vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ron Paul Announcement

See User information
Alternativa kandidater samlades idag och kan komma hålla debatter tillsammans vad jag förstått om de inte kommer med i de stora debatterna. Ron Paul samlade ihop Chuck Baldwin, Ralph Nader, Cynthia McKinney med flera till presskonferens, alla av de ovannämnda tycker jag är mer eller mindre vakna även om de anpassad sig en del till massmedia för att inte bli helt utfrysta. Cynthia McKinney har väl pratat med Alex Jones och är mer eller mindre 911-truther? För övrigt så har alla namn jag tog upp varit med på The Alex Jones show och är använder sig mycket av alternativ media och internet.

Ron Paul Announcement
http://www.youtube.com/watch?v=t49qLcw2Kec

"A huge vote for those running on principle will be a lot more valuable by sending a message that we've had enough and want real change than wasting one's vote on a supposed lesser of two evils."

Posted on: 2008/9/10 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ron Paul Announcement

See User information
Börjar bli litet mer imponerad av denna Ron Paul, på hans nya hemsida, www.campaignforliberty.com så står detta citat på framsidan:

"The argument that the two parties should represent opposed ideals and policies, one, perhaps of the Right and the other of the Left, is a foolish idea acceptable only to the doctrinaire and academic thinkers. Instead the two parties should be almost identical, so that the American people can ‘throw the rascals out’ at any election without leading to any profound or extensive shifts in policy."

Carroll Quigley – Author of Tragedy & Hope

De som driver sidan och projektet verkar förstå hur spelet är upplagt och verkar vara genuina i att åtminstone försöka bryta det.

Posted on: 2008/9/10 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ron Paul pratar om Carroll Quigley och den dolda agendan.
http://www.youtube.com/watch?v=hqOpeRnvvNo

Posted on: 2008/9/10 18:28

See User information
Chuck Baldwin visar ännu en gång sitt motstånd mot den nya världsordningen och globalismen.

Chuck Baldwin addresses the National Press Club (9/10/08)
http://www.youtube.com/watch?v=uVwJbtJeq5A

Bättre version här:

http://www.youtube.com/watch?v=wn6LuqbqTMc

Posted on: 2008/9/10 22:16

See User information
Hmm, jag orkar inte riktigt begripa det amerikanska valsystemet till punkt och pricka, men finns det inte någon möjlighet för herr Paul att stå på listan som de samlade oppositionellas gemensamme kandidat?

Det kunde kanske ha gjort skillnad på riktigt.

Svårt som fan är det att lita på någon politiker alls...men jag kan inte låta bli att känna stor sympati och respekt för Ron Paul och hans testikulära styrka.

(Besides - he looks a lot like my old man :)

Önskar det funnes någon som han här i mitt sött sussande Finland.

Frid.

Posted on: 2008/9/11 10:17

See User information
Svårt att lita på någon ja, att Chuck Baldwin pratar emot NWO och Ron Paul tar upp Carroll Quigley tycker jag är positivt.

Bob Barr erbjöd Ron Paul att bli hans vicepresident, det är dock många som inte litar på Bob Barr på han varit med i CIA och röstat för bland annat Patriot Act då han var republikan, en soppa men positivt att relativt kända amerikaner med ord bekämpar den nya världsordningen.

Posted on: 2008/9/11 10:53

See User information
Ron Paul ställer sig bakom Chuck Baldwin som är en anti-NWO-kandidat.

A New Alliance - By Dr. Ron Paul

"I continue to wish the Libertarian and Constitution Parties well. The more votes they get, the better. I have attended Libertarian Party conventions frequently over the years.

In some states, one can be on the ballots of two parties, as they can in New York. This is good and attacks the monopoly control of politics by Republicans and Democrats. We need more states to permit this option. This will be a good project for the Campaign for Liberty, along with the alliance we are building to change the process.

I’ve thought about the unsolicited advice from the Libertarian Party candidate, and he has convinced me to reject my neutral stance in the November election. I’m supporting Chuck Baldwin, the Constitution Party candidate."

Posted on: 2008/9/23 12:55

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
hela vänstergrejen...styrdes ju och sponsrades av eliten. Om man inte insett den pusselbiten så är det ju svårt.

Men en nyliberal som Ron Paul, långt ut på högerkanten, han styrs inte av eliten?

See User information
Han har ju tagit upp citat från Carroll Quigley och påpekat att han var en av dem på insidan. Han verkar vilja bryta demokraternas och republikanernas makt för att någon som följer konstitutionen kan ta makten i landet. Sedan så är han emot EN, WTO, GATT, Nafta och allt med globaliseringen.

Om han inte är mycket listig så tror jag att han vill ge sig på eliten, speciellt när han attackerar Carroll Quigley.

Posted on: 2008/9/23 15:10

See User information
Mina källor säger.. He is not to be trusted.

Resized Image

Gammle polly paul skakar hand som de stora pojkarna.

Posted on: 2008/9/23 15:43
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag har sett den där handskakningen, men tycker inte att den är så tydligt och har inte sett många andra exempel från de tiotusentals handskakningar han gjort, men han är kanske med i något hemligt sällskap men måste vara väldigt listig om han samtidigt vill motverka eliten genom att verka för att ta makt från FED, sluta kriga och bryta demokraternas/republikanernas makt.

Posted on: 2008/9/23 15:49

See User information
Han är politiker. Han vill inte motverka eliten, han är eliten.
Om man kollar på andra bilder av "the masonic handshake" ser dom ju exakt lika tydliga/lika dana ut.

Jag tycker det verkar så, att folk har bestämmt sig för att Polly Paul skall vara ngn form av hjälte och därför blundar för faktan som pekar på motsatsen, ungefär som kristna som vill ta del av konspirationen inte kan se lurendrejet bakom det.

Posted on: 2008/9/23 15:54

See User information
Det enda som skulle peka på att han är en "puppet" för eliten skulle då vara dessa bilder som inte jag tycker visar så mycket, det måste finnas tusentals bilder på när han skakar han med folk, att då ett par ser ut som någon frimurarhälsning tycker jag inte säger så mycket.

Det faktum han är emot Federal Reserve, Carroll Quigley och dessutom stödjer Chuck Baldwin som är väldigt anti-NWO skulle göra honom till en väldigt dålig infiltratör då han avslöjar det om speciellt ekonomin som massmedia vill dölja. Kan tänka mig att han kanske lägger ned så mycket energi av personliga skäl och har valt politik av karriärsskäl, vilket kanske inte är så hedersvärt när allt kommer omkring.

Posted on: 2008/9/23 16:51

See User information
Ptja, Politik är ett spel, så därför hejar jag inte på någon eller engagerar mig.

Om det nu skulle vara så att Ron Paul (vilket säkert är mycket möjligt) är en hederlig man som vill vårat (deras) bästa, så har han ändå ingen chans att "vinna", då man inte vinner ett riggat val.

Att han dock "shake the illuminati shakeshaka" gör inte att mitt förtroende för honnom ökar.
Att han vid ngra tillfällen säger att han är mot "the nwo" gör honnom inte till en hjälte i mina ögon.

Jag är skeptisk, mycket skeptisk, till ron paul, dock inte mer insatt än det man ser på tex prison planet o dylikt.

Men som sagt, dont bet on a horse in a fixed race...unless...

Posted on: 2008/9/23 17:03

See User information
Ron Paul Go(o)d Cop? ; )

Everyone else Bad Cop?

Posted on: 2008/9/23 17:07
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Tror inte att han har chans att vinna något förutom val till kongressen men hans kritik mot Federal Reserve med mera kanske kan leda till något som t ex att denna senaste gigantiska "bailout" stoppas, vad jag hörde senast så var det osäkert om kongressen kommer att godkänna den, fast finns väl sätt för dem att komma runt det hur som helst...

Och ja, politik är ett spel men eliten tar ju det på allvar, de blev t ex inte så glada när Irland röstade nej till Lissabonfördraget och miljarder dollar satsas på valet i USA.

Posted on: 2008/9/23 17:42

See User information
Mannen som drog igång en del "money bombs" som samlade in över 10 miljoner dollar till Ron Pauls presidentkampanj verkar nu vara på väg att ordna en debatt/"money bomb" för alla presidentkandidater.

Om det hela blir av så lär väl John McCain och Barrack Obama skippa debatten, men om de fyra övriga kandidaterna kan samla en en del pengar och synas så kan det vara positivt, kanske kan Chuck Baldwin prata illa om FN, CFR och NWO igen :)

http://www.thirdpartyticket.com/

http://www.votenader.org/blog/2008/09 ... -news-third-party-debate/

http://www.breakthematrix.com/

Posted on: 2008/9/28 17:33

See User information
Chuck Norris's One Wish (with the Help of Ron Paul)
http://www.youtube.com/watch?v=6efKKFFLZJs

Kanske en bra idé även för Sveriges riksdag?

Posted on: 2008/9/30 17:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper