vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Behöver er hjälp

See User information
Jag är djupt involverad i fenomenet "chemtrails". Jag vet att det inte är "vanliga" flygplan som orsakar dessa s k chemtrails. Ser inte så många trafikplan häröver och dom jag ser lämnar inga kondensstrimmor efter sig. Jag bor i glesbygd på kusten i väster. De plan som lämnar eller rättare sagt sprejar dessa chemtrails beter sig mycket underligt. Ljudet är också väldigt speciellt. Det är inte ljudet av motor eller jet. Det låter som något som pressar undan luft, ett vinande ljud eller hur jag skall uttrycka det. Men nu till det mest underliga. Dom står ofta parkerade i skyn mestadels i samma väderstreck som solen befinner sig just då. Har funderat på om dom laddar energi. Har sett dem stå där i 45 graders vinkel och liksom stödja sig på en då väldigt kort chemtrail. Har sett detta vid ett otal tillfällen så gott som dagligen när vädret är klart sedan 1998. Dom har stått så där i ca 5-15 minuter. Vilka plan klarar detta. Har Sverige så avancerade flygplan och så många. Dom finns ju förmodligen överallt i Sverige och över hela världen. Var går alla dessa plan ner för landning eller landar dom aldrig? Är det främmande makts flygplan? Dom brukar också signalera när man tittar på dom eller rättare sagt jag tror det är ett av dom som brukar signalera. Det är inte solreflexer. Ibland lyser dom upp främre halvan och ibland hela planet. Detta fenomen har jag studerat sedan slutet av 1998 och inte lyckats få någon som helst förklaring på detta. Försvarsmakten svarade mig att sådana här fenomen inte ligger under deras ansvarsområde. Så dom bryr sig inte om vad som rör sig i luftrummet över Sverige? I sanning märkligt. Jag hade dock inte nämnt någonting av det jag berättar här utan bara undrat varför det cirkulerar så mycket flyg över detta lilla samhälle dag och natt så var fick dom "fenomen" ifrån?

Jag skulle nu vilja be er om hjälp att studera himlen när vädret så tillåter och se om ni kan se vad jag sett. Kan ni dessutom fotografera eller filma det så är det ännu bättre.

Hoppas på er hjälp

Posted on: 2006/4/6 14:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Behöver er hjälp

See User information
Jag själv ser mig som relativt nyvaken, och det är faktiskt de senaste veckokrna som jag upptäckt detta med chemitrails i och med att jag surfat runt mycket på sidor som denna.
När jag såg bilder på dessa chemitrails så fick jag en deja vu upplevelse, och försökte minnas varifrån.

Jag har inte upplevt exakt det du berättar, men
jag minns ett tillfälle 2004 då jag fotograferade himlen när jag var i mariefred eftersom jag tyckte det såg lite skumt ut... ett par 3 parallella linjer uppe i skyn... underligt nog så ifragasatte jag inte detta utan antog att det var vanliga "spår" efter kommersflyg... vet inte hur jag kan ladda upp bilden så ni kan se...

Posted on: 2006/4/6 14:52
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har svårt att veta när det är ett vanligt contrail och när det är chemtrail. Jag skulle vilja he lite exakta vetenskapliga uppgifter.

Smo jag försår det så ska contrails försvinna snabbt och kan bara bildas i vissa höjder. Men om det är riktigt kalt tex så borde vattenkristaller eller liknande kunna vara kvar rätt länge på samma ställe. Kan någon ge klarhet i de exakta förhållanderna som skapar contrail som när det måste vara chem.

Posted on: 2006/4/6 15:37

See User information
Quote:

Skywatcher skrev:
Jag är djupt involverad i fenomenet "chemtrails". Jag vet att det inte är "vanliga" flygplan som orsakar dessa s k chemtrails. Ser inte så många trafikplan häröver och dom jag ser lämnar inga kondensstrimmor efter sig. Jag bor i glesbygd på kusten i väster. De plan som lämnar eller rättare sagt sprejar dessa chemtrails beter sig mycket underligt. Ljudet är också väldigt speciellt. Det är inte ljudet av motor eller jet. Det låter som något som pressar undan luft, ett vinande ljud eller hur jag skall uttrycka det. Men nu till det mest underliga. Dom står ofta parkerade i skyn mestadels i samma väderstreck som solen befinner sig just då. Har funderat på om dom laddar energi. Har sett dem stå där i 45 graders vinkel och liksom stödja sig på en då väldigt kort chemtrail. Har sett detta vid ett otal tillfällen så gott som dagligen när vädret är klart sedan 1998. Dom har stått så där i ca 5-15 minuter. Vilka plan klarar detta. Har Sverige så avancerade flygplan och så många. Dom finns ju förmodligen överallt i Sverige och över hela världen. Var går alla dessa plan ner för landning eller landar dom aldrig? Är det främmande makts flygplan? Dom brukar också signalera när man tittar på dom eller rättare sagt jag tror det är ett av dom som brukar signalera. Det är inte solreflexer. Ibland lyser dom upp främre halvan och ibland hela planet. Detta fenomen har jag studerat sedan slutet av 1998 och inte lyckats få någon som helst förklaring på detta. Försvarsmakten svarade mig att sådana här fenomen inte ligger under deras ansvarsområde. Så dom bryr sig inte om vad som rör sig i luftrummet över Sverige? I sanning märkligt. Jag hade dock inte nämnt någonting av det jag berättar här utan bara undrat varför det cirkulerar så mycket flyg över detta lilla samhälle dag och natt så var fick dom "fenomen" ifrån?

Jag skulle nu vilja be er om hjälp att studera himlen när vädret så tillåter och se om ni kan se vad jag sett. Kan ni dessutom fotografera eller filma det så är det ännu bättre.

Hoppas på er hjälp

Har lagt upp bilden på min nya blogg; http://spaces.msn.com/anmu79/
Bilden heter "Mariefred"

Posted on: 2006/4/6 20:25

newworldsheep.com

See User information
Jävla vacker himmel plus skiträndrna - men de gjorde sig bra de med - hö, hö... Jag tänkte jg skulle komentera lite grann - men då var jag tvungen att fixa detta med pass-port och sånt gillar jag inte - så det får vara... men det är nog en bra grejj det där - lägger du upp varenda "rand" - där nu?

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/6 20:37
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
skitränder hehe... skaffade sidan precis... vet inte riktigt vad jag vill med sidan, men jag har mina aningar

Posted on: 2006/4/6 20:41

newworldsheep.com

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper