det men chippet pajjar allafall...

Sen är jag inte helt säker på vad exakt för chip det är heller...RFID eller nåt simplare? Antar att meningen är att fingeravtryck, och snart alla biometriska uppgifter, ska samlas på chipet i passet för att kunna avläsas på flygplatser etc....

Mina fingeravtryck finns hos Department of Homeland Security både i bläck och digitalt... Känns sådär... :(
Hur länge måste man micra passet för att slå ut chippet?

Posted on: 2009/7/15 16:11

See User information
Shilton:

Vet inte exakt hur länge dom gjort det eller vad minimum tiden är för att det ska slå ut chippet... Men dom jag pratat med nämnde "ett par minuter".

Man får nog pröva sig fram försiktigt... Tydligen kan man se chippet tydligt under plasten när det är färdig bakat... :) Sträcker sig som en koppar tråd typ från vad jag förstått...

Nu är detta som sagt något man får göra på helt egen risk i och med att det potentiellt kan innebära trubbel om man ska resa... Men vill man vara helt säker på att det inte finns något aktivt, fungerande chip i passet så ska det fungera...

Posted on: 2009/7/15 17:34

See User information
Jag körde passet på full effekt i ca 15 sekunder, sen blixtrade det till och började ryka. Där chippet sitter blev det ett svart brännmärke,så det passet är nog rökt.Nu när jag vet var chippet sitter borde det väl funka med ett välriktat slag med hammaren nästa gång? Eller vad tror ni?En annan fråga? Vart står det i lagen att man måste acceptera chippet i passet?

Posted on: 2009/7/15 21:07

See User information
Skulle någon kunna visa mig hur ett sådant pass ser ut; ett sådant ni har?

Posted on: 2009/7/15 21:19
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Bra medaktivister att ni är med på noterna.
När jag frågade om fingeravtrycken i chippet svarade den naiva polisen att informationen bara skulle sparas i chippet och inte i någon dator. Stor komik eller ska jag säga tragik?

Posted on: 2009/7/23 19:25

Anonym
Vill man vara säker på att få komma in i det land man ska resa till är det nog bäst man låter RFID-chippet vara...
http://www.expressen.se/resor/1.1649222/

Anonym
GÅ INTE MED PÅ VADSOMHELST.

FINGERAVTRYCK KAN LÄTT FÖRFALSKAS.

Mycket lättare faktiskt än förfalska ett pass i grunden.

OM DOM VERKLIGEN HADE MENAT ALLVAR MED VAD DOM SÄGER.

OM.

BARA OM.

Hade vi haft Iris scanning istället och Födelseort skulle inte stå med.

Varför ska födelseort stå med?

Om du flytt en diktatur.

Kukhuven tänker ju med ballen och det märks att det sitter såna och styr upp hur saker och ting ska utformas.

Därför dom gillar småbarnsprostitution.

Må deras Kvinnliga njure som ger dom kukhuvudena orgasmen när dom i sina äckliga ap sinnen söker det dom saknar i synderna ge dom cancer av smärtsamaste slaget.

Och må dom demoner till kvinnor som sitter brevid dem för evig vandra i sin vilsenhet.

Vänta bara , jag har fått jobb på¨andra sidan med den som vaktar och renar.

Det finns en metod, men den kostar. om vi är många kan vi lätt ta livet av dom styrande med rätt metod vilja tanke och energi.

Men det kostar.

Och det gör oss inte bättre än dom.

Utan kärlek finns ingen riktig framgång.

Och utan sanning finns ingen förändring.

Allt är påväg någonstans, allt förändras

I Sanningens namn

Lev i frid.

Anonym
Om du frågar mig.

Dom förtjänar inte ha kraften.

Dom förtjänar inte bara den gudomliga delen.

Inom dem kommer aldrig andens eld att tändas.

Jag älskar det rena i dem och hatar deras anpassning.

Den ger mig kraft men jag låter den inte höja min eld och om den höjs måste den kontrolleras eller fyllas med andlig energi.

Därför döm inte med hjärtat den är inte skapt för det.

Nämndemän har ett hjärta av sten.

Håll den öppen men glöm inte kraften.

I SANNINGENS NAMN.

Ibland är det bättre och fria anden och själen från dess fängelse.

Om dom hade haft samvete och anden i sig, hade dom hoppat från en bro.

Lev i frid.

See User information
Men skoleleverna gillar iaf kameraövervakningen i skolan..

Övervakade elever är tryggare
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3370117.svd

"KAMEROR I SKOLAN Nio av tio gymnasieelever skulle tillåta kameraöver­vakning på skoltid om hanteringen regleras. Även föräldrar är positiva till att elever filmas. Det visar en undersökning som Svenska Stöldskyddsföreningen låtit göra. Det är viktigt att inte tappa bort trygghetsaspekterna i integritetsskyddets namn, skriver Annika Brändström och Pia Lindström, SSF. "

Posted on: 2009/8/18 11:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper