vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: New WTC Tower is a giant Obelisk with an eternal torch on top
Quote:
Först VAR DET en obelisk, men du har redan vikt dig med att det ska symbolisera en obelisk.
Är freedom tower en obelisk enligt dig så är väl varenda skyskrapa det.

Lär dig att läsa. det är en obelisk som jag sagt ja, men inte en original med pyramid, den ska symbolisera en original obilisk, det finns många stilar och kopior som inte ser exakt likadana ut som orginalet men dom symboliserar orginalet.

Quote:
Det är skrattretande hur du suger åt dig från media... Främst korrupt Amerikansk media.

Som vanligt pratar du en massa trams som du själv inte förstår. korrupt media har inget med en artikel om designen av tornen att göra, eller du menar att det är eliten som sprider propaganda genom att säga att det är en obelisk?. tänk efter vad det är du säger innan du skriver det.... sist jag kolla på en bild av tornet så såg jag exakt det artikeln säger ska finnas på toppen.

lycka till med att läsa dina svenska dokument som inte har något med nwo att göra det gör ju att din förståelse blir mycket större, du som inte vill ha något färdigtuggat men själv aldrig kommit på något själv, du borde skriva en bok med allt du hittat genom åren, den hade inte blivit lång. akta dig för alla .gov sidor som avslöjar gifter i mat osv, det är ett trick av eliten att få mer makt genom att öppet visa farorna i maten, eller så är det så att alla inte jobbar för globalisterna, din paranoida fjant!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Haha idioten blev bannad!

Posted on: 2008/12/28 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nä, ni är ju kvar båda två. Har comp blivit bannad? Warum?

Posted on: 2008/12/28 22:32
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
det verkar inte bättre, synnd.

Posted on: 2008/12/28 22:41
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
den bannen behövdes efter all dynga han spridit. nu får han mer tid till att studera psykologi böcker så han kan förstå var det gick snett för honom.

See User information
Ge fan i att dissa Obelix, han är ju kung ju.

Posted on: 2008/12/28 22:50
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
den bannen behövdes efter all dynga han spridit. nu får han mer tid till att studera psykologi böcker så han kan förstå var det gick snett för honom.

Jag tycker egentligen hela diskussion är ganska onödig... MEN, en obelisk är en obelisk... inget annat, aldrig nåt annat.
Hur fan ser du en likhet med "freedom tower" och en obelisk?
Den är lika lik en obelisk som min zaranoff i spritskåpet är

varför blev Comp isf bannad? För att det märks ord i en diskussion?

Posted on: 2009/1/1 14:48
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
du får nog läsa om tråden igen nazgul4.

Meningen med byggnaden är att den ska symbolisera en obelisk, inte att den ska ge ifrån sig några krafter som dom t.ex tror att riktiga obelisker gör. jag har inte läst deras regel bok så jag kan inte säga att dom inte tror att freedom tower gör det.

När dom bygger en byggnad som en obelisk så gör dom det för att symbolisera det dom står för, inget annat. det betyder inte att alla obelisk byggnader världen runt har något med globalisterna att göra, men att en sådan byggnad sattes där är rätt självklart av samma anledning som dom satte upp vad som sattes upp efter kennedy och diana dog. designen som valdes av freedom tower gjorde obelisken efter den i Karnak i egypten.

Om du TROR att det är av en slump att den byggdes där så är det en sak, men en byggnad kan självklart symbolisera något, att säga emot det är som att säga att ett och ett inte är lika med två

Självklart kan t.ex. en fackla på en byggnad symbolisera frihets gudinnans fackla.

Låt inte folk som är svaga mentalt säga till dig att ett och ett inte är lika med två.

Mysterious Monuments av texe marrs är en bra bok för att lära sig mer om deras olika byggnader.

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
TS har ju citerat artiklar som säger det är en obelisk. Inte någonstans i trådens första inlägg kan jag se att det bara ska symbolisera en obelisk, utan det konstateras att det är en obelisk.

Sedan när TS är överbevisad ändrar han sig och säger att det bara ska symbolisera en obelisk.

Både TS och c0mputerr0r verkar vara väldigt prestige-fyllda, men att det är c0mputerr0r som har rätt är uppenbart.

Posted on: 2009/1/1 21:39

See User information
från computerror:

Jag, c0mputerr0r, blev inte bannad.
Jag raderade mitt konto...

Jag är trött på de rena faktafel som vissa tillåts häva ur sig och ändå få admins med sig.

Det handlade inte om att märka ord i Obelisk-sammanhanget, eftersom det är en ganska viktig fråga, då jag anser det är fear mongoring när man kallar detta för obelisker.
Jag tycker det är hur viktigt som helst att få bort alla felaktigheter som vi lätt kan förlöjligas på.

Det är inte första gången någon kommer med rena faktafel som han sedan ställer sig bakom helt på "experterna" och inte sig själv. Han diskuterar inte ens själv utan kastar in länkar och citat.

Posted on: 2009/1/1 21:43
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Quote:
TS har ju citerat artiklar som säger det är en obelisk. Inte någonstans i trådens första inlägg kan jag se att det bara ska symbolisera en obelisk, utan det konstateras att det är en obelisk.

Sedan när TS är överbevisad ändrar han sig och säger att det bara ska symbolisera en obelisk.

Både TS och c0mputerr0r verkar vara väldigt prestige-fyllda, men att det är c0mputerr0r som har rätt är uppenbart.

Idiot. Det är en BYGGNADS obelisk. du tror väll inte att jag inte vet hur en riktig obelisk ser ut, jag sa inte att det är en riktig obelisk med en pyramid på toppen, jag sa att det är en obelisk bara, det är en byggnad vi pratar om, det är rätt lätt att förstå vad jag menar som jag dessutom har gjort klart. du vet alltså inte vad 1+1 är?.

InBlood_I_Trust. Han är en lögnare som är svag mentalt så han stack, det måste vara jobbigt att ljuga så mycket som han gör här på vaken.

See User information
aha.
En byggnads obelisk. Ja, självklart.
Det är så nytt påfund så jag inte hunnit höra talas om detta.

Vad har dessa för krafter? Och varför ska man vara rädda för dom?

Om det inte är en riktig obelisk med en pyramid på toppen, vad är det då?

Ett torn kanske?

Informera oss istället för att kalla oss för idioter.

Få oss att bli lika upplysta som du, oh, du högt upplysta!

Posted on: 2009/1/1 22:09

Anonym
Quote:
aha.
En byggnads obelisk. Ja, självklart.
Det är så nytt påfund så jag inte hunnit höra talas om detta.

Vad har dessa för krafter? Och varför ska man vara rädda för dom?

Du har aldrig hört talas om att det finns byggnader som blir byggda som en obelisk?.... det tror jag nog du har, bara det att du ger ord en ny mening, precis som media har programmerat folk till att göra. eller jag glömde, om man gör en fackla på en byggnad så kan den inte symbolisera frihetsgudinnans fackla, det är helt omöjligt, det finns en regel som säger att det inte går.

Varför skulle dom ha några krafter?. jag undrar oxå varför man skulle vara rädd för dom?...

See User information
För att en byggnad ska kunna vara byggd som en obelisk krävs det väl att den är byggd just som en obelisk?

En obelisk har vissa kännetecken och den här skyskrapan uppfyller inget av dom förutom att det är högd. Mycket höre än obelisker är möjliga att göra.

Det enda du har rätt i är att byggnaden är hög och i ditt ursprungsinlägg skrev du.
"The Proposed design for the new "Freedom Tower" is [sic!] a giant Obelisk with a beacon of light at its peak, both ancient illuminati symbols of power over the masses."
Och sedan försökte du förklara vad en obelisk symboliserar. Inte att den här husobelisken bara symboliserade en obelisk som du säger nu.

Fast jag bryr mig inte.
Det verkar som du hellre onanerar med en osthyvel än erkänner ett fel.
Jag kan bara hoppas alla läser hela tråden så de förstår vad en obelisk är och att de lägger ihop 1+1 riktigt och kommer fram till att det blir ganska långsökt att bygga någonting som ska symbolisera någonting som ska symbolisera någonting.

Posted on: 2009/1/1 22:23

Edited by z30 on 2009/1/1 22:39:16
Edited by z30 on 2009/1/1 22:41:55

Anonym
Quote:
För att en byggnad ska kunna vara byggd som en obelisk krävs det väl att den är byggd just som en obelisk?

En obelisk har vissa kännetecken och den här skyskrapan uppfyller inget av dom förutom att det är högd. Mycket höre än obelisker är möjliga att göra.

"The Proposed design for the new "Freedom Tower" is [sic!] a giant Obelisk with a beacon of light at its peak, both ancient illuminati symbols of power over the masses."

VAD SOM HESLT.

Du förstår uppenbarligen inte svenska.

En RIKTIG obelisk och något som ska SYMBOLISERA en obelisk är två OLIKA saker. Vad du säger är att en byggnad inte kan symbolisera något, vad du säger är att en fackla inte kan symbolisera en annan fackla om den inte är EXAKT likadan, du har FEL, det är din egen regel som du har kommit på. jag har visat att det finns olika former på obelisker och att dom symboliserar en orginal obelisk.

"An obelisk (from Greek ὀβελίσκος - obeliskos,[1] diminutive of ὀβελός - obelos, "spit, nail, pointed pillar"[2]) (المسلة Al-Masalla in Arabic) is a tall, narrow, four-sided, tapering monument which ends in a pyramidal top. Ancient obelisks were made of a single piece of stone, a monolith; however, most modern obelisks are made of individual stones, and can even have interior spaces. The original form is Egyptian and all subsequent versions are derived from the original Egyptian pattern."
http://en.wikipedia.org/wiki/Obelisk

Som jag SA, det finns olika versioner och du kan självklart bygga något som SYMBOLISERAR en orginal obelisk men som inte är en orginal obelisk. om det var en orginal obelisk så hade den inte symboliserat en orginal obelisk, då hade den varit en orginal obelisk.

1+1=2 , låt inte lögnare lura i dig något annat.

See User information
Är du på riktigt?

Som jag ser det är du bara ute efter ett flame war och bryr dig inte alls om vad som är rätt och riktigt?

Hur gammal är du egentligen?
Inte vuxit ur trotsåldern ännu?

Det är ju just egyptisk soldyrkan som är den religion de flesta religioner som finns idag grundar sig på.

Någon annan skrev ju f'resten tidigare i tråden hur egyptiska obelisker blev kopierade.

Alla andra obelisker är ju av egyptisk härkomst, så varför inte denna?

Du hoppar visst på tåg både kors och tvärs du.
Försök att hålla en rak linje med vad du säger.

Posted on: 2009/1/1 22:56

Anonym
Jag visa dig precis att det finns olika versioner av obelisker, inte bara orignalet med en pyramid på toppen. du klara inte av sanningen för du är inte en ärlig person.

Vad du säger är att en byggnad inte kan symbolisera något, vad du säger är att en fackla inte kan symbolisera en annan fackla om den inte är EXAKT likadan, du har FEL. det är inte resten av världen det är fel på, det är dig. du ska inte försöka lära världen vad 1+1 är om du inte själv vet svaret.

See User information
fast du säger att ett hus symboliserar nogonting som i sin tur symboliserar någonting annat.
Långsökt tycker jag.

En fackla är väl en fackla? En rykande kopp med varmt kaffe är exempelvis en dålig symbol för en fackla trots att bägge ryker.

Så vad du säger är att frimurarna nu har börjat bygga obelisker som symboliserar kopior av de ursprungliga obeliskerna?

Låter som ett jobb för antipiratbyrån.

Du kan fortsätta att försvara din tråd trots att du numera inte alls har samma ståndpunkt som ditt första inlägg.

Räddas det som räddas kan Herr Felfri
5 av 5

Visa mig då förresten som du sa.

"Put the links where your keyboard is!"

Posted on: 2009/1/1 23:09

Anonym
Quote:
En fackla är väl en fackla? En rykande kopp med varmt kaffe är exempelvis en dålig symbol för en fackla trots att bägge ryker.

vafan pratar du om en kaffekopp för?. vad har en kaffekopp med en fackla att göra?, det är två olika saker.

Quote:
Du kan fortsätta att försvara din tråd trots att du numera inte alls har samma ståndpunkt som ditt första inlägg.

Mer lögner. Jag har samma ståndpunkt som jag hade från början. Du kan inte läsa. som jag sagt 100 gånger, det ÄR en obelisk som jag hela tiden har sagt. jag har ALDRIG sagt att det är en ORGINAL OBELISK MED EN PYRAMID PÅ TOPPEN, var sa jag det? ingenstans. jag visa dig att det finns OLIKA versioner av obelisker, men det blunda du för. du är lite trög va?.

Du sa:

"fast du säger att ett hus symboliserar nogonting som i sin tur symboliserar någonting annat.
Långsökt tycker jag."

Jag har aldrig sagt det, varför ljuger du?. det märkt att du är mycket yr. "Som i sin tur symboliserar någonting annat" ??? jag har inte sagt att det symboliserar två olika saker, självklart symboliserar obelisken bara en orginal obelisk och inte något mer, jag har inte sagt att den symboliserar något som i sin tur symboliserar något annat, jag har bara sagt att den symboliserar en obelisk, och en obelisk har sin betydelse bara, inte två olika betydelser, hur yr är du?.

Så det är långsökt att tusentals byggnader världen runt symboliserar någonting? OK. Det finns facklor som symboliserar frihetsgudinnans fackla, så det är mycket vanligt och inget långsökt eller konstigt alls.

See User information
Vad har en toothpick med en fackla att göra och ett hus med obelisk?

Det finns bara en sorts obelisk och det är de med pyramider på toppen. De andra är kopior eller andra former av monument.

Menar du att man nu gör symboler efter kopior?

Ordet obelisk är grekiska och betyder stekspett. För att vara ett spett behövs det en spets på toppen. Fast din så kallade obelisk har en tandpetare.
Låter som en nödlösning tycker jag.

Kan du inte bara erkänna du har fel från början till slut?

Jag har inte tid med energitjuvar som du.

Frihetsgudinnans fackla symboliserar förresten frihet, så varför göra någonting som symboliserar något som symboliserar något?

Det som är sagt i din text är att frihetsgudinnans fackla ska reflekteras i fasaden. Dvs att frihetsgudinnans fackla ska SYNAS i det specialbeställda glas de ska ha på det nya tornet.
Inte att facklan som symbol ska symboliseras av tornet.

Dessutom har jag pratat obelisker, men du väljer fortfarande att käbbla om facklor.

Vad konstigt det känns att få slängt i ansiktet att man inte kan läsa av någon som stavar som du.

"Jag har aldrig sagt det, varför ljuger du?. det märkt att du är mycket yr. "Som i sin tur symboliserar någonting annat" ??? jag har inte sagt att det symboliserar två olika saker, självklart symboliserar obelisken bara en orginal obelisk och inte något mer, jag har inte sagt att den symboliserar något som i sin tur symboliserar något annat, jag har bara sagt att den symboliserar en obelisk, och en obelisk har sin betydelse bara, inte två olika betydelser, hur yr är du?."

Du säger ju att detta hus symboliserar en obeliskkopia. En obeliskkopia symboliserar ju en obelisk. Alltså två led eftersom huset inte ens är en obeliskkopia.

Fast detaljer är nog inte så viktiga för dig, bara det låter bra.

Tänk innan du skriver!

Hej då!

Posted on: 2009/1/1 23:46

Anonym
1. Du ljuger och säger att jag inte har samma ståndpunkt som från början.

2. Du ljuger och säger att jag har sagt att byggnaden symboliserar någonting som i sin tur symboliserar någonting annat.

3. Du vägrar att erkänna att det finns olika typer fast att jag har visat dig att det finns OLIKA versioner av obelisker. Man behöver alltså inte sätta en pyramid på toppen om man bara vill symbolisera den. en riktig obelisk med en pyramid på toppen och ett konstvärk som symboliserar en orginal är två olika saker.

4. Vad du säger är att byggnader inte kan symbolisera något annat, du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om, därför du ljuger med.

5. Du säger att en sak som är hur vanlig som helst är långsökt, uppenbarligen är det inte långsökt för resten av världens konstnärer, bara för dig experten.

See User information
Visst är det så. Bra. Ta djupa andetag nu. Tänk på blodtrycket.
Tänk att somliga har så svårt att erkänna sina fel.

Vem som helst som läser tråden ser vilken stolle du är.

Du säger du visat saker du inte visat. Sagt saker du aldrig sagt och inte sagt saker du sagt.

Vi kan ju avrunda tråden med att en obelisk numera får se ut hur den vill bara den symboliserar någonting som är en kopia av någonting annat.

Jag har just utnämnt mitt tangentbord att symbolisera en obelisk som symboliserar ditt totala nederlag.

Jag är förstummad av din enfald.
Att du tycker detta är fullt logiskt råder det ju inget tvivel om och du tycks ju basera detta på vad andra säger. Andra som inte alls säger det du säger.

Posted on: 2009/1/2 0:06

Anonym
vilket jävla svammel.

Quote:
Du säger du visat saker du inte visat. Sagt saker du aldrig sagt och inte sagt saker du sagt.

Nu ljuger du och säger att jag inte har visat dig att det finns olika versioner av obelisker när jag precis gjorde det något inlägg bak Inlägg 39.

Och du vägrar såklart att erkänna att du ljög om att jag sagt att byggnaden symboliserar någonting som i sin tur symboliserar någonting annat.

Jag har ALDRIG sagt det och du kan inte ta ett citat som är från mig NÅNSTANNS där jag säger det, och du kommer aldrig ta fram det citate för det finns inte, du kommer bara ignorera att jag bevisa att du är en lögnare och komma med nya lögner som smuts som dig gör.

Du är experten som vet vad som kan symbolisera något, du har rätt och alla konstnärer i världen har fel. lessen, det är du som har fel. lögnare!

See User information
Ok, bra! Comp blev inte bannad.

Btw, om man vill göra en byggnad som liknar en obelisk... så gör man en byggnad som liknar en obelisk. Det vore dumt att göra en som inte liknar en obelisk.

Dom hade lika väl kunnat säga att den ska likna eller symobolisera en tomat.

Posted on: 2009/1/3 3:44
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper