vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Tystnaden
Våra inhemska proffstyckare brukar ju ofta påstå att svenskar är vidriga rasister, kvinnomisshandlare och böghatare.

Samma inhemska proffstyckare syr igen käftarna och pillar sig i navlarna när det gäller vissa invandrargrupperingar som på ett mycket utstuderat sätt renodlat sitt hat mot andra folkslag, religioner och som tycker att det är självklart att man skall döda alla homosexuella.

Var finns då feministerna, RFSL eller antirasisterna?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tystnaden
känns som det finns viktigare saker att tänka på än fel-programerade svenskar som har dvs sexuella läggnigar..

rasister känns ganska löst när man diskuterar internationella, globala konspirationer som krig, olösta president mord, statlig-terrorism osv..?

eller är det bara jag som tycker det här inlägget saknar nått?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror att många svenskar har en PK dubbelmoral. Många tycker illa om invandring, men det får man inte säga.

Själva tycker jag dubbelmoralen är sorglig, men jag tycker det är ännu sorgligare att man tar ut sin agrisivitet på invandrare.

Om man gjorde ett riktigt försök att ta hand om de invandrare som kommer till sverige samt försökte ge dom det stöd som vissa behöver så skulle nog situationen vara helt anorlunda.

Sen är det mycket skitsnack om invandrare också, de svartmålas i många sammanhang. Som om våldteckter skulle vara ett invandrarfenomen. Jag har inte sett några belägg för det. ca: 90% av våldtäckter skall begås av pojkvännen i hemmet, skulle det betyda att alla som blev våldtagna var tillsammans med invandrare?

Posted on: 2006/4/6 8:07

See User information
Det där hänger ju ihop med konformism, bristande självkänsla och kunskap. Jag brukar säga att vår största rädsla är inte döden utan vad andra männislor ska tycka om oss. Vi väljer ofta att tiga för att inte stöta oss med andra även när vi borde säga vad vi tycker. Detta gäller såväl inom privata relationer som på arbetsplatser o.s.v. Tänk om jag säger vad jag tycker om min partners beteende i vissa situationer, då kanske min partner blir arg och lämnar mig. Tänk om jag säger vad jag tycker om min arbetskamrat som inte sköter sitt jobb då kanske han/hon blir sårad och arg på mig. Tänk om jag pratar om min själsliga smärta och min andliga syn på livet då kommer min omgivning stämpla mig som konstig och flummig. Vi vill alla känna en tillhörighet och gemenskap, det ligger ju i människans natur, men för att få denna "acceptans" och falska känsla av gemenskap måste vi ofta göra avkall på vårt sanna jag och sälja ut vår självrespekt för att inte "stöta" oss med andra.

Den normkultur som skapats i de flesta samhällen har gjort att vi blivit varandras fångar och fångvaktare. Så länge vi inte bryter av för mycket mot de rådande normerna, vilka ofta är dogmer, så "godkänns" vi av andra och accepteras, men om vi väljer att gå en egen väg och tala utifrån ett annat perspektiv med hjärtat och visdom som utgångspunkt då klassas vi ofta som knäppa, "djupa" och jobbiga.

Min känsla vad beträffar synen på t.ex invandrare är att de som är för invandring har en tendens att skönmåla medan de som är emot har en tendens att svartmåla. Bägge synsätten medför en rationalisering som leder fram till en onyanserad och falsk bild av invandrarna. Vem som helst med öppna ögon och sunt förnuft kan ju se att vissa delar av invandringen medför problem, precis som vems som helst med öppna ögon och sunt förnuft kan se att andra delar av invandringen medfört ett berikande och förgyllande av vår egen kultur. Forskar man noga på historia så ser man ju att vår "svenska" kultur" i mångt och mycket ju är ett resultat av influenser av flera andra kulturer.

Den mänskliga hjärnan fungerar enligt en ekonomisk princip, genom att förenkla, rationalisera och kategorisera så får vi struktur på tillvaron och detta är logiskt såtillvida att det ger en känsla av trygghet och motverkar kaos. Det betyder emellertid inte att de slutsatser som ligger till grund för vår analys alltid stämmer överens med verkligheten, därför måste man, om man vill nå fram till vad som brukar definieras som vishet, alltid vara beredd att ifrågasätta sina egna slutsatser. Ju mer manipulerade och stressade vi är, desto svårare är det att göra detta.

Eller som Groucho Marx brukade uttrycka saken:

"Kom inte och krångla till saker genom att komma dragandes med fakta."

Svårta att inte älska den mannen:

Ha det!

Posted on: 2006/4/6 9:28
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Re: Tystnaden Micro Tystnaden
dubbelfel... kan man inte lägga in en funktion som gör att man kan radera inlägg man gjort felaktigt... som t.e.x. detta där jag gjorde en meningslös dubblet?

Anonym
Re: Tystnaden och Efekto
PK
Det kanske saknas PK (politisk korrekthet).

Jag skulle nog adderat att fotboll är jättebra :) även om jag inte tycker det...

See User information
Dessa du frågar efter kan du ju studera på Dr Makows hemsida - De är väl inget att ha - verktyg för NWo, bara...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/6 21:13
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Re: Tystnaden Micro Tystnaden
Att använda statistik för att beskriva vem som gjort vad är ett underbart tveeggat svärd.

På framsidan av Expressen har det under ett halvår annonserats om att 50% av alla som dör i drunkningsolyckor varit berusade...

Det skulle betyda att hälften av alla som dör i drunkningsolyckor har varit spik nyktra... och följaktligen säger då annonsen att det är skit samma om du är nykter eller dyngrak eftersom chansen är lika stor att du drunknar i vilket fall som helst.

Min intuition säger mig däremot att jag inte skall simma i mörka vatten jag inte bottnar då jag inte ser horisonten.

Jämförelsevis kan jag då dra parallellen om att jag inte lita på siffror eller statistik som stödjer utredningar om vem som våldtar, misshandlar eller mördar svenskar eller människor från andra länder eftersom denna utredning byggd på medioker statistik är framtagen av någon i maktposition som betalat skitmycket pengar för att statistiken skall passa dennes syften.

Därmot litar jag blint på de av min gamla kompisar som idag kan kallas kåkfarare. Deras historia när de berättar om hur det är i verkligheten bakom murarna i dagens Svenska fängelser känns mer trovärdig även om den inte stavas Politiskt Korrekt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper