: 2010/7/30 20:41
Group:
Registered Users
|
Det pratas mycket om kontroll och jag tror man måste främst se det från elitens synsätt hur man åstadkommit saker och med vilka medel.
Man har varit framgångsrik i att manipulera fundamenten i hos människan såsom tron(religion), familj , tillhörighet(etniskt) , pengar och nöjen.
Kort sagt allt som påverkar och driver en människa. Nu kan man kanske säga att vissa vedertagna saker som religion, etnicitet och familjekonstellation skall ifrågasättas och bort med det gamla tänkandet- in med det nya.
Att göra en utvärdering av de mera etablerade sätten att leva tar lite tid , men jag skall gå in lite på det, men det jag vill poängtera främst är att om man vill kasta allt det gamla så spelar man helt med i den nya tidens ganska rotlösa samhällsbygge. Visst kan en ny värld av gemenskap och frihet verka potent och skön, men svagheten är en bristande gemenskap. Du kan bli allt eller ingenting, ansvar kommer att tas av en väldigt liten del av befolkningen, absolut makt utövas mycket enklare av en elit.
De som styr är enormt fixerade av etnicitet, men döljer detta och förvränger på ett dolt sätt. Man spelar ut olika folk emot varandra ochpratar om att vi är alla samma vilket är förnedrande för alla folken. Detta utan minsta bevis för att vi inte skulle kunna leva i relativ fred som relativt homogena självständiga länder i globalt samarbete.
Planen förefaller vara att föra krig i afrika och mellanöstern för att krossa de folken och ta tillvara dess tillgångar, samt att skapa ett nytt blandfolk i europa. Detta genom att smickra utomeuropeer genom att behandla dem särskilt väl, trots att de likväl säkert känner sig främmande , samtidigt som europeer är väl tränade att förneka sitt ursprung och prisa det främmande.
Detta mår nog ingen bra av i längden och skapar inte minst ytteligare en klassklyfta mellan dem som kan/vill anpassa sig till våra herrars uppsatta mål .
I den takt som medelklassen och de som bär upp samhället alltmer tillhör det" nya folket" minskar möjligheterna till motstånd. Jag skall inte säga att motstånd kommer saknas mot ett altmer fascistiskt styre, men möjligheterna blir färre och framför allt. Hur skall ett bättre samhälle se ut.
Om man verkligen studerar vilka krafter som styr och styrt, vad som driver dem ,vilka metoder de använder och vilka mål de har, så måste vi rimligen hålla fast i grupperingar byggd på etnicitet.
Det behöver inte alls likna det av eliten skapade Nazi tyskland, eller Israel för den sakens skull.
Jag skulle föreslå att t e x USA eller delar skulle kunna bli en mera internationell zon. Återuppbyggnad av sönderbombade länder skulle kunna göras av återvändande människor . Det skulle vara en stor frihet för alla att sluta med detta manipulerande av folk i Europa, som ju är centrat för världsordningens planer .
Idag matas vi av media som har mångetnicitet, sex och tonårsmentalitet som ledstjärna på alla plan. Detta är vår nya sköna värld,alltmedan hemska muslimer lurar bakom hörnet.
Posted on: 2008/12/27 12:10
Edited by frihet on 2008/12/27 12:49:28 Edited by frihet on 2008/12/27 12:50:47 Edited by frihet on 2008/12/27 12:51:27
|