vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur gör just DU för att väcka din näste?

See User information
Det är så sjukt... Ni som sett The Matrix vet ju hur Neo kände sig när han käkade pillret och fick reda på sanningen... EXAKT så känner jag mig...

Det hela började för bara någon vecka sedan när jag, som vanligt, satt hemma och surfade runt på nätet när jag av en slump snubblade över youtube.com. För er som inte är insatta så är detta en sida där man helt enkelt kan ladda upp videoklipp/filmer för andra att se.
Jag fjantade runt på sidan och tittade på allt från "Friends bloopers" till skateboardåkare som gör sig illa (gääsp, gammalt men ack så underhållande)!

Jag minns att jag till slut (inspirerad som jag var av Dan Brown) skrev in något i stil med "Illuminati" eller "Freemasons" i sökfältet och en hel värld öppnade upp sig för mig (finns många fina småfilmer för den som e intresserad by the way!)

På den vägen fortsatte det med Loose Change 2nd Edition, vilken var en riktig "eye opener" för mig trots att jag, precis som väldigt
många andra, hela tiden anat att någonting är fel!

Det ena ledde till det andra och jag upptäckte Alex Jones, Jim Marrs, Michael Tsarion, Jordan Mawell, Alan Watts m.fl. och jag har dag in och dag ut varit helt uppslukad av all denna information! All denna (alternativa) historia! Javisst! Now it all makes sense! Nu förstår jag varför de inte lever som de lär! All denna "in you face"-symbolik som man nu ser överallt!

Dessa konspirationer, vart vi är på väg... jag har så blandade känslor inom mig just nu; rädsla, frustation men framför allt aggression. Aggression för att hela mänsligheten, våra bröder och systrar, våra mödrar och fadrar, vi ALLA blir förda bakom ljuset, och att det inte längre kan bortförklaras med att man inbillar sig eller överdriver...

Jag har sakta men säkert börjat hjälpa min syster med detta (att se!), och det är ingen enkel uppgift märker jag.

Var ska man börja? Vad ska man säga? Hur ska man säga det?

Hur gör DU för att väcka din näste?

Posted on: 2006/4/6 18:46
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur gör just DU för att väcka din näste?

Du har marcherat snabbt får jag säga....

Jag känner igen dina känslor mycket väl .
Det är en mycket svår uppgift att väcka andra och det kräver ett stort tålamod och det största felet man gör är att man vill berätta ALLT.

Det går inte !

För mig har det tagit år att få en Attitydföränding hos folk i min närhet och jag försöker läsa av folk om dom är mottagliga.

Inte lätt när folk är så Programerade.

Man går in i ett Dubbelliv och får inte låta Frustrationen styra en.
Tålamod !

Om man tittar på 911-rörelsen i USa så koncentrerar dom sig nu på att ta upp en eller två saker, för att senar nysta upp Hela historien.
Långsiktig Planering ! ( 5-års-plan ? )

Ett bra sätt är Frågeställningar, Ej påstående, för att få folk att tänka själva.

Märker du att det börjar bli för mycket " Time-out " !
Det här tar energi om man kör med gasen i Botten.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag hör vad du säger... Jo det har gått fram i rasande takt... Men samtidigt har det varit en långsam process...

En otroligt intressant sak är att det finns så många andra av "oss", och jag kommer främst att tänka på exempelvis George Lucas, men framför allt bröderna Wachowski (Matrix, Vendetta)! Dessa herrar vet ju helt uppenbarligen vad detta handlar om, om de kommunicerar detta... Helt otroligt!

Jag undrar jag om det finns något sätt för oss "nyvakna" att kommunicera med varanndra, precis som "de" kommunicerar sinsemellan!

Tecken, symbolik? Om nu inte det finns något sånt mellan "oss" så kommer det definitivt att utvecklas ett "språk" snart, don't you think!

Hehe sitter här och läser det jag skriver... för en vecka sedan hade jag spärrat in mig själv på mentalsjukhus om jag läst detta inlägg... hehe livet e ju en sån komedi!

Kan bara tänka mig hur det ser ut för en "ovaken" att läsa detta... måste låta helt sjukt ju haha!

Posted on: 2006/4/6 19:22

newworldsheep.com

Anonym

Hahaha...

till och med dom Goda symbolerna har dom snott, dom Filurerna...

See User information

Posted on: 2006/4/6 19:32

newworldsheep.com

See User information
Det är bara att gratulera dig Mojo, du har ett imponerande öppet sinne. Undrade lite hur du skulle reagera på Michael Tsarion och blev glatt överaskad över din positiva respons. Den killen har verkligen mycket att förmedla till världen.

Raskt marscherat och ba jobbat Mojo!

Posted on: 2006/4/6 19:46
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
tack... har alltid haft ett öppet sinne...

men åter till frågan... Hur gör ni? Gör ni något över huvud taget? Tar ni det på allvar, på riktigt?

Posted on: 2006/4/6 20:10

newworldsheep.com

See User information
Quote:

so88 skrev:

Du har marcherat snabbt får jag säga....

Jag känner igen dina känslor mycket väl .
Det är en mycket svår uppgift att väcka andra och det kräver ett stort tålamod och det största felet man gör är att man vill berätta ALLT.

Det går inte !

För mig har det tagit år att få en Attitydföränding hos folk i min närhet och jag försöker läsa av folk om dom är mottagliga.

Inte lätt när folk är så Programerade.

Man går in i ett Dubbelliv och får inte låta Frustrationen styra en.
Tålamod !

Om man tittar på 911-rörelsen i USa så koncentrerar dom sig nu på att ta upp en eller två saker, för att senar nysta upp Hela historien.
Långsiktig Planering ! ( 5-års-plan ? )

Ett bra sätt är Frågeställningar, Ej påstående, för att få folk att tänka själva.

Märker du att det börjar bli för mycket " Time-out " !
Det här tar energi om man kör med gasen i Botten.

Jag tror jag förstår, men kan du precisera vad du menar med att man går in i ett dubbelliv!

Förstår inte riktigt vad du menar med att det börjar bli för mycket time out, kan du förklara please!

Posted on: 2006/4/6 20:14

newworldsheep.com

Anonym
Vänta mojo,...det sjuka har inte börjat ännu,...gå in på David Icke´s hemsida så skall du få se...

Frid

See User information
En grejj jag kan tänka mig är att man faktum "fattar" ens egen roll i det hela och har hela linjen "upprättad" - Detta, med - vad jag är för en - Vad allt går ut på - plus en skvätt "återfödelse-lära" är nog ett måste för att kunna mentalt överleva...

Man måste kunna liksom se den fruktansvärda sanningen ang. detta motstånd man har...

I verkligheten livsfarliga motstånd - Då gäller det att ha en "plan" för händelserna - David Icke har i många av sin alster beskrivit vad som krävs - för att överleva - jag orkar inte här och nu berätta hur jag ser på detta - mer än detta jag redan sagt...

Hur man skall gå till väga för att verkligen göra någon som helst nytta - som man så gärna eftertraktar - att hjälpa sina bröder och systrar som plågas av allt det här som händer - runt hela vår värld - Min tips är nog ändå den att något måste man göra - annars så kommer man att brinna upp - precis som musik - jag måste helt enkelt spela och vråla "av mig", mellan varven -

Samma är det med detta man har i tankarna - skaffa ett gäng som man kan bolla tankarna mellan - eller om man är så där lite "ambitiös" (en bra egenskap, om man bara har kontroll på grejjerna)- som jag är så ställer jag upp i lokal-valet varje gång och kan på så vis kanske göra någon nytta - bara det att blanda sig i "människors angelägenheter" - som på grekiska stavas och lyder: "politik"...

Man kan blanda sig i allt - ifrågasätta allt och visa på alternativ - avslöja allt man tycker att man önskar - ok - det kanske inte alltid är fruktsamt - men det är inte upp till mig att döma resultatet - utan det där sköter sig självt...

"Ge gärnet" är min melodi - Till sista blods-droppen - Dör jag - skall ni alla veta att jag är säkerligen blivit mördad oavsett det är cancer eller nått annat löjligt... DEt är väl vad man har att vänta - annars så är det väl inte mycket - med en, hö, hö..

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/6 20:19
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jag tänkte göra en slags trestegsplan, ett "kit" om man så vill och dela ut till de man anar mottagliga. Er hjälp uppskattas mycket!

Vad sägs om detta;

att börja med

1. Loose Change 2nd Edition

2. Alex Jones

3. Alan Watts / Jordan Maxwell

Och runda av med lite Michael Tsarion, medan vi ändå håller på!

Synpunkter uppskattas!

Posted on: 2006/4/7 12:46

newworldsheep.com

See User information
Bra idé! Det här är ju snubbar som har koll på läget.

Posted on: 2006/4/7 13:13
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Du låter som en nyfrälst person som just "upptäckt jesus" och nu vill missionera och frälsa nya personer.
Du tror att du har "vaknat" men i själva verket har du stängt av allt ditt kritiska tänkande för att du hittat nåt som är spännande att tro på.

Försök sansa dig lite och granska kritiken av de ideer du nyss börjat tro på. Tänk kritiskt! Låt dig inte skedmatas och indoktrineras av Alex Jones och hans följeslagare!

Jag hoppas att de du försöker övertyga har lite mer integritet än att de låter sig indoktrineras på detta sätt.

Läs gärna detta som på ett bra sätt beskriver de bakomliggande psykologiska förklaringarna till denna typ av tänkande: http://www.flashback.info/showpost.php?p=3773191&postcount=98

See User information
Jag hör det du säger zpz, och många av punkterna i länken kan jag absolut hålla med om...

haha och jo, visst kan jag även hålla med om att jag låter som en som precis upptäckt jesus...

Det som alla dessa "tänkare" och all denna alternativa historia har gjort med mig är att få mig att EXPANDERA mina vyer.
Faktum är att det är långt ifrån allt dessa människor säger som jag tror på, men det är inte riktigt det som är poängen!

En del av min frågor har besvarats, medan många fler har uppkommit.

Jag kommer att fortsätta mata mina sinnen med nya sätt att tänka på, för det är precis det som är grejen. Jag har börjat tänka på nya sätt, ur nya vinklar, och precis som alla försöker finna mönster och mening i sina liv gäller detta även för mig. Ifrågasätt!

Vissa tror på Gud och nöjer sig, andra utforskar och ifrågasätter!
En del gör det inom ramarna för det som anses accepterat och norm, och andra utanför!

I slutändan så gör människor vad de vill med informationen som finns där!

Mitt liv var mycket enklare och okomplcerat för ett par veckor sedan, det är i alla fall en sak som är säker!

Posted on: 2006/4/7 13:58

newworldsheep.com

Anonym
Jag tror personligen att man skall ha bägge fötterna i myllan d.v.s. på jorden innan man börjar flyga högt över ängarna.

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Jag tror personligen att man skall ha bägge fötterna i myllan d.v.s. på jorden innan man börjar flyga högt över ängarna.

Man måste först krypa, sen gå, springa och sen flyga... håller med till 100%

Posted on: 2006/4/8 20:53

newworldsheep.com

Anonym
Det finns ju hos alla nyfrälsta oavsett om det handlar om religion eller annan insikt en nästan manisk iver i att övertyga omvärlden att just deras insikt är av största vikt för alla och envar. Men just denna iver kan också skrämma bort den som mest skulle behöva mera insikt.

Tänker jämföra två skeenden i livet:

1. Småbarn brukar ofta tycka om att vara med äldre människor. Varför? Jag tror att de känner lugnet och harmonin i de äldres själar. De har inte den iver och stress som lägger sig som ett skikt av hysteria över barnets rena energi.

2. När det gäller stora konspirationer är det så himla mycket information som inte åskådliggjorts tidigare att vissa människor som inte är i balans kan få mycket svårt att hantera dessa tidigare dolda sanningar.

Så till alla sköna sanningssökare... take it easy.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper