vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Nationalism & patriotism

See User information
Du säger att vita överheten roffat åt sig och delvis stämmer det för klart vita med har gjort det med , men det har svarta också gjort och inte bara vita, judar är vita tex men ändå får vita alltid skuld för vad judar gör . Tex känner vita fortfarande skulden för slavhandeln av svarta. Då många svarta till och med vet hur det ligger till och särskilt de inom rastafari rörelsen som vet om att det var elitens kända jude familjer som finansierade slaveriet med både pengar ägde båtarna som tog slavarna osv . Och så sitter folk och läser onda vita män med michel moore och tror helt plötsligt att alla vita står bakom allt ont och därmed tappar de sin identitet vilket illuminati vill förstöra för alla utan de själva.
Mycket lättare att bryta ner folk utan identitet som inte känner samröre med sina runtomkring . "Ensam är stark", men vad kan man som ensam göra.

Posted on: 2008/9/19 14:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

wolfheart skrev:
Du säger att vita överheten roffat åt sig och delvis stämmer det för klart vita med har gjort det med , men det har svarta också gjort och inte bara vita, judar är vita tex men ändå får vita alltid skuld för vad judar gör . Tex känner vita fortfarande skulden för slavhandeln av svarta. Då många svarta till och med vet hur det ligger till och särskilt de inom rastafari rörelsen som vet om att det var elitens kända jude familjer som finansierade slaveriet med både pengar ägde båtarna som tog slavarna osv . Och så sitter folk och läser onda vita män med michel moore och tror helt plötsligt att alla vita står bakom allt ont och därmed tappar de sin identitet vilket illuminati vill förstöra för alla utan de själva.
Mycket lättare att bryta ner folk utan identitet som inte känner samröre med sina runtomkring . "Ensam är stark", men vad kan man som ensam göra.
Aha... så judar är helt plötsligt en egen ras?

Quote:

Frihetsguiden skrev:
Skillnaden mellan dig och mig är inte att jag bryr mig mindre om lidande människor, utan att jag har tänkt igenom sakerna bättre.
Jaha du. Som jag förstår det har du alltid tyckt samma sak och söker information efter dina redan fattade åsikter.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hål er till ÄMNET och om det finns de som vill BRÅKA ta det till Fight Club Avdelning då.

Annars låsas tråden och vissa inlägg raderas eller flyttas.

Hur man tolkar nationalismen är deras business, jag vet att detta är en känslig ämne framförallt i lagom landet, men alla har rätt till sina åsikter i vaken forummet, så länge det strider eller bryttar INTE mot reglerna.

Finns det någon som har gjort det med inlägg, säga till mig specifik och då ta jag hand om detta.

En tips till de som är KANSKE lite känsliga till Nationlismen (och som kanse AUTOMATISKT anknutar det till RACISMEN) läs noga vad man skriva innan du kommentera....

Verkar som lite misförstånd här.

Kom ihåg att vaken handlar att DISKUTERA inte ARGUMENTERA.

Posted on: 2008/9/19 17:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Paradoxer. Nej, jag har varit en sökare länge, länge. Jag skrev inget rasistiskt på internet för 2 år sedan. Men alla kallade mig rasist, så jag började intressera mig för generella skillnader mellan olika folktyper.

Det där att hetsa mot någon så fort han inte följer programmet - det är ju väldigt mänskligt, men det har aldrig varit min stil. Tycker du om din stil eller har du något slags panik som driver dig att hetsa? Paniken kan jag identifiera mig med, jag har haft panik hela livet, född fattig med sjuk pappa som dog när jag var 16. Men jag försöker att inte hetsa. Behärskning ger underbara frukter, så länge den är fri. Hämningar skall naturligtvis lösas upp, men det betyder inte att man alltid skall attackera så fort man känner sig hotad av en diskurs.
Jag har ingen som helst panik, mer än att jag ser hur samhället svämmar över med främlingsfientliga människor som du själv.

Du generaliserar människor och folkslag något oerhört.

Din arrogans för människan som individ är total.

Det du talar om ÄR rasism. Konstigt nog pratar nationalister förr eller senare om raser.

Quote:

The Lorax skrev:
En tips till de som är KANSKE lite känsliga till Nationlismen (och som kanse AUTOMATISKT anknutar det till RACISMEN) läs noga vad man skriva innan du kommentera....
Du ser väl själv att Frihetsguiden är superrasist. Han generaliserar folkslag rakt av.

Hur håller vi oss dessutom inte till trådens ämne? Det är det vi gör. Diskuterar och definerar främst nationalism. Helt enligt trådens ämne.

Edited by Paradoxer on 2008/9/19 17:29:11

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Diskuterar och definerar främst nationalism.
Det är klart att det finns människor också i andra världar-vi lever ju inte i samma.

Posted on: 2008/9/19 17:34

Anonym
Låt mig försäkra dig om att jag är fullständigt lugn och var tycker du att jag inte argumenterar vuxet?
Du förespråkar ju rashygien.
Så om din dotter blev kär i en färgad kille skulle du hindra din dotter från att vara med sin kärlek för du inte anser att raser ska blandas?
Att du ihärdigt förnekar dina likheter med Hitler visar ju bara på okunskap från din sida vad det var Hitler förespråkade. Så hur är det panik från min sida?

Det är ju du själv som griper efter halmstrån och förnekar vad du säger.

Det verkar råda en stor förnekelse hos vissa att nationalismen faktist är skapad av Illuminati.
Så därför tänkte jag påvisa en källa som flera gånger påvisats av forumets mer nationalistiska medlemmar. Detta borde ju betyda att de håller med om detta, eller?
Om man gör denna sökning får man fram en del kända nationalister här, jag säger dock inte att samtliga är nationalister. Tyvärr har några inläggs skrivare raderat sitt konto, men i de flesta fall kan man därgå in och se några inlägg senare då det är citerat av någon annan använare.

Nåja, håll till godo och läs denna text: http://www.eaec.org/svenska/illuminati_1776.htm
En pålitlig källa enligt nationalisterna själva, så nu råder det inget tvivel om vilka som skapade nationalismen.

I rest my case...

See User information
Problemet idag är att de globalistiska nationerna i väst idag har mångetnicitet och mångkultur som del av den nya religionen.
Nordeuropeisk kultur identitet och samhörighet är något som inte får finnas i dagens sverige, då den nya smältdegeln skall skapas.
Ett nationellt tankesätt värnar det egna och respekterar de utomstående .Det nya mångetniska samhället värdesätter alla med rätt "demokratisk värdegrund" med lite extra favör/förlåtande för de med utomeuropeisk bakgrund och hatar
bottenlöst alla europeer med etnisk medvetenhet.

Vilket samhälle är bäst?? kan man fråga sig och vilket passar
den globala makteliten eller NWO om man så vill.

Förutsättningarna för ett folkligt motstånd mot NWO ligger i grupper,regioner och nationer med en stark enighet som sträcker sig långt bortom ett tillfälligt missnöje och uppror.

Viktigt i sammanhanget är att följa maktelitens förehavanden historiskt ,hur man skapat de ekonomiska styrmedlen via banksystemen, skapat världskrig och på senare tid skapat ett överliberaliserat konsumtionssamhälle utan rötter, med en massiv folkblandning via skapad massinvandring och kulturblandning och upplösning.

Detta kräver förstås en hel del studier och man bör kanske inte vara rädd för vad resultatet skall bli.

Glädjande nog finns det flera icke-vita som förstått omfattningen av det mångkulturella projekten i väst.
John Martinson jr från www.forcemultiplication.org är en sådan.

Noel Ignatiev från Harvard har uttryckt sig ganska tydligt om hur den vita rasen skall bort från spelplanen.Artikel finns att läsa på
www.prothink.org

Alla människor har en etnisk medvetenhet naturligt och den är sällan så extrem som t ex judiska bosättare i Israel eller den propaganda som skapades i Nazityskland. Det finns helt klart en del styrande som är extremt fokuserade på ras. För att lyckas omforma ett land av vita nordbor till en smältdegel så måste man nog tänka på väldigt lite annat än just ras.
Kan det vara så att vita europeer inte är skyldiga till all den rasism som oundvikligen växer som växtvärk i skapandet av ett regnbågsfärgat utopialand

Posted on: 2008/9/21 18:36

See User information
Quote:

krazyFlipy skrev:
Kunde inte låta bli att lägga märke till att diskussionen på tråden "Har ni försökt kontakta kända
journalister" urartade till en het debatt om begreppet nationalism.
Grymt intressant.
Och besvärligt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska lirka min stackars hjärna runt alla paradoxer och ironier här i DubbelTalets land,
när det kommer till dessa ämnen.
Loopingarna blir för många och snabba.

Antar att undertecknad är inbiten och övertygad anti-ism-ist :)
Ändå ökar min patriotism i takt med att globalismen visar sitt sanna ansikte.
För mej handlar det om kontakten till marken, jorden, myllan - ni vet, den som vi ska leva av.
Min farfar, min far, min son, min sonson.
Vertikal testikulär trafik.
Århundraden av österbottniska rovor och potatis! :D

Att älska kan väl uttryckas som att känna sej hemma, att inte vara avskiljd från jorden - att vilja vårda
och nära din omgivning just här, just nu.
Och - fatta detta - det gäller även om du bara är stadd på vandring och genomresa.

Såvitt jag kan se, ligger det absolut i den Nya VärldsOrdningens intresse att skära av bandet
mellan landet och förfädernas samt mina testiklar.
Rotlösa slavar utan respekt för jorden som föder dem blir så mycket enklare att piska omkring från en
profitgruva till nästa i febril jakt på det horisontella flödets alla godsaker.

It's not War on Terrorism - it's War on Love.

Belysande, tycker jag, hur elitens New Age-bullshit och den postmoderna, globala "nyandligheten" är totalt
renons på afrikanska inslag. Islams vördnad för familj och härkomst är förstås oxå ett jättestort nejnej för de hippa.
Aldrig aldrig kommer vi att riktigt fatta t ex rastafarianernas dyrkan av Haile Selassie som den levande
representanten för mänsklig enhet med universum.

Det skiner så klart igenom ibland, hur fult det har blivit att älska sitt fosterland bland "the truthers".
Personligen går jag, delvis helt instinktivt, åt rakt motsatt håll.
Bröstet sväller innanför min blåvita "SUOMI"-teeshirt.
Ungt folk i byn stirrar klentroget.
Va??? En gammal hippie som är "nationalist"? WTF? WTF!? :D

Jag älskar detta land.
Av hela mitt hjärta.
Det betyder inte att jag är rasist eller främlingshatare.
Men naturligtvis anser jag att alla människor borde beredas möjligheten till ett värdigt liv där de helst
vill vara - hemma.
Multikultur är DubbelTal, det betyder hamburgare och Justin jävla Timberlake för alla.
Decentralisering är vägen till överlevnad.

Varför ändrades lagen om brott som sorterar under rubriken "landsförräderi" till att innefatta en
bara 10 år lång preskriberingstid, när "socialdemokraterna" hade makten sist?

Och så vidare.

Någon sade: "I think the deception is within the deception..."
Ja.

Era tankar om allt detta?

Någon?

Am I making any sense at all to you?

Håller med om det du skriver kort och gott. .. att NWO vill splittra folkgemenskapen och skapa rotlöshet skiner starkt igenom. ..
Alla ska tänka och tycka samma, och alla ska få tycka som de vill - som man lär sig i skolan . .. ;) .. men samtidigt pågår en hjärntvätt om hur fult det är att vara áv patriotiska åsikter, och samtidigt så indoktrineras vi av multikultidagar i skolorna, men sanningen är ju , när det kommer till kritan, att multikulti existerar inte, där jag bor nu umgås mexicanos med mexicanos, araber med araber osv.. och inget fel med det heller, men det är så det ligger till .. man känner gemenskap med sina egna" om jag får uttrycka mig lite grovt :O .. man vill som du säger - känna sig som hemma, och vart gör man inte det bäst om inte i sitt eget land med sitt folk`? .. och det betyder naturligtvis INTE att inte alla folk är lika mycket värda, eller att något land är bättre än något annat, .. utan att man känner folkgemenskap, samma kultur , samma språk, samma mentalitet .. samma historia osv..

Posted on: 2008/9/21 23:53
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

Anonym
Tacka fan för att folk umgås med sina egna eftersom alla bär på så mycket förakt för andra.

Eliten vill ha alla grupper åtskiljda. Separerade i sina egna fållor. På så sätt blir fåren lättare att kontrollera.

Mångkultur existerar för de som vågar ta för sig av den.
Med dans, mat och högtider. Även utländska filmer, böcker och pjäser faller inom begreppet mångkultur.
Vi kan läsa i stort sett vilka språk vi vill i skolan. På den skola jag studerade var det tex en helsvensk kille som studerade Swahili.

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Paradoxer. Jag har inte kallat mig nationalist, det är ett väldigt stort begrepp, otympligt skulle jag vilja säga.

Här kallar du dig nationalist:
http://www.blogtoplist.se/politik/bloggdetaljer-65-5.html

Posted on: 2008/9/22 11:57
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy

See User information
Motsättningar uppstår då folk tvingas att leva i ett mångkulturellt experiment.
Naturen har skapat oss olika och det kan vara grymt orättvist att försöka hävda sig i ett främmande land.
Det skapas en enorm rotlöshet både bland inflyttade och infödda.

Varje individ finner oftast sin plats inom sin egen folkgrupp där man kan må bra och uppnå sin potential. Några kommer att söka sig till främmande länder med den utmaning som det innebär och med sunda grundförutsättningar för vad som gäller fungerar även det.
Man får då ta seden dit man kommer och är införstådd med att man valt att leva i exil,troligen blir man väl bemött och uppskattar det främmande landet ,även om det inte är hemma.

Det mångkulturella samhället är inget naturligt . Visst anpassar sig många ,främst unga och de som priviligieras( de med "berikande" egenskaper) och det är ju ändå den rådande samhällsordningen. Många brukar ju anpassa sig till det som påbjuds av ren bekvämlighet.Frågan är hur pass djupt man har tagit in det onaturliga tankesättet.

När rötterna suddats ut och den naturliga gruppgemenskapen ersatts med en modern får det allvarliga följder.
Nya gemenskaper skapas baserat på s k social kompetens
som byggs upp på gemensamma intressen och en mycket ytlig
infantil och lättkontrollerad nivå . Allt i ett högt tempo och totalt utan djup mogenhet och balans.
Detta tillsammans med ekonomisk kontroll av människors tid och utrymme skapar oanade möjligheter att kontrollera människor.

Nu har eliten visserligen använt nationalismen till att skapa konflikter . De har självklart tillgång till att använda alla medel även de rakt motsatta som te x kapitalism/marxism.

Men sina egna skapelser som det moderna rotlösa materialistiska hbt och mångkulturalistiska samhället används självklart med fördel.

Det är hög tid att världens folk tillsammans vågar utmana globaliseringen och säga nej till smickrande kvoteringar och fördelar som man lockas med. De vita europeerna måste hitta sin livskraft och afrikanerna borde hjälpas till att bygga upp sin egen kontinent och få den att blomstra.

Viktigast av allt är att stoppa lögnerna som cirkulerar och formar ungdomen. Snart nog har vi en hel befolkning oförmögen att tänka klart fritt och självständigt.

Posted on: 2008/9/22 12:14

Anonym
Är det bara jag som fattar att Frihet och Frihetsguiden är samma kille och han använder detta till att det ska se ut som hans FG-Alfa sekt får fler medlemmar och att propagera för sin sekt.

Spelar roll om du kallar dig nationalist eller inte, det är ju socialnationalism du förespråkar. Samt rashygien.

En fråga till alla nationalister.
Hur tror ni denna invandrarfamilj känner sig som man kan läsa om här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3367070.ab
Är det ett trevligt bemötande de fått?

Edited by Paradoxer on 2008/9/22 14:18:45

Anonym
Frihetsguiden: Så du menar att dina åsikter inte står för kritik?
Eugenik grundades utifrån Darwins läror.
Terroriserat din blogg? två sketna inläg där jag tar upp det du säger. Tål inte din lilla sekt den granskningen?

Dina åsikter har legat till grunden för tvångssterilisering etc och du vet inte vad du talar om när du säger du skiljer dig från Hitler.

OSS? Vilka är ni? Du är förhoppningsvis ensam i ditt sektledande.
Jag uppmanar ALLA här att läsa på http://frihetsguiden.blogspot.com http://tobiasstruck.frihetsguiden.blogspot.com och http://www.frihetsguiden.com för att se dina avskyvärda åsikter och där du ställer dig själv fri att tolka de tio guds bud hur de passar dig.
Dy är dessutom själv nybliven nykter alkoholist och säger åt dina medlemmar att avstå från alkohol.
Jag är iofs ingen förespråkare för alkohol, men saknar du inte lite självdistans med ett sådant uttalande? Du om någon borde väl inte vara Alfa 1 i ett sådant läge.
Jag ser parallellerna även där med Hitler som inte kunde hantera alkoholen och därför dömde alkoholen istället för att se sina egna brister.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Paradoxer. Jisses, vilken svada. Självklart tål vi kritik. Men kritisera då själva våra åsikter, associera inte oss med massmord bara för att du ser likheter med något som Hitler tyckte. Hitler gillade ju karameller också. Är alla som gillar karameller folkmördare? Vi tar avstånd från både rashat och etnisk rensning.
Löjligt! Dina åsikter är detsamma som Hitlers och jag tar enbart upp de destruktiva åsikterna. Hitlers svammel om rashygien och den högre stående rasen är förbluffande likt ditt eget svammel om din Alfa flock som står över Beta flocken, men är välkomna att vara med om de betalar en tiondel av sina tillgångar till dig.
Man kan dra hur många paralleller som helst till Hitler om ditt svammel.

Quote:

Frihetsguiden skrev:
Och visst är jag lämplig som ledare: Alkoholism är en sjukdom (oftast genetiskt ärvd), få orkar att ta sig ur den. Jag lyckades. Det betyder att jag har en god andlig styrka. Men jag tror verkligen inte att jag är en övermänniska. Varför tar jag på mig att leda en liten budskapsverkstad som FG Alfa då? Jo, jag tycker inte att det finns något på marknaden som jag kan stå för - så jag skapar det själv. Sedan hoppas jag att även andra ser på mina budskap att de är sanna.
Om du har dessa defekta gener och har alkoholismen i ditt blodsband ser jag inte direkt dig som någon lämplig att avlas med enligt dina egna läror.

Du "tar på dig" att leda lilla FG-Alfa för att det är en sekt och medlemmarna ska ge dig 10% av sina tillgångar. Sekter är jävligt lukurativa.

Quote:

Frihetsguiden skrev:
Du har hittills inte "granskat" ett enda dyft. Kom igen nu, vad är fel på mina åsikter? Varför är de osanna och destruktiva? Kom inte släpande med vad Hitler gjorde. Det är väldigt tröttsamt att du tror att du är något slags Janne Josefsson som hittar små markörer som skall knyta mig till Hitler och därmed folkmord. Gäsp!
Såvitt jag förstår finns det bara misstankar om att Hitler dödade en enda person. En prostituerad judinna som gett honom syfilis.

Dina egna läror är dessutom fulla av paralleller till eliten. Där får också de sämre vara med i samma samhälle bara de betalar skatt osv.

Du är bara en maktgalen liten sektledare som är här för att värva medlemmar till din lilla sekt och anger din lilla fil mag som legetimitet att tycka vad du vill.
Det absolut enda sunda i din sekt är att odla egna grödor och sträva efter att vara självförsörjande, men sättet du beskriver vägar dit är att ha den mindre värda Alfa-flocken som ska stå för er försörjning.

Kan inte du gå och lufta dina snedvridna idéer på VoF istället? Du som hävdar de är grundade på vetenskap.

Dessutom... Som självutnämnd akademiker är det väl där du hör hemma, om det inte var så att din Fil Mag var lika verklig som Refaat El-Sayeds doktorshatt...

Anonym
Frihetsguiden: Jag tror inte du gillar Hitler, men om du kollar upp saken så kommer du se att dina idéer är samma som hans.

Hur du än försöker rättfärdiga detta. Har du läst "Mein Kampf"?

Jag kommer med nya konkreta saker hela tiden, men du är inte kapabel att ta till dig eftersom du själv höjer dig över alla andra.

Varför tar du upp alkoholen? Jag sa att jag höll med dig om att alkohol var skadligt. Men som nybliven nykter alkoholist kanske du borde säkra ditt eget liv först och främst innan du tror att du kan lösa andras med galematias idéer.

Du försöker bara vara en "Skitbra Scout" och skapa en "bosatt cirkus" (Vilket händelsevis är anagram av ditt namn )

Edited by Paradoxer on 2008/9/22 20:28:10

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper