vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
självmord = kollektivkollaps
ja har en rätt neutral inställning till självmord, en av mina vänner tog sitt liv för ett par år sen. Han kunde tala sex språk flytande och var en av dom mest begåvade personer jag träffat på.

Sen såg jag lite snabbt på dumburken häromdagen att självmorden börjar bli poppis igen, jag ser ett stort sammanhang med den kollektivamedvetenheten att göra, det är som att vakna på fel sida så att säga.

jag tror många av oss här inne kan förstå sig på hur det skulle kunna vara att "vakna" som vi här inne gillar att säga..

fast vakna utan kärlek, eller nära vänner eller familj till en värld där alla suger ut varandra bara för att kunna överleva.

Det är den verkligheten många kommer att få uppleva kommande tre års perioden.

mina tankar går mest ut till dom unga som är tappra nog att avsluta sina egna liv men mer ut till oss andra som har tillräckligt öppna sinnen för att upptäcka vilka som är ute på hal is så att säga.

Det jag ville få ut me denna tråden är att dessa självmordsbenägna har en falsk relation till det kollektivamedvetandet, vi behöver uppmärksamma det hos dessa personer så att dom inte känner samma skuld och ansvar till allt skit som sker utan kan känna att det finns opposition mot det mailgma kollektivet som bara är här för att mätta sina egon..

hoppas vi kan spara en del energi tillsammans framöver utan Ipbanns..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: självmord = kollektivkollaps

See User information
Att se mönster, ja.
Alldeles bokstavligen ibland.

Vet inte hur det är där du bor, men här har SS-Totenkopf-modet varit grymt på rätt länge.
Långa långa rader av skull-and-bones-logos på kläder, badlakan, skolmateriel, möbler,
bilinredningar, mattor, gardiner, dukar osv osv.

Vore jag av judiskt/khazariskt eller romskt ursprung skulle jag säkert bli än mer spooked.
WTF?!?
SS-emblem på flickvännens trosor?
Spädbarnens vagnar?!?

Visst, "det är bara mode".

Tankarna går till de välkända fotografierna av khmerernas offer.
Till exempel.

Bara en liten observation.

Frid.

Posted on: 2008/9/17 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper