vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Ang. inlägg i NIST rapport 7 tråden

See User information
Sen kan jag undra om det inte finns bättre saker att fördriva sin tid med än att försöka misskreditera och förfölja andra människor. Dessutom ser det ut som du tagit en sak ifrån Flashback där jag också mycket tydligt förklarade varför jag ansåg ZERO trovärdig och gubben du nämner därifrån har inte jag ens nämnt eller själv ansett trovärdig. Klipp gärna in det också så att du kan bevisa att du inte ljuger. Klipp gärna in min förklaring angående filmen Zero också, när du ändå håller på :)

Posted on: 2008/9/4 17:17
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Har kanske aldrig påstått att jag är oberoende eller helt objektiv. Ganska svårt att exakt veta om man är det.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Angående ZERO, så har jag inte mer än sett den. Jag har inte kolla upp källor som många här inne har gjort och kan därmed kalla den trovärdig utan att bli anklagad för någonting. Den tiden har jag ej tagit mig eftersom jag inte tycker det är värt det med de förutsättningar som nu gäller 7 år efter attentatet. Bortkastad tid enligt mig. Som jag dessutom tidigare sa har jag mitt motiv klart och ser mina förövare i det och det skadar min objektivitet. Jag tror inte det är svårt att plocka fram bevis, framförallt nu 7 år efter attentatet som stödjer varken den ena eller andra teses. Jag tar dock med i beaktande vilka resurser som den officiella tesen har och vilka den inofficiell tesen har vilket jag tycker många här inne råkar utelämna helt.

Ja då vet vi inte alls vad du tycker eller vet om filmen Zero, som vanligt, det är en massa flum och gissningar.

Att kunna dom fyra räknesätten är ganska enkelt och kräver inte några stora resurser.

Posted on: 2008/9/5 7:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Är det beklämmande för dig att en teologie professor är bevandrad i 9/11 så är det endast ditt eget problem. Jag finner inget beklämmande med det, eftersom det inte går att koppla detta till Bush-administrationen, i synnerhet inte när han ifrågasätter den. Man är ingen mördare för att man är teologie professor om du nu fått för dig det.

Det beklämmande är att du i ena inlägget drar alla religiösa över en kam då dom tillhör etablissemanget.
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Fastnar vi i politik, religion osv.. så slutar det med en total polarisering och vi lär oss istället ingenting av varandra.

Men när en präst utan att bevisa något håller med dig då är han ok!!! Detta är väldigt beklämmande. Objektiviteten är som bortblåst.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Är det beklämmande för Men dock så finner du inget beklämmande med att NIST, FEMA och är indirekt kopplade till Bush-administrationen och att den första utredning stod Bush-administrationen själva för så väljer du att blunda för det.

Eftersom jag läst dessa utredningar och du har det inte så ligger vi på helt olika nivåer, du vet inte vad du kritiserar och jag väljer att ställa mig bakom det NIST skriver i sina utredningar. Tills någon lägger fram empiriska bevis. Sen om det är Steven Jones eller Snoop Doggy Dog som gör det har absolut ingen betydelse, det handlar allstå inte om personer det handlar om bevis, framför allt dina saknade "empiriska bevis". Jag hoppas för din egen skull att du ställer exakt samma krav på truthrörelsen som du gör mot NIST tex. Men det jag sett än så länge i tråden så är du långt i från.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Paradoxalt nog så kritiserar du också Steven Jones för tveksamheter och ser inga som helst tveksamheter med de uppenbara lögner, desinformation och undanhållande av matrial som Bush-administrationen står för. Låste inte Bush-administrationen utredning i två hela år innan de ens fick börja utreda? Inget beklämmande heller?

Det beklämmande denna gång är att du på nytt förutsätter saker ut tomma intet och kommer åter igen med lögner!

The 9/11 comission report tillsattes 27 Nov 2002.
http://govinfo.library.unt.edu/911/about/president.htm

Detta står naturligtvis i den rapporten, går liksom inte att missa om man har läst den. Vilket du med automatik bevisade för oss på ett bra och empiriskt sätt att du inte gjort.

Återigen kommer fakta *pang* rakt i ansiktet. Du tycker en sak och verkligheten är en helt annan.

Posted on: 2008/9/5 8:12

See User information
Jag vet inte vad du håller på med, men tydligt är att du istället för att ta itu med dig själv projicerar över dina egna brister på andra. Förstår inte hur du orkar och om jag nu kommit med någon osanning så ber jag om ursäkt för det. Jag är inte statisk och jag ändrar uppfattning om saker och ting. Också så skriver jag direkt ut vad jag känner och tycker utan att vara beräknande och ha någon strategi och skiter fullständigt i om någon vill förfölja mig för att jag påstått något felaktigt. Säger mer om den som förföljer än vad det säger om mig. De som letar efter brister hos andra har fullt med egna brister inom sig som han/hon inte orkar/törs ta itu med.

Ok, men för att se på saken ur ditt perspektiv, din världsbild där tillfälligheter och slump är rådande. Din förutsättning är att makten är totalt dum i huvudet, de vet inte vad de håller på med och vet inte ens om vilka effekter deras handlade leder till. När Hitler fick halva Europa att börja mörda judar så behövde han inga kunskaper om människor och om hur vi agerar och tänker, utan han fick med halva Europa till det, pga. en slump. Det säger du! Inte direkt, men hela ditt tänkande bygger på det vilket du upprepat i tråd efter tråd.

Mitt perspektiv är att makten är mycket intelligent och vet exakt hur den ska agera för att få oss människor att agera och tänka precis som de vill. Inget sker av en slump eller är rena tillfällighter utan allting har räknats ut av personer inom makten som har kunskap om människor och om hur vi tänker och agerar.

Alltså, utgår man ifrån ditt perspektiv och försöker förstå 9/11, där makten anses korkad, så hittar man inte ett enda svar. Du är inte ens intresserad av att hitta några svar utan går maktens ärenden och försöker smutskasta de som försöker hitta svar. M

Makten är bevisats inte korkad. Den får även dig att agera precis som de vill att du ska agera. Detta syns med största tydlighet här. Jag anser att du inte är kababel att dra en enda egen slutsats, inte en enda, och att du agerar helt i linje med den rädsla du själv har inombords.

Quote:
Fahrenheit451 skrev:Paradoxalt nog så kritiserar du också Steven Jones för tveksamheter och ser inga som helst tveksamheter med de uppenbara lögner, desinformation och undanhållande av matrial som Bush-administrationen står för. Låste inte Bush-administrationen utredning i två hela år innan de ens fick börja utreda? Inget beklämmande heller?

Det beklämmande denna gång är att du på nytt förutsätter saker ut tomma intet och kommer åter igen med lögner
!

Vem ljuger här, jag eller du, ser du mitt frågetecken? Ingen lögn att massor med matrial är hemligstämplat. Och det är inte första gången du försöker misskreditera mig, tror säkert det finns fler felaktigheter du påstår även i detta inlägg, men jag skiter i det. Fullständigt.

Angående Steven Jones, kan du säkert maila honom istället för att tjata här. Törs du det eller fegar du ur för att du rädd att han kanske inte fastnat där du tror att han fastnat?

Posted on: 2008/9/5 8:43

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 8:58:25
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Angående Steven Jones, kan du säkert maila honom istället för att tjata här. Törs du det eller fegar du ur för att du rädd att han kanske inte fastnat där du tror att han fastnat?

Jag har mailat Steven Jones och fått svar så jag kan med besked säga.

Glöm Steven Jones. Inte svarade han på mina frågor utan skickade bara en PDF fil som han trodde skulle svara på mina frågor men icke.

Den andra gruppen av "vetenskapsmän" som Jim Fetzer är ansvarig för Scholars for 9/11 Truth har jag mailat och frågat om de stödjer en oberoende undersökning av 9/11 och vilka personer de i så fall kunde tänka sig vara med i den undersökningen. Inte svarade på en så enkel fråga.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jag har mailat Steven Jones och fått svar så jag kan med besked säga.

Glöm Steven Jones. Inte svarade han på mina frågor utan skickade bara en PDF fil som han trodde skulle svara på mina frågor men icke.

Den andra gruppen av "vetenskapsmän" som Jim Fetzer är ansvarig för Scholars for 9/11 Truth har jag mailat och frågat om de stödjer en oberoende undersökning av 9/11 och vilka personer de i så fall kunde tänka sig vara med i den undersökningen. Inte svarade på en så enkel fråga.

Steven E Jones svarade inte på din mail PERSONLIGEN??

Ojoj... han är inte SUPER upptagen eller?

Inte busy, säkert inte MÅNGA som försöka nå honom kanske?

Ställ din fråga på Prisonplanet forum då, säkert få en lista, lite TIPS.

Eller du kan vänta 6 månader och spamma de där super busy scientists och hoppas att de svara.

While you are at it, why not mail Bush, Cheyney and Rumsfeld and see if they answer sooner!

; )

Posted on: 2008/9/12 14:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper