vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zeitgeist Movement

See User information
Är det någon som vet varför www.zeitgeistmovement.com inte är up and running ännu.
Jag vill tro att dom har blivit så belastade av intresserade människor att dom har svårt att hinna med!

Posted on: 2008/10/28 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zeitgeist Movement

See User information
Har de ens kommit upp i 30 000? Det borde ju inte vara ohanterbart tycker man...

Edit: Anledningen till att www.zeitgeistmovement.com inte funkar är att sajten du söker är www.thezeitgeistmovement.com

Posted on: 2008/10/28 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tråkigt är att ingen information om the zeitgeist day 15 mars finns uppe än!

Posted on: 2008/11/17 20:40

See User information
Ingen aning vad som sker med deras sida, har inte fått något via deras mailing list utom bekräftelsen att jag är med.
Har skrivit till dom men har inte fått svar.
Så svårt kan det inte vara att sätta upp ett forum.

Posted on: 2008/11/19 21:38

See User information
Zeitgeist är NWO-propaganda. The Venus Project är den korrupta elitens idé. Det funkar inte att köpa allt man ser.

Posted on: 2008/11/21 20:05

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
Zeitgeist är NWO-propaganda. The Venus Project är den korrupta elitens idé. Det funkar inte att köpa allt man ser.

Ska du dra den där valsen i den här tråden också ? Ta det i den andra tråden där man ber dig specificera dina ogrundade anklagelser.

Posted on: 2008/11/21 21:19
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Jean-Baptiste skrev:

-

Jacque Fresco säger en hel del saker som låter vettigt, han tänker framåt.
Jag hör inte många andra som tänker på lösningar, jag har aldrig hört Alex Jones komma med några förslag på vad vi skulle göra för att göra världen en bättre plats.

För att citera Benjamin Fullford
-"Its easy to accuse someone for spilling a glass of milk, its not as easy to get the milk back in the glas".

Det är viktigare att lägga sin tankeenergi på något produktivt än att titta tillbaka på Atlantis etc.
Lösningar kommer att rädda världen inte gnäll.

Posted on: 2008/11/22 21:37

See User information
Quote:

BadSushi skrev:
Jag hör inte många andra som tänker på lösningar, jag har aldrig hört Alex Jones komma med några förslag på vad vi skulle göra för att göra världen en bättre plats.

Utan att jag orkar leta upp citat o källhänvisningar kan jag säga att du har fel. AJs lösning är kristendom, amerikanska konstitutionen och minimal samhällelig organisation. Men det kan vi ju diskutera i mitt hjärtebarn "Stora Alex Jonestråden"...

Posted on: 2008/11/22 22:58

See User information
Ok jag menade riktiga lösningar.
Jag diggar AJ men hela den där kristendomsbiten, kan han bara släppa.
John Lennons Imagine ger bättre lösningar.
minimal samhällelig organisation håller jag med helt.

Posted on: 2008/11/22 23:35

See User information
Bara det faktum att finanskrisen förklaras i Zeitgeist samtidigt som den sker är att misstänka. Hade det varit ett år tidigare, hade det gått att tjäna på den precis som höjdarna. Nu fångar den alla "vakna" precis när det händer.
Är det verkligen ingen som har funderat över varför man blandar in religionskritik i den första Zeitgeist-filmen? Vad har det, strikt sett, att göra med en undersökning av 11 september?
Tänk.

Posted on: 2008/11/24 1:31

See User information
Med Alex Jones är jag inte 100%, men jag har hört rykten om att han skulle verka för en slags "distansering", ett avståndstagande och ett motstånd gentemot till exempel polis och andra institutioner vilka består av människor som du och jag, och som NWO behöver anstränga sig för att "vinna över" och kontrollera.

Posted on: 2008/11/24 1:36

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
Bara det faktum att finanskrisen förklaras i Zeitgeist samtidigt som den sker är att misstänka. Hade det varit ett år tidigare, hade det gått att tjäna på den precis som höjdarna. Nu fångar den alla "vakna" precis när det händer.

Finanskrisen har yttrat sig på många sätt under flera års tid. Att det har varit en tickande ekonomisk bomb har många känt till sedan decennier. Desvärre måste folk få känna på de verkliga effekterna innan ett budskap som Zeitgeist känns realistiskt.

Märkligt hur folk egentligen missar en detalj - att eliten vill ha en ny monetär världsekonomisk ordning. Att de skulle propagera för en resursbaserad ekonomi verkar inte vara till mycket hjälp isåfall.

Utöver detta så fixar de sin ekonomiska ordning utan vår hjälp - ju mindre vi bryr oss desto bättre för dem. Skulle vi däremot börja vända oss emot systemet...som Zeitgeist Addendum visar...märklig logik från elitens sida, eller hur ?

Quote:

Är det verkligen ingen som har funderat över varför man blandar in religionskritik i den första Zeitgeist-filmen? Vad har det, strikt sett, att göra med en undersökning av 11 september?
Tänk.

Den röda tråden genom hela första Zeitgeist-filmen var myter vi blint tror på. Hur kan folk undgå att missa detta ?

Posted on: 2008/11/24 14:27
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Jag står fast vid mina påståenden om Zeitgeist: "Hälften sanning, hälften manipulativ propaganda."

Låt var och en bilda sig en egen uppfattning.

Posted on: 2008/11/24 16:43

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
Jag står fast vid mina påståenden om Zeitgeist: "Hälften sanning, hälften manipulativ propaganda."

Låt var och en bilda sig en egen uppfattning.

Din uppfattning är noterad. Glöm nu inte att rösta in en schysst politiker till nästa regering.

Posted on: 2008/11/24 16:47

See User information
En schysst politiker? Några tips?

Posted on: 2008/11/24 16:54

See User information
Quote:

Jean-Baptiste skrev:
En schysst politiker? Några tips?

Inte ett enda tips, faktiskt. De är alla korrumperade - fast du kan ju testa med någon av de som röstade i folkets intresse. Jag skulle nog inte hoppas på alltför mycket, dock.

Posted on: 2008/11/24 17:21

See User information
Vad man än tror om Zeitgeist så har den en bra effekt på att få människor att börja fundera på att saker kanske inte är som vi fick höra i skolan eller över nyheterna.
Jag har visat den för många som innan inte trodde på "konspirationsteorier" och var mycket skeptiska.
Nu är många i full gång med att hitta sin egen sanning.
En gammal arbetskamrat slängde ut sin tv som var en splitt ny HD 32tum, mycket till hans sambos fasa.
Försök att få din mor att sitta igenom 15 timmar David Icke, eller läsa Zecharia Sitchin.
Omöjligt.
Jag jobbade i Israel 98 och åkte över till Egypten för att se pyramiderna.
Där en geolog som jag träffade visade vatten erudtion på Sfinxen, det har inte regnat där på över 20 000 år.
Så mitt uppvaknande har haft lång tid att ske.
Men idag så sker saker mycket snabbare så därför ska vi vara tacksamma att det finns människor som gör filmer som visar en alternativ verklighet och som får folk att tänka till.

Posted on: 2008/11/25 14:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper