Vakencorner
|
Dikt och förbannad lögn
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Som mediekonsumenter blir vi idag överrösta av information som aldrig förr. Hur kritiska måste vi vara till det vi läser, ser och hör? I veckans 45 minuter träffar vi två personer som levt väl på att hitta på historier i media och få dem att framstå som sanning."
"Jayson Blair är en av de mest hatade lögnarna i USA. Under fyra års tid plagierade och hittade han på artiklar i The New York Times, världens mest respekterade och prestigefyllda tidning." Källa: http://www.tv3.se/index.php?option=co ... k=view&id=6493&Itemid=695
Posted on: 2006/4/4 17:28
|
|||
|
||||
|
Re: Dikt och förbannad lögn
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om fabricering av nyheter och spridande av lögner är ett brott borde
de flesta tidningar i världen åtalas.
Posted on: 2006/4/4 18:28
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Internet är den fria median idag så låt oss sprida vidare det vi vet till andra ...... för det krackelerar i det stora bygget och vi vet ju att en spricka blir till fler och muren ger vika för den sanna pressen.......
- misinformation is a weapon of massdestruction -
Posted on: 2006/4/5 8:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag för min del anser att detta med att massmedia - tillåter sig ta upp missförhållandena - är åter ett led i den djävulusiska 2agendan2 att sabba och förstöra människors tankekonstruktioner - Ty, är det inte så att visst är lögner ett jävla bra sätrt att infektera våra sinnen med en massa skit - men kanske är att avslöja att allt faktum är lögn - ännu effektivare - ungefär som att lura på oss ansvaret att själva fixa med pensionerna - vi är inte kapabla till att handskas med viss frågor - och att inte längre ha någon sk. "tillit" - inte ens förhålla oss till lögnerna på ett ryggt sätt - detta måste kännas för djävligt för de flesta - <jag har mött många människor som menar att det är jobbigt med media - och att man inte längre kan lita på någon - "Smart drag"... Ungefär , så...
samt: plus: (Grymling)
Posted on: 2006/4/5 9:34
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är folket som äger/styr massmedia som är problemet, om vi vill se annat i våra tidningar måste vi ta tag i dessa människor och fråga vad det är frågan om.
Posted on: 2006/4/5 14:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Muren ger vika för den sanna pressen"! En mycket bra liknelse IandEye, det gillar jag.
Posted on: 2006/4/5 20:59
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
SHYGETS skrev:
"jag för min del anser att detta med att massmedia - tillåter sig ta upp missförhållandena - är åter ett led i den djävulusiska 2agendan2 att sabba och förstöra människors tankekonstruktioner - Ty, är det inte så att visst är lögner ett jävla bra sätrt att infektera våra sinnen med en massa skit - men kanske är att avslöja att allt faktum är lögn - ännu effektivare - ungefär som att lura på oss ansvaret att själva fixa med pensionerna - vi är inte kapabla till att handskas med viss frågor - och att inte längre ha någon sk. "tillit" - inte ens förhålla oss till lögnerna på ett ryggt sätt - detta måste kännas för djävligt för de flesta - <jag har mött många människor som menar att det är jobbigt med media - och att man inte längre kan lita på någon - "Smart drag"... Ungefär , så..." Bra poänger SHYGETS, media hjälper till att förvilla människors sinnen och att hela svenska folket ska tvingas aktiespekulera med sina berättigade pensionspengar är ju helt åt helvete.
Posted on: 2006/4/5 21:01
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login