vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Den oberoende 9/11 undersökningen är ett skämt

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Har det inte mest med hur väl nätet är utbyggt och vilken teknik nätet använder?

Det som jag däremot i såfall vill ha klargjort är om det fanns teknik för att ringa med mobil ifrån flygplan 2001 och jag antar även att på vilken höjd flygplanet befinner sig har betydelse eftersom ovanför masterna inte är högre en kanske 30 meter?

Om du hade vetat varför de går bra att ringa från flygplan i Australien skulle du aldrig ha frågat som du gör.

Det var lättare att ringa från flygplan 2001 än det är idag för ju glesare mobilstationer är desto lättare är det och det är därför de fortfarande är lätt i de stora glesbefolkade landet Australien.

De finns en allokeringsspärr i mobiltelefonisystemen (hur många gångar jag skrivit om detta?) som gör att om en mobil får kontakt med för många stationer stängs trafiken av. Det omvända gäller då också. Får inte mobilen kontakt med för många stationer kopplas samtalet upp. Ett flygplan flyger fort vilket gör att de snabbt kan gå från ett område där de fungerar till ett område där de inte fungerar och de mobilsamtal som kom från flygplanen 911 uppförde sig på det viset de varade aldrig särskilt länge. Majoriteten av samtalen kom dock från flygplanstelefonerna.

Mobiltelefonisamtal spelas inte in vilket du verka vilja att man ska göra då du frågar efter MP3 inspelningar från dem i utan de som registreras är mobilnumren från och till och hur länge samtalet varade.

Tydligen kan man i USA köpa dessa registreringar även om de som gjort det på denna sida använt de för att protestera mot att man kan göra så:

http://www.americablog.com/2006/01/am ... ought-general-wesley.html

Jag fattar ingenting, vad handlade flight 93 om?

/O

Posted on: 2008/10/11 1:15
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du kan väl själv leta upp samtalen, de finns som mp3:or eller liknande. Tycker inte du gjort dig specilelt förtjänt att jag ska visa dig respekt eller ens anstränga mig för att leta fram mina källor.

Men Du kräver av mig källor?
Fast jag skall leta dina?
Retorik haveri på hög nivå!
Så nu gör du en värdering av dig och mig, DU finner att jag inte är värd att leta källor för. Konstigt när du samtidigt påstår att alla är lika värda?????????? Håller muren på att rasa nu?

Saken var att någon påstod att det överhuvudtaget inte fanns dessa GTE telefoner ombord på planen. Men det är bevisat att det gjorde.
DU har inte visat på något som styrker ditt påstående.

Samtalen har jag haft tillgång till ett bra tag nu. Men dom visar inte på att något skulle vara "fuffens".

Posted on: 2008/10/11 8:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2008/10/11 8:09

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du kan väl själv leta upp samtalen, de finns som mp3:or eller liknande. Tycker inte du gjort dig specilelt förtjänt att jag ska visa dig respekt eller ens anstränga mig för att leta fram mina källor.

Men Du kräver av mig källor?
Fast jag skall leta dina?
Retorik haveri på hög nivå!
Så nu gör du en värdering av dig och mig, DU finner att jag inte är värd att leta källor för. Konstigt när du samtidigt påstår att alla är lika värda?????????? Håller muren på att rasa nu?

Saken var att någon påstod att det överhuvudtaget inte fanns dessa GTE telefoner ombord på planen. Men det är bevisat att det gjorde.
DU har inte visat på något som styrker ditt påstående.

Samtalen har jag haft tillgång till ett bra tag nu. Men dom visar inte på att något skulle vara "fuffens".

Jag gör en värdering över ditt agerande och ditt omogna beteende. Det verkar konstant och någon indikation om utveckling har jag inte lagt märke till.

Posted on: 2008/10/11 8:21
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag gör en värdering över ditt agerande och ditt omogna beteende. Det verkar konstant och någon indikation om utveckling har jag inte lagt märke till.

Du gör en värdering av mig, trodde det skulle vara onödigt om ALLA hade SAMMA värde!!??
Fast i sådan värld så måste det väl finnas en "diktator" som bestämmer nivån på det hela.!!!!

Posted on: 2008/10/11 8:41

See User information
Ditt värde som människa är konstant och det behåller du oavsett om du vill det eller ej tills du inte längre existerar.

Psykolog, skitsnack, politisk indoktrinering kallas det.

Posted on: 2008/10/11 9:11

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Ditt värde som människa är konstant och det behåller du oavsett om du vill det eller ej tills du inte längre existerar.

Jag har inte varit politiker det har du.

Du gör en värdering av mig och där efter säger du att jag inte värd att skicka källor till.

Hur du får det till att INTE gör en värdering av mig är ytterligare en spik i din teori som är dömd att misslyckas.

Posted on: 2008/10/11 9:22

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jag har inte varit politiker det har du.

Du gör en värdering av mig och där efter säger du att jag inte värd att skicka källor till.

Hur du får det till att INTE gör en värdering av mig är ytterligare en spik i din teori som är dömd att misslyckas.

Varför tror du jag lämnade politiken och aldrig kommer ta i den igen?

Om du inte ser det uppenbara, så gör jag ingen värdering av dig som människa, utan bara över din omogenhet. Det är t.ex. du själv som hela tiden angriper andras åsikter med en rad olika omogna verktyg, som hån, arrogans, översitteri osv.. Inte jag inte..Försöker hela tiden låta andra tycka och tänka precis som de vill.

Posted on: 2008/10/11 9:53

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Mognad har dessutom inget med ålder att göra, ett barn kan vara mognare än en 79-åring och tvärtom.
Man placerar sig själv i en miljö som är precis på den mognadsnivå som man själv befinner sig just nu.Ändrar man sig som person så ändras det sig.Där man befinner sig har inget med de andra att göra.De har med sin placering att göra.Så mäktiga är vi!

Klaga inte på de som är i din omgivnig ty du har själv valt den plats du står på.Detta val har du gjort genom den DU är.Ändrar du dig så ändrar det/allt sig..En ändring som inte ens kostar någonting alls men som ändå höjer livsvärdet![/quote]

Posted on: 2008/10/11 11:01

Anonym
Tack sale

Andra är inte en massa saker heller, man uppfattar endast andra som, och den uppfattningen är dom inte. Det är bara en annans uppfattning om en själv, så lite betyder det!

Med den modellen av diskussion som ovan så finns det inte bara 6,5 miljarder sanningar, det finns 6,5 miljarder till, upphöjt till jag vet inte vad. Först så har man sin egen sanning om sig själv, sen finns alla andras uppfattningar om en själv, o så vidare, en tät djungel!
När alla "måsten", "skall" och "är" försvinner så lättar vegitationen och blir framgenomkomlig!
( Jag tror att det måste vara så, jag känner att det kan vara så, uffattar! )

Låt skillnaden vara där, försök istället att leda varandra in på ens egens förståelse, istället för att banka in den. Tvång sätter endast upp barriärer och skydd!

Försök förstå mig, istället för, implementera det jag vet. Ett par tips bara!

frid

See User information
Quote:

ance skrev:
Tack sale

Andra är inte en massa saker heller, man uppfattar endast andra som, och den uppfattningen är dom inte. Det är bara en annans uppfattning om en själv, så lite betyder det!

Med den modellen av diskussion som ovan så finns det inte bara 6,5 miljarder sanningar, det finns 6,5 miljarder till, upphöjt till jag vet inte vad. Först så har man sin egen sanning om sig själv, sen finns alla andras uppfattningar om en själv, o så vidare, en tät djungel!

Låt skillnaden vara där, försök istället att leda varandra in på ens egens förståelse, istället för att banka in den. Tvång sätter endast upp barriärer och skydd!

Försök förstå mig, istället för, implementera det jag vet. Ett par tips bara!
frid

Tack, men är det på en enda punkt som jag aldrig kommer att vika mig så är det på den punkten som handlar om vårt människovärde. Ska dock inte banka in det, vet att det enda man kan förändra är sig själv och att freden alltid börjar hos en själv.
Ibland trampar man över gränsen.

Posted on: 2008/10/11 11:38

Fahrenheit451

Anonym
Du har så rätt! Och ingenting är perfekt! Mänskligt!

Jag brinner också som du för en höjning, inte av skatten, utan människovärdet. Det är som sagt värt allt och är konstant. På så vis är vi alla miljonärer, men vet inte om det riktigt bara.

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper