vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vakna Pirater!?

See User information
Satt och funderade litet. En del som skriver på detta forum är med i Piratpartiet. Kommer ihåg att någon som skrev här t. o. m. sade sig varit med när partiet skapades. Var med i partiet innan men lämnade då jag upptäckte att de nämnde FN i sitt principprogram och då en jobbig vänstertyp bloggade för dem och försvarade FN. Klagade på dem angående vad de skrev om FN och avregisterade mig sedan.

Efter FRA, Ipred och alla andra lagar så tog jag en titt på dem igen, FN var borta ur principrogramet och de vill säga nej till Lissabonfördraget. Hittade inga direkt otrevliga typer så gick med igen.

Om de som är med i Piratpartiet här på vaken har lust kunde man kanske skapa en grupp som heter vakna pirater eller något i den stilen. Mest för att se till att partiet inte blir infiltrerat av globalister, FN-älskare eller blir ett med etablissemanget. Någon som vet mer, är det något som skulle vara bra eller intressant?

Gruppen behöver inte ha någon med vaken.se att göra men utgörs av personer som vet vad eliten sysslar med och som inte tror att allt blir frid eller fröjd bara man röstar ned FRA, IPRED och så vidare.

Till att börja med kan man skapa en blog, och bestämma sig för några viktiga punkter som man ska jobba för, nej till FRA, IPRED, PKU-registret, Lissabonfördraget och kanske något som Piratpartiet inte tagit upp än som t. ex. farliga tillsatser i mat eller utträde ur EU. När jag pratar med vanliga piratpartister så verkar många vara rätt så vakna men det är inte precis som att skriva på detta forumet och många vurmar för FN eller höger- vänsteridéer och lyssnar inte om man inte tycker som dem.

Posted on: 2009/1/2 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vakna Pirater!?

See User information
Man kan ju starta tråder på deras forum.

Partiet har flera meddlemmer än miljöpartiet nu eller?

Partiet står inte för mycket mer än att stoppa kontrolsamhäle kampa för privata liv och lite till tror jag och grundaren har sagt att de menar att inte breda ut sig hellre.

På forummet kan man starta tråd om ELITEN med länkar film info osv för att hjälpa folk kom igång med makten backom mycket som folk redan fattar.

Jag märka att många är lite naiva och ganska mainstream politiskt.

Bilderberg, CFR och FRIMURARI är kanske lite otänkbar eller out there för många just nu, men när man väl lägga ut info om mass median osv kontrollsamhällen.... då kommer folk igång och fattar VARFÖR och VEM är inblandade.

Att de som vill kontrollera copywrite och massmedian censurera nätet är samma klubb, kan vara något

Posted on: 2009/1/2 1:28
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har varit med där sen starten och var en av de utvalda riksdagskandidaterna vid förra valet. Dock lämnade jag partiet för ett tag sen för att jag ansåg att de utvecklades åt fel håll. Politik tycker jag korrumperar och det var en sådan utveckling som jag tyckte mig se pga. att det börjats demonsiera allt som inte är etablerat genom MSM eller är politiskt korrekt. Sakta tog dessa politiker över inflytandet och jag tror det endast är politiker som kandiderar för kommande EU-val.

Posted on: 2009/1/2 19:41
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Tråkigt, politiker från andra partier som infiltrerat? Jobbigt med denna politiska korrekthet, den tränger sig in överallt. Har varit många bittra strider inom olika partier i årtionden som inte lett till något särskilt, kanske mest något som suger upp mycket energi. Om du ställer upp för PP igen i framtiden så kan jag rösta på dig om jag fortfarande är med i partiet då.

Posted on: 2009/1/2 20:01

See User information
Tror fortfarande att piratpartiet kan vara embryot till något riktigt bra. Då är jag med igen och ställer upp, men som det ser ut idag känns det som att utvecklingen avstannat och att de inte törs gräva djupare och inse vilka system som ger upphov till allt det som de är motståndare till. Rädslan att inte vara PK och att då bli demoniserad är för stark.

Posted on: 2009/1/2 20:22

Fahrenheit451

See User information
Men ni har väl märkt att både Rick och Christian skriver ofta om ett samhälle som går åt ett fascistiskt håll.. Dom nämner ofta detta i sina bloggar, dessutom så frodas andra mer aggressiva bloggare i denna miljö.. Hittade detta långa men mycket skarpa blogginlägg hos antingen hax eller rickfalkvinges kommentarerinlägg..

Läs gärna hela då det är en klockren analys!

Lite mer diktatur, tack! - Vassego, betala i kassan!
http://tantrikblog.wordpress.com/2008 ... -vassego-betala-i-kassan/

Posted on: 2009/1/2 21:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Rick känns genuin medans jag själv tappat förtroende för Christian. (Fast det kan bero på att jag vet om att han en gång var aktiv i folkpartiet och låter detta påverka mitt omdöme.)

Tack för länken, givande läsning.

Posted on: 2009/1/2 22:55

Fahrenheit451

See User information
Det är bara att köra, play the numbers.

Folk kommer att fatta desstu mer info vi läga upp och dela, då är chansen stort att folk ser The Bigger picture och sen gör ett bättre ömdöme av situationen och makten backom FRA och bevaknings systemet, Murare osv...

Posted on: 2009/1/3 0:14
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag tvivlar. Har haft duster med de som tror på aktoritet=sanning istället för sanning=aktoritet, och det tycks krävas att gud själv säger det till dem, för att få dem att börja förstå.

Posted on: 2009/1/3 0:24

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag tvivlar. Har haft duster med de som tror på aktoritet=sanning istället för sanning=aktoritet, och det tycks krävas att gud själv säger det till dem, för att få dem att börja förstå.

Now now there! Think if Alex Jones had that attitude! ; )

C'mon, Icke has had alot of shit, and after PERSISTANCE it pays off.

I am not trying to CHANGE people, they will do that themselves.

I agree, there are people who WONT accept it at all, so what. Let them be that way.

I want to reach people who REALISE and CARE about the consequenses of the police state, the censorship and the corruption, which most at PIRATPARTIET must know about.

Keep it relative to net censorship, to the ELITE agenda, bilderberg ...

Internet 2 = Bilderberg = NWO = EU = Dictatorship.

Good people will then get the bigger picture soon enough, some will ignore and others attack.

Bring it on brother, together we can help others realise how waiting for the PARTIES to change is silly, and we need other actions.

Bloggs can be ignored, censored or cut off.

But people occupying the riksdag cant easily be ignored.

Its all part of the trip, the journey the experience of growing into FREE people, and the piratepartiet has sewn a few seeds ; )

Posted on: 2009/1/3 14:11
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Intressant upplägg de har på PP, mycket bestäms på deras mer eller mindre öppna forum. När deras principprogram tagits fram tidigare har ofta inte mycket mer än hundra röstat. Så litet som ett par vakna pirater skulle säkert kunna få partiet att bli mer EU-kritiskt, värna mer om personers rättigheter och så vidare.

Posted on: 2009/1/4 14:48

See User information
Mm, kanske.. Har tappat förtroendet för dem som de ser ut idag. Uppätna av politisk korrekthet gör det sen svårt att motstå erbjudande om pengar och lite mer inflytande. Politiskt mod och inte motaglig för ekonomiska påtryckningar är för mig egenskaper som jag tror saknas hos många av de utvalda piraterna.

Har tidigare försökt dra igång en debatt om hur det står till med moralen hos piraterna. Om de verkligen förstår ansvaret och vad de har emot sig.

Posted on: 2009/1/4 15:00

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Mm, kanske.. Har tappat förtroendet för dem som de ser ut idag. Uppätna av politisk korrekthet gör det sen svårt att motstå erbjudande om pengar och lite mer inflytande. Politiskt mod och inte motaglig för ekonomiska påtryckningar är för mig egenskaper som jag tror saknas hos många av de utvalda piraterna.

Har tidigare försökt dra igång en debatt om hur det står till med moralen hos piraterna. Om de verkligen förstår ansvaret och vad de har emot sig.

som jag ser detta, du har gjort ett utmärkt jobb med detta.

Om du eller flera (vi) få igång något som inspirerar andra, BRA!

Vi kommer ALDRIG att "övertyga" alla... men att väka intresse och förståelse med 30 - 50 % tror jag är helt möjligt.

Det finns ett par nej sägare, men kom ihåg att de bode fattar FAREN med censur och övervakning och PLUS med Öppet information.

De är lite politiskt naiva bara tror jag, fast säkert finns ett par "LURKERS" som ha lite koll som vill inte något för BRA händer.

911 = FRA = 911 ; )

Posted on: 2009/1/5 1:42
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
PP har årsmöte i februari, någon som har erfarenhet av motioner eller vet någon som man kan stödja eller eventuellt nominera. Intressant att allt sker mer eller mindre öppet på PPs forum.

Posted on: 2009/1/30 12:25

See User information
Liten erfarenhet. De brukar röstas om dem via en poll på forumet under årsmötet. Eftersom många pirater bara vägrar att se sambandet "krig mot terror" och Storebrorsamhällen så tror jag motioner angående detta svårligen går igenom.

Det var en motion vid förra årsmötet dock, som gick igenom och som jag har för mig handlade om terroristlagstiftning eller liknade. (Finns i forumet någonstans)

Posted on: 2009/1/30 15:19

Fahrenheit451

See User information
Om än inte så stort i sammanhanget så lade jag in en motion om att PP skulle motsätta sig Lissabonfördraget i sitt principprogram. Inte oväntat så kom en del personer som snackar om EU, FN och "mänskliga rättigheter" till mothugg men styrelsen gillade ändringen. Vem som helst i vaken som gått med i Piratpartiet kan vara med och påverka, de som för tillfället styr PP verkar åtminstone inte gå elitens ärenden när det gäller Lissabonfördraget och övervakningssamhället, positivt överaskad.

Motion 03: Motion angående EU-konstitution/Lissabonfördraget

Posted on: 2009/2/13 14:46

See User information
Omröstning på piratpartiet just nu. En del intressanta motioner uppe.

http://forum.piratpartiet.se/Forum358-1.aspx

Posted on: 2009/3/8 10:24

See User information
Intressant att följa utvecklingen på PPs forum, verkar som många t. ex. vet vem Alex Jones är och som ser mycket av elitens agenda. Några trådar som varit aktiva nyligen.

The Obama Deception

EU-presidenten: "Global uppvärmning" används som ett sätt att förtrycka mänsklig frihet

Wikileaks Pages Added To Australian Internet Blacklist

Jag fick nyligen ingen en motion som förtydligar att Piratpartiet är emot Lissabonfördraget. Någon lade en motion om att Partiet skulle kräva en folkomröstning om medlemskap i EU, den motionen gick tyvärr inte igenom.

Posted on: 2009/3/18 18:22

See User information
Jag ska ditt och kolla snart, är så upptagen just nu...

Posted on: 2009/3/18 20:56
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper