vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Jag får UPPMARKSAMEHET genom att vara 911 Truth Skeptiker på Vaken Forumet
[Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

zink skrev:

Jag tackar för att du inte gick emot sakinnehållet i mitt inlägg utan kom med en allmän klagan istället som jag tar som kvitto på att du inte hade något att säga mig i sakfrågan.

Du får klaga hur mycket som helst för mig om "uppmarksamhet". Idén är ändå att visa att du och andra inte klarar av att gå emot kritikernas argument.

Varför vill du visa detta?

Till vem då?

Vad är anledningen då?

Här har du missuppfattat det hela. Du vill genom att skriva att vi kritiker bara kräver uppmärksamhet inte svara på de vi kritiker vill har svar på.

Ett exempel:

Jag vill veta hur man gör pannkaka

Svar: Du kräver bara uppmärksamhet

Detta är att undvika att svara på frågan.

Jag svarar på så många frågar jag hinner utan att försöka idiotförklara någon eller påstå att motparten inte menar de som skrivs.

Att du vi har att vi kritiker skriver på detta forum enbart för uppmärksamhet är en så dum idé att jag aldrig i livet hade kommit på den.

Jag tänker inte så om dig eller någon annan på detta forum utan som vanliga människor med åsikter som alla går att diskutera.

Att du och inte tänker på samma sätt får du förklara varför.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag håller faktiskt med zinkan i detta fall, åsikter skall vara fria, diskutioner skall hållas och pankakor gör man med vetemjöl, ägg, mjölk och margarin!

Alla som är trötta på det eviga tjatandet fram o tebx på forumet med diverse zinkar, kan ju göra som jag, undvik trådarna, jag menar vill man diskutera wtc, lära sig om det och LÄRA sig prata med folk om det, bör man ta in all fakta, alla argument.

Personligen skiter jag i när stål smälter eller vad Kuk cheiny menade med att flight 93 "was shot down". Jag vet var jag står, jag vet vad jag har att säga och jag vill inte diskutera detta i all evighet, däremot låter jag alla som vill det, göra det.

Och visst, jag tycker man är rätt korkad som inte ser "the big picture", men hör det till argumentet?
Nja?

Posted on: 2008/10/17 0:26
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det tar tid energi och tydligen finns en agenda.

Läs vad jag postade.

Det är helt absurd, jag och de flesta här behöver bara läsa Expressen DN CNN eller Fox för att föstår zink och zpz argument.

De behövs inte och är väldigt sjukt eller förnedrande.

I fucking get the picture, I understand your point(s).

The government is always right and there is no conspiracy.

Thank you very fucking much. ; )

Fattar du inte detta?

Som at vara ANTI Tomat på en PRO Tomato forum, och allt detta efter flera år, dag efter dag och bara nej säga för det mesta.

Vi fattar detta, och det behövs inte hellre.

Som sagt: www.cnn.com osv....

Posted on: 2008/10/17 20:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Jag stödjer inte Zink, zpz2 och de andra debunkarna på detta forum, men är inte ambitionen för vaken.se's forum att alla är välkomna oavsett ÅSIKT, RELIGION och POLITISK TILLHÖRIGHET?

Kanske reglerna för vaken.se's forum måste skrivas om eftersom det klagas mycket på de som inte delar majoriteten av vakens medlemmars åsikter?

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

men är inte ambitionen för vaken.se's forum att alla är välkomna oavsett ÅSIKT, RELIGION och POLITISK TILLHÖRIGHET?

Kanske reglerna för vaken.se's forum måste skrivas om eftersom det klagas mycket på de som inte delar majoriteten av vakens medlemmars åsikter?

Nej.

Ambitionen är VÄLDIGT tydligt och alla åsikter och attityder är inte välkomna. Kolla och läsa NOGA på vad VI tackar JA till för att kuna posta här.

Vaken är "micro's" kreativ skapelse, han's idee och impulse, även om det finns flera som hjälpa till, flera "rådgivare" och admins, har "micro" sista ord.

Det finns tillräklit med plats för alla åsikter, jag tycker att det är löjligt att folk TROLLA här i FLERA ÅR och argumentera mot den som är en tydlig idea med vaken.

Like fint som att MEDVETET gå till en synagog och förnekar vad de tror på koncentrationslager och 3de riket. Man får SNABBT uppmarksamhet eller får en reaktion och SÄKERT en NEGATIV påverkan på de man sikter sig mot.

Posted on: 2008/10/19 10:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Ambitionen är VÄLDIGT tydligt och alla åsikter och attityder är inte välkomna. Kolla och läsa NOGA på vad VI tackar JA till för att kuna posta här.

Det finns tillräklit med plats för alla åsikter, jag tycker att det är löjligt att folk TROLLA här i FLERA ÅR och argumentera mot den som är en tydlig idea med vaken.

Hur ska du ha det? Ovanstående tyder ju på en viss förvirring... Dessutom, har DU läst vad man tackar ja till?
"Du bör vara medveten om att inte alla ideér, tankar, ord, fakta och anspelningar som kommer upp här inne nödvändigtvis stämmer med vaken.ses eller din bild av verkligheten." Du verkar ha mycket svårt för de personer med en världsbild som inte passar din. Du ska ständigt påminna om att du är moderator med makt att banna. Du ska hela tiden hoppa på dem som inte delar din syn på saker o ting. Powertrip...

Posted on: 2008/10/19 15:17

Anonym
Hur är det man säger?
"Slicka uppåt, sparka nedåt"?

Jag förstår inte vakens syfte för fem öre... All denna aktivism för att omvända människor som sedan blir föraktade på forumet.
Alla dessa uppmaningar att tänka själv, men ändå blint följa vad några nyckelpersoner säger.
Alla dessa regler som inte följs och de som bannas blir bannade för att de inte håller med om vad vissa nyckelpersoner säger.
Dessutom alla dessa hemliga underforum vi vanliga medlemmar inte har tillgång till trots att information ska vara fri.

Dubbelmoral, förtryck och maktstruktur.

http://video.google.com/videoplay?docid=6650219631867189375
"Street of the lifted Lorax"

I inlägget http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=105367#forumpost105367 säger en annan admin v0id, att: "Vaken.se tillskriver sig ingenting på varken höger, eller vänsterkanten, inte grönt, svart, gult, lila eller någon av de åsikter som finns inom "boxen" av förprogrammerade politiska fack. Dock är alla som vill givetvis välkomna att deltaga, för vem vill sova kvar i vänster-höger paradigmet?"

Vilket Micro verkar hålla med om med sin beskrivning "Svensk, invandrare, buddhist, jude, höger och vänster. Jag tror inte att lösningen ligger i att dela upp människor i olika fack. Här på vaken så möts vi alla i en helig allians, man som kvinna, gammal som ung. Tillsammans försöker vi förstå varandra, världen och oss själva, varigenom en sann förändring kan komma."

Fast förståelsen verkar bara vara av betydelse om man håller med.

Edited by c0mputerr0r on 2008/10/19 17:53:53

See User information
Oh.... TYPISK nog fick sista FRÅGOR inget svar.

Faktum är att ALA truth Deniers, sk DeBunkers har en agenda som är antigen EGOISTISKT (och med detta och med inlägg oftast strider mot vad vaken är för plats) de vill får UPPMARKSAMHET och kanske behöver detta tom.

De är SJÄLVISK i att de skiter i grunläggande ideen här och INTE respektera det.

De har hittils för det mesta tolererats länge, flera år, fast när de få kritik då är det klagamål, även att de få stanna kvar.

Jag generalisera lite, men punkten är:

Vi VET vad de står för, Vaken är INTE en plats för NEJ-sägare och de som vill, av olicka anledningar, argumentera.

Taktiken de använder oftast och i denna tråd har jag visat i denna inlägg:
25 Ways To Suppress Truth: The Rules of Disinformation (+911 debunking) http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=12279&forum=4

Posted on: 2008/10/19 17:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Vi VET vad de står för, Vaken är INTE en plats för NEJ-sägare och de som vill, av olicka anledningar, argumentera.
Man diskuterar och argumenterar oftast på ett forum...
Vill du inte att dessa företeelser utförs kanske forumet borde vara read-only?
Om inte folk av andra åsikter är välkomna, hur ska man då kunna utbilda dessa?

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Hur är det man säger?
"Slicka uppåt, sparka nedåt"?

Jag förstår inte vakens syfte för fem öre...

Antingen lekar du bara och vill få uppmarksamhet, eller, efter att har läst och tackat JA till reglerna, ljuger du.

På vaken finns plats för åsikter och betynde utanför reglerna oxå, det finns Sceptics delen och Fight Club.

Om du VERKLIGEN inte föstår, då kan du lika väl hitta en annan forum du föstår.

Om du vill leka här som du gör nu och fortsätta med denna attityd kan du väl få EN varning och ta din tid och läasa detta:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=12279&forum=4

Posted on: 2008/10/19 18:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Varför ska jag läsa ditt manifest för disinformation?
Ge mig ett enda exempel på när jag kommit med disinfo!

Att jag är varnad har jag inte svårt att förstå. Det blir alla som talar emot dig. Som jag sa, du är ett livs levande exempel på hur eliten fungerar i en micro-värld. (Hah hah... där fick jag till det! MICRO-värld!)

Inget ont om Micro dock.

Du svammlar Lorax. Berätta för mig varför jag ska hålla till i skeptiker-delen?
Varför Fight Club dessutom? Du som admin borde väl veta bättre eftersom du är off-topic i varenda tråd där du bara klagar på användare som inte håller med dig.

Nämn EN ENDA REGEL JAG BRUTIT EMOT.

Vad jag inte förstod var hur folk som uppenbarligen bryter mot vakens regler förblir obannade medans de som inte gör det blir bannade.

Bara för att man säger emot dig verkar man bli klassad som skeptiker och ditt rekommendation till mig till skeptikerforumet bevisar detta. Förklara för mig hur jag helt plötsligt är en "911 Truth Skeptiker"???
Fråga Zink, zpz2 och Twoofer om de anser mig stå på deras sida i denna fråga.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
På vaken finns plats för åsikter och betynde utanför reglerna oxå, det finns Sceptics delen och Fight Club.
Förresten var mitt föregående inlägg, liksom detta, postat i skeptikerdelen av forumet...

Fight Club-delen ger jag inte mycket för, eftersom motståndaren aldrig dyker upp... Twoofer har frågat efter dig i flera dagar där.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Varför ska jag läsa ditt manifest för disinformation?
Ge mig ett enda exempel på när jag kommit med disinfo!

Att jag är varnad har jag inte svårt att förstå. Det blir alla som talar emot dig. Som jag sa, du är ett livs levande exempel på hur eliten fungerar i en micro-värld. (Hah hah... där fick jag till det! MICRO-värld!)

Inget ont om Micro dock.

Du svammlar Lorax. Berätta för mig varför jag ska hålla till i skeptiker-delen?
Varför Fight Club dessutom? Du som admin borde väl veta bättre eftersom du är off-topic i varenda tråd där du bara klagar på användare som inte håller med dig.

Nämn EN ENDA REGEL JAG BRUTIT EMOT.

Vad jag inte förstod var hur folk som uppenbarligen bryter mot vakens regler förblir obannade medans de som inte gör det blir bannade.

Bara för att man säger emot dig verkar man bli klassad som skeptiker och ditt rekommendation till mig till skeptikerforumet bevisar detta. Förklara för mig hur jag helt plötsligt är en "911 Truth Skeptiker"???
Fråga Zink, zpz2 och Twoofer om de anser mig stå på deras sida i denna fråga.

Oj oj du verkar inte må bra.

Du få hålla dig till ämnet nu.

Posted on: 2008/10/19 21:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag märker som andra hur då SKEPTIKER av rutin pratar runt i cirklar, kollar på deras inlägg genom att clicka på namnet.

Då hittar vi och ser hur tydligt de använder straw man argument och letar efter små fel i allt.

The bottom line för de:

Eliten och Staten är ALLTID bra.

Har inte sett en enda undantag i detta än i flera år.

Det får ni newbies att tänka på.

Posted on: 2008/11/28 22:12
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper