vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ondskans ursprung!

See User information
Här är en mp3 med Michael Tsarions föreläsning "The Origins Of Evil":

http://radio.indymedia.org/uploads/from_the_bunker_9-17-05.mp3

Posted on: 2006/3/18 18:05
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ondskans ursprung!
Michael Tsarions "The origins of Evil",...finns även som film att hämta. Gör en torrent sökning på t ex Iso hunt.

Bob Larson är den som jag anser vet och gör mest i praktik och teori om detta ämne. Bob Larson visar vägen,...har skrivit massor med böcker, och gett ut filmer mm.

http://www.boblarson.org/

Han var förresten med i sista programmet av safran vs God. Kommer i repris i kväll 00:45 i kanal 2. Det kan ju vara bra att förhoppningsvis någon eller några VAKNAR här på vaken, och fattar vad som egentligen pågår. Jag har dragit ner på mina besök här då jag insett vilka krafter som frodas här...

Frid

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hmm...när Philocyber blir gammal blir han religiös. Visst det finns mörka krafter även på det astrala planet, det betvivlar jag inte. Men om någon som Bob Larsson kommer sättande och vill hjälpa mig med hjälp av Jesus då betackar jag mig. Är ganska trött på alla dessa lurade människor som snöat in på kristendomen. Buddhisterna klamrar sig fast vid Buddha, muslimerna klamrar sig fast vid Muhammed och de kristna vid Jesus o.s.v.

De som gjort sin hemläxa vet att bibelns Jesus är en myt och att det finns åtskilliga mer eller mindre likadana frälsare med i princip samma historia. Horus, Appollon, Krishna, Mithras e.t.c. Kristendomen skapades ca: 300 e.k av Konstantin den store som byggde vidare på Mitraismen som varit den rådande religionen i romarriket i flera hundra år. Bokstaven J finns inte i hebreeiskan på vilken bibeln ursprungligen skrevs. Inte heller i grekiskan till vilken den först översattes. De två vanligaste orden i bibeln är blod och Gud. Det ord som de engelska översättarna valde för Gud när de satte samman King James Bible, den enda auktoriserade, var "Lord". Lord kommer i sin tur från ordet "Lard" som härstammar från Baal som kommer av Beelzebub. Dra era egna slutsatser av detta.

Här är lite läsning:

http://user.tninet.se/~npt994z/

Posted on: 2006/3/18 19:02
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Jag har dragit ner på mina besök här då jag insett vilka krafter som frodas här...

Vadå för krafter?

Posted on: 2006/3/18 22:50

Anonym
Quote:

Det kan ju vara bra att förhoppningsvis någon eller några VAKNAR här på vaken, och fattar vad som egentligen pågår.

Dags att starta en egen lite vaknare.se eller nått kanske då..

Anonym
När fan blir gammal blir han religiös. Hehe...nåja,...gammal börjar jag väl bli, men religiös är väl att ta i,...men jag tycker dock att Bob Larson har en hel del att säga om det här med "ondska" och "ondskans-makter", och hur man handskas med dessa bara. Man kan kalla det demoner, annunakis, elohims, utomjordingar, reptiler, "BT´s" (Body Thetans), osv...men det spelar ingen roll,...det är ju inte så viktigt, för det är samma prylar det handlar om.
Det är ju samma "källa" som följer sin agenda och konspirerar mot skapelsen.

Det som av allt detta blir synbart för oss och alla andra som hör hemma här på jorden, är alla dessa "ondskans symptom", som t ex frimureri, Iluminati, kapitalism, satanism, kabbala, ockultism, slaveri, fattigdom, krig, miljöförstörelse, osv, osv...

Frid

See User information
Tjabba, alla "Kultur-Revolutionärer"...
Så här ser jag på detta - än en gång - startade inte jag en tråd ang detta för ett tag sedan - skitsamma, men ändå...

ONDT och GOTT - det som är "ondt" - är då allt detta som är mot - ok!? - Vad f-n, detta nu kan ha för en betydelse - mot lagarna och principerna i våra livs-konstruktioner - medvetet destruktiva grejer är inte bra - det finns upplösningprocesser som är av godo - men är dessa medvetet gjorda - av vilken anledning som helst så är de av ondo - "Hämnden är herrens" menar man - jag anser att detta är en sanning - endast det stora skeéndet kan ta sig ann sådana grejjer som liv och död - eh?

SEdan så är ju vi här på vaken ofta av samma tanke att det faktum finns elaka jävlar som faktum konspirerar mot livet självt... Sedan skulle jag vilja säga något ang. "Religiositet" - Jag anser ju att själva ordet religion betyder. "återförening" och att de ideologier som kan få människor att närma sig ett sådant tillstånd att man kan kalla det för en återförening med sig självt dvs - den sanne gudens boning - då kan man snacka om att detta kan vara en sk "Religion" - men jag har ännu inte funnit en organisation i världen som kan tillhandahålla upplysning så att detta tillstånd har på "riktigt" uppnåtts... EH?
Detta är således en bluff detta med dessa tre stora sk. "världsreligioner" - de är konstruerade för att verkställa vår strävan åt ett helt motsatt håll - alltså ingen Förening - utan "söndring" - Så ser jag på allt detta...

samt: plus. (Grymling)

Posted on: 2006/3/19 16:31
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper