vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ännu en Energi Evolution
Hej alla.

Jag har inte varit inloggad på ett tag nu.

Här är lite info om vart jag står idag .

Behöver lite hjälp med få upp folks krävande .

Vi började få nog av denna utveckling jag och några vänner så vi valde och göra slag i saken och så blev det ochså.

Sprid gärna vidare.

Skickat till hela den svenska Greenpeace ledningen, Skickat till flertalet biltillverkare, postat på PP hemsida, Bloggar, Tidningar mm. Får ingen uppmärksamhet och folk är nyttiga idioter som tror man skämtar.
Min nya uppfinning (generatorn) ersätter bränslet i alla fordon och behöver inte tankas.

Den kan även ersätta kärnkraften.

Därtill uppfann jag en odlingsmetod som får slut på rovfisket i haven och stävjar hungern, accelerar växters tillväxt genom att stimulera rottillväxten på grönsakern och frukterna som ska näras i symbios av fiskgödslet.
Detta skapar arbetstillfället och stävjar hungern i världen.
Eliminerar transportkostnader för grönsaker från utlandet och dess lagringtider.
Eliminerar svavelutsläppen av fiskerinäringen.

Hittade en metod att utvinna färskvatten ur havsvatten gratis .

Jobbar på ideen att bevattna öknen nu.

Har 300 familjer och vända mig till som stöd.
Har investerare från andra sidan jordklotet på 1,5 miljard.

Jag är 33 år och frilansande uppfinnare som precis börjat min karriär.
Gick har gått igenom iden med mina bekanta och vi är alla överens om att den fungerar.
Har investor i iden på upp till 1,5 miljarder kr i utbyte med delat ägarskap på patent.
Jag har även 300 familjer jag kan vända mig till.
Jag har funderar på att ta patenten till iden och produkten men jag vet att det är svårt att ta inernationella patent då jag känner flertalet uppfinnare.
Jag har ingen tid och följa upp dessa patent och försvara dem för att jag har många fler uppfinningar på lager som måste uppfyllas och är därför inte intresserad av patent men jag kan ändra mig om jag inte får detta sålt pga folks pessimism tid är av största vikt för mig och jag går fort fram.
Mitt mål är att få igång fiskodlingar då jag har flertalet uppfinningar som underlättar och accelererar detta.
Jag har även en ide till en uppfinning som kan omvandla havsvatten till färskvatten genom naturlig avdunstning.
Just nu försöker jag hitta en metod och bevattna öknar effektivt och ekonomiskt.

Jag försöker komma i kontakt med ledningen för en fråga.(Otroligt dåliga hemsidor vissa av er biltillverkare har där man inte ens kan hitta era kontaktuppgifter)

Jag undrar hur mycket företaget skulle erbjuda för att få ta del av en uppfinning som tillåter dem driva alla fordonstyper på en oändlig energikälla (Elektricitet) med max prestanda, som aldrig tar slut och inte behöver tankas eller laddas och som är 100% miljövänlig.

Hade tänkt mig ett pris runt 250 milj Euro för uppfinningen (billigt erbjudande med tanke på vad den kan åstakomma) eller högstbjudande.

Jag kan både sälja iden,, om några ingenjörer tar en titt på den iden så ser dom att den fungerar.

Eller som prototyp,, Bygger prototypen nu.
I större skala kan den byta ut kärnkraftsverken.

Villkoren är att den ska användas och inte låsas in i någon byrålåda för att samla damm.

SPRID

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ännu en Energi Evolution

See User information
ALLT JAG KAN SÄGA I NU LÄGET!!!

KANALISERA KUNSKAP, MATREALISERA TANKEN.

UTOPIN ÄR NÄRA.

DU VERKAR VARA EN VIKTIG LÄNK!!!

Posted on: 2009/3/15 10:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag är förbannad som faaan.

Jag har suttigt i dagar och kontaktat alla möjliga investerare.

Framför allt har jag bloggat runt detta som ett svin i alla tänkbara medium.Så att detta blir känt och man inte slutar upp som Michael Mayers.
Men å andra sidan håller jag mig inte för mig själv och låser in uppfinningarna i något garage i väntan på att dom ska stjälas eller att någon ska plocka en eller att något bolag vaktar över patentverket för att stjäla iderna.
Jag har ögonen på mig så på det sättet är jag skyddad.

Och det jag förvånas mest av är av mitt eget folks jävla satans pessimism och förlöjligande av mig.

Fatta att forskare och regeringar fattar DIREKT men av sin egen befolkning blir man bemött som en omyndigförklarad spammare.

Vilka idioter..

Så jag tänker nu allvarligt.
Som man bäddar får man ligga.
Har man en mupp befolkning kan man inte förvänta sig några posetiva reaktioner.

Folk som behöver en politiker eller en lagbok för att skilja på rätt och fel är ju dårar och därutöver dessutom, inte lita på sin nästa liksom.

Jag gav folk chansen och blev bemött som en idiot.
Nu säljer jag detta till Kina på exact samma promisser.
Hör jag inget blir det Nordkorea.
Sen Blir det Iran.

Allvarligt talat skiter jag i vem som köper den.
Huvudsaken är att det blir en förändring.
När jag talade med mina rådgivare sa dom, satsa på den svenska marknaden först.
Jag tänkte ok skulle nog vara något , detta land behöver lyftas upp och förändring behövs.
Men så märkte jag att manvar inte intresserad än något annat än att stjäla iden från mig här.
Tror inte heller jag kan lita på greenpeace för ett öre dörutöver dessutom.

Så nu får vi se vart detta bär av.

Anonym
Oroa dig inte ,, denna iden försvinner inte så lätt.

Såhär ligger det till.

Detaljerna sitter i huvudet och som jag delat med mig till mina närmaste soldater.

Jag är ledaren.

Plockas jag tar nästa över och iden går vidare och sprids till nya ledare.

VI VILL HA FÖRÄNDRING.

Vi har ögonen på oss genom att ha antagit många många många familjer som delägare av idens inkomster och som näringsidkare.

Och se vi efter ha sålt produkten/iden att ingen förändring blir av så bryter vi kontraktet bara och gör det känt för alla.

Kan inte dom sprida detta så gör vi det själva.
Då får ni alla varsin kopia av ritningarna.
Men orsaken till att jag väntar och behöver inkomsterna är som sagt för att stävja hungern i världen och rädda havet och öknen.

Det behövs liksom bara en startgnista vilket jag och min grupp har insett.

See User information
Kan du inte bara publicera det fritt för alla att använda? Kan du skriva lite böcker o göra intervjuer förläsnignar med mer aom du behöver pengar.

Posted on: 2009/3/15 14:18
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Jag lovar dig att jag vill inget hellre.

Men som du nog vet så har allt sin tid och plats.
Om jag publicerar detta för alla så kommer jag inte kunna få in inkomsterna för att förändra.
Visst blir det då förändring iallafall men bara till en viss grad.
Men det blir det å andra sidan iallafall.
JAg vill gå hela vägen och få slut på konflikter och lidande.
Det räcker med denna idioti på jorden dom använder för att spela oss mot varandra.
Jag ger tillverkare en chans iallafall och lansera förändring.
Tar dom inte på sig ansvaret så är det självklart att jag tillåter er alla ta del av den.
Men som du vet så Är jordens hunger och vattenbristen ochså minst lika viktig.
Och jag vill kunna gå vidare.
Släpper jag iden sitter jag pank utan att kunna uppfylla resten.
Därutöver kan jag ochså fråga mig ,, hur pålitliga är bokförlagen?
Hur mycket kan jag få ihop om dom skulle ha varit pålitliga?
Hur mycket drar föroläsningar in osv.
Jag är mycket pessimistisk mot ledarna för att jag vet att det finns folk med billioner i tillgångar och ändå ser vi aldrig skymten av vad dessa medel är kapabla till att göra.
Vilket dessutom än mer påvisar att folk med mycket pengar inte ens tar sig tid att tänka utanför The Box så att säga.
Jag tror inte på pengar men jag har lärt mig att pengar kan användas till något gott.
Och det är vad jag kommer göra med dem.
Jag kom till denna värld med förändring som livsmål och jag kommer slutföra mitt öde i detta liv innan jag går vidare.

Resten är av mindre vikt för mig.

Anonym
Quote:

TheAssasin skrev:
Jag lovar dig att jag vill inget hellre.

Men som du nog vet så har allt sin tid och plats.
Om jag publicerar detta för alla så kommer jag inte kunna få in inkomsterna för att förändra.
Visst blir det då förändring iallafall men bara till en viss grad.
Men det blir det å andra sidan iallafall.
JAg vill gå hela vägen och få slut på konflikter och lidande.
Det räcker med denna idioti på jorden dom använder för att spela oss mot varandra.
Jag ger tillverkare en chans iallafall och lansera förändring.
Tar dom inte på sig ansvaret så är det självklart att jag tillåter er alla ta del av den.
Men som du vet så Är jordens hunger och vattenbristen ochså minst lika viktig.
Och jag vill kunna gå vidare.
Släpper jag iden sitter jag pank utan att kunna uppfylla resten.
Därutöver kan jag ochså fråga mig ,, hur pålitliga är bokförlagen?
Hur mycket kan jag få ihop om dom skulle ha varit pålitliga?
Hur mycket drar föroläsningar in osv.
Jag är mycket pessimistisk mot ledarna för att jag vet att det finns folk med billioner i tillgångar och ändå ser vi aldrig skymten av vad dessa medel är kapabla till att göra.
Vilket dessutom än mer påvisar att folk med mycket pengar inte ens tar sig tid att tänka utanför The Box så att säga.
Jag tror inte på pengar men jag har lärt mig att pengar kan användas till något gott.
Och det är vad jag kommer göra med dem.
Jag kom till denna värld med förändring som livsmål och jag kommer slutföra mitt öde i detta liv innan jag går vidare.

Resten är av mindre vikt för mig.

"Jag kom till denna värld med förändring som livsmål..." - well, fin tanke, men så är det kanske inte, egentligen. "Målen" vi har, kan de tänkas vara förändring av oss själva?

Anonym
Så är det i mitt fall.
Man måste leva som man lär och handlar man inte därefter lurar man bara sig själv, därav kan du bara avancera genom att handla.Om ditt liv nu inte handlar om att överkomma hinder i den känslomässiga intelligensen.
Det är inte en tanke det är fakta baserat på mina minnen och inget jag gissar mig till.
Bara för att du inte kan komma ihåg varför du är här.
Vi tar alla på oss ett fall och lösa innan vi föds och dom personer i livet som vi har runtomkring oss har vi redan kommit överens med om att hjälpa en på vägen, antingen genom posetiva eller negativa upplevelser.
Därför ger negativa situationer ochså posetiva lärdomar.
Vi har alla karmiska skulder.
Jag har lärt mig bemästra karma och vet precis hur jag kan få vad jag vill,, men då skuldsätter jag mig bara mera, och jag är inte en känslornas slav.
Jag vill bara lösa min karmiska skuld.
Jag dog i krig med kunskapen att jag lurades för att det finns bara en källa till konflikt = Falsk kunskap vilket jag insåg precis innan dödsögonblicket.
Jag renades och släpptes av en Aghora.
Och här är jag.
Jag valde och vara en soldat innan jag kom hit med förändring som mål för att betala av min skuld.
Och mitt krig fortsätter.
Det är som läkare ,, dom tog många liv i sitt förra liv.
Det är som dina föräldrar, dom har sin skuld till dig.
Jag lever igenom min karma bara och ska göra mig av med den.

Anonym
10 Dagar och räknar nu,.

10 dagar sen biltillverkarna fick ta del av mitt brev.
10 dagar med total tystnad.
10 dagar utan svar.

Glömmde jag att jag kontaktade Greenpeace ochså.

Så mycket för deras förtroende

Bör ge er bilägare som betalar skjortan av er ett hmm om hur intresserad bilindustring är av att se till att ni kan transportera er billigt och miljövänligt.

Hade ni haft Civilkurage hade ni agerat.

Vad jag menar med agera är inte, tänd eld på byggnader osv osv.

Ring din bilhandlare i mitt fall har jag kontaktat , Bmw,Audi,Mitsubishi,Wolkswagen,Mazda,Nissan, osv.

Är du en ägare till dessa märken ring och ta då ett snack med din återförsäljare och säg att du vill ha en bil som går på LUFT och fråga varför deras ledning inte svarade på breven .

Hahahaha det skulle få dem och ta sig en funderare,, Ojdå nu börjar jag framstå som kriminell skulle dom tänka.

Vilken är inte mer än rätt.

Edited by TheAssasin on 2009/3/17 8:39:11

Anonym
Tyvär dröjde det inte länge efter detta sista inlägget innan jag fick ett virus i datorn som stängde ut min vän vars dator jag satt vid från internet.

Vid samtal med Telias personal får jag höra att Ip adressen är OGILTIG.

Har ni hört nåt så Dylikt?

Edited by TheAssasin on 2009/3/18 7:58:19

Anonym
Någon som kan något om ångpannor?

Som jag fattat det så kan dom producera ganska stora mängder el + värme.

Stämmer detta?

Exempel. Bränsle/effekt/ref. = 3 MW - naturgas???

3 Megawatt???

http://www.eldab.se/Referenser/Br%C3%A4nnare_f%C3%B6r_gas.aspx

Next..

Ryaverket ligger i Borås och har funnits sedan mitten på 60-talet. Här utvinns både fjärrvärme och fjärrkyla. Energin får vi fram genom att elda i någon av de stora pannorna- kanske är det just dina sopor som blir till rök i den 82 m höga skorstenen som vi ser?

1. Kraftvärmeverk. Här produceras ånga i 2 st ångpannor. Av ångan görs fjärrvärme, och turbiner producerar elektricitet.

http://www.boras.se/vanstermeny/omfor ... 1100153061a800017821.html

Och om jag fattat det rätt så kan dom ångpannorna i första länken producera el, så dom har en inbyggd turbin??

Stämmer detta?

Isåfall har vi haft lösningen framför oss hela tiden.

Anonym
Jag kan inte se varför vätgas elektrolys inte skulle fungera till dessa?

Som dessa Exempelvis men kanske något större.

http://www.bikudo.cn/Hydrogen-generators.htm

Anonym
Om man nu tänker sig inkapslad behållare fylld med vatten och en in ventil för påfyllning.
Och en ut ventil för ångtryck.

Med ett runt som en fotboll hållrum i mitten som utlöper rakt ner i cylindrisk form.

I hålrummet 4-5 st bonsunbrännare liknande munstycken som ligger vågrätt och kopplade till ett rör som utlöper i mitten av cylindriska hålet som går neråt ..

Taket på hållrumet som omgärdas med passande metall och vattnet som restprodukt av brännarna rinner utmed kanterna ner under pannan i form av ånga.

Koppla en turbin till utgången för vattentanken och Voila Energi som FAAAAAAN.

Ta vara på varmvattnet som släpps genom förbränningen ochså och skapa nytt vatten eller andra applikationer.

Ett bevis på att energi bara omvandlar form och vad vi ser som förbränning bara är en överförings process .

Har du inget vatten så generera med en vatten generator.

Här är en lösning.

Fixat.

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Jag kan inte se varför vätgaselektrolys inte skulle fungera till dessa?

Som dessa Exempelvis men kanske något större.

http://www.bikudo.cn/Hydrogen-generators.htm

Idén i sig är inte för avsides men framtiden kommer inte att behöva den storskaligheten och komplexiteten som det tex. Ryaverket skulle utgöra....dom tiderna är förbi.

Att omvandla rörelseenergi/vindkraft till el som producerar gas som i sin tur genererar rörelseenergi kan ju i sig verka besynnerligt men det är där vi står, vi är kvar i det gamla "Newtonska" (linjära) tänkandet och skulle behöva ta ett steg till men lärosatserna i den gamla skolan hindrar oss genom att vilseleda oss in i ett "tänk" som visat sig vara felaktigt, så det kommer att bli kul att se vem som ska leda oss rätt i det avseéndet....risken är att vi hamnar i "Janteträsket" ......igen.

Jag ska hjälpa dig på vägen....som du vet så bygger allt inom tekniktänk på matematik i någon form, men matematiken och dess frånvaro av dynamik så som vi får lära oss den i skolan är knappast någon hjälp när man betaktar naturen som grund för allt.... vi måste lära oss att se in i naturen och kopera naturens arbetsmetoder genom att begrunda naturens form och rörelselära.

I mitt arbete med "mojänger" så fann jag grunden i detta http://sv.wikipedia.org/wiki/Gyllene_snittet men jag valde att byta 1.6 och 0.6 från gyllene snittet till 0.8 och 1.25 och fann genom det en möjlighet att komma ifrån de gamla Newtonska linjära tänket.....nytt tänk nya idéer....nya produkter...det hänger liksom ihop på nå sätt..

Posted on: 2009/4/2 8:29

Edited by gaston on 2009/4/2 9:11:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Matematiken kan inte förklara allt utan bara vissa delar i vissa dimensioner.

I allafall med dagens gällande formler osv.

Anonym
Se kvarkar färganalogi osv.

Talet pi.. osv osv.

Visar sig inte var någon konst och fixa energi.

Spånar vidare på generatorn , börjar montera ihop första delarna snart och måste testa ångan och pannan mm ochså helt klart.

Anonym
Har du missat marko rodin matematik mördaren?

See User information
Yo the assasin.
Du blir väl bara arg nu men om du för ett ögonblick låtsas att "law of attraction" är en realitet så är det inte så konstigt om det gått trögt för dig. Hela din utstrålning i nästan varenda inlägg är att du är inställd på kamp och hårt motstånd. Då kanske det är just så det blir
I övrigt önskar jag dig all tänkbar framgång med fri energi, oavsett om det blir i sverige det tar sitt avstamp

Posted on: 2009/4/4 11:09

Anonym
Det beror på vad du menar med trögt.

Så segt går det inte.

Kunde ha varit mycket mycket värre.
Börjar knåpa ihop generatorn iallafall om än sakta sakta och får fler och fler investerare, så något posetivt iallafall.

Tack för din önskan jag hoppas verkligen ochså allt håller sig på rätt kurs ochså.

Allt är en kamp i en vardag där mycket få element i sin helhet gynnar sanningen med ett högre syfte till det goda.

För övrigt är livet en resa , för den som vill resa.

Må väl och lev i visdom och hälsa,.

See User information
Har du övervägt att kontakta Steven Greer? Jag utgår från att du känner till honom och hans försök att hitta fungerande fri energi?
Han har ju gett flera exempel på potentiellt fungerande uppfinningar men där uppfinnarna skrämts till tystnad. Du verkar ju vara en kraftfull själ som kanske inte går att kuva så lätt.
Steven Greer har nog ganska bra resurser tror jag

Posted on: 2009/4/5 9:54

Anonym
Såg Free Energy Serien Zero Point Energy.

Hela serien "filmen" var mycket intressant ur alla perspektiv.

Ska nog få ut produkten på något sätt.
Med prototypen framför sig får nog investerare svårt att hålla sig.

Men det ska ske på rätt vilkor.

Användningsområdet är oändligt.

Tänk dig en husbåt som slipper tankas och med förbränningstoalett och vettengenerator elelr osmosis pump osv.

Fisk och hydrokultur.

kommer lätt med tiden visa hur onödig kärnkraften är.

Jag ställer mer redan frågan , varför kärnkraft och uran.
Filmen Walle kanske inte var helt väck ändå.

Denhär generatorn blir så lätt och billig och tillverka att alla kommer kunna ha tillgång till energi.

Kraftfullare versioneri nkapsalde med vätska kommer senare men med dom blir det lite mera knåpande med.

Allt kommer nog flyta framåt automatiskt,jag vet vart jag har mitt mål och hur jag ska gå till väga för att nå vidare i dom olika stegen så det lär nog fixa sig.

Lev i harmoni.

; )

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper