vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
9/11 hände aldrig...
...och beviset för det hittade jag på YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=WcBPl2ragac

Allting är en amerikans överenskommelse för att ta över världen.
Därför kraven blivit så hårda för att resa in i USA, för enbart de som är att lita på släpps in...

Inte de som skulle avslöja bluffen!

TÄNK SJÄLVA! Stirra er inte blinda på EN enda sak, utan se ORSAKEN och MOTIVEN.

Koncentrera er på ROTEN till det onda och inte konsekvenserna av den, för det kommer att dra med er!

Likt förintelsen skiter jag fullständigt i HUR det hände och det exakta antalet... En väldigt massa människor dog i koncentrationslägren. Människor som hade levt om inte vissa val gjordes.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 9/11 hände aldrig...
Här finns lite pyssel för den som kan få tag i dollarsedlar

http://www.youtube.com/watch?v=TVvZDpPEQA4

http://www.youtube.com/watch?v=QGxdyyTZvUk

http://www.youtube.com/watch?v=SMgGC9W-ks8

Jag blir så förvirrad av dessa filmern, eftersom på den ena $20.00 sedeln kan man läsa att den skyldiga är OSAMA och på en annan film SAM.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
I saw a shadow yesterday and it spelled out that a little bird was going to tell me the truth about how cars are a natural part of a well balanced diet and THERMAL EXPANSIONS explains WTC7 and the GOVERNMENT NEVER LIES ; )

Governments NEVER lie.

EVERYTHING on 11 Sept 2001 was the biggest COINCIDENCE known in history because Governments cannot be corrupt or lie, mass media doesnt exist and is not controlled by the top up in a pyramid structure.

Everything is OK.

There are no wars, weapons, pollution, violence of fear.

Everything is ok citizen, keep on consuming as planned and it will ALL BE OK: Forever.... Just like TV.

Posted on: 2008/11/16 1:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
...och beviset för det hittade jag på YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=WcBPl2ragac

Allting är en amerikans överenskommelse för att ta över världen.
Därför kraven blivit så hårda för att resa in i USA, för enbart de som är att lita på släpps in...

Inte de som skulle avslöja bluffen!

TÄNK SJÄLVA! Stirra er inte blinda på EN enda sak, utan se ORSAKEN och MOTIVEN.

Koncentrera er på ROTEN till det onda och inte konsekvenserna av den, för det kommer att dra med er!

Likt förintelsen skiter jag fullständigt i HUR det hände och det exakta antalet... En väldigt massa människor dog i koncentrationslägren. Människor som hade levt om inte vissa val gjordes.

Allt är fejkat på den videon.

luckytv.nl som gjort filmen vann enligt deras hemsida ett komedipris 2007: "Sven Klockelmann Comedy Award 2007".

Anonym
Quote:

zink skrev:
Allt är fejkat på den videon.

luckytv.nl som gjort filmen vann enligt deras hemsida ett komedipris 2007: "Sven Klockelmann Comedy Award 2007".
Men *SUCK*
Tror du inte jag fattar det? Nu tänker inte du för fem öre och du fattar inte alls vad jag vill ha sagt.

Planet som flyger förbi är inte ens äkta, utan gjort i data...

Tänk nu Zink vad jag vill ha sagt... Lägg ihop två och två.

Anonym
Om en zinkar mig, tar det lång tid att komma fram .. om två zinkar mig borde det ta 100% längre tid?

Dom vill inte att vi skall få reda på sanningen

See User information
Då kan väl Compu förklara vad han vill ha sagt med den videon?

Vad är dina åsikter om 9-11, beskriv dom gärna för jag börjar smått oroa mig för en del medlemmars psykiska hälsa samt en del medlemmars avsikter på detta forum!?

Posted on: 2008/11/17 12:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Jag säger det i klartext i mitt första inlägg.

"TÄNK SJÄLVA! Stirra er inte blinda på EN enda sak, utan se ORSAKEN och MOTIVEN.

Koncentrera er på ROTEN till det onda och inte konsekvenserna av den, för det kommer att dra med er!"

Så omtänksamt av dig att du oroar dig för folks mentala hälsa när det är du själv som inte förstår... WAY TO GO!!!

Kortfattat om 9/11 eftersom min åsikt tydligen är så viktig för dig för att du ska kunna bedömma min mentala hälsa är följande:

USA behöver en stor attack mot en amerikansk symbol. De kontaktar sin gamla CIA-kompis Usama bin Laden och det är självklart att han är intresserad att bli denna martyr för sitt folk. Han är ju ändå dödligt sjuk.
Eventuellt är han redan död och familjen ger detta godkännande, alternativt att de faktist vill smutskasta honom eftersom han inte ställer upp på varken USAs sätt eller sin egen rika saudiska familjs sätt.

USA smäller in två fjärrstyrda militära plan ombyggda från de civila modellerna 767-222 och 767-223ER, två plan som lämpar sig idealiskt för ändamålet då de i civilt utförande inte är fullutrustade för fly-by-wire, utan bara förberedda precis som i en bil där man har kontaktdon och hål förborrade för ett större utrustningspaket.

Tja... vad kan jag säga mer? De smäller in i WTC-tornen som är förpreparerade med thermite, eftersom de är omoderna och det är mer talande om de försvinner helt.

Senare rasar också WTC7 som också är en kontrollerad demolering.

En så kallad 'drone' flyger också in i Pentagon målad som ett civilt 757-223 flygplan.

Ett fjärde plan kraschar också i Pennsylvania. Ett plan för att hylla det amerikanska tänkandet och motståndet, men också för att väcka tankar och spekulationer om var detta plan var påväg.
För likt attentatet mot WTC 1993 kom terroristerna tillbaka åtta år senare för att fullborda sitt verk. Hur ska man kunna känna sig säker med den vetskapen?

Sedan naturligtvis vimmlar det om andra saker som alla de dokument som försvann iom terrorattackerna osv. Att de användes som skäl att utöka kontrollsamhället och starta krig osv...

Så TeBe... Ledsen om du oroar dig, men i en sjuk värld är mental ohälsa ett sundhetstecken...
Inte många av oss här skulle bli stämplade som friska om vi pratade om dessa saker för en psykolog.

PS. Det jag också vill ha sagt är att om inte 9/11 hände hade den ondska bakom detta fortfarande funnits kvar.

EDIT: Vad säger Zink? Oroar du dig för min mentala ohälsa?

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Jag säger det i klartext i mitt första inlägg.

"TÄNK SJÄLVA! Stirra er inte blinda på EN enda sak, utan se ORSAKEN och MOTIVEN.

Koncentrera er på ROTEN till det onda och inte konsekvenserna av den, för det kommer att dra med er!"

Så omtänksamt av dig att du oroar dig för folks mentala hälsa när det är du själv som inte förstår... WAY TO GO!!!

Kortfattat om 9/11 eftersom min åsikt tydligen är så viktig för dig för att du ska kunna bedömma min mentala hälsa är följande:....

(kortat ned det hela då det går att läsa i förgående inlägg)

....EDIT: Vad säger Zink? Oroar du dig för min mentala ohälsa?

Eftersom jag blev uppmanad av c0mputerr0r att svara så kan jag säga att inget av det du nu har skrivit går att få fram i de tidigare inläggen i denna tråd så att jag och Tebe inte fattade vad du menade förrän nu får du faktiskt ta på dig själv att du uttryckt för luddigt tidigare i tråden.

"Tänk själv" är en motto många försöker sig på men jag har faktiskt tänkt själv och inte kommit fram till samma saker som du så den metoden är osäker.

Jag kan faktiskt ta hela din uppmaning "Stirra er inte blinda på EN enda sak, utan se ORSAKEN och MOTIVEN. Koncentrera er på ROTEN till det onda och inte konsekvenserna av den, för det kommer att dra med er!" och ändå komma fram till helt andra slutsatser än du gör.

Anonym
Jag kanske var lite luddig då, men vissa förstod faktist.
Jag har aldrig begärt att man ska komma fram till samma sak. Det jag vill är att man ska kunna respektera varandras åsikter så länge de inte handlar om att trycka ner någon annan.

Vad jag mer ville få fram med att be om Zinks kommentar var främst att nu när TeBes oro för min mentala hälsa kanske är stillad, oroar sig andra. Även om jag inte tror att Zink anmärker på min mentala hälsa på samma sätt, eftersom han sällan angriper personen, tycker han ändå att jag har fel.

Ta Raybeam exempelvis... Han tror på no-plane men jag oroar mig inte alls för hans mentala ohälsa, då jag tycker han är en trevlig och ganska harmonisk person. Jag tror han accepterat att jag inte tror på no-plane och försöker inte trycka ner vad han tror på på mig.
Han är övertygad om att han har rätt och tycker jag inte kommit till denna insikt ännu bara.
DET beteendet hyllar jag hos Raybeam och det motsatta beteendet hos exempelvis Alex Jones.

Man kan inte bestämma vad andra ska tycka.

See User information
Compu, då är du och jag helt överens om 9-11.. Trodde nästan att du hade hamnat i no-plane-träsket..

Men Zink, blanda inte in mig i dina resonemang, du får stå för dina åsikter och funderingar själv! Medlemmarna kanske tror att du och jag har snarlika åsikter eller verklighetsuppfattningar och det är ju så fel det kan bli..

Posted on: 2008/11/17 22:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Nej, jag tror som sagt inte på no-plane teorierna...
Men grejen är att Det spelar ingen roll om det skulle vara rosa ewoker tillsammans med barbaskön som gjorde det för all den energi och vi koncentrerar på 9/11 och HUR det hände skulle vi kanske kunna rikta på framförallt varför.

Jag har för länge sedan insett att jag aldrig kommer att få ett erkännande hur 9/11 gick till.

För att inte gå in alltför djupt i denna historia borde vi vara som Eliot Ness. Han fattade att han ALDRIG kunde bevisa och få Al Capone i fängelse för det han gjort, utan tog en helt annan approach.

Häng inte upp er på just denna historia nu, för det finns mycket att säga om den. Det var bara det första exemplet jag kom på.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Compu, då är du och jag helt överens om 9-11.. Trodde nästan att du hade hamnat i no-plane-träsket..

Men Zink, blanda inte in mig i dina resonemang, du får stå för dina åsikter och funderingar själv! Medlemmarna kanske tror att du och jag har snarlika åsikter eller verklighetsuppfattningar och det är ju så fel det kan bli..

Man kan var oense om en hel del men också vara överens i några frågor så att det har hänt då och då även för mig på detta forum innebär inte att jag anser att jag för dens skull måste hålla med om allt de personerna har åsikter om.

Anonym
Du förstår visst inte Zink.
Ute i världen finns det fullt med människor som inte förstår det många här på vaken förstår. Folk trycker ner andra enbart med stöd att det är fler som tror på den saken.
Jag har bla tagit emot mycket skit för det jag tror på och jag är övertygad om att fler här fått göra det.

När man umgås fysiskt kan man ge folk en klapp på ryggen för att visa att man sympatiserar med dom, men det kan man inte här.

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Du förstår visst inte Zink.
Ute i världen finns det fullt med människor som inte förstår det många här på vaken förstår. Folk trycker ner andra enbart med stöd att det är fler som tror på den saken.
Jag har bla tagit emot mycket skit för det jag tror på och jag är övertygad om att fler här fått göra det.

När man umgås fysiskt kan man ge folk en klapp på ryggen för att visa att man sympatiserar med dom, men det kan man inte här.

Jag har som kritiker fått enormt mycket skit av flera vaken.se anhängare så hur mycket skit man får är ingen värdemätare på hur rätt eller fel man har.

See User information
Zink du menar att dom som fabricerat tonkin incidenten
inte kan fabricera nåt annat ?

Du vet allting värka ha behov av del 1, del 2, del 3.

En mördare faller ofta tillbaka på samma spår om ingen
hejdar honom/henne.

Om tonkin taget från dokumentären "War made Easy"
http://www.youtube.com/watch?v=f3OLVuN6V7w&feature=related

Det är ju förfan officiela papper idag.
lika långt tid kommer det att ta med 9-11
precis som palme och jfk ja fan vet vad mer
dom har i sinna kistor.

Fan ibland undrar man om du över huvudtaget vet vad
propaganda är.

Men jag gillar dig för det, men man kan ju bli ledsen av din blindhet.

Visst kanske jag är blind, många va nog blinda när det gäller tonkin.
Och ingen av dagens generation bryr sig om den, bara tonkin
incidenten i sig säger mycket om hur krig styrs fram.

Men välj att blunda och tjöta om dina teorier tills du får spasmer.

Quote:
Zink skrev:
Jag har som kritiker fått enormt mycket skit av flera vaken.se anhängare så hur mycket skit man får är ingen värdemätare på hur rätt eller fel man har.

Du har ju hamnat gallet fel här på Vaken.

Kan inte över huvud taget förstå mig på dig att du överhuvudtaget
utsäter dig självmant för att argumentera varje dag här när
du redan vet vart dom flesta står här.

Vad förväntar du dig att jag skulle få om jag gick på forum
för officiela storyn och dra med den här teorin dom flesta
tror här på vaken?

Du har ju inte direkt varit här i 1 år och dragit med dit propaganda tåg,
skulle jag villja veta om det du säger kan jag
ju bara läsa tidningar och kolla på TV om jag vill höra den
officiela storyn,.

Vad gör du på vaken ?
Har du nån sorts fetish att bli påhopad som du uplever att du blir
här?

Respect

Posted on: 2008/11/20 19:30
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Quote:

Capsolito skrev:
Zink du menar att dom som fabricerat tonkin incidenten
inte kan fabricera nåt annat ?

Du vet allting värka ha behov av del 1, del 2, del 3.

En mördare faller ofta tillbaka på samma spår om ingen
hejdar honom/henne.

Om tonkin taget från dokumentären "War made Easy"
http://www.youtube.com/watch?v=f3OLVuN6V7w&feature=related

Det är ju förfan officiela papper idag.
lika långt tid kommer det att ta med 9-11
precis som palme och jfk ja fan vet vad mer
dom har i sinna kistor.

Fan ibland undrar man om du över huvudtaget vet vad
propaganda är.

Men jag gillar dig för det, men man kan ju bli ledsen av din blindhet.

Visst kanske jag är blind, många va nog blinda när det gäller tonkin.
Och ingen av dagens generation bryr sig om den, bara tonkin
incidenten i sig säger mycket om hur krig styrs fram.

Men välj att blunda och tjöta om dina teorier tills du får spasmer.

Fattar inte varför du tar in detta. Jag har inte ens nämnt detta någonstans på detta forum.

Tonkin incidenten hände i ett pågående krig och där ljugs det friskt för att inte fienden ska få veta vad den egna sidan håller på med eller misslyckas med.

Att 911 skulle var fabricerat de får du ta och visa hur de skulle ha gått till för Tonkin incidenten finns det information om hur det gick till men hur är det med 911 var finns den informationen?

Quote:

Quote:
Zink skrev:

Du har ju hamnat gallet fel här på Vaken.

Kan inte över huvud taget förstå mig på dig att du överhuvudtaget
utsäter dig självmant för att argumentera varje dag här när
du redan vet vart dom flesta står här.

Vad förväntar du dig att jag skulle få om jag gick på forum
för officiela storyn och dra med den här teorin dom flesta
tror här på vaken?

Du har ju inte direkt varit här i 1 år och dragit med dit propaganda tåg,
skulle jag villja veta om det du säger kan jag
ju bara läsa tidningar och kolla på TV om jag vill höra den
officiela storyn,.

Vad gör du på vaken ?
Har du nån sorts fetish att bli påhopad som du uplever att du blir
här?

Respect

Detta var då fullt av egna påhitt om mig så detta sparar jag för att visa hur man kan segla ut in vilda spekulationer trots att du hade kunnat hitta svaren på det mesta med forumets sökfunktioner där du bl.a. borde hitta min motivering varför jag är på detta forum.

Jag tar en kortform av min motivering.

Om man påstår att man har sanningen (911 truth, Scholars for 9/11 truth m.m.) kan inte en kritiker på något sätt orsak problem men min erfarenhet är att alla sanningssägare inte tål kritik bra. Varför olika sanningssägare inte tål kritik bra de får du och andra svara på för de är den stora gåtan att sanningen för sanningssägare alltid är så bräklig när den får kritik.

Anonym
Quote:

Zink skrev:

Att 911 skulle var fabricerat de får du ta och visa hur de skulle ha gått till för Tonkin incidenten finns det information om hur det gick till men hur är det med 911 var finns den informationen?

Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?

Allt fler historiska händelser blir offentliga. Vissa är false flag, andra inte. Felet är väl snarare att maioriteten av människorna inte bryr sig.
Händelser som Tonkin och liknande har svalnat i människors sinnen, man berörs inte längre. Precis som med FRA. Till en början var alla väldigt aktiva, men så svalnar det.

Du verkar vara övertygad om din ståndpunkt zink. Hur kommer du reagera den dagen 9/11 offentligörs som en false flag (om det är så). Är du beredd att revidera din ståndpunkt?

Anonym
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Zink skrev:

Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?

Allt fler historiska händelser blir offentliga. Vissa är false flag, andra inte. Felet är väl snarare att maioriteten av människorna inte bryr sig.
Händelser som Tonkin och liknande har svalnat i människors sinnen, man berörs inte längre. Precis som med FRA. Till en början var alla väldigt aktiva, men så svalnar det.

Du verkar vara övertygad om din ståndpunkt zink. Hur kommer du reagera den dagen 9/11 offentligörs som en false flag (om det är så). Är du beredd att revidera din ståndpunkt?

Att 9/11 offentligörs som en false flag kommer aldrig att hända då det redan finns 19 kapare som utförde 9/11 med namn och bild.

Att dessa skulle vara vid liv eller påhittade skulle väl arabstaterna som hade dessa som medborgare ha skrikit om under alla dessa år som gått sedan 11 september 2001.

Jag har sett åtskilliga dokumentärer om vad FBI fick fram om dessa kapare och skulle de på vaken.se ha sett dem undrar jag hur många webbsidor de skulle ha måst reservera till bortförklaringar eller att påstå att allt var påhittat.

Jag har erbjudit mig att leta fram alla påstådda levande kapare bara jag får namn och något mer om dem som t.ex. vilket land de kom ifrån. Jag hävdar dock att denna lista är omöjligt att samställa då de som tror på levande kapare inte är ens är överrens om hur många de är vilket i sin tur sänker trovärdigheten i hela påståendet om levande kapare.

Antag att FBI hade påstått
2001 de var 16 kapare
2002 de var 17 kapare
2003 de var 18 kapare
2004 de var 19 kapare

Då skulle alla på detta forum ha ansett att FBI ljög om alltihopa men att man kan hitta uppgifter om 5-19 levande kapare de verkar inte de som tror på de alternativa teorierna om 911 anse vara bekymmersamt för trovärdigheten. Jag har då inte sett en enda påstå att eftersom antalet levande kapare varierar så är uppgifter mycket osäkra.

Anonym
Ställer frågan igen eftersom du missade att svara på den;

"Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?"

Det där med dokumentärerna om FBI lät intressant. Har du möjligtvis några länkar så man kan kika?

Anonym
Quote:

Arthax skrev:

"Informationen ang Tonkin är ju som synes numera öppna dokument. Hur mycket om incidenten visste du innan handlingarna blev offentliga?"

Det där med dokumentärerna om FBI lät intressant. Har du möjligtvis några länkar så man kan kika?

Angående Tonkinbuktsintermezzot så minns jag inte exakt vad som rapporterades men jag är tillräckligt gammal för att har varit med om när det först rapporterades om denna händelse. Den bombning av Nordvietnam som följdes skildrades av SVT korrespondenter. Vietnamkriget är de mest välskildrade kriget i TV.

Är du tillräckligt gammal själv för att ha varit med när Tonkinbuktsintermezzot inträffade?

Nej det finns inga länkar vad jag vet då TV rättigheterna inte tillåter att de sprids. Jag har dock alla filmer som sändes detta år runt 11 september om 911 på min DVD inspelare. Det är på totalt 13 timmar.

See User information
Quote:
Vietnamkriget är de mest välskildrade kriget i TV.

Var det vietnamesernas krig som skildrades eller amerikanernas? Propaganda är ingen skildring det är bara propaganda.

Problem att inse att det mesta vi fått se i TV och läst i tidningar om USAs krigande endast är propaganda. Jobbigt? Tungt? Böcker däremot berättar oftast en annan historia som skiljer sig drastigt mot den som förmedlas via TV. Tips, boxen med Pilgers filmer som nyligen släppts om du verkligen vill och törs vilja veta att du blivit totalt blåst.

Quote:
Over and over again, history has shown that the first public perceptions of historical events are not always correct. I, along with millions of others, have serious questions about our country's recent history about 9/11
; EDWARD ASNER

Posted on: 2008/11/21 20:41

Edited by Fahrenheit451 on 2008/11/21 20:57:16
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
FBI arbetar inte för det amerikanska folket, de arbetar för administrationen dvs. korporativen, bankerna och de andra med makt och inflytande. Alltså, de kommer aldrig ifrågasätta den hand som föder dem. Frågan är vilken sida du står på?

Posted on: 2008/11/21 21:10
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Arthax skrev:

Angående Tonkinbuktsintermezzot så minns jag inte exakt vad som rapporterades men jag är tillräckligt gammal för att har varit med om när det först rapporterades om denna händelse. Den bombning av Nordvietnam som följdes skildrades av SVT korrespondenter. Vietnamkriget är de mest välskildrade kriget i TV.

Är du tillräckligt gammal själv för att ha varit med när Tonkinbuktsintermezzot inträffade?

Nej det finns inga länkar vad jag vet då TV rättigheterna inte tillåter att de sprids. Jag har dock alla filmer som sändes detta år runt 11 september om 911 på min DVD inspelare. Det är på totalt 13 timmar.

Förstår inte riktigt. Menar du att du ha dokumentärerna på dvd, dom som inte svt vill sprida? Isf hade det väl vart en bra idé att lägga upp dom på t.ex vaken så att fler kan ta del av dom?

Förstår inte heller vad min ålder har med min kunskap om tonkin att göra? Menar du att man måste va så pass gammal att man kunde ta del av nyhetsraporteringen för att förstå händelsen?

Tror väl inte att korrespondenterna berättade att det var en false flag? Det har väl kommit fram när man släppte på dokumenten?

Hnger inte riktigt med i ditt resonemang där.

Förövrigt så var jag inte född ´64

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper