vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Herrar som behöver vård av DrKlot

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Herrar som behöver vård av DrKlot

See User information
Ja, där ser man... Måste få slå ett slag för Simon Singh, en lysande författare.

Posted on: 2008/10/21 10:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han säger också att man inte skall lita på alternativmedicin och att man borde köpa det på recept, kanske går hand i hand med codex alimentarius? Lagom till nästa år då det träder i kraft, de behöver litet propaganda för att vänja folket vid att köpa dessa "overkningsbara" alternativmediciner och vitaminer på recept.

Posted on: 2008/10/21 10:53

See User information
Ni har väl sett www.crimemedicine.com ?

Stora reklamannonser i bland annat metro, jag tror att även denna går hand i hand med Codex, i deras fiktiva läkemedelsbutik på nätet så har dom även smugit in amfetamin i sitt sortiment, fult!

För alla kommer ju att tycka att denna kampanj är bra för narkotika vill vi ju inte att det ska säljas på nätet, sen försvinner ALLA alternativa/naturliga läkemedel..

Vart försvann det personliga ansvaret för sina inköp och val, NEJ staten ska säga och bestämma vad som är bra eller anus för just dig!

Posted on: 2008/10/21 11:43
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Vad säger hälsokostbutikerna, kommer de att få slå igen eller minska sitt sortiment?

PÅ apoteken hittar man mest gift, de säljer fluortabletter och andra 'trevliga' gifter.

Posted on: 2008/10/21 12:01

See User information
Nyttiga "läkemedel" som har saktionerats av STATEN..!!

Posted on: 2008/10/21 12:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Ja, där ser man... Måste få slå ett slag för Simon Singh, en lysande författare.

Som författare må han vara duktig. Men det avslöjar ju inte vart du själv ställer dig när det handlar om naturmedicin?

See User information
Tja, jag tror på vetenskap. Kan något inte bevisas vetenskapligt gör dess förespråkare bäst i att erkänna att det är en fråga om tro. Jag vet inte exakt vilka områden av detta enorma fält som tas upp i boken men för att vara konkret o specifik kan vi ju tala om dessa. Om man envisas med att tro författarna har fel får man visa på hur de har felat, vad i deras metod som inte är rätt. Kan man inte göra det borde man av anständighet medge att det handlar om tro, som en slags medicinsk religion.

För er naturmedicinanhängare kan ju citat ur artikeln som: "Särskilt intressant är skildringen av hur en nästan utdöd akupunkturtradition återuppväcktes av kommunisterna i Kina i mitten av 1900-talet. Detta var nämligen ett sätt för Mao att hålla löftet om läkekonst åt alla (fast diktatorn själv helst ville behandlas med moderna metoder)." vara av intresse.

Posted on: 2008/10/22 11:43

Anonym
Har du själv blivit behandlad med akupunktur? Vilken "anhängare" är du?

att vara ditten eller datten är som bekant "mellan-öronen-spel"

Anonym
Desperanto: För dig som är anhängare av den predictive programming du får av "experter" och de vetenskapliga artiklar som tillåts att bli populära och komma ut så finns det mycket att läsa och lära.

Det är inte en slump att naturligt läkande och naturliga ämnen är under attack. Den som inte förstår det måste läsa detta:

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=250

Sen är det viktigt att se dokumentärerna:

The Future of food.
http://tracker.conspiracycentral.net/ ... details.php?id=1247&hit=1

Samt
GM food panacea or poison

The genetic Conspiracy

Sweet Remedy

Sweet Misery.

--------------------------------------------------------

See User information
Folk får tro på vad dom vill. För all del, desto fler som låter bli att söka konventionell vård, ju mindre folk i vårdkö.
Jag har aldrig fått någon typ av alternativ behandling, däremot har jag vid ett patr tillfällen fått konventionell vård. Det har fungerat felfritt varje gång. Jag är mer än villig att få alternativ behandling om jag kan få bevis på att den funkar. Nej, personliga vittnesmål är inte bevis. Bevis ska tåla vetenskaplig granskning.

Men som sagt, man får tro vad man vill. Jorden är platt, jorden är rund, månen är ost, månen är sten...tro vad du vill. Vill du däremot kalla det "vetande" ska du kunna bevisa det. O det kan inte anhängare av naturmedicin.

De politiska aspekterna har jag inga åsikter om. Däremot så är det intressant att se att ett engagemang från Maos sida, som i andras sammanhang hade fått användare att vråla "NWO!!!" inte väcker uppseende alls när det passar....

Posted on: 2008/10/22 12:35

Anonym
Du har en åsikt-(intellektet/egot) om naturmedicin utan att ha nån insikt-(intelligens/intuiton/kärlek).

onekligen intressant!

See User information
Jag vet det som kan bevisas såsom sanning. Jag tror det jag tycker verkar vara rimligt. Vill ni tro på alternativmecdicin, gör det. Vill ni att någon annan ska göra borde ni kunna prestenera bevis. O det kan ni ju inte.

Posted on: 2008/10/22 14:10

Anonym
vi och dom ... ditt och datt.

kliv ur andra människor.

See User information
..o så kommer ytterligare ett intetsägande svar. Vill dumig att tro att det fungerar så får du presentera bevis enligt vetenskapliga kriterier o det kan du inte göra. För det finns inte.

Posted on: 2008/10/22 14:15

Anonym
Du talar allts om forskning som görs på kritiska grunder där frågeställningen inte görs om för att få ett mer önskvärt resultat, och där finansiärerna inte är ute efter att få god avkastning på sina investerade pengar utan för att människor skall må bättre?

Du verkar ha god koll på forskning.

ger ett utdrag om forskningen kring flour, (ursäkta OT´n)

"1989 visade det välrenommerade Battelle Research Institute, Columbus, Ohio att fluor är ett starkt cancerframkallande ämne21. Forskningen var beställd av National Cancer Institute i USA, men tystades ned när den kom. Varför?

The Aluminium Company of America, ALCOA, satte 1947 sin advokat Oscar Ewing till chef för U.S. Public Health Service, den första myndighet som förespråkade fluor i dricksvatten. Aluminiumföretaget hade redan tidigare varit allierat med denna myndighet då den varit underställd the Treasury Department, vars chef ägde en stor del av ALCOAs aktier.

En massiv reklamkampanj drogs igång för att övertyga folket om fluorets ofarlighet. Det skrevs också vetenskaplig litteratur:1954 skrev nio industrier som var anmälda för förorening med fluor en sammanfattning av fluorforskningen - industrins forskning. 1958 gav Kettering Laboratoriet vid Universitetet i Cincinnati ut en samling sammandrag av 8700 vetenskapliga artiklar angående fluor. Man påstod sig visa att ämnet är ofarligt. Forskaren Darlene Sherrell har emellertid uppmärksammat att dessa sammandrag inte stämmer överens med originalen. Kanske inte så konstigt eftersom fluor är ett gift och Kettering Laboratoriet är sponsrat av två kemiföretag, två oljeföretag och sex metallföretag varav tre tillverkar aluminium, alla producenter av giftigt avfall som de vill få en marknad för.

Dessa exempel ur historien är bland de som allra mest har präglat den officiella synen på fluor. Nej, det är inte obundna forskare som har visat att fluor är ofarligt och som har rekommenderat oss att använda det. Det är företag med mycket starka ekonomiska intressen i saken. Företag kan inte betala för objektiv forskning.

Industrin har haft framgång i sina ansträngningar. Man har hittat en marknad för sitt avfall och man har lyckats tysta de röster som opponerat sig. Nu börjar emellertid objektiv information bli tillgänglig i form av både ny forskning och gammal som tidigare tystats ned. Den visar det som tusentals människor världen över länge har vetat och fått erfara. Att fluor är ett gift."

Eftersom du endast lyssnar till vad dina makhavare säger (presenterar) så är det svårt att presentera för dig en alternativ lösning ur det som redan finns. Det som intelligensen har skapat åt oss i övernog. Du lägger din tro vid intellektets påhittade kopior av orginalet, ett kemiskt sådant.

See User information
Men ge mig ett exempel på där man har mätt alternativ medicinens effekter. Ge mig en studie där man har jämfört dess verkan mot en kontrollgrupp.

Hur raffinerat du än försöker förolämpa mig o kalla mig hjärntvättad kvarstår faktum. Du har inte ett spår av bevis för att det funkar. Inte ett enda litet bevis. Vill du tro? Varsågod! Vill du att jag ska tro? Ge mig en anledning.

Posted on: 2008/10/22 15:18

Anonym
När en tro övergår i en vetskap börjar det klarna.

Jag har bara mig själv och min familj som referenser. Men dom litar du inte på eftersom du endast sätter din tilltro till statligt genomförda studier, inte sant?

Kan med glad min visa upp ett myckte friskare jag utan återkommande symptom (vilket man oftast får av skolmedicinen). Alla mina, min bror och mammas åkommer försvann efter att dom slutade med allopatisk "påhitt"-medicin.

Dels jag, men även min mor äter dagligen nässla, nypon, dinkelkli och efter behag andra av naturens gåvor.

Behöver jag tillägga att jag tagit avstånd från flour, msg, aspartam och dylikt.

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Men ge mig ett exempel på där man har mätt alternativ medicinens effekter. Ge mig en studie där man har jämfört dess verkan mot en kontrollgrupp.

Men för sjuttan... många har levt i årtionden kring att se hur olika behandlingsformer verkar. Det är den västerländska sciencesjukindustrin som är alternativ, den andra ärden beprövade - detr bakvända samhället har som alltid vänt på begreppen, och sovande/programmerade går på det: Ju mer sjuk (mellanslag) vård ju sjukare befolkning. Det västerlänska systemet bör hamna på historiens soptipp.

Begär inte att industrin själva ska dokumentera att den är sekundär och båg.

See User information
Jag förnekar inte att en balanserad kost utgjord av naturliga råvaror leder till god hälsa. Det är ju självklart att vi mår bra av att äta det som var meningen att vi ska äta.
Men för att svara på din fråga, en för mig fullständigt okänd person på ett internetforum, den personens ord är inte mycket värt, nej. Eller litar du på allt jag säger?

Men säg mig... Om du får cancer, vad gör du? Eller ja, om du inte har kontakt med sjukvården kommer ju cancern att förbli oupptäkt men ändå.

Posted on: 2008/10/22 16:35

Anonym
Jag måste ju utgå från att du talar sanning, som vilar på den kunskap och insikt du har just nu.

alla människor som förlitar sig på den allopatiska medicinen ställer just den frågan, om cancer.

Det finns även MÅNGA fall där man har funnit nyckeln till AIDS och Cancer. En av dom är Ed McCabe. Han har rekomenderat sjuka att låta sig behandlas med en ökad syresättning i kroppen. Myndigheterna tyckte inte om att han hjälpte så många människor, och för att stoppa honom hittade man på ett skattebrott där han riskerade ett 17årigt fängelsestraff. Det hälptes inte att han la fram dokumentation där han visade att HIV positiva hade blivit negativa till förljd av syresättningen. Ed behandlades som en mycket farlig brottsling i fängelset.

Finns en mängd offentliga dokument där läkare som valt att behandla sina patienter med ökad syresättning och B-17 blivit åtalade och dömda för påhittade anklagelser.

Varför får vi inte läsa om sånt här i tidningarna? Är dom åtalade läkarna faktiskt bluffmakare? Oavsett vad man väljer att tro så ska man fråga sig själv om det är mina tankar jag tänker.

Även vanlig svensk alg, karragentång visar sig skydda mot cancer.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,857080,00.html
http://www.klokast.se/Nyhet/2006/Nov06.html

See User information
Jag förnekar verkligen inte att diverse växter kan skydda mot alla möjliga sjukdomar. Det är inte det mina invändningar handlar om. Jag vänder mg mot påståenden att alternativmedicin kan framgångsrikt behandla sjukdomar.

Vidare kan vi ju diskutera sakers bevisbarhet. Det har ju kommit lite insinuanta kommentarer om min inställning forskning.
Det är knappast bara på vaken.se som alternativmedicin är poppis. Miljontals människor över hela världen, bland annat var ju en av författarna till boken i länken det förut, är troende. Bland dessa finns det miljonärer, läkare, forskare. Det finns institut o företag i branschen, en bransch som omsätter miljardbelopp. Ändå har den inte producerat en en enda studie ni kan slänga i ansiktet på mig. Är det på grund av att branschen föredrar sitt kvacksalvarrykte? Är branschföreträdarna giriga as som hellre stoppar pengarna i egen ficka?
Nej, sanningen är nog att de har försökt bevisa sina produkters effektivitet men misslyckats.

Posted on: 2008/10/22 18:24

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Jag förnekar verkligen inte att diverse växter kan skydda mot alla möjliga sjukdomar. Det är inte det mina invändningar handlar om. Jag vänder mg mot påståenden att alternativmedicin kan framgångsrikt behandla sjukdomar.

Vidare kan vi ju diskutera sakers bevisbarhet. Det har ju kommit lite insinuanta kommentarer om min inställning forskning.
Det är knappast bara på vaken.se som alternativmedicin är poppis. Miljontals människor över hela världen, bland annat var ju en av författarna till boken i länken det förut, är troende. Bland dessa finns det miljonärer, läkare, forskare. Det finns institut o företag i branschen, en bransch som omsätter miljardbelopp. Ändå har den inte producerat en en enda studie ni kan slänga i ansiktet på mig. Är det på grund av att branschen föredrar sitt kvacksalvarrykte? Är branschföreträdarna giriga as som hellre stoppar pengarna i egen ficka?
Nej, sanningen är nog att de har försökt bevisa sina produkters effektivitet men misslyckats.

Vitrockarna kan inte bota sjukdomar.

Ju mer länder anammar den västliga industrimodellen för sjuk (mellanslag) vård - ju längre ned hamnar de på (o)hälsoskalan.

Anonym
Artikel från igår:

Reuters, Beijing - Rare disease haunts poor Tibet plateau villagers

http://in.reuters.com/article/health/idINTRE49K5AZ20081021?sp=true

Klart att den evil industrin lobbar hårt inom tex EU för att få ensamrätt att sälja mineraler mm, dyrt - eller få bort det,så dekan få ut sina än dyrare gifter för symptomtrixande, för att göra folk än sjukare och insyltade i deras klor.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper