vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: New WTC Tower is a giant Obelisk with an eternal torch on top
Jag kan såklart lika lite bevisa att globalisterna ville ha den byggnaden som att någon kan bevisa att dom inte ville ha den, med tanke på att den blev utvald så värkar det ju som att dom ville ha just den. MEN med tanke på vad som sattes upp efter kennedy och diana så är det mycket misstänksamt att dom väljer en byggnad som är formad som en obelisk och har en balk av ljus som symboliserar en fackla tillsammans med deras "reflection pools" på marken som dom brukar ha.

Och en konstnär kan som sagt göra sina egna koder och bestämma vad sitt verk ska symbolisera.

Det är intressant iaf, folk borde läsa mysterious monuments av texe marrs för att lära sig om byggnaderna som globalisterna har världen runt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Nu är det ju bara det att den inte alls är formad som en obelisk. Den påminner inte alls om en obelisk.
Mer om en skyskrapa.
Vilken som helst.

Vad skulle dom ha gjort? Aldrig byggt en ny skrapa på ground zero?
De gamla WTC-tornen påminde dessutom mer om en obelisk än vad det nya gör.

Just "Reflection pools" är ingenting ont i sig och dessa reflection pools vid WTC ska ju dessutom ha strålkastare i sig som ska lysa upp en gigantisk ljuskägla var, för att man ska minnas de två ursprungliga tornen.

Reflection pools har ingenting med ondska att göra såsom en obelisk. Reflection pools är vanliga vid monument och som jag ser det är ett monument nödvändigt vid Ground Zero.
Eller har ni glömt det hänt någonting där?

Hade varit mer märkligt om de inte uppförde ett monument.

Dessutom hittar jag ingenting på WTC-sajten att freedom tower ska symbolisera en obelisk. Att prylamojsen på toppen ska symbolisera en fackla spelar heller ingen roll. Förut sa du dock att det var frihetsgudinnans fackla den skulle symbolisera, vilket är helt taget ur luften och inte heller spelar någon roll, då frihetsgudinnans fackla symboliserar frihet. Frihetsgudinnan var en gåva från fransmännen och skulle fira 100-årsjubileet av USAs självständighet, men den stod klar några månader för sent. Istället för den 4 juli blev det den 28e oktober - Samma dag Cristoffer Columbus upptäckte Kuba 1492.
Vill man vara långsökt kan man ju tycka att det var just för att vinna Kuba som planen för 9/11 togs fram med operation northwoods från 1962. Så det kanske det de vill symbolisera med allt ihopa? Om man vill vara långsökt alltså?

Posted on: 2009/1/3 16:47

Edited by z30 on 2009/1/3 17:08:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Nu är det ju bara det att den inte alls är formad som en obelisk. Den påminner inte alls om en obelisk

Dessutom hittar jag ingenting på WTC-sajten att freedom tower ska symbolisera en obelisk

Den påminner om en obelisk och det var så dom forma den efter en som står i egypten, som jag gav källa på nåt inlägg bak, så att säga att den ska symbolisera en sådan är inte fel då designaren själv sa att han byggde den efter en sådan, men det viktiga är vad den har för betydelse för globalisterna, men varken du eller jag har deras regel bok. men att dom har byggnader världen runt som symboliserar deras tro är allmänt känt.

Quote:
Förut sa du dock att det var frihetsgudinnans fackla den skulle symbolisera, vilket är helt taget ur luften

Bara för att jag sa fackla så betyder det inte att jag inte menar frihetsgudinnans fackla fortfarande, du vet ju själv vad jag sa innan och gav källa på det, så självklart menar jag fortfarande det, och det är inte "helt taget ur luften"

"Glass prisms, landscaped plazas and a lighted spire meant to resemble the Statue of Liberty's torch are all included in the latest design of the skyscraper being built to replace the World Trade Center."
http://www.usatoday.com/news/nation/2006-06-29-freedom-tower_x.htm

Quote:
frihetsgudinnans fackla symboliserar frihet

Fel. den symboliserar motsatsen till frihet, fransmännen som byggde den var frimurare. du verkar inte känna till något om deras byggnader dom har världen runt, kanske därför du inte kan förstå varför freedom tower skulle kuna ha någon betydelse för dom. vad frihetsgudinnan står för är "vi är i kontroll och ni kan inte se det"
http://www.freemasonrywatch.org/statue_of_liberty.html

See User information
Ingen som helst idé att resonera mad dig då du säger saker, ångrar dig, och sedan säger samma sak igen.

"Glass prisms, landscaped plazas and a lighted spire meant to resemble the Statue of Liberty's torch are all included in the latest design of the skyscraper being built to replace the World Trade Center."

Varför ens nämna frihetsgudinnan?

Frihetsgudinnans fackla står inte för det du säger, däremot kan man påstå att en obelisk står för någonting liknande.

Frihetsgudinnans fackla står för frihet och upplysning. Facklan är en välkänd frimurarsymbol. Illuminati, visst. Men faktum kvarstår att den står för frihet. Obelisker står för någonting annat.
Själva gudinnan i sig är den EGYPTISKA gudinnan Isis.

Varför tror du de beblandar sig med att göra symboler av några kopior?

Bara för att man inte nämner precis allting man vet i ett och samma inlägg betyder det inte att man inte vet som du tycks tro.

Någon som däremot kommer med rena faktafel och galenskaper är du. Din länk innehåller också en del faktafel. Allt som står på internet är inte sant. Det finns mycket få sidor på nätet som är 100% sanning, så även om man hittar en bra sida betyder det inte att allt på sidan är sanning.

Men jag struntar i att ta upp dessa med dig, eftersom om man ska diskutera med en dåre krävs det att man tar sig ner på dennes nivå och där har man inte en chans eftersom dåren har livslång erfarenhet.

Fast du kommer säkert skriva någonting mer, eftersom det verkar vara viktigt för dig att ha sista ordet.
Jag tänker inte svara dock, även om det skär i mig att se någon hitta på saker som du gör för att det ska bli "en bra konspiration."

Posted on: 2009/1/4 20:18

Edited by z30 on 2009/1/4 20:48:15
Edited by z30 on 2009/1/4 21:01:27
Edited by z30 on 2009/1/4 21:07:38

Anonym
resonera, kan du det?? haha

trodde du bara kunde gnälla som en liten svensk.

dessutom så kan du ju inte ens läsa mina inlägg som jag skrivit tidigare om kennedy z30??

du vågar ju inte ens svara heller.
tror knappast att du suttit med denna nätkäft i jämnförelse med glappkäft live?

lägg av och kritisera. det är lönlöst.

start en egen tråd där det tex står jag tror inte på obelix eller nått =)) istället för att dissa folk.

det är ju så svagt tycker jag att dissa folk när man inte ens har nått att erbjuda, då borde man hålla käft tycker jag.

men man kan ju alltid fördumma sig själv genom att sänka sig till den nivå att kritisera andra och inte kunna ge någon annan förklaring eller ett annat synsätt.

svagt .

Anonym
förresten så har du heller ingen aning om varför städaren som var sist ut från twin tower aldrig kom in i rummet han var rädd för.

illuminate hade hämliga session där, en slags gate till undervärlden.

topp hemligt, men tyvär så blev det just avslöjat nu.

för dem är det en otrolig kraftkälla just ground zerow.

det finns flera sådana energi sources på jorden. illuminate vet
vart.

men nu vet hela världen det.

till er alla från oss alla, en riktig god jul!!!

See User information
Dissar? Här handlar det ju främst om att någon försöker säga att någonting är någonting annat än vad det är.

Det är som att säga att Kennedy och hans fru åkte på sin sköldpadda genom dalarna, när Kennedy plötsligt blev slagen till döds av några vägarbetare med en gurka.

Eftersom du drog upp Kennedy.

Vad har det med att göra att jag är svensk?
Detta är ett svenskt forum, men det är alltså någonting negativt med att vara svensk?

Jag försöker komma till rätta med sanningen och det är svårt när folk kallar saker för annat än vad det är.

Posted on: 2009/1/5 1:29

Anonym
det är som att säga ...?

har du något att säga.

jag har ju ställt en fråga till dig i kennedy tråden men du tycks ju undvika.

du säger att jag skrivit saker där som jag inte skrivit osv.
heldumt.

det är väldigt många här inne som är less på folk som klankar ner på andra utan orsaker så att säga.

huvudsaken man vet vad den andra menar så behöver man inte exakt skriva precisa perfekta förklaringar.

är du bättre än någon annan, bevisa det genom en bra tråd.

det går jävligt segt för dig.

See User information
Håll dig då till Kennedytråden. Jag har aldrig sagt du sagt saker du inte sagt, utan jag antog att din "1" var chauffören.

Jag har iallafall svarat dig i Kennedy-tråden, men det är det sista svaret du får av mig, för du har spårat ut totalt och beter dig som Malmoesoldier.

Ni bägge ser genom fingrarna med mycket väsentliga saker bara för att koka ihop någonting eget som passar er.

Posted on: 2009/1/5 4:18

Anonym
hahaha det är exkat det du gör kokar ihop saker oach anklagar folk utan med att komma med något konkret själv som tex, så här kan det vara, vad tror ni om det här osv.

det är också mycket märkligt (detta är till er som inte är ute för att debúnka) att så fort det kommer upp något riktigt smaskigt såsom kennedy avslöjande etc, så dyker det nästan alltid upp någon som försöker förjäves att skriva något helt annat och försöker komma bort från ämnet, och det slutar med att dem säger: det går inte prata med er..

det dem igentligen säger är= jag har inga mer motkommentarer, jag backar du har avslöjat mig.

mmm nu ska jag ta en köttbullemacke.. med rödbetssallad!

See User information
smaskiga avslöjanden?
Du menar skitsnack om att saker inte är det som de egentligen är?
Eller att som du säger i din trolltråd om JFK att saker är helt annorlunda mot hur de är.

Jag förstår att du håller med Malmoesoldier, för ni verkar lika förvirrade bägge två.

Den ena åsnan kliar den andra, så att säga.

Posted on: 2009/1/5 12:45

Anonym
ok men svara på denna fråga då vad har att svar på detta New WTC Tower is a giant Obelisk with an eternal torch on top?

vad tycker du?

See User information
Quote:

2universum skrev:
ok men svara på denna fråga då vad har att svar på detta New WTC Tower is a giant Obelisk with an eternal torch on top?

vad tycker du?
Jag vill inte verka typig nu,men!Kan du inte försöka lägga lite mer möda på att stava och sätta ihop meningarna så att det går att förstå.

Posted on: 2009/1/5 13:10

See User information
Jag förstår inte ens vad du vill ha sagt. Eller frågat.

Men jag kan ju säga att det nya WTC tornet inte alls är en obelisk.
"Eternal torch" är dessutom en slags ficklampa med LED-lampa. De ger ett starkt ljus och det är förmodligen detta som avses i den text trådskaparen har klistrat in från infowars.
Eftersom det just ska vara en stark belysning i antennen högst upp.

Jag tror trådskaparen blandar ihop eternal torch och eternal flame.
Samt att en felaktig assocciering skett till frihetsgudinnans fackla (torch) eftersom den nämnts.

Det enda med denna skyskrapa är att FASADEN kommer att reflektera frihetsgudinnan eftersom fasaden är av glas.

http://www.eternaltorch.com/

Posted on: 2009/1/5 13:11

Anonym
bra ett konstruktivt svar!

så ska det låta.

fortsätt så.

See User information
Quote:

2universum skrev:
start en egen tråd där det tex står jag tror inte på obelix eller nått =)) istället för att dissa folk.

det är ju så svagt tycker jag att dissa folk när man inte ens har nått att erbjuda, då borde man hålla käft tycker jag.

men man kan ju alltid fördumma sig själv genom att sänka sig till den nivå att kritisera andra och inte kunna ge någon annan förklaring eller ett annat synsätt.

svagt .

Antingen så har du inte ens orkat läsa igenom tråden... eller... så är du helt hjärndöd. Troligtvis en härlig blandning.

Du menar att man bör starta en ny tråd, för att få säga att man inte håller med om vad som påstås i denna trådtopicen?

hjärndöd var det ja....

Posted on: 2009/1/5 16:45
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
Quote:
Fast du kommer säkert skriva någonting mer, eftersom det verkar vara viktigt för dig att ha sista ordet.

Saken är den, desto mer du skriver desto mer lögner kommer du med. jag bara ber dig att backa upp din lögner, självklart kan du inte göra det och du tänker inte be om ursäkt iheller du fortsätter att ljuga istället.

Quote:
Frihetsgudinnans fackla står för frihet och upplysning

Är du på riktigt?. Du erkänner att den är illuminati men säger att den står för frihet? deras "frihet" då eller? vad är det för frihet. när stog illuminati för frihet?, försöker du säga att dom står för något bra med?. det spelar ingen roll om dom säger att den står för frihet, det är deras symbol och den symboliserar "vi är i makten".

Hör du inte själv hur dum du låter när du säger att vad spelar det för roll om facklan ska likna frihetsgudinnan? och sedan erkänner att den är illuminati.

Jag är säker på att det finns mycket fel på sidan jag skicka, jag har aldrig läst på deras hemsida, jag bara tog en länk från google av många, men mycket som står där som handlar om frihetsgudinnan du vet det vi diskuterar stämmer.

Du kan be om ursäkt för dina lögner med när du känner för det

1. Du ljuger och säger att jag inte har samma ståndpunkt som från början. du säger att jag först sa att det är en obelisk och att jag sedan sa att den bara ska symbolisera en obelisk, jag har förklarat det 100 gånger men du vill ha ammo så du blundar för faktan. jag har hela tiden sagt att den är formad som en obelisk att byggnaden är en obelisk fast att den inte är en orginal obelisk, jag har visat dig att det finns olika versioner och kopior och att en konstnär kan göra egna koder och bestämma över sitt verk.

Självklart kan jag säga att det är en obelisk och sen säga att den ska symbolisera en obelsik från egypten för den ÄR INTE en obelisk från egypten den är bara en OBELISK som ska SYMBOLISERA en från EGYPTEN, du vet en annan VERISION ritad av en kontnär som har besämmt vad han ska forma byggnaden som SOM EN OBELISK FRÅN EGYPTEN, som jag har get källa på.

2. Du ljuger och säger att jag har sagt att byggnaden symboliserar någonting som i sin tur symboliserar någonting annat.

ingenstans kan du hitta ett citat från mig där jag säger det, jag har ALDRIG sagt det din lögnare. du visar att du inte har en bra förmåga att förstå dig på text som du läser.

Anonym
malmosoldier =)

du är för smart för att årka bry dig om dem fattar men försöker spela dum.

fortsätt länka den bra information som du länkar till!

intressant tycker jag och många andra!

See User information
Jag vet inte om ni är medvetna om detta men samtliga obelisker man funnit sedan antiken har saknat spets.

Kan inte säga att jag sitter på någon esoterisk-kunskap i frågan, men jag har för mig att det är väldigt viktig detalj..

Posted on: 2009/1/5 23:08

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper