vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Amema

See User information
Hej!

Har tittat in här emellanåt och tyckt om vad jag sett. Nu har jag blitt medlem.

Inspirerades av "mystiker" och kan inte mer än hålla med i det mesta. Jag har nog varit motsträvig sedan skolåldern för... 35-40 år sen. Efter en skumpig livsfärd har jag bestämt mig för att inte låta eländet äta upp mig inifrån. Har, med tanke på vad de flesta mystiker anser, bestämt mig för att det här (livet) är ett äventyr som jag själv valt. Som ett enormt lajv där man tappar minnet när man ansluter sig. Har haft en hel del mystiska upplevelser själv och vandrar i olika världar.

På litteraturfronten inspireras jag för tillfället av David C Korten (The Great Turning: from Empire to Earth Community och Agenda for a new Economy), Gregg Braden (The Divine Matrix) och Bruce Lipton (Tro, dogmer och biologi) samt Ragnar Forshufvud (Bostad och hälsa). Böcker är mitt fönster mot världen. Och YouTube :) Mycket Democracy now, Alex Jones, Icke och Coast2Coast blir det...

Funderar med sambon på hur vi ska hitta "hem"; till en plats utan för mycket elsmog, gifter och ytlighet. Hitta en grupp eller skapa en? Å ena sidan bör man ju umgås med lite olika typer för att ha verklighetsförankring och inte bli sekterist, men å andra sidan känns det angeläget att hitta "sin stam" och utveckla livet i en önskad riktning.

Posted on: 2009/3/25 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Amema

See User information
Hej :)

Önskar dej/er all lycka med att hitta hem.

Och tack för boktipsen.

Posted on: 2009/3/25 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper