Vakencorner
|
Revolten sprider sig
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://flywitness.com/news/2008/get-o ... -greece-solidarity-demos/
Även danmark är på. Kolla klippet, det här är inte radikala huliganer det är folket
Posted on: 2008/12/17 15:52
|
|||
|
||||
|
Re: Revolten sprider sig
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lägga att blockera riksdagen tills de drar tillbaka ratifikationen av Lissabonfördraget.
Posted on: 2008/12/17 17:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Void för att be han lägga upp denna videon http://www.youtube.com/watch?v=tCEHas1SUog om ett upprop om Lissabonfördraget,jag fick inte äns ett svar. Jag tycker bara det är dåligt att folk som kallar sig Vakna ej protesterade utanför Riksdagen den 20 Nov. Jag bor själv i Skåne och kunde ej få ledigt från jobbet den dagen, annars skulle jag varit där. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bor själv i Malmö, vi borde styra ihop något.
Posted on: 2008/12/18 11:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Låter som en vettig idé.Ett stort problem är dock att hitta tillräckligt med folk som bryr sig . Där förekom inga protester utanför Riksdagshuset den 20 Nov,dagen då landsförädarna i Riksdagen ratificerade Lissabonfördraget. Vaken.se lyste med sin frånvaro trots att sidan är full med Stockholmare. Några dagar innan ratificeringen skickade jag ett mail till Void för att be han lägga upp denna videon http://www.youtube.com/watch?v=tCEHas1SUog om ett upprop om Lissabonfördraget,jag fick inte äns ett svar. Jag tycker bara det är dåligt att folk som kallar sig Vakna ej protesterade utanför Riksdagen den 20 Nov. Jag bor själv i Skåne och kunde ej få ledigt från jobbet den dagen, annars skulle jag varit där. Bra att du engagerar dig. I Sverige så lyssnar i och för sig riksdagen knappt på folket, se bara på FRA, men man måste försöka göra något för att sätta käppar i hjulet i byråkratin och det fysiska våldet som sprider sig genom elitens krig och deras polisaktioner. Lissabonfördraget kan stoppas framförallt av Irland, Tyskland, Tjeckien eller Polen, de har inte ratificerat eländet ännu. Verkar finnas rejält med motstånd på Irland, även många som är "vakna" och som ser den stora agendan. Donerade litet pengar till www.wiseupjournal.com innan Irland höll sitt förra val, kommer nog att göra samma nästa år. Personer skickade vykort till Irland föra året där de bad dem att rösta nej, det kanske kan bli en stor grej, inte heller så värst dyrt, kanske själv skickar iväg några kort. Eliten jobbar på så många plan, men hur som helst så verkar lagar och byråkrati viktigt för dem, de vill få igenom allt de gör mer eller mindre lagligt så att man inte ska kunna stoppa dem genom att använda lagar emot dem. Kanske kan dra igång någon mindre manifestation eller info-utdelning i Skåne, finns många här som ser igenom massmedias lögner.
Posted on: 2008/12/18 11:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, varför inte, har tillgång till gratis svart-vita utskrifter. Har ett par filmer brända på CD-R men har inte lust att köpa på mig mer just nu. Om någon ger mig skivor så kan jag dock bränna filmer och även skriva ut ett och annat omslag i färg.
En banderoll eller något skulle kanske så bra ut, att bara stå med lite flyers i handen drar inte till sig så stor uppmärksamhet.
Posted on: 2008/12/18 12:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här är ett intressant inlägg en grek skrev i en nyhetsgrupp jag är medlem i:
Quote: I read this article before and I thought I'd write my own so the whole
Posted on: 2008/12/20 14:17
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login