vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5)

Re: Den lilla bilden

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

Jag förklarade för dig någon gång tidigare men du tycks fortfarande ha missuppfattat saker och ting.

9/11 Truth för mig är inte "vi har sanningen om 9/11" utan "vi kräver sanningen om 9/11".

Frågor som berör märkliga sammanträffanden, lagbrott, förhindrande av utredningar innan 9/11 samt regeringens kamp mot en utredning kan väl knappast missuppfattas. Dessa människor och många av oss övriga vill se att dessa frågor tas upp. Detta av en enda anledning - att se till att de verkliga förövarna ställs inför rätta och att inga dåd av det här slaget kan ske igen. Tycker du att det är för mycket begärt ?

Om man kräver SANNINGEN så måste man veta att den SANNING man kräver finns eller hur?

Quote:

Om något ska klassas som sanning så borde detta vara den fakta som ligger på bordet och väntar. Har du kollat upp följande personer på sistone:

- Robert Wright

FBI agent som hävdar att USA kunde ha förhindrat de 19 kaparna så han går inte emot den officiella ståndpunkten som också kom fram till att FBI och CIA kunde ha förhindrat de 19 kaparna om de samarbete bättre.

Sibel Edmonds

FBI översättare som hävdade att Osama bin Laden planerade att attackera 4-5 städer med plan och att flera av de 19 kaparna redan var i USA.

- Coleen Rowley

FBI agent som anklagar FBI för att ha missat att de hade information om en attack med flygplan före 911.

- Anthony Shaffer

Militär som anklagar USA för att ha missat att ”secret US intelligence unit” hade identifierat Mohammed Atta och tre andra kapare före 911.

Så jag finner att ingen av dessa fyra personer på något sätt går emot de officiella förklaringen att det var 19 kapare som utförde 911.

Quote:

Din definition av vad "truth" innebär i dessa rörelser skiljer sig från andras. Du försöker hålla kvar diskussionen på en låg nivå genom att förvränga ordets mening i sammanhanget.

Fattar inte var du menar så du får försöka göra din ståndpunkt lite tydligare. Vad är de för ”låg nivå” du syftar på?

Helt rätt zink dessa fyra personer går inte emot det vi och andra tror, dom bara bekräftar att det var fler som var inblandade...och det i de egna leden.

Posted on: 2008/11/7 11:30
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Helt rätt zink dessa fyra personer går inte emot det vi och andra tror, dom bara bekräftar att det var fler som var inblandade...och det i de egna leden.

Äntligen är vi överser att de var de 19 kaparna som utförde 911 och att myndigheterna genom sitt tillkortakommande underlättade att de kunde genomföra 911.

För jag hoppa att du inte missade att samligt fyra personer som Icehorn nämnde alla trodde att det var de 19 kaparna som utförde 911 men ansåg att myndigheter kunde ha förhindrat dem.

Att de missade kaparna berodde på at CIA och FBI inte fick samarbeta. Detta har man nu ändrat på så 10 personer från FBI och 10 personer från CIA sköter om inforationsutbytet mellan dessa organisationer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zink, saker och ting går djupare än så. Om du tror att det helt enkelt rörde sig om ett simpelt samarbetsproblem så har du verkligen trivialiserat händelserna.

Att jag postar dessa fyra exempel på folk som valt att tala ut har inte något att göra med 19 namn på en lista. Dessa personers arbete som kunde ha lett dem till förövarna innan dåden utfördes, stoppades på olika sätt och olika nivåer.

Sibel Edmonds belades sedan med munkavle och även de övriga motarbetades på olika sätt när de ville gå ut med sin information.

Det finns starka misstankar om att brott begåtts inom organisationerna och därför är dessa männskors information viktig att behandla i en oberoende undersökning.

Posted on: 2008/11/7 13:17
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink, saker och ting går djupare än så. Om du tror att det helt enkelt rörde sig om ett simpelt samarbetsproblem så har du verkligen trivialiserat händelserna.

Att jag postar dessa fyra exempel på folk som valt att tala ut har inte något att göra med 19 namn på en lista. Dessa personers arbete som kunde ha lett dem till förövarna innan dåden utfördes, stoppades på olika sätt och olika nivåer.

Sibel Edmonds belades sedan med munkavle och även de övriga motarbetades på olika sätt när de ville gå ut med sin information.

Det finns starka misstankar om att brott begåtts inom organisationerna och därför är dessa männskors information viktig att behandla i en oberoende undersökning.

Även om oegentligheter har begåtts inom FBI och CIA vilket det gjort då och då genom historien så har de ändå bara framkommit i samtligt medier så även på en del 911 truth sidor att det enda man kan lasta FBI och CIA för 911 är att de var de 19 kaparna på spåren men misslyckades att hindra dem.

Att de på något annat sätt genom sina felhanteringar varit inblandade i 911 finns det inga som helst bevis för så om du andra tror det finns mer än det jag beskrivit att gräva fram runt 911 så kommer ni att få vänta hur länge som helst på det för de finns inte.

Du och andra har enligt mig övertolkat vad Robert Wright, Sibel Edmonds, Coleen Rowley och Anthony Shaffer har framfört då deras kritik enligt vad jag känner till stämmer mycket väl med vad som redan har kommit fram.

See User information
Det är ju helt underbart att du har svaret på allt, eller hur ? Du borde ju gå med i 9/11 Truth så att sanningen kommer fram. Stämmer allt enligt dina åsikter så lär ju mysteriet vara löst inom kort.

Kan du då lösa några ytterligare mysterier åt mig...

- Varför blev Coleen, Robert, Sibel och Anthony dels förhindrade i sina arbeten och sedan förhindrade att uttala sig om problemen ?

- Kan du peka ut var i kommissionsrapporten deras vittnesmål finns i sin helhet ?

- Om fel och misstag har begåtts inom CIA, FBI etc etc varför har ingen hållits ansvarig för misstagen. Varför har ingen ställts inför rätta, blivit av med jobbet, fått en reprimand, degraderad..vad som helst.

- Varför drogs aldrig den tidigare chefen för pakistanska underrättelsetjänsten inför rätta med anledning av de 100000 dollar som skulle ha betalts ut till Atta på hans order ?

Posted on: 2008/11/7 15:49
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Det är ju helt underbart att du har svaret på allt, eller hur ? Du borde ju gå med i 9/11 Truth så att sanningen kommer fram. Stämmer allt enligt dina åsikter så lär ju mysteriet vara löst inom kort.

Kan du då lösa några ytterligare mysterier åt mig...

- Varför blev Coleen, Robert, Sibel och Anthony dels förhindrade i sina arbeten och sedan förhindrade att uttala sig om problemen ?

Därför deras kritik var delvis felaktig då de ansett att FBI aktivt struntat i att hitta kaparna. I efterhand har de visat att flera av FBI agenterna var kaparna på spåren men de hittade inte att de gjorde något olagligt.

Quote:

- Kan du peka ut var i kommissionsrapporten deras vittnesmål finns i sin helhet ?
¨

Det finns inte med och de vet både du och jag. Varför skulle det överhuvdtaget vara med då de inte kom men något nytt i sak.

Quote:

- Om fel och misstag har begåtts inom CIA, FBI etc etc varför har ingen hållits ansvarig för misstagen. Varför har ingen ställts inför rätta, blivit av med jobbet, fått en reprimand, degraderad..vad som helst.

Det beror helt på vad det är för typ av fel och när det gäller 911 så var det i huvudsak ett systemfel alltså hur politikerna hade bestämt hur FBI och CIA skulle jobba så om något ska lastas är de politikerna. Detta visste Bush och Cheney om när väl Commissionen skulle göra sin rapport och därför var de inte så pigga på att det skulle komma fram.

Quote:

- Varför drogs aldrig den tidigare chefen för pakistanska underrättelsetjänsten inför rätta med anledning av de 100000 dollar som skulle ha betalts ut till Atta på hans order ?

Därför det finns sympatisörer för de 19 kaparna i Pakistan. Har du missat att åsikterna om USA går vitt isär i Pakistan?

See User information
Quote:

Zink skrev:
Quote:

Citat:

Därför det finns sympatisörer för de 19 kaparna i Pakistan. Har du missat att åsikterna om USA går vitt isär i Pakistan?

Innan jag går vidare med de övriga frågorna så måste jag nog redan nu begära att du vidareutvecklar detta. Det där kallar jag ett halvt "strawman"-argument så du får försöka igen. Läs min fråga.

Posted on: 2008/11/8 11:23

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

zink skrev:

Innan jag går vidare med de övriga frågorna så måste jag nog redan nu begära att du vidareutvecklar detta. Det där kallar jag ett halvt "strawman"-argument så du får försöka igen. Läs min fråga.

Du utgår vilket du måste bekräfta att USA skulle ha kontroll över de i Pakistan visst är det så?

Så är inte verkligheteten utan mycket i Pakistan är är inte i linje men vad USA vill.

Följer du inte nyheterna? Är detta verkligen något du inte vet om?

See User information
Quote:

zink skrev:

Du utgår vilket du måste bekräfta att USA skulle ha kontroll över de i Pakistan visst är det så?

Så är inte verkligheteten utan mycket i Pakistan är är inte i linje men vad USA vill.

Nu talar du om helt andra saker här. Jag talar specifikt om förre chefen för pakistanska underrättelsetjänsten ISI - Mahmoud Ahmad. Om han misstänkts för att ligga bakom en utbetalning till en av de påstådda kaparna, varför är han inte efterlyst för detta. Hur kan en sådan potentiell koppling vara av mindre intresse för kommissionen, fbi, vita huset och massmedia ?

Posted on: 2008/11/9 8:33

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

zink skrev:

Nu talar du om helt andra saker här. Jag talar specifikt om förre chefen för pakistanska underrättelsetjänsten ISI - Mahmoud Ahmad. Om han misstänkts för att ligga bakom en utbetalning till en av de påstådda kaparna, varför är han inte efterlyst för detta. Hur kan en sådan potentiell koppling vara av mindre intresse för kommissionen, fbi, vita huset och massmedia ?

http://www.youtube.com/watch?v=I3IwGOdqqe8&feature=related

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

zink skrev:

Överföringen till kaparna är enligt USA själva inte tydligt bevisad från deras sida så de kan spela in i denna fråga.

See User information
Quote:

Överföringen till kaparna är enligt USA själva inte tydligt bevisad från deras sida så de kan spela in i denna fråga.

Jag kan bestrida ditt påstående där men jag tycker att du undviker den verkliga frågan - om misstankar och information från Indisk underrättelsetjänst finns tillhands, varför skulle detta inte vara av intresse för FBI, Vita Huset etc att fullfölja ?

"We will make no distinction between the terrorists who committed these acts and those who harbor them"
- George W. Bush

Posted on: 2008/11/10 10:51

Edited by Icehorn on 2008/11/10 11:39:50

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Jag kan bestrida ditt påstående där men jag tycker att du undviker den verkliga frågan - om misstankar och information från Indisk underrättelsetjänst finns tillhands, varför skulle detta inte vara av intresse för FBI, Vita Huset etc att fullfölja ?

"We will make no distinction between the terrorists who committed these acts and those who harbor them"
- George W. Bush

Men jag har ju svarat på detta. Jag har själv hör ett uttalande att överföringen som Mahmoud Ahmad gjorde hade USA för svaga bevis för och detta på en fråga från en jounalist som sa att överföringen var bekräftad.

See User information
Du försöker bara vinna tid, Zink. Visa mig den officiella informationen om detta tack så mycket. Du förstår..jag har nog missat det där någon gång efter att jag läste om hur Indisk underrättelsetjänst hjälpte FBI att fastställa kopplingen mellan generalen och Saeed Sheikh.

Om ingen av dessa två var inblandade i de nämnda utbetalningarna - vem var det då ?

Posted on: 2008/11/10 15:31

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Du försöker bara vinna tid, Zink. Visa mig den officiella informationen om detta tack så mycket. Du förstår..jag har nog missat det där någon gång efter att jag läste om hur Indisk underrättelsetjänst hjälpte FBI att fastställa kopplingen mellan generalen och Saeed Sheikh.

Om ingen av dessa två var inblandade i de nämnda utbetalningarna - vem var det då ?

Uppgifterna att Mahmoud Ahmad gjort en utbetalning till Mohammed Atta kommer från den indiska tidningen Times of India som påstod att indiska underrättelsetjänsten fått uppgifter att Mahmoud Ahmad hade gett Saeed Sheikh uppgiften att överföra 100 000$ från Dubai till Mohamed Attas två bankkonton i Florida.

Artikeln:

http://timesofindia.indiatimes.com/cm ... cleshow?art_id=1454238160

Denna artikel citerades av Wall Street Journal (arkiv):

http://www.opinionjournal.com/best/?id=95001298

och även Asian Times:

http://www.atimes.com/atimes/Front_Page/FD08Aa01.html

General Mahmoud Ahmad fick avsked kort efter 911.

http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Mahmoud-Ahmad

Det finns flera frågetecken kring överföringen.

Vissa källor påstår att Saeed Sheikh inte kunde ha utför överföringen för han skulle ha varit i USA då.

Vissa källor påstår att USA har hemligtstämplat uppgifter om denna överföring som kommer att släppas om 20-30 år.

Ytterligare några källor påstår att hela historien är ren indisk propaganda.

Kort sagt det går inte att få fram något 100 % säkert om denna händelse vilket är fallet med en del händelser särskilt där underrättelsetjänster kan ha varit inblandade.

Vi får helt enkelt leva med denna osäkerhet för någon säker sanning om detta är det inte säkert vi någonsin kommer att få fram.

See User information
Zink - du är alltså helt omöjlig att ta på allvar nu.

Som du resonerar så duger Vita Husets och massmedias påståenden som bevis för att Bin Laden står bakom dåden trots att FBI säger sig sakna tillräckliga bevis för att koppla honom till dessa.

Samtidigt anser du att FBI och indiska underrättelsetjänstens undersökningar som ledde dem till Saeed Sheikh och senare även ISI:s Mahmoud Ahmad, för med sig för många frågetecken för att vara trovärdigt.

Tänker du behålla kakan och äta den ?

Från en av dina egna länkar:

"Mahmoud's involvement in September 11 might be dismissed as only Indian propaganda. But Indian intelligence swears by it, and the US Federal Bureau of Investigation (FBI) has confirmed the whole story: Indian intelligence even supplied Saeed's cellular-phone numbers. Nobody has bothered to check what really happened. The 9-11 Commission should pose very specific questions about it to FBI director Robert Mueller when he testifies this month. "

Detta var inte förra året. Det var när utredningen pågick som mest. Det är bara i din lilla pyntade och skyddade värld i skallen som detta är av mindre betydelse. Finns minsta misstanke ska detta följas upp och det fanns mer än bara misstankar - sluta skriva en massa skit, Zink. Sluta hitta på saker efterhand som du skriver dessutom. Vad är det för källor du drar in nu helt plötsligt i ett tafatt försök att förvränga hela storyn.

Nykomlingar och andra gör klokt i att studera dessa händelser på egen hand. Låt er inte luras av Zink. I den här tråden har han om något visat hur trovärdig han är i en debatt.

Posted on: 2008/11/12 18:03

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink - du är alltså helt omöjlig att ta på allvar nu.

Som du resonerar så duger Vita Husets och massmedias påståenden som bevis för att Bin Laden står bakom dåden trots att FBI säger sig sakna tillräckliga bevis för att koppla honom till dessa.

Här är du skeptiskt mot massmedia

Quote:

Samtidigt anser du att FBI och indiska underrättelsetjänstens undersökningar som ledde dem till Saeed Sheikh och senare även ISI:s Mahmoud Ahmad, för med sig för många frågetecken för att vara trovärdigt.

Tänker du behålla kakan och äta den ?

Från en av dina egna länkar:

"Mahmoud's involvement in September 11 might be dismissed as only Indian propaganda. But Indian intelligence swears by it, and the US Federal Bureau of Investigation (FBI) has confirmed the whole story: Indian intelligence even supplied Saeed's cellular-phone numbers. Nobody has bothered to check what really happened. The 9-11 Commission should pose very specific questions about it to FBI director Robert Mueller when he testifies this month. "

Nu plötsligt så tror du på massmedia eller tror att jag har köpt just detta argument. Detta är vilket jag försökte få fram en uppgift i just denna tidning som inte backas upp av andra medier.

Då får man själv värdera om det hela är trovärdig eller inte om en uppgift står i en enda tidning men är ordagrant upprepat på ett flertal webbsidor.

Quote:

Detta var inte förra året. Det var när utredningen pågick som mest. Det är bara i din lilla pyntade och skyddade värld i skallen som detta är av mindre betydelse. Finns minsta misstanke ska detta följas upp och det fanns mer än bara misstankar - sluta skriva en massa skit, Zink. Sluta hitta på saker efterhand som du skriver dessutom. Vad är det för källor du drar in nu helt plötsligt i ett tafatt försök att förvränga hela storyn.

Nykomlingar och andra gör klokt i att studera dessa händelser på egen hand. Låt er inte luras av Zink. I den här tråden har han om något visat hur trovärdig han är i en debatt.

[/quote]

Vad du inte har fattat vilket framgår av mitt inlägg är att om man sammanväger och inte tar en bit här och där då visar den information man kan få tag på att skildringen av överföringen från Mahmoud Ahmad går uppgifter isär om och att de överhuvudtaget har hänt är osäkert.

Så man kan inte som du gör hänvisa till ett enda påstående och hävda att de går emot det jag påstår utan man måste sammanväga all information som finns och enligt den finns de inte säkra uppgifter på att överföringen har hänt.

« 1 2 3 4 (5)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper