vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Tål Vaken hela sanningen?

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Jag hade respekt för Fredrik Reinfeldt. Sedan såg jag att allt han genomdriver handlar om att att skydda de rikaste. Jag hade respekt för mina vänner.

Det säger ju en hel del om dig om du inte visste redan från början att Reinfeldt och moderaterna stog för en politik som gynnar de rika.

Posted on: 2008/10/13 0:02
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Avgränsning behövs och är A Och O i skapelsen som jag beskrivit innan.

Ditt hem är din borg.

Precis som du avgränsar dig i din lägenhet bakom din dörr ellet Hus för att kunna vara dig själv. Integritet heter det.

Djuren har sina revir.

Stammen hade sina Byområden. Folken sina landskap.

Ifrån det lilla till det stora så hänger vi i hop i orsakssammanhang.

I från Familjen till släkten, vännerna, Bygdgemenskapen ( OM den finns kvar ) Lanskapet med dess dialekter och Kulturer ( Det lilla som finns kvar ) till Nationen och Kontinenten med dess kulturella och etniska likheter.

Du har ju antagligen mycket mer gemensamt både kulturellt, filosofiskt och Historiskt med Folk ifrån Australien, Canada och Tyskland än vad du har med folk ifrån Nya Guinea eller Somalia just pga de Kulturella, etniska och Historiska skillnaderna.

Ända sedan fornhistorien så har ju stammarna och Folken bildat olika slags gränser som försvar och integritesskydd som en förutsättning för det egna folket möjlighet till fredlig levnad och möjlighet till utveckling.

Om man nu gillar MÅNGkultur så borde man ju kämpa för att ALLA folk och kulturer ska få ha så bra möjligheter som möjligt att få leva sina liv som suveräna och självständiga Folk i fred och frihet, i de landområden ( Nationer ) där de har bott och är uppväxta i generationers generationer.

Och hur tror du människans utveckling hade sett ut idag om dessa avgränsningar hade varit på det sättet du vill ha det på?

Posted on: 2008/10/13 0:17
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Det är helt otroligt att ni NWO-kritiker av hippiekaraktär inte fattar att hela hippie-grejen är en NWO-grej. Beatles sjöng NWO:s budskap, exempelvis är Imagine hela Illuminatis agenda.
1. "Imagine" är INTE en Beatles låt, utan en John Lennon låt som skrivits av John Lennon, Yoko Ono och Phil Spector
2. Imagine handlar INTE om NWO's agenda utan tvärt om. Jag vill att du ger mig din analys av låten i en annan tråd och berättar vad som är så ont med den. "Imagine" beskriver allt NWO försöker bekämpa. Du kanske skulle lyssna på lite mer John Lennon? Tex "Working Class Hero". Låt mig påpeka att ironin är spelad.

Den här tråden handlar om vaken tål hela sanningen, sprid inte lögner i den då.

See User information
Alla som här är stensäkra på att det faktiskt ligger till så att Invandrare inte utgör en extrem majoritet när det gäller grova vålds och sexbrott får gärna komma och debattera detta på www.flashback.info. Där finns fakta och expertis och konsensus är att det är så (vilket invandrarna själva säger)

MEN man ska inte beskylla invandrarna för detta eftersom det är gudsutvalda som först tar hit dom sen trycker in dom i ghetton och ger dom småslantar i soc bidrag.

Judarna har redan vunnit genom sin "divide and conquer" taktik som vi så tydligt ser här.

Posted on: 2008/10/13 18:27
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!

Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här:
http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm

Mer om zionismen:
http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis...

See User information
Våld och kriminalitet uppstår inte ur tomma intet. Förtryck, orättvisor och våld är någor som skadar människor och som sedan kan leda till ytterligare förtryck, orättvisor och våld.

En människa reagerar på det som den blir utsatt för och det spelar ingen roll om man tvingas flytta på sig och har en annan etnicitet. "svenskar" skulle också reagera eftersom vi inte är några stålmän vi heller. Att t.ex anklaga invandrare för att vara mer benägna till att ta till våld är en lögn, det bevisar för det första, att man inte förstår våld och för det andra att man inte förstår vad vi människor är.

Posted on: 2008/10/14 1:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Lugnt Frihetsguiden. Att du är totalt fejk råder det inget tvivel om.
Ni som tvivlar kan ju gå in på Tobias Strucks blogger profil och exempelvis läsa hans blogg svartluvan.
Vem Svartluvan är?
"Svartluvan är en 7-årig privatdeckare och knarkare, som utreder sexbrott i en värld mellan dröm och rus. Vi får följa henne genom fragmentariska återgivningar av hennes utredningar."

Passar inte detta kan ni alltid höra när Bertil Enhörning ringer, eller när Bella och Lelle läser tidningen.
http://www.youtube.com/user/tobiasstruck

Måste säga att hans FG-Alfa och Frihetsguiden är ett mer lyckat humorprojekt då.

Anonym
Du talar endast om instrumentet (bilen/kroppen), och inte föraren, själ och medvetande!

/ Vill påminna om ämnet i tråden, och gärna lösa skillnaderna mellan Er via PM. /

Frid

Anonym
Ja du och jag ser saker annorlunda!

Du har rätt angående en sak. Vi dyker ner här på den här planeten, i den här dimisionen om och om igen, tills vi lärt oss acceptera och respektera alla andra i vår omgivning!

Vi är här för att lära oss nåt, inte söka och hitta skillnader ibland oss. När man sökt inom sig själv så hittar man till slut ett enat "oss/vi" på utsidan, som inte stöter. Det är dels då du accepterar dig själv till fullo, och börjar älska dig själv för den du är! Efter det uppfattar man inte omgivningen som ett hot längre, man är inget hot längre, man är bara en del av den stora gruppen, the oneness!

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Acne. Skillnaden mellan dig och mig är förmodligen erfarenhet. Du har uppenbarligen aldrig behövt freda dig mot en storebrors våld, en mobb, ett kvarter med barn som håller ihop på grund av sitt ursprung, våldtäktsmän, maffian etc. Jag har mött alla dessa utmaningar, på grund av en mängd samverkande faktorer, som mitt lynne, min uppväxt, mitt tidigare missbruk etc.

Om du hade försökt med ditt flum som metod att freda dig, så hade du märkt att positivt tänkande och en öppen famn inte hjälper i alla lägen.

Men jag har det och främst min far har det som var ett centraleuropeiskt barn under andra världskriget. Ingen påstår att det är lätt att inte bli till en produkt av det som hänt en och det som man blivit utsatt för. Släpper man in hatet så är följden att det grumlar ens syn på oss människor och man drar fel slutsater. Sanningen bor inte i hatet eller i ogillandet utan först måste man bearbeta detta om det är möjligt. Inte lätt och man kan behöva hjälp utifrån.

Posted on: 2008/10/14 10:24

Fahrenheit451

See User information
Det där har du fått helt om bakfoten och det syns ganska tydligt på hur du uttrycker dig att du inte tagit dig igenom allt det som du själv blivit utsatt för.

Människan är ett flockdjur på så sett att vi hjälps åt för att gå framåt, skaffa föda, försvara oss mot angrepp. För att vi ska gå till angrepp mot andra människor så behöver vi triggas av någon eller någonting, eftersom det inte ligger i vår natur eller tillhör våra behov att verka imperialistikt.

Posted on: 2008/10/14 10:40

Fahrenheit451

Anonym
Erfarenhet är lärdomen av det som hänt.

Som jag uppfattar det så upplever du fortfarande det förflutna av ditt liv. Historien står och knackar på dörrn!

Jag blev också illa behandlad som barn/ungdom, men förstod snabbt att så skall man inte behandla någon annan! Jag förstod pga av att jag nu visste hur det kändes!,.......... och fick erfarenhet!

/// Om du hade försökt med ditt flum som metod att freda dig, så hade du märkt att positivt tänkande och en öppen famn inte hjälper i alla lägen. ///

- Jag har rest runt i Asien och Baltikum ett flertal gånger, ensam, och har aldrig råkat illa ut pga av att jag alltid står med öppna armar, och respekterar alla. (Inget hot)
Varit i ghettot i Indien, bakgator i Jakarta, flumbarer på Lombock mm. Jag räknar inte med trubbel när jag ser en annan människa, och därför manifesterar det inte. Jag föraktar ingen o skapar därmed inga motståndare i min värld.

Blev förvisso rånad en gång när jag reste tillsammans med min fru (IFRÅN INDIEN), i Indien. Men jag flashade också med gott om pengar på fel ställe, i fel kläder,... som man bäddar får man ligga!

Ta lärdom av ditt hat, din rädsla och dina aggressioner istället för att spegla dom utåt här.

De e fett otrevligt!

Anonym
Finns inte girighet medfött? Finns inte egoism medfött?

NEJ

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
F451. Så du menar att det var judarnas fel att Hitler dödade dem? Det anser inte jag, inte alla som han dödade. Det var orättvist att straffa alla judar för det som några få judar hade gjort, även om alla var gudlösa. Men jag antar att våra meningar går isär just i den frågan... Och mobbarna på skolgårdarna, djungelstammar som angriper andra och plundrar dem, Zulufolkets blodiga imperialism fram till 1800-talet i Afrika? Portugisierna, spanjorerna, engelsmännen, nybyggarna som krossade indianerna... Var det synd om dem? Var det därför de startade sina gränsöverskridanden? Finns inte girighet medfött? Finns inte egoism medfött?

Det var människornas eget fel. Han drog ju i hatet och rädslan i oss och han fick med sig halva Europa i denna masspsykos. Vetskapen om att det de flesta människor blivit utsatta för våld, förtryck gör det ganska lätt för maktens män att utnyttja oss.

Om du ända ska prata om barn, så kanske du först ska förstå att det är egna individer med ett helt eget intellekt. Barn samarbetar med oss vuxna och får de inte det som de behöver kan en oförstående som dig, få för sig att tro att de tom. är onda.
För att förstå vad ett barn behöver måste först vuxna lära sig att lyssna till dem, där brister det ibland idag, och vi tror också att barn alltid själva kan uttrycka vad det är de behöver. Men det kan de inte, utan det måste vi vuxna lista ut.

Posted on: 2008/10/14 11:19

Fahrenheit451

Anonym
Du får bestämma dig för en som snackar!

medfött

vs

Jo, det fins det. Det är moral och etik som lärs in.

Medfött - Lärs in ???

---------------------------------------------------------------------------

Världen är inte din värld, världen är inte så som du uppfattar den. Människor är inte och reagerar inte som du tror. Små barn river och sliter i varandra för att dom är stressade, känner saknad, frustrerade och är fulla av vacciner, medeciner, kemikalier och socker.

/// Detta vet jag, jag har sett många "kärleksfulla" föräldrar som låter sina barn bli totalt vilda och urartade... ///

- Du har inte träffat vår son märker jag! Jag känner också många andra "gulligull" föräldrar, med underbara gulligull barn. Tror mig se ett mönster! :)

See User information
And so here we are, HERE and now fighting over the crumbs, the scraps.

all of us fighting with each other, time arguing, instead of realising that we can drop it all and work together, the ELITE's plan is working PERFECT.

We are slaves, the perverted profane masses, confused, fighting arguing here.

These are the moments of our lives, fighting over the small stuff.

Nervous, bitter, scared, confused, waiting for the Elite's next move, we are separated...diffuse...

Egoism...fighting...

sad really.

Posted on: 2008/10/14 11:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
kraft ur vetskapen = svar utifrån! = hämtar kraft utifrån = hooked up!

Kommunen i dess skepnad av staten och jag hade en dispyt. Vi ställde oss på mållinjen bägge två utan ett enda skällsord! Detta på grund av dom mänskliga rättigheterna.

Dispyten startade när jag var inne i konspirationsträsket för många år sedan, med rädsla, förbannelse och hat. Dispyten slöt när jag uppfattade världen annorlunda, och gav alla andra i min omgivning samma respekt som jag själv kräver. (mänskliga rättigheter)

Den där hollywood myten om Hjälten och Neo hittas inte där ute i världen, den kan du endast vara själv, i din värld. När man har total kontroll i sin värld, så är man sin egen Neo, i sin egen värld. Och Mr Smith, a.k.a. rädsla, hat och annat, får lämna kontrollrummet, "couse somebody else is behind the controls now!" - Valet av manifestationen.

Infinite Love is the ONLY truth, EVERYTHING else is illusion!

And now over to Andy and the weather!

Ylva, det där med regler och att tala på ett respektfullt sätt berör också kvinnor. För det finns inte bara pojkar här!

Edited by ance on 2008/10/14 12:23:03
Edited by ance on 2008/10/14 12:23:27

See User information
Frihetsguiden aka ( Tobias Struck ) = Slöseri med tid.

Varför ens ge sig in i debatt med denna människa, precis samma
sak som att ge sig in i en diskussion med en villken troende som
hälst.

Frihetsguiden måste säga att bilden på dig ger mig dåliga vibes,
man undrar vad det är du döljer bakom din fejk smile.

Du och din fru kanske är framtidens nya Runar och Carola,
kanske du lyckas få ihop en hell goss kör med som kan
acompanjera är.

Respect.

Posted on: 2008/10/14 13:03
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Jag finner det inte alls så svårt att vara positiv!

Vad har mänskliga rättigeheter med Runar och Carola att göra?

Den som följer någon annan gör helt o hållet fel! Man har alltid sin egen väg att gå, och har sig själv!

(http://www.aftonbladet.se/wendela/article3534327.ab)
""" Människan är en märklig varelse. """

Anonym
Kan rek Micros blurb, han förklarar kanske bättre än jag. Jag tyckte att det lät bra det han sa, del 2.
Känner också det han säger, alla och allt kan erbjuda en sanning, om man är nyfiken och lyssnar. Bit för bit bygger det en helhetsbild.

Ni reflekterar er värld här, ger en bild av er värld här, i text, jag gör det samma, vi har samma rättigeheter, eller?

Om någon sträcker ut sin värld framför mig och påstår att det är så världen funkar, så sträcker jag ut min som är annorlunda!

Ni ser krig, makt och elände utanför er dörr som jag uppfattar det, jag ser något annat!

Vad är en "FG:are"?

Frid!

Edited by ance on 2008/10/14 16:03:59

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Ylva säger:
Och snälla, bespara oss tal om att goda saker händer goda människor etc.
Men om något händer
Det gör honom så rädd på riktigt.

Hmmm..Tankarna är de enda som kan skapa rädsla,när man upplever något omedelbart uppstår ingen rädsla.Men när tanken kommer in och"pratar om"hur det kunde gått"så uppstår rädsla.Rädsla finns bara mellan öronen.Rädsla tillhör inte livet,bara känslan inför vad som kan vara farligt.Tanken är livrädd för själva livet.
Tanken håller oss ifrån det friska,den är fängslande...

Ett hjärta som är fyllt tankarnas "jämnförelser"kommer aldrig att fyllas med kärlek.

Posted on: 2008/10/14 17:17

Anonym
/// utan vi vill bara informera om verkligheten ///

- Du glömde "vår" verklighet!

Någons verklighet kan aldrig någonsin bli det verkliga där ute. Det där ute är flytande, som vatten, under ständig uppgradering.

frid

See User information
Visst Tobbe!

De psykologiska lösningarna som intellektet-tankarna-kan ta fram,blir dess motsats.
Så gott som inget blir som man tänkt sig.Det vet väl förstås de flesta(förutom de som försöker styra"ta makten "över oss)!Du &Ylva!

Tanken är livrädd för själva livet.

Posted on: 2008/10/14 17:45

Anonym
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Ang. Imagine. Låt oss jämföra den med Bavarian Illuminatis program:

1. Avskaffande av alla befintliga regeringar:

2. Avskaffande av allt privat ägande

3. Avskaffande av arvsrätten

4. Avskaffande av patriotismen

5. Avskaffande av all religion

6. Avskaffande av familjen

7. Skapandet av en världsregering

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one
Var får du in avskaffandet av familjer???
Lennon har rätt. Men du gör generalfelet att säga "patriotism", när du menar nationalism. Utan religion skulle många av krigen inte funnits. Skulle man dessutom eliminera krig i form av att ta över land och områden skulle inget krig bryta ut.

Du har rätt i att eliten vill ha en världsregering, men de har inte för avsikt att slopa landsindelningen, eftersom de behöver dessa fållor för att kunna styra oss. Han säger ingenting om slopandet av arvsrätten.
Däremot säger han "no heaven" OCH "no hell" för att symbolisera att allting alltid har motsättningar. För att det goda måste finnas måste också det onda finnas i världen vi lever i idag.
Vad är det för fel att leva i en värld i fred?
Vad är det för fel att leva i harmoni? Att dela världen?
Har du lyssnat på "Working class hero"?

Här är texten till den:
As soon as you're born they make you feel small
By giving you no time instead of it all
Till the pain is so big you feel nothing at all
A working class hero is something to be
They hurt you at home and they hit you at school
They hate you if you're clever and they despise a fool
Till you're so fucking crazy you can't follow their rules

When they've tortured and scared you for twenty odd years
Then they expect you to pick a career
When you can't really function you're so full of fear

Keep you doped with religion and sex and TV
And you think you're so clever and classless and free
But you're still fucking peasants as far as I can see

There's room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
If you want to be like the folks on the hill

If you want to be a hero well just follow me
If you want to be a hero well just follow me

Anonym

Det här känns som om det är sant!

file one - 7,38min
file two - 6,51min

Trevligt presenterat!

edit:
extern youtube
Skulle kunna tro att vissa får en resa!

frid

Edited by ance on 2008/10/15 0:46:40

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper