vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Fallout 3
#1


See User information
Då är det bara 8 dagar kvar! Hur tror ni det blir? Vad har ni för förväntningar och farhågor?

Jag tror det blir fett som fan, älskade ju Oblivion och post-apokalypsteman är ju alltid spännande!

edit: oj skrev 2 istället för 3 :S

Posted on: 2008/10/22 12:58
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 2
#2
Fallout 2? Är inte det ett RPG från 1998?
Menar du Fallout 3?

EDIT: Kollade upp det hela... Det måste vara Fallout 3, eftersom det släpps den 30:e i europa http://fallout.bethsoft.com/

Blev orolig där och trodde det var en film eller nåt.
Finns tydligen en hel del filmer som heter "Fallout", men jag har inte sett någon
Inte sett eller hört nåt om nåt Fallout 3 spel heller, så jag var lite vilsen. Menade inte att anmärka.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 2
#3


See User information
haha jo. vaknade precis :)

Posted on: 2008/10/22 13:04
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#4


See User information
FALLOUT seriens attityd och typ av humor är det som fängslade mig 10 år sedan. Anser mig ha vuxit ifrån PC lirandet nu. Kommer ihåg att det fanns planer på att göra en film av fallout serien i apokalyptisk anda men har inte hört något om det på länge.

Tror dock inte Bethseda har samma humor som Blackisle :/

Posted on: 2008/10/22 19:12
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#5


See User information
Quote:

Navitas skrev:
FALLOUT seriens attityd och typ av humor är det som fängslade mig 10 år sedan. Anser mig ha vuxit ifrån PC lirandet nu. Kommer ihåg att det fanns planer på att göra en film av fallout serien i apokalyptisk anda men har inte hört något om det på länge.

Tror dock inte Bethseda har samma humor som Blackisle :/


Hehe kan man växa ifrån tvpel? :P

Ja, det kommer bli mycket annorlunda. Men det jag sett verkar mycket lovande. Tror Bethesda gjort ett bra jobb. När Gta blev 3d var det ju jättemånga som trodde det skulle bli en flopp men se så bra det blev :) vi får se nästa torsdag

Posted on: 2008/10/23 3:30
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#6
Nu sitter man här och skrotar i med kaffekoppen i väntan på att eb games skall öppna. av nån anledning så har jag inte förbokat. Jag hoppas vid min gud att jag får ett ex iaf

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#7
Efter några timmars spelande så är jag nöjd. Spelet är MYCKET likt Oblivion. Ibland känns det som att det endast fått en futuristisk ansiktslyftning och en aningen mer djup.

Har ju som sagt inte spelat så långt, men det är riktigt underhållande med "pause" systemet, vilket gör att du kan välja vilken kroppsdel du vill skjuta mot, och förhoppningsvis skjuta av

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#8


See User information
och humorn...humorn...humorn... hur är det med den :D

Posted on: 2008/10/30 22:38
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#9


See User information
spelade lite innan jobbet, ska sätta mej mer nu.

Verkar skitbra det jag spelade. karaktärsskapandet var kul som fan!

Posted on: 2008/10/31 0:30
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#10
humorn är klockren! (första fallout spelet jag spelar)

Det är en övertygande amerikansk helylle humor rakt igenom! Radio som streamar propaganda på hög nivå och reklam skyltar med dom mest bisarra uppsalgen.

Börjar bli svårt nu också. kul men frustrerande!

är nån underlig blandning mellan FPS och rollspel.


Det som jag älskar är freeroaming .. driva omkring och sätta några headshots eller glida in på nån sunkig bar, ta en öl och samtala med andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#11


See User information
Quote:

Arthax skrev:
humorn är klockren! (första fallout spelet jag spelar)

Det är en övertygande amerikansk helylle humor rakt igenom! Radio som streamar propaganda på hög nivå och reklam skyltar med dom mest bisarra uppsalgen.

Börjar bli svårt nu också. kul men frustrerande!

är nån underlig blandning mellan FPS och rollspel.


Det som jag älskar är freeroaming .. driva omkring och sätta några headshots eller glida in på nån sunkig bar, ta en öl och samtala med andra.


Ja, fan va kul det var. satt hela natten och bara gick på upptäcktsfärd :) nu har jag vaknat och ska sätta mej igen ;)

Posted on: 2008/10/31 15:09
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#12
Jag spelade till min 10-årsdag... Jag fick en "sweetroll" av nån tant som någon mobbare ville ha av mig. Så jag spottade på den och gav den till honom. Han sa att jag skulle få senare när det inte var några vuxna där, men tji fick han, för jag har raderat spelet!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#13
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Quote:

Arthax skrev:
humorn är klockren! (första fallout spelet jag spelar)

Det är en övertygande amerikansk helylle humor rakt igenom! Radio som streamar propaganda på hög nivå och reklam skyltar med dom mest bisarra uppsalgen.

Börjar bli svårt nu också. kul men frustrerande!

är nån underlig blandning mellan FPS och rollspel.


Det som jag älskar är freeroaming .. driva omkring och sätta några headshots eller glida in på nån sunkig bar, ta en öl och samtala med andra.


Ja, fan va kul det var. satt hela natten och bara gick på upptäcktsfärd :) nu har jag vaknat och ska sätta mej igen ;)






Är och gör questen "i min faders fotspår" .. gjorde lite annat före. Nu är jag och skall leta efter en parabol för att utöka galaxy radios sändnings område.

Kan säga att dessa super mutants är fruktansvärt dryga .. fick ihjäl en med en rocket launcher, så en raket i bröstet på en sån bjässe fick hans kroppsdelar att spridas i alla vädersträck.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#14
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Jag spelade till min 10-årsdag... Jag fick en "sweetroll" av nån tant som någon mobbare ville ha av mig. Så jag spottade på den och gav den till honom. Han sa att jag skulle få senare när det inte var några vuxna där, men tji fick han, för jag har raderat spelet!


Är du helt från vettet människa!? Du har väl inte avinstallerat spelat?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#15
Njae... Avinstallerat har jag inte gjort.
Jag får titta på det sen igen...
Håller på att spela Command & Conquer nu...
Har precis klarat det första som GDI (Som faktist numera är gratis. Se http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=4079)
Då menar jag ALLA banor. Spelar man normalt är det 15 banor, men jag spelar alla alternativa banor till totalt 24 banor.
Nu är det dags att ta itu med "The Brotherhood of NOD" kampanjen och sedan Covert operations banorna... Självklart har jag lagt till de som var unika för Playstation och Nintendo 64 också

Efter detta är det Command & Conquer Red Alert,
Command & Conquer Red Alert The Aftermath
Command & Conquer Red Alert Counterstrike
Command & Conquer Tiberian Sun
Command & Conquer Firestorm
Command & Conquer Red Alert 2
Command & Conquer Red Alert 2 Yuri's Revenge
Command & Conquer Generals
Command & Conquer Generals Zero Hour
Command & Conquer 3
Command & Conquer 3 Kanes Wrath
Command & Conquer Red Alert 3 (Inte köpt ännu)

Första Red Alert är förresten också numera gratis från
http://www.ea.com/redalert/news-detail.jsp?id=62

Tar ni hem Command & Conquer kan jag rekommendera att ni kör den inofficiella patchen v1.06aa för 1024x768 upplösning och XP stöd

Och tar ni hem Red Alert kan jag rekommendera v3.03 patchen (Officiell)

När jag är färdig med dessa tar jag kanske mig an Fallout 3 och ger mobbaren på nöten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#16
Tydligen är förresten även Fallout 1 gratis numera...
http://www.gametap.com/play/gameDetails/000587850
GameTap är som ett front-end för spel där många spel är gratis.
Bland annat Commandos 3 och Hitman: Codename 47 plus Hitman 2.
Tomb Raider finns också där... samt en mängd gamla arkadspel.


Annars kan du ta hem Fallout härifrån: http://files.filefront.com/fallout+fullrar/;9330040;/fileinfo.html


Edited by c0mputerr0r on 2008/11/1 2:01:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#17
Comp,

är det okej om jag använder ditt red alert inlägg för att visa för frugan att JAG inte är speltokig!? Du är värre än mig

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#18
Jadå, det är helt ok.

Fast tilläggas bör att jag tror jag haft "Command & Conquer The First Decade" i nästan två år innan jag installerade det.

Jag är periodare på spel

Spel sitter trots allt lite i ryggmärgen. Jag jobbade en gång i tiden på Fragzone, en site numera tillägnad alla typer av spel, men då jag skrev nyheter där handlade det bara om Quake.
Tänk dig att dag efter dag hitta runt 10 nyheter för ett enda spel.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#19


See User information
Quote:

Är och gör questen "i min faders fotspår" .. gjorde lite annat före. Nu är jag och skall leta efter en parabol för att utöka galaxy radios sändnings område.

Kan säga att dessa super mutants är fruktansvärt dryga .. fick ihjäl en med en rocket launcher, så en raket i bröstet på en sån bjässe fick hans kroppsdelar att spridas i alla vädersträck.


Fan jag vågar inte gå ner i subway jag är rädd för feral gouls :( väntar på att min flickvän ska komma så hon kan sitta jämte ;) Fick nyss en minigun och då är inte mutanterna så sega längre :) är och härjar i rivet city nu och letar android.

Nä nu ska jag till lund och emil så fallout får vänta tills imorgon

Posted on: 2008/11/1 15:15
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fallout 3
#20


See User information
Smakprov:video

Posted on: 2008/11/1 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#21
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Jadå, det är helt ok.

Fast tilläggas bör att jag tror jag haft "Command & Conquer The First Decade" i nästan två år innan jag installerade det.

Jag är periodare på spel

Spel sitter trots allt lite i ryggmärgen. Jag jobbade en gång i tiden på Fragzone, en site numera tillägnad alla typer av spel, men då jag skrev nyheter där handlade det bara om Quake.
Tänk dig att dag efter dag hitta runt 10 nyheter för ett enda spel.



Minns när C&C och Red Alert kom! Riktiga underhållare, liksom warcraft 1-2, kanske var det lite tidigare?

Har dock stora problem när spelen blir föööör spaceiga (bokstavligt talat) C&C idag är väl mest laser och botar?


Gillar den hederliga Tanya .... "ka tching"... pang, du är död
Eller en stadig arme med mammoth tanks


Ett annat som jag älskade var Carmageddon serien .. det var ju en form av freeroaming, fast med bil. Och där man missade att hela vägen svängde för att man var så inställd på att köra över folksammlingen som stod vi en brinnande tunna.

ibland är man lite sjuk

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#22
Jag håller med dig. De nyare spelen är lite väl spaciga. första Command & Conquer och Red Alert har en ganska bra balans, trots att de utspelar sig i framtiden och en alternativ tid.

Jag tittade lite grann på nya Red Alert 3 och där måste jag säga de förlorat greppet tyvärr...

Warcraft var tidigare än C&C dock, men tidigast av de alla var Dune 2. Suveränt spel där man var tvungen att klicka på fordon för fordon Inga massväljar rektanglar där inte...
De har gjort två remakes på Dune 2 förresten... Dune 2000 och Emperor: Battle for Dune.

Gillar man RTS kan jag rekommendera Dark Reign, Earth 21*0 och Total Annihilation


Edited by c0mputerr0r on 2008/11/2 12:38:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#23
Quote:

Arthax skrev:
Comp,

är det okej om jag använder ditt red alert inlägg för att visa för frugan att JAG inte är speltokig!? Du är värre än mig

Annars kan du visa henne detta: http://www.ripten.com/2008/10/10/wow- ... ccounts-raids-by-himself/

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fallout 3
#24
det är väl för allt i världen hemma hos dig!?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
53 user(s) are online (53 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 53

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS