vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Praktisk handling, vad gör vi?
Nu lever vi alla under tyranniet o det kan kännas hopplöst men gör vi inte något går ju allt förlorat. Vad kan/bör/måste vi göra åt saken? Kan ni inte lista vad vi som enskilda eller som ett kollektiv kan göra åt saken? Att sprida information är bra men i övrigt då?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Praktisk handling, vad gör vi?

See User information
Sprida info är ju a och o. Frihiet genom kunskap.
Men sen måste man ju använda den kunskap man själ har, bojkotta produkter, arangemang och dylikt.

Göra sitt bästa för att stötta systemet så lite som möjligt.

Posted on: 2008/9/21 22:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det handlar att många flera blir medvetna om HUR vi kontroleras.

En bra start är HUR mass median funkar, VEM äger det osv.

När folk börjar inser att NYHETERNA är fusk då MÅSTE de nyfckna hitta andra källor...

Visa dokufilmer...

Lära dig hur man odla egen mat, lite kring själv fösörjandet...

Ödmjukhet, inför allt detta, gör den du kan men inte FÖR mycket. Systemet har funnits i TUSENTALS år... men desstu mera som vakna nu (och det ÄR många) desstu fortar lättare det går, och sist (för nu)
Kontakta Fellow Truthers eller Vkna HÄR in real life.

Hänga prata ha det kul! ; )

Posted on: 2008/9/21 23:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
nlp

Posted on: 2008/9/22 12:38

See User information
Ta inga lån.
Kan låta enkelt men det kommer alltid en punkt i livet, vid köp av nytt hus i samband med bildandet av familj eller något dylikt, då man tänker att man måste ta ett lån.
Men nej! INGA LÅN!
Enkel regel, låt dem inte skapa pengar i utbyte mot ditt arbete. Låna pengar av nist eller kompisar inte av bankerna. Om alla bara kunde sluta låna och spendera så kan dom få krascha sitt eget system och sen kan vi bygga nånting bättre...
I en perfekt värld ;P

Posted on: 2008/9/24 22:02
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
JAK Låna pengar utan att betala ränta. http://jak.se/

Bygg upp ett eget pengasystem i form av tjänster till släkt och vänner. Tjänsten ger en viss kredit som sedan kan bytas mot en annan tjänst hos någon annan. Tid=Energi="Pengar" (Kredit)

Vissa personer tar alltid med sig gratistidningen Metro till arbetsplatsen eftersom den är gratis och finns på vägen till arbetet. Försök att påverka dem att inte ta tidningen med sig utan istället är det bättre att läsa någonting mer läsvärt.

Sedan det gamla vanliga flyers, banderoller längs vägar och gå ut och manifestera i din stad.

Posted on: 2008/9/24 23:35

See User information

Posted on: 2008/9/25 2:19

See User information
Det mest uppenbara vapnet i kampen - för den som saknar jordplätt med odlingsmöjligheter - är att handla ekologiskt och lokalproducerat. Så långt möjligt.

Om det jag söker inte finns i hyllorna, så frågar jag.
Och frågar igen.
Och igen.

Det gäller inte bara föda - jag har t ex klarat mej ett par år nu utan en enda konventionell toalettartikel i hushållet.

Kläder är det svårare med, men oj va skön den är, min nya T-shirt av eko-bomull. Ny, mycket behaglig upplevelse för skinnet mitt!

Annars handlar det väl mest om att vara sejsjälv i alla lägen.
Har numera rätt ambivalenta tankar kring begreppet "att väcka folk". Men jag har slutat anpassa mej och ljuga. Säjer precis som jag tror det är i alla sammanhang. (De enda jag "skyddar" är mina föräldrar - de är båda över 80 nu, och har förtjänat lite lugn, tycker jag :)

Dyrt som fan blev det, att tala sanning sist jag blev busted for ganja. Men det var det värt. De distingerade rådstuvurättsmedlemmarna slog ner blicken varenda en, hellre än att möta min.
Mitt hjärta steg som en örn! :)
Men arga som bin blev dom. Rekordböter blev det.
Mbwahhahhahh!
Blotta deras miner, när det gick upp för dem att jag inte är halvilliterat idiot med huvet för långt uppstucket i eget arsle för att kunna hålla ett koherent anförande :D
Mbwahhahhahh!

Överhuvudtaget har mitt personliga liv bantat ner sejsjälv nåt enormt, sedan skalen föll från mina ögon. Som jag sagt förr - det känns som om kärleken kräver det.
Jag bara älskar lågenergilevernet; det passar mej enormt bra.

Men, visst, det är billigt för mej ändå - har ju ingen längre som är ekonomiskt beroende av petit moi.

Bara mina 0,02€...

Peace.

Posted on: 2008/9/25 6:44

See User information
läser just nu en bok av Per Herngren som heter CIVIL OLYDNAD.
något som David Icke mfl förespråkar mycket.

många tankar föds i mitt huvud under detta läsande.

civil olydnad handlar om att öppet, organiserat och på ett respektfullt sätt bryta mot en lag som man tycker är moraliskt eller etiskt fel.

inte för att i första hand vinna kampen, eftersom detta kan ses som en omöjlig uppgift, speciellt under dessa tider. målet är istället att skapa möjligheter till dialog med makthavarna, samt att synliggöra problemen för den sovande allmänheten. även att visa denna allmänhet att man inte behöver vara rädd för konsekvenserna. ditt liv kraschar inte för att du protesterar mot orätter.
tankar som alltför ofta stoppar människor från att handla. manipulationen sitter djupt rotat.

en del av själva aktionen inom civil olydnad är just också att öppet ta ansvar för det man gjort och ta sitt tilldelade straff. ta en ståndpunkt. gör man detta mot tillexempel bofors galna vapenexport, och får detta synligt, så framställer man många elakingar i dålig dager när de försöker förklara sej själva samt straffa dej som agerar moraliskt rätt.

ett exempel ur boken är gruppen som smög sig in i en fabrik för hawkplan och hamrade sönder ett. dessa skulle säljas till indonesien och nu var ett sabbat.
aktivistera åkte fast men blev friade i rätten då de kunde påvisa att det under nurnbergprocess slogs fast att en medborgare medveten om pågående slakt och mord är skyldig att ingripa, och denna försäljning hade ju direkt lett till massmord. de friades således.

MEN allt handlar också om enorm respekt för egendom och liv. våld tillämpas aldrig då detta bara försvårar möjligheterna att nå dialog och synlighet i positiv bemärkelse.

många av dessa grupper är oerhört organiserade. de aktivister som genomför själva aktionen är ofta bara en liten del av helheten.
de har också STÖDPERSONER som finns med under hela processen, från planering till frisläppande efter eventuellt straff. Från att följa efter till polisstationen för att hämta upp vid eventuellt frisläppande till att regelbundet besöka och hålla kontakt med familjer vid eventuellt fängelse.

de har AKTIONSFÖRSTÄRKARE som ansvarar för att få aktionen synlig i media eller alternativa forum.

de har FREDSBEVARARE som ansvarar för att det hela inte urartar och aktionen istället får negativ effekt. de kan finnas med under aktionen för att informera allmänhet och polis om vad som händer. de kan tillochmed prata med polisen månader i förväg för att berätta vad som komma skall och säkerställa att inga olyckligheter inträffar.

osv osv.

intressant för oss. tycker iallafall jag. många tankar föds som sagt.

Posted on: 2008/9/25 9:47

See User information
Quote:

krazyFlipy skrev:
Det mest uppenbara vapnet i kampen - för den som saknar jordplätt med odlingsmöjligheter - är att handla ekologiskt och lokalproducerat. Så långt möjligt.

Om det jag söker inte finns i hyllorna, så frågar jag.
Och frågar igen.
Och igen.

Det gäller inte bara föda - jag har t ex klarat mej ett par år nu utan en enda konventionell toalettartikel i hushållet.

Kläder är det svårare med, men oj va skön den är, min nya T-shirt av eko-bomull. Ny, mycket behaglig upplevelse för skinnet mitt!

Annars handlar det väl mest om att vara sejsjälv i alla lägen.
Har numera rätt ambivalenta tankar kring begreppet "att väcka folk". Men jag har slutat anpassa mej och ljuga. Säjer precis som jag tror det är i alla sammanhang. (De enda jag "skyddar" är mina föräldrar - de är båda över 80 nu, och har förtjänat lite lugn, tycker jag :)

Dyrt som fan blev det, att tala sanning sist jag blev busted for ganja. Men det var det värt. De distingerade rådstuvurättsmedlemmarna slog ner blicken varenda en, hellre än att möta min.
Mitt hjärta steg som en örn! :)
Men arga som bin blev dom. Rekordböter blev det.
Mbwahhahhahh!
Blotta deras miner, när det gick upp för dem att jag inte är halvilliterat idiot med huvet för långt uppstucket i eget arsle för att kunna hålla ett koherent anförande :D
Mbwahhahhahh!

Överhuvudtaget har mitt personliga liv bantat ner sejsjälv nåt enormt, sedan skalen föll från mina ögon. Som jag sagt förr - det känns som om kärleken kräver det.
Jag bara älskar lågenergilevernet; det passar mej enormt bra.

Men, visst, det är billigt för mej ändå - har ju ingen längre som är ekonomiskt beroende av petit moi.

Bara mina 0,02€...

Peace.

Det låter som om du funnit din väg, kul att höra och jag känner igen mig i det du skriver...alla har vi en möjlighet i det lilla att vara en lokal plåga för grupptänkarna, så jag önskar dig lycka till i ditt race...Sluta vara en god konsument är ett bra råd till alla.

Posted on: 2008/9/25 10:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper