vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Nu har reportrarna börjat skicka svar på mina mail...
Vissa av Er vet att jag är skogstokig med att maila dom mest sovande dagstidningarna. Jag har fått ett par riktigt genomtänkta svar på sista tiden. Per Bjurman på aftonbladet fick veta av mig ordentligt en dag och han svarade följande.

Jag berättade för honom om passet som överlevde explosionen i WTC 911, han svarade,
- Förklara en gång till, är du snäll...ett pass överlevde? Var det andra pass som...dog?

Jag gav honom strots hans föga intresse :) en mer detaljerad förklaring och malade senare på med info om Norad mm. Han svarade,
- Är inte livet frustrerande, Christer?

Jag skickade därefter ett mail och talade om att frustrationen inte biter på mig då jag har bra koll på läget, jag använde lite psykologi och pratade om hur och varför man väljer bort viss information med mera. Han svarade,
- Snälla, lämna mig bara ifred.

Är det inte fantastiskt vilket intresse reportrar av i dag har för korruption som dom själva sitter mitt inne i :)

Nåja, hare gott så länge...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nu har reportrarna börjat skicka svar på mina mail...
Det är just dessa personer som väljer vilken sanning som ska råda i allmänhetens medvetande. Säkerligen finns det ju toppar inom mediebranschen här i Sverige som noga kontrollerar vad som sägs i media, och väljer även sina medarbetare som Bjurman, då de vet att de lyssnar endast på det som rör deras egna intressen.

Bäste sättet är att starta upp en egen tidning, där all trashnyheter som vad Britney Spears senast gjorde bannlyses.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lätt är det nog inte. Man måste ju få pengar för att driva tidningen, se på stockholms fria. Dom är små och har inte så mycket pengar, skulle dom skriva mer om konspirationen (Vilket jag vet att dom vill) så skulle dom förlora läsare och iom det gå i konkurs.

Men kanske någon form av nyhetsblad som man kan distrubuera fritt. Det skulle dock vara bra att konna hitta en ekonolisk lösning för att sprida denna kunskap, men det är svårt,..

Posted on: 2005/3/18 16:41

See User information
Hehe. Har några godbitar själv. Fick detta som svar på något jag skrev:

- Tack för inlägg. Jag samlar på konspirationsteorier - och brukar
- diskutera dem med Elvis.

Jag svarade och frågade vad han tyckte om länken jag skickade. Han svarade:

- Tack tycker inget alls. Jag öppnar aldrig länkar för då skulle jag
- inte få tid att skriva.

Återigen svarade jag och fick detta tebaks:

- Skriv en roman av materialet du har. Du kan bli rik som Dan Brown.

Fan va jag garvade, skön humor snubben hade iallafall...

/fresco

Posted on: 2005/3/19 0:51

See User information
Någon som försökt lobba Situation Stockholm? Den som de hemlösa
skriver/kränger, de kanske har lite större svängrum med vad de kan skriva om.
Man skulle nog kunna glida upp till dem med lite brända prylar på en CD och
dema för dem. Garanterat att man är välkommen där, schyssta lirare...
Dock ska man nog koncentrera sig på att det är någonting lurt med 911, och
skippa resten av spekulationerna.

http://www.situationstockholm.se/

/fresco

Posted on: 2005/3/19 1:15

Anonym
Hehe, Fresco, vet Du om att han har rätt! :) ... Alla kan vi göra precis vad vi vill, men vi gör det inte för att vi ser på oss själva som en vanlig tråkig människa.

Skulle vilja maila reportern dock, för att tala om att han har stora problem med vem han väljer att snacka med. Om reportrar klagar på konspirationsteorier samtidigt som dom snackar med Elvis, undrar vem som är tokig egentligen :)

Hare.

See User information
Quote:
Lätt är det nog inte. Man måste ju få pengar för att driva tidningen, se på stockholms fria.

Bonniers har ju sänkt sina priser till annonsörerna så SF är på väg ut redan. Metro har anmält Bonniers för detta.

Att starta upp en ny tidning är kanske inte så bra, varför inte skriva i redan befintliga som inte backar för annan sanning? DSN, BGF, 200talets Vetenskap, Nordisk Frihet med flera...

Posted on: 2005/4/3 1:56

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper