Vakencorner
|
Förtrycket i USA
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nu behöver jag fakta om patriot act II !! Jag har redan om patriot act I ! Hur skiljer dem sig åt ? Länk tack !
Posted on: 2006/3/22 19:35
|
|||
|
||||
|
Re: Förtrycket i USA
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2006/3/23 11:52
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ordet opartisk är ganska svårtolkat tycker jag. Vem är inte delvis partisk på något sätt?! Är det möjligt att hålla sig helt opartisk? Om du tror att lärare är opartiska så är du nog fel ute tyvärr, även om dom försöker att inte vara det.
Patriot Act II är en förstärkning av del I. Denna gången så smyger dom också in den för röstning utan att någon hinner läsa den först. Precis som för del I. Enligt Alex Jones analys av den så är uppbyggnaden av del II en ren struktur för ett diktatoriskt samhälle. "I challenge all Americans to study the new Patriot Act and to compare it to the Constitution, Bill of Rights and Declaration of Independence. Ninety percent of the act has nothing to do with terrorism and is instead a giant Federal power-grab with tentacles reaching into every facet of our society. It strips American citizens of all of their rights and grants the government and its private agents total immunity." Alex Jones analysis of PA II Patriot Act II
Posted on: 2006/3/23 17:34
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack, dessvärre tror jag endast att ja kommer att länka till en av sidorna i mitt arbete ! Men det ska bli kul att kolla igenom det sedan för eget intresse !
Posted on: 2006/3/23 18:18
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login