Vakencorner
|
Re: Nationalism & patriotism
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jess jag har följt inläggen så gott jag kan :) Men du kommer oftas me samma saker om o om igen som t.ex det jag citerade från ditt förra inlägg. Du har tom snackat skit/kallat mej saker i en annan tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99502#forumpost99502 aja baja benny... ma**ot fasoner där va:) Chao!
Posted on: 2008/9/17 17:18
|
|||
|
El pueblo armado jamás será aplastado!!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är ganska trött på dig Maggot/Bennybear, eftersom du gör gällande att jag grundar dessa saker på egen uppfattning. Jag har forskat - liksom du, men jag har försökt att hållit mig med böcker och information som inte sprider disinfo och hat. I motsats till dig.
wolfheart: Jag tänker inte ens bemöta ditt trams. Du försvarar Bennybear främlingsfientlighet och rasism. Varför då om jag får fråga? http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=101817#forumpost101817 Ditt första inlägg i tråden jag och TS hänvisar till. Du kallar oss både det ena och det andra. Trevlig ton? Vi kallar dessutom Bayern Ben för nationalist för att han öppet erkänner detta. Du har också erkänt detta trots att du först förnekade. Personangreppen haglar från nationalister... Som i låten "IQ", men på internet kan man inte låta nävarna ta vid där hjärnan tar slut, så man får hålla sig till personangrepp. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag är ganska trött på dig Maggot/Bennybear, eftersom du gör gällande att jag grundar dessa saker på egen uppfattning. Jag har forskat - liksom du, men jag har försökt att hållit mig med böcker och information som inte sprider disinfo och hat. I motsats till dig.
wolfheart: Jag tänker inte ens bemöta ditt trams. Du försvarar Bennybear främlingsfientlighet och rasism. Varför då om jag får fråga? http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=101817#forumpost101817 Ditt första inlägg i tråden jag och TS hänvisar till. Du kallar oss både det ena och det andra. Trevlig ton? Vi kallar dessutom Bayern Ben för nationalist för att han öppet erkänner detta. Du har också erkänt detta trots att du först förnekade. Personangreppen haglar från nationalister... Som i låten "IQ", men på internet kan man inte låta nävarna ta vid där hjärnan tar slut, så man får hålla sig till personangrepp. ---------------------------------------------------------------------------- Du bemöter mig inte med svar pgaa att du inte har några. Du har inga svar om känslan nationalism då du inte verkar upplevt det . Som jag saft tidigare skulle du prata om kärlek om jag aldrig kännt kärlek skulle jag bara vara glad och visa uppskattning vad du försöker lära mig . Men du har inte förökt lära mig något mer än att det"är" så och så. Återigen hittar du på saker och jag ber både dig och andra användare denna gången med då för att bevisa :Leta upp vart jag försvarat rasism och hat . Jag funderar starkt på att lämna detta forum snart då jag verkligen inte ens vill vara irriterad på någon(för på så sätt kan sprida negativ för min omgivning vilket jag absoulut gör allt för att förhindra). Jag trodde jag skrev i denna tråden för att hjälpa personer som inte har begrepp på ordet . Och i dina ögon sprider jag hat! Detta är tragiskt att du vill så mycket att en person ska vara ond att den blir det. Jag försvarar heller inte främlingsfientlighet då jag alltid understrykit att jag anser att invandringen endast är ett symptom av elitens skapelse(alltså invandrarna som individer inget problem) varför sprider du dessa lögner för. Du säger jag sprider hat och jag har aldrig försökt sprida annat än förståelse och kärlek, enda gången jag skrivit något negativt har varit nu, då jag blir riktigt irriterad för du kallar mig hatisk ond och så vidare utan grund. Jag accepterar alla männsikor förutom de som försöker stå över andra utan rätten att göra det. Och rätten jag har är att jag försökt upplysa medans du bara skriver negativa saker att vi lr jag är sånna och sånna utan att känna mig över huvudtaget . Det enda du känner till om mig och kan bedöma mig på är vad jag skriver men du håller dig inte ens till vad jag skrivit utan försvinner med egna slutsatser och egna perspektiv som verkar vara så inprentade i din illusion om att allt som du är emot bara ska vara så.
Posted on: 2008/9/17 18:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ditt citat "Jag försvarar heller inte främlingsfientlighet då jag alltid understrykit att jag anser att invandringen endast är ett symptom av elitens skapelse(alltså invandrarna som individer inget problem) varför sprider du dessa lögner för." kan jag hålla med om men jag vill iså fall ändra ordet "invandringen" i fet stil till "invandrarpolitiken" och/eller "integrationspolitiken". Att jag kallade dig främlingsfientlig är helt och hållet för att du stödjer Bennybear, men du har en konstant otrevlig ton i diskussioner och skulle tjäna en hel del på att tona ner lite. Jag vill inte att du ska vara ond och jag anser faktist inte Bennybear att vara ond heller även om han gett sig hän till en hatisk gruppering. Jag vill inte ens kalla nationalism för politik, eftersom den är ganska enkelspårig som de flesta missnöjespartier är. För mig låter det i detta inlägg att du i så fall är patriot. Det är en väsentlig skillnad som du måste förstå och inte projicera att jag inte förstår den. Du hade som sagt en otrevlig ton från början och då blir det så här. Ingenting jag har sagt i detta inlägg har jag sagt för att förlöjliga dig eller någonting, bara så du vet. Du ratade tidigare wikipedia. Får jag fråga dig vilken typ av encyklopedi som skulle passa? duger susning.nu? Den listar också många problem med nationalism. På metapedia ser man tydligt hur de beskriver patriotism när de beskriver nationalism och Den nazistiska grupperingen Info-14 kallar sig för patriotisk. Det handlar om att överta ett ords värde för att skapa förvirring. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Självklart måste man bena ut vad begreppen står för (den objektiva definitionen om en sån finns). Samhället är ju fyllt av begrepp och ismer som det är bra att känna till, det är inte det jag säger. Jag blir bara så väldigt trött på dessa diskussioner: " Du är en idiot för du är nationalist och du är en idiot för du är en Mona Sahlin anhängare" - som hela tiden hackar sönder alla trådar. Rena sandlådan. De flesta användare på vaken är ju här för att de ser gemensamma problem i samhället som behöver adresseras. Tråkigt att det så ofta bromsas upp av sån typ av diskussion. Jag är inte intresserad av folks fördomar och tjafs. Jag är här för att hitta relevant och icke besudlad info om samhället och motmedel ang nwo. Admin gör så gott de kan för att hålla ordning men det är inget lätt jobb.
Posted on: 2008/9/17 19:04
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har bemött dig med flera svar och min fråga var din kärlek verkar inte bli besvarad heller, för i samtliga av dina inlägg de senaste dagarna har du kommit med personangrepp osv
Ditt citat "Jag försvarar heller inte främlingsfientlighet då jag alltid understrykit att jag anser att invandringen endast är ett symptom av elitens skapelse(alltså invandrarna som individer inget problem) varför sprider du dessa lögner för." kan jag hålla med om men jag vill iså fall ändra ordet "invandringen" i fet stil till "invandrarpolitiken" och/eller "integrationspolitiken". Att jag kallade dig främlingsfientlig är helt och hållet för att du stödjer Bennybear, men du har en konstant otrevlig ton i diskussioner och skulle tjäna en hel del på att tona ner lite. Jag vill inte att du ska vara ond och jag anser faktist inte Bennybear att vara ond heller även om han gett sig hän till en hatisk gruppering. Jag vill inte ens kalla nationalism för politik, eftersom den är ganska enkelspårig som de flesta missnöjespartier är. För mig låter det i detta inlägg att du i så fall är patriot. Det är en väsentlig skillnad som du måste förstå och inte projicera att jag inte förstår den. Du hade som sagt en otrevlig ton från början och då blir det så här. Ingenting jag har sagt i detta inlägg har jag sagt för att förlöjliga dig eller någonting, bara så du vet. Du ratade tidigare wikipedia. Får jag fråga dig vilken typ av encyklopedi som skulle passa? duger susning.nu? Den listar också många problem med nationalism. På metapedia ser man tydligt hur de beskriver patriotism när de beskriver nationalism och Den nazistiska grupperingen Info-14 kallar sig för patriotisk. Det handlar om att överta ett ords värde för att skapa förvirring. ---------------------------------------------------------------------------- Jag har förklarat varför jag varit irriterad de senaste dagarna och det är pga av att många beter sig som idioter. Men att vara så har jag inte kommit med ett enda personangrepp . Det enda som skulle kunna tolkas som ett personangrepp var isf att jag frågade dig om du var på tänd, men då det var en fråga så var det inget på hopp. Du försöker säga att jag försvarar tex bennybear och jag har inget att försvara för jag vet inte vad han tycker . Men det jag försvarar däremot har varit era påhopp mot en person som ni bara skriver ord som "ond" till "Ha$tísk" osv osv utan att ens känna personen och klart jag blir irreterad då alla vi andra som läser bara får sitta och ta del av smutskastning och negativa ord hela tiden och påverkas negativt av detta. Då må¨ste man ju försöka säga ifrån och jag försökte förklara för dig från första början men då började du angripa mig med samma metoder också och det accepterar jag inte heller. jag kallar inte heller nationalism politik, för nationalism har inte ett enda dugg med politik att göra. Jag är nationalist : jag är emot allt som har med politik bara är ett spel för galleriet och det bara är en illusion att tro vi har ett val som inte finns. Och jag har aldrig sagt att någon källa är sann vare sig wikipedia lr susning lr nån annan . Om du nu vill veta vad jag anser som du verka tro dig veta då du har egna slutsatser så tycker jag att svaret finns inom oss alla det är bara bortglömt . Det går inte hitta svaret på varken wikipedia lr någon annan sk fakta baserad sida tidning bok då allt bara är illusioner . Sanningen finns i smådelar som blir till slut när man nått en punkt blir visdom. Vilket senare resulterar i enhet. Därför är egentligen inte några källor helt rätt då de mesta resulterar i seperation. Du forsätter säga att jag hade en otrevlig ton från början vilket jag inte hade jag kan gå tillbaka och citera för alla men antar alla förhoppningsvis själva kan läsa. Jag gick in milt för att föklara. Då jag bara från början FÖRKLARADE . Jag kan säga att det tog mig 5 år ca att förstå vad nationalism handlade om. Nationalism är en känsla alla kan förstå sig på. Om man inte blundar för den och avvisar den med seperation och hat mot den som inte finns grund i. Bara för att olika grupperingar kallar sig för nationalister lr patrioter behöver inte alla deras handlingar utgå från det(vissa uttnyttjar även stämpeln). Är man god är man god då utgår det från det . Är man ond så utgår allt från det. På samma sätt som det finns goda judar onda judar , onda vita män goda vita män. onda islamister goda islamister osv osv. Jaha du erkänner att jag aldrig sagt det . Och jag har vid enstaka tillfälle nämnt att invandrar politiken är förjävlig och vad är det för fel med att säga det . Och detta inser tillochmed invandrare. Jag känner fullt av invandrare och alla säger likadant. Förutom de som rentutav hatar allt och alla men sånna går att hitta i vilken grupp som helst. Folk är så rädda av att bli del av seperationen att dom själva sprider rädsla om den, vilket de ofta inte förstår. Jag kan säga kort och gott att vilken person som heslt kan förändras "öga för öga". Jag hade haft resppekt för dig men du ger ingen annan respekt utan bara misskrediterar på en bekostnad av att andra blir negativa tillbaka . I grunden var det du som var grunden till att jag blir sur . Hade du varit accepterande så hade detta inte skett . Jag låter alla tala tycka tänka som dom vill tills de försöker stå på någon annan vilket du gjorde. Andra har försökt att tillföra diskussionen något och du har bara sagt det är så och så vilket inte har lett till mer än att sprida ett negativt oförstående budskap. Hade du sagt saker och förklarat dig någon gång o bara inte sagt saker är på ett sett €så hade allt varit frid och fröjd. Utan motargument går du på folk hela tiden . Hur kul va de för mig att försöka föärklara 5 ggr i rad utan att du skriver mer än att hat nationalism hata hat . Tror du folk vill sånt hela tiden. Vill man bara tänka på hat hat så kan man ju gå med i en satanistisk sekt ist för att bara snacka om och fokjusera på att vi alla hatar utan att ha någon grund alls. Du svarade inte på istort sett en enda av mina frågor utan bara kommer med negativa på hopp hade jag inte blivit sur för det och ditt beteende så hade jag nog själv kallat mig för gud. Det du vet om nationalism verkar ju ssom sagt inte vara några egna erfarenheter i ämnet utan på grupptänk nivå. Folk anser att man lär sig i skolan . Jag anser att man lär sig att inte lära sig i skolan. Den nationalism du pratar om är en lapp på satt för att verka och bryta ner . Exakt på samma sätt som det jag nämde om skolan . Det har inget med sann nationalism att göra . Så ska du prata om nationalism i din bemärkning starta en tråd om hat lr något annat det finns redan ord för hat du behöver inte ersätta orden och koppla det med nationalism osv.
Posted on: 2008/9/17 19:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
wolfheart
Nu förstår jag inte riktigt :S jag blir förvirrad av dina texter o har svårt att förstå dej. Vad är nationalism enligt dej? Vilka e dom rätta källorna till att lära sej om "rätt" nationalism? konstigt nog så finns d 3-4 olika sätt att tolka nationalism o patriotism enligt den här tråden :S
Posted on: 2008/9/18 9:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmmm - Lite om hur en demon-Krati funkar praktiskt i dagens verklighet i mitt kära fosterland Sverige - på
http://josefboberg.wordpress.com/2008 ... -smog-stress/#comment-202 Ha det... /önskar tankefrihets-vännen Josef - medhttp://josefboberg.wordpress.com/2008/05/06/intelligens-bl-a-humor
Posted on: 2008/9/18 10:24
|
|||
|
Det finns Något i Allt...
Samverkan Är Win-Win (http://en.wikipedia.org/wiki/Win-win_game) för Alla. Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett... Men Wi gör ALLA så gott Wi kan i händelseögonblicket.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Wolfheart: Jag bemötte dig vänligt men fick inte samma bemötande tillbaka. Du verkar ha bestämt dig för att nationalism är någonting annat än vad det är och kallar andra dumma som inte håller med om din felaktiga bild av nationalismen.
Antingen är man nationalist eller inte. Det går inte att kalla raggmunk för pannkaka. Du vill ju inte ta till dig vad nationalism är från de sidor som beskriver denna. Du verkar ha blivit matad med information om vad det är från någon annan. Dessutom ger du fortfarande inget intryck av att vara så speciellt kärleksfull. Klart att folk säger emot dig när du har fel dessutom. Först förnekade du ju tom att du ens var nationalist. Det går inte att ta på allvar vad du säger |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Wolfheart: Jag bemötte dig vänligt men fick inte samma bemötande tillbaka. Du verkar ha bestämt dig för att nationalism är någonting annat än vad det är och kallar andra dumma som inte håller med om din felaktiga bild av nationalismen.
Antingen är man nationalist eller inte. Det går inte att kalla raggmunk för pannkaka. Du vill ju inte ta till dig vad nationalism är från de sidor som beskriver denna. Du verkar ha blivit matad med information om vad det är från någon annan. Dessutom ger du fortfarande inget intryck av att vara så speciellt kärleksfull. Klart att folk säger emot dig när du har fel dessutom. Först förnekade du ju tom att du ens var nationalist. Det går inte att ta på allvar vad du säger ---------------------------------------------------------------------------- Bemötte du mig vänligt men inte fick samma bemötande tillbaka. Jag kan bara säga kolla i varenda tråd jag någonsin skrivit om jag varit otrevlig mot någon utan dig? Vi kan ju göra så att vi jämför då om det är det du vill. Och endaste anledningen till att jag blev otrevlig mot dig var för att du säger att min känsla är fel. Hur kan den vara fel? Du själv har aldrig sagt att du kännt dig nationalistisk hur kan du då säga att jag har fel som kännt känslan det går ju inte ihop för fem öre. Kan man inte respektera vad folk känner så har man ingen respekt och därför anser jag inte du förtjänar respekt tillbaka(På samma sak jag anser att illuminati eliten inte förtjänar respekt då de trampar på folk och deras känslor och vill bryta ner dem). Det börjar faktiskt kännas som att du bara är en provokatör faktist. Och så säger du nu igen att jag förnekat att jag är nationalist . Som jag skrev i förra läs noga och grunda det uppmanar jag alla andra med jag har aldrig förnekat detta. Hur kan du säga att jag har fel? Du har ju aldrig kännt känslan ,hade du upplevt den så hade du ju vetat. Om vi skulle skapa en tråd om kärlek du förklarar för mig vad kärlek är min version av kärlek kasnke är hat ist då skulle jag gärna sitta o lyssna på när du förklarade varför det itne är så. Men allt du tillför här kommer från ingenstans. Jag skulle kunna gå ut i varje tråd o säga att saker är så och så men varför skulle jag göra det när jag inte vet sanningen om de. Finns ingen anledning om jag inte vill provocera bara. Saker äar inte bara på ett sätt om man själv inte är på det sättet.
Posted on: 2008/9/19 2:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
av Zack den 08-09-18 11:56:42
wolfheart Nu förstår jag inte riktigt :S jag blir förvirrad av dina texter o har svårt att förstå dej. Vad är nationalism enligt dej? Vilka e dom rätta källorna till att lära sej om "rätt" nationalism? konstigt nog så finns d 3-4 olika sätt att tolka nationalism o patriotism enligt den här tråden :S ---------------------------------------------------------------------------- Källorna till vad det är finns inom dig bara egentligen ingen annanstans. Nationalism är en känsla för något . Som grundar sig i känslan att få vara,känsla om identitet . En känsla om kärlek och enhet. osv osv.
Posted on: 2008/9/19 2:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej wolfheart. Nationalism är ett synsätt på världen. Ingen känsla.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
löjligt tänkande.sorry. Jag förstår dej inte bättre efter d svaret. och jag har väldigt svårt att tro att det är en "känsla". Ordet Nationalism får mej o tänka på Ustasja - Kroatien.
Posted on: 2008/9/19 11:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Just d det är d som dom icke vita står för ;)
Posted on: 2008/9/19 12:08
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Åter igen chockar nationalismens anhängare mig.
Jag vet inte vad som är värst... En nationalist som genast brister ut i personangrepp när han blir emotsagd, eller en nationalist som hävdar han är god när han sprider såna fördomar om andra människor. Du anger att du har en magisterexamen, som omfattar ett års helstudier på högskola. Dessutom anger du inte rätt förled till din magisterexamen, så jag tror det säkert är en kandidatuppsats (C-Uppsats) eller lägre som du kallar magisterexamen. Kanske bara en magisteruppsats? (D-Uppsats) Vad är det hos dessa människor som gör att de tror sig stå över större delen av jordens befolkning? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, du är ju så illa tvungen att skriva en D-uppsats för att få en magisterexamen.
Så du tror på den där dyngan? Du har aldrig ens reflekterat över hur tex IQ-test är utformat för oss västerlänningar? För folk i vissa andra kulturer betyder det inte samma sak. Ta araber och kineser tex, de läser inte ens åt samma håll som oss, så hur ska de kunna prestera i ett IQ-test som delvis går ut på att se följder och samband när de inte ens följer samband åt de hållet? Vi västerlänningar betraktas inte som så smarta i vissa asiatiska länder på grund av våra kulturella skillnader. Det är inte de enda som ser ner på västerlänningar. Det finns säkert studier i kina som bevisar att vi västerlänningar är korkade, men allt detta är fördomar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
VAD TROR DU SJÄLV? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
frihetsguiden, Modigt att uttrycka sig sådär, skulle jag aldrig våga.
Låt säga att kineser och västerlänningar har samma andel "smarta människor". Säg att 1% är übersmarta. Då finns det fler übersmarta kineser än det totalt finns svenskar. Så anledningen att det eterfrågas kineser till komplicerade uppgifter är ganska logisk, det finns många av dem som klarar uppgiften! I övrigt vill jag inte beblanda mig i er diskussion.
Posted on: 2008/9/19 13:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Paradoxer:Du har samma åsikter som Hitler och du stöttar elitens "divide and rule"-politik.
Hur kan du säga att han ar samma åsikter som hitler och stöttar elitens söndra och härska teknik? Med detta menar du att Hitler använde sig av söndra och härska teknik. Detta är kännt både för meningsmotståndare till nationalsocialismen och alla andra att Hitler enade ett helt folk och med att söndra som du säger vill han ha ett rent folk vilket är motsatsen . Alttså borde du ju hålla med Hitler då du själv formulerade det som att han var en Eliten motståndare om man kollar på begreppen för orden .
Posted on: 2008/9/19 14:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dessutom enade Hitler ETT folk, medans andra var desto mer missnöjda, men varför ge dessa någon åtanke? ---------------------------------------------------------------------------- Förresten Frihetsguiden, varför skriver du att du kan doktorera bara för att du skrivit en D-Uppsats? Vem som helst kan doktorera utan ett enda högskolepoäng eller akademisk bakgrund! Vem som helst som anser sig ha tillräckliga kunskaper inom ett ämnesområde kan skriva en avhandling och disputera med denna. Om avhandlingen håller klass och klarar en dispution så får man sin doktorstitel. Så varför ska du ta med att du har rätt att doktorera? Det har ju för fan alla invandrare oxå. Och även folk från mörkaste afrika om de nu känner för det. Det finns tillochmed folk som doktorerat med Kalle Ankas och ankeborgs samhällssyn. Dessutom får alla som doktorerar gå igenom en intervju, vilken du aldrig skulle klara. Åtminstone inte om du tänkt att doktorera inom detta. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zack:löjligt tänkande.sorry.
Jag förstår dej inte bättre efter d svaret. och jag har väldigt svårt att tro att det är en "känsla". Ordet Nationalism får mej o tänka på Ustasja - Kroatien. Meningen var inte att jag menade heller att du skulle förstå det svaret. Eftersom det finns i dig kan bara du plocka fram det men det ligger så långt tillbaka och bortglömt och avprogrammerat att du inte kan ta fram det isf tyvärr. Nationalism är ingen känsla men det ordet förklarar en och flertalet känslor ihop(kombinerat), vilket gör det lättare att föklara det som en känsla vilket det i sin tur blir. Men ord är bara ord som sagt och nationalism är bara ett ord tills man hittar det i sig själv antingen lyssnar man på rösten som talar om vad nationalism är den programmerade . Lr så lyssnar du på ditt inre. Jag anser att många sanningsökare som är emot eliten egentligen är nationalister bara att dom inte vet om det ännu. Är man mot eliten och följer ett visst mål är ju tanken att man följs av vissa känslor som förhoppningsvis är bla kärlek och godhet , att få vara känslan om identitet , känslan om enhet och enighet, bla som ja skrev osv. Sammanfattar man dessa ord blir det nationalism vilket blir i sin tur en känsla då det sammanfattar alla dessa ihop.
Posted on: 2008/9/19 14:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Läs "Mein Kampf" för tusan! Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad det snarare är frågan om är att om du hade levt i ett u-land (typ Brasilien) under några år och sett hur verkligheten ter sig för de fattiga samt sett hur den vita överheten roffar åt sig på deras bekostnad. Om du sett barn sitta och tigga på gatan, barn som är hungriga och barn (ja även vuxna) som utnyttjas sexuellt av vita turister och samtidigt veta att merparten av skattemedel som skulle kunnat gjort nytta för de fattiga och ge dem ett drägligt liv, hamnar i fickorna på korrumperade herrar som fullständigt skiter i om ett par hundra miljoner barn får gå hungriga till sängs varje dag. Ja då hade du kanske funderat lite på varför det ser ut som det gör och insett att utbildning och ett drägligt liv hade varit bästa vägen för alla.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login