vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tv X-Men och liknande filmer mm

See User information
Satt bara o tänkte på det om det är en tillfällighet att filmen heter X-men. Skulle det finnas någon sanning i Nibiru lr planet x skulle dessa vara exampel på hur desssa personer skulle heta och vara alltså "Xmen".
Vad vill de isf visa oss ? Vill dom vänja oss vid att dom skulle vara olika oss, och vi ska omfamna dom som olika och alla har samma värde lr är det att vi ska få dem till hjältar?
Dessa besitter egenskaper inte vanliga människor gör vilket även går att koppla till eliten. För vaför skulle det vara viktigt att hålla ren just sin blodslinje för att bevara den om det inte vore för något och då just "egenskaperna" som finns inom deras släkte? Varför försöker man bryta ner allas Dna och kan denna nebrytning ihop med manipulationen försämra våra egna sånna här "egenskaper" för att de ensamma ska få vara så överlägsna och itne kunna få något motstånd? Jag tror ju männsikan varit starkare än var den är och haft mer egenskaper än vad vi nu har . Däremot vet jag inte om jag tror våra egenskaper delas liknande av elitens lr väktarna av systemet lr om det är egenskaper i andra former. Menar inte att det är så här men man kan se mycket saker man kan hitta liknelser med i filmer , någon annan som tänker åt samma håll?

Samma sak tex världarnas krig försöker dom vänja oss vid sånna här situtaioner så vi sedan itne ska bli så chockade och se de som så stor grej om det skulle hända?

Och i all nya filmer från hollywood har man vid tragiska händelser börjat med att alla ungar tycker det är "coolt" texx om det händer nått ont, om någon blir skjuten om en bil välter lr om en asteroid faller ner så är det coolt i varenda film nu . Föröker de få oss till att bli okänsliga sadister so0m gillar våld som tycker det är coolt när folk skadar sig ? Även är det ju fullt av program och inte bara fiolmer men där folk slår sig osv som folk ska tycka är kul. Hur nedbrutna är vi som folk egentligen när folket skrattar om det händer någon nått illa kommer aldrig ske någon förbättring i denna värld.

Posted on: 2008/10/16 1:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tv X-Men och liknande filmer mm
Filmen X-Men? Jag trodde X-Men var en serietidning som gavs ut av syndikatet Marvel from 1963?

Om man gör en film av en serietidning, bok eller verklig händelse tar väl inte filmen över och blir det primära?

"Världarnas krig" är ju en bok från slutet av 1800-talet. Klart det måste moderniseras. Jämför Frankenstein-filmerna. Den första Frankenstein filmen gjordes 113 år efter boken. Folk blev livrädda på bion. Nu kan barn titta på den tom.
Den nyaste Frankenstein-filmen är från 1994 och den är betydligt mer skrämmande. Frankenstein är ju en sorts kritik mot mänsklighetens lust att leka Gud.
Man måste ha verklighetstrogna effekter, för vi blir mer och mer avtrubbade. Detta ligger det ingen plan bakom, utan det bara är så.

Ta exempelvis Ricky Lake programmen... första avsnittet man såg tappade man ju hakan, idag är det vardagsmat.

Att barn tycker såna saker är "coola" är nog inte riktigt sant. De vet inte hur de ska bearbeta detta. Jag tyckte exempelvis om western-filmer när jag var liten och blev uppspelt och skrattade så fort det blev slagsmål. Detta trots att jag avskyr våld.
Detta var snarare en chockreaktion.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper