Vakencorner
|
Träningstips
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/9/27 9:47
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Träningstips
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det där är en väldigt bra teknik, så länge inte den andra ger mästaren en kvart att förbereda. Det syns lite väl att dom gör sig till.
frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo det är klart att dom gör sig till under en visning, dom vet ju vad som ska komma och då följer gärna kroppen med i rörelsen för att inte orsaka så mycket smärta, det är som att kasta sig på marken utan att ta i händerna, det är inte lätt att få hjärnan att göra det.
Speciellt i grepp o kast tekniker så använder man sig av kroppens rörelsemönster och anatomi som t.ex aikido. Om en yttre stark kraft få hela din kropp att rotera runt armen så är det bäst att du själv roterar om armen för att undvika att bryta av den. Där av ser det ofta ut som folk gör sig till. Här är en äldre man, som man inte ska rycka väskan av : Grandmaster Yoon Sae Kwon http://www.youtube.com/watch?v=wJO04SgzYgU
Posted on: 2008/9/27 11:07
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
... grandmaster Gaston. Du får inte förbrylla mig så, jag trodde ju att du faktiskt kom med ett träningstips!
.. är du och jag dom enda som tränar på deta forum? ![]() |
||||
|
||||