Vakencorner
|
Felaktig märkning av genändrad mat
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Genmodifierade livsmedel är vanliga i svenska butiker. Det blir allt svårare att undvika GMO. Små mängder finns i många produkter. Trots det är en del varor märkta med texten ”fri från GMO”. Fyra av sex sådana granskade produkter visade sig innehålla GMO.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2522832 Jadu, vad ska man nu äta ![]()
Posted on: 2008/12/20 16:43
|
|||
|
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.
|
||||
|
||||
|
Re: Felaktig märkning av genändrad mat
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för infot.
Dags att informera folket mer, kanske på den lokalla ICA Coop osv...
Posted on: 2008/12/20 21:46
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sluta äta kött. Där har vi den enskilt största GMOkällan i Sverige. Det o burkmajs...
Posted on: 2008/12/20 22:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Källa på den studien?
Posted on: 2008/12/22 19:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har ingen länk till dokumentet, har sett det både på internet och i svensk press. Om du googlar litet så hittar du säkert rapporten och andra rapporter där man undersökt GMO:s effekt på möss.
Posted on: 2008/12/22 19:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja vad jag vet så fick inte mössen bara små problem utan en majoritet av dem dog inom någon vecka! De som lyckades reproducera sig (bl.a. nåt om blåaktiga testiklar...) fick en mindre avkomma. Men sterilitet ligger ju annars som alltid högt upp på önskelistan hos globalisterna.
Läs Jeffrey M Smith's böcker: "Seeds of deception" samt "Genetic Roulette". Se GMO Trilogy (främst en dubbel DVD). För ännu mer hatkänsla: Läs William Engdahl's bok "Seeds of destruction" och se filmen "The world according to Monsanto". Jag skulle främst undvika majs och soja. Alla sorter, även de som ska vara ekologiska. Plus alla avarter som görs av majs som olika stärkelser och alla dessa sockerplagiat som glukossirap, xyz-sirap osv. Mao gör ditt eget godis hädanefter. ![]() En lustig grej som jag märkt är att mycket av det som sälja av t.ex. Saltå Kvarn och Biofood (=ekologiska) är odlat i Kina! HALLÅ!!! Kina... Det känns ju tryggt. Och även om det är ett stort land och mycken mark säkert ännu är oförstörd så känns det ju inte direkt som all miljöförstöring och kass luft som finns där gör att det är det första stället man tänker på när man vill hitta ett ställe att odla ekologiskt på. Tacka vet jag dinkel... ![]()
Posted on: 2008/12/29 21:57
|
|||
|
Jag vill "bara" ha svar på mina frågor om livet...
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login