vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Jag mailade Ramlösa
Quote:

TheEdge skrev:
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Hört talas om "Fluorosis"?. Här har du lite bilder på vad flourid ofta gör med tänderna: http://www.fluoridealert.org/dental-fluorosis.htm
Nu läste jag inte allt, men Fluorosis beror på kalciumfluorid. Ungeför lika skadligt som salt.

Tråden handlar dessutom om ramlösa som inte har natriumfluorid.

"Tråden handlar om..." - det som står i inläggen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Nu läste jag inte allt, men Fluorosis beror på kalciumfluorid. Ungeför lika skadligt som salt.

Tråden handlar dessutom om ramlösa som inte har natriumfluorid.

Det kan hända av natriumfluorid med, mitt argument står kvar, fluorid är fortfarande inte bra för tänderna.

Och fluoriden i ramlösa är skadlig oxå. Pratade med en expert i ämnet för ett tag sen angående just det och han sa följande:

To summarize: if you are drinking water with several parts per million fluoride ion it will make no difference whether there are also calcium or sodium ions also dissolved in the water. Neither calcium nor sodium ions will be bound to any fluoride ions. From the ramlosa label you will notice that the calcium and sodium are positive ions and the fluoride is a negative ion. When they are bound together they make the salts calcium fluoride and sodium fluoride. But when you add a few grams of either of these salts to a million grams of water, both salts dissolve fully. That means the calcium and the sodium are split apart from the fluoride and all of them become independent ions.

They will stay this way in the stomach and gut. Fluoride ion easily passes through the gut lining into the blood stream and is then carried throughout the body. If someone ate a lot of calcium along with the fluoridated water, those very high levels of calcium in the digestive system might bind some of the fluoride and slightly reduce the absorption of fluoride into the body. But the amount of calcium available in mineral water (or Colorado Springs water) is insufficient to make any real difference. As I said before, you would need to drink milk or eat cheese. These foods have very high levels of calcium compared to mineral water. But even then, much of the fluoride will still get absorbed.

So, what happens to the fluoride once it is in the blood? In most people, roughly half of the ingested fluoride will be filtered out by the kidneys and will be excreted in the urine within a few hours. The rest of the fluoride will become very tightly captured in the bones. Fluoride is chemically strongly attracted to the hydroxyapatite mineral which makes up most of the mineral portion of bones. Once bound in the bones, it will last many years. If one continues to consume fluoride, the level in the bones will steadily increase. Older people usually have much higher levels of bone fluoride than young people.

If you cut your intake of fluoride drastically the bone fluoride will slowly be released back into the blood and will be excreted by the kidneys. But it will take years for this to occur.

---

The reason the label lists fluoride by itself and does not call it calcium fluoride or sodium fluoride or anything else is because when it is dissolved in water it is just fluoride ion. All of the minerals are highly diluted in the water. All are virtually totally dissociated, meaning they are in their ionic form, not in the form of any compounds or salts such as sodium fluoride or calcium fluoride.

A chemist might say there is a very tiny percentage of fluoride that is bound to calcium, sodium, or even aluminum or silicon. However, the concentration of any of these compounds is much less than 2.8 mg/L. In biological terms, the toxicity of the fluoride ion from this bottled water will have nothing to do with the sodium or calcium.

If calcium were in much higher levels, it might have a slight ability to bind some of the fluoride and reduce the absorption of the fluoride in the stomach. However, scientific studies on this question have not produced clear results. Most of the fluoride will still be absorbed from the stomach, even if this water was drunk at the same time as you drank milk or ate cheese or some other rich source of calcium.

Many anti-fluoride people in the past have claimed that calcium fluoride is "natural" and less toxic or less well absorbed than sodium fluoride. They say that unaltered drinking water may contain this "natural" calcium fluoride, but that the calcium fluoride is less harmful than artificially added sodium fluoride used in fluoridation. They are wrong. At all plausible concentrations the fluoride ion will be almost totally dissociated from any calcium or sodium ion, so there will just be ions, none of which has any memory of where it came from. There will be no compounds.

This issue is confusing because no artificial fluoridation uses pure sodium fluoride. The vast majority use industrial grade silicofluorides, which are compounds of fluoride and silicon. A few use sodium fluoride, but it is never a pure form of sodium fluoride. All these fluoridating chemicals are commonly contaminated with heavy metals and radionuclides, perhaps at levels high enough to cause their own health problems.

But there is overwhelming evidence that fluoride ion by itself is toxic, no matter where it came from. Most laboratory studies of fluoride use purified sodium fluoride, and many of these studies have found health problems from the fluoride ion absorbed from consumption of this purified sodium fluoride in food or water.

The ramlosa water has a relatively high fluoride level at 2.8 mg/L. I would avoid drinking any water with such a high level of fluoride. I would seek water with less than 0.3 mg/L, the lower the better. There is no good evidence that fluoride in drinking water reduces cavities, so you will not be foregoing any benefit, and you will be avoiding potential harm.

Consider yourself lucky that Sweden requires the listing of the fluoride level on bottled water. In the US, there is no requirement to put the fluoride level on bottled water.

I assume you can find other bottled water with fluoride levels below 0.3 mg/L. Even some of the so-called "mineral waters" which have high overall levels of many minerals are still low in fluoride. The calcium and magnesium especially can give water a better flavor, and there is some modest scientific evidence they might benefit health. So, look for a brand of bottled water that you like the taste of, that has high calcium and magnesium if you want, but that has low fluoride.

See User information
Fel. det finns inte en ända undersökning som har kommit fram till att det är bra för vuxnas tänder eller barns för den delen, det finns en där dom kollade på några barn som var under 10 år och i den studien fick dom lite vitare tänder men det betyder verkligen inte att det är bra för tänderna. Faktum är att det är dåligt för tänderna.

Nej rätt. Forskning har visat att fluor förebygger karies.

Det är farligt, det ger hjärn skador, sklett cancer och njur skador. det sänker din IQ med upp till 20 poäng, det är som att få en hammare i huvet när man har druckit det under en för lång period. det är inte meningen att människor ska dricka flourid i dom mängderna som dom lägger i vattnet 2-7mg.

Du vet uppenbarligen inget om ämnet alls.

Jag vet iaf att det stavas fluorid, och inte flourid. Människan har druckit fluoridvatten sedan tidens begynnelse. Och just bergskällor, där fluorid förekommer, har alltid ansetts vara bättre vatten att dricka.
Det förekommer inget tillsatt fluorid i vårat kranvatten.

Dom gjorde en studie med hästar för inte så länge sen, hästarna som drack kran vattnet med flourid trillade ihopa och dog (det måste vara jätte bra för bebisar då).

Den studien skulle jag verkligen vilja se. För väldigt många svenska hästar har fluorid i sitt dricksvatten, och inte faller de ihop och dör här.

Studier i kina har visat att barn som bor i områden där det är flourid har en lägre IQ än barnen som bor i områden där det inte finns någon flourid.

Och det är såklart enda anledningen till IQskillnad. Social status, utbildning etc har inget som helst med saken att göra.

Ett par år senare pressenterade Edward Louis Bernays det till vattnet i amerika, han sa även att han tyckte att människors tankar borde bli manipulerade och att en hemlig elit styrde landet från bakom scenerna och att den eliten förstog hur människor fungera mentalt och att dom styrde folk mentalt och att han tyckte det var bra. Han jobbade även med många propaganda kampanjer, vilket bättre sätt finns det att få folk att köpa ens propaganda lättare än att lägga något i vattnet som gör att man tänker sämre och tappar IQ?

Än en gång, vi har inget tillsatt fluorid i vattnet. Så då har människan styrts mentalt sen vi började existera. Eftersom det är så länge vi har haft fluorid i vattnet.

Varnings text bak på tandkrämstuber i amerika som säger att man ska kontakta gift kontrollen omedelbart om man sväljer en mängd som är större än en ärta. http://www.theherbdoc.com/images/CrestWarning.jpg

Det är en ganska stor mänga, långt större än vad som finns i exempelvis Ramlösan. Det finns många ämnen som är bra i små små doser och giftiga i stora doser, selen exempelvis.

Du tänker väll inte påstå att tandkrämstuberna i amerika ljuger, att det inte är ett gift?...

Nästa gång du ska prata om något så läs något om ämnet innan du postar en massa dynga.

Nästa gång du ska utge dig att vara expert i ämnet efter att ha sett ett par Youyubefilmer, se till att ha lärt dig att stava till det du diskuterar åtminstonde.

Posted on: 2009/3/26 15:01
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
- Nalle Puh

Anonym
Bra då vet jag att du inte kan bemöta faktan jag gav dig.

Quote:
Nej rätt. Forskning har visat att fluor förebygger karies

Nej det har det inte, det är en myt som har spridits till alla tandläkare värden runt. Precis som ingen tandläkare kan ge dig en källa till en studie som visar att det är bra så kan inte du iheller en källa till en studie, du bara sitter och hittar på saker medans du skriver. som jag nämnde till dig så har folk som använder fluorid precis lika många och samma problem som dom som inte gör det.

Det är ologiskt att tro att tandemalj är den enda vävnaden som tar skada av låga dagliga doser av fluorid.

Ställen som har fluorid i sitt vatten har en högre mängd tand problem än ställen som inte har någon fluorid, när fluorid har tagits bort från vattnet så har det visat sig att mångas tand problem försvinner medans tand problemen ökar kraftigt så fort fluorid tilläggs, du kan läsa om det här: http://www.medicalnewstoday.com/articles/21263.php

Quote:
Jag vet iaf att det stavas fluorid, och inte flourid. Människan har druckit fluoridvatten sedan tidens begynnelse. Och just bergskällor, där fluorid förekommer, har alltid ansetts vara bättre vatten att dricka.
Det förekommer inget tillsatt fluorid i vårat kranvatten.

Jag pratar inte om sveriges vatten.

Quote:
Den studien skulle jag verkligen vilja se. För väldigt många svenska hästar har fluorid i sitt dricksvatten, och inte faller de ihop och dör här.

Natriumfluorid är ett gift och det är det 70% av amerika har i sitt kranvatten, inte konstigt att hästar tar skada av ett gift, leta upp min fluorid tråd så hittar du den där.

Quote:
Och det är såklart enda anledningen till IQskillnad. Social status, utbildning etc har inget som helst med saken att göra.

Fluorid sänker din IQ med upp till 20 poäng som studier har bevisat, självklart hade barnes IQ med fluoriden att göra och det är det studien kom fram till, studier med mös har oxå visat att mössens hjärnor tar skada.

Quote:
Än en gång, vi har inget tillsatt fluorid i vattnet. Så då har människan styrts mentalt sen vi började existera. Eftersom det är så länge vi har haft fluorid i vattnet.

Än en gång visar du hur ignorant du är, jag skrev tydligt att det var till amerikas vatten Edward Louis Bernays presentera fluorid, ett par år efter att nazisterna hade get det till judarna.

Quote:
Det är en ganska stor mänga, långt större än vad som finns i exempelvis Ramlösan. Det finns många ämnen som är bra i små små doser och giftiga i stora doser, selen exempelvis.

Aha så gifter är bra i små mängder!, det var en nyhet. kranvattnet i amerika har mellan 2-7mg natriumfluorid det är STORA mängder. Ramlösa har en stor mängd med, mycket skadligt om man använder det regelbundet under en längre period.

Quote:
Nästa gång du ska utge dig att vara expert i ämnet efter att ha sett ett par Youyubefilmer, se till att ha lärt dig att stava till det du diskuterar åtminstonde.

Du kan inte bemöta fakta och blir handikappad när du blir presenterad information som går emot dina låtsas verklighet du bygger upp så du måste skämta bort din okunskap. vem har sagt något om youtube filmer, jag har läst en 20-30 olika vetenskapliga studier om fluorid, något du inte har gjort. Du sprider lögner och fel information bara.

Du vet Globalisterna från USA satte Hitler till makten och byggde upp över 80% av hans militär och det kom ut i rättegångar efter kriget att dom hade get fluorid till judarna och vetenskapsmän från amerika som var i tyskland rapporterade tillbaka att nazist forskare hade berättat för dom hur dom använde fluorid för att göra så att judarna blev seg tänkta mentalt och inte skulle orka tänka på att fly, deras beskrivning av hur fluorid gör en nerdummad överstämmer med dagens vetenskap om fluorid. Sedan ett par år senare pressenterade Edward Louis Bernays det till vattnet i amerika, en person som ofta prata om hur människors tankar borde bli manipulerade och som hade information från insidan och förstog hur en elit som var hungrig efter makt styrde USA från bakom scenerna och hur dom studerade hur man kunde manipulera folk mentalt något som eliten pratar om öppet i deras skrifter med. Bernays hade inget som helst intresse att göra folks tänder bättre, och på den tiden fanns det absolut ingen vetenskaplig studie som hade visat att det var bra för tänderna, och det finns det fortfarande inte idag.

Edited by Malmoesoldier on 2009/3/26 17:09:56
Edited by Malmoesoldier on 2009/3/26 17:11:31

See User information

Du har inte gett mig någon som helst fakta, så vad jag ska bemöta undrar jag.

Nej det har det inte, det är en myt som har spridits till alla tandläkare värden runt. Precis som ingen tandläkare kan ge dig en källa till en studie som visar att det är bra så kan inte du iheller en källa till en studie, du bara sitter och hittar på saker medans du skriver. som jag nämnde till dig så har folk som använder fluorid precis lika många och samma problem som dom som inte gör det.

Vad konstigt då att karies har minskat så oerhört sedan fluortandkrämens intågande i hemmen på 60-talet. Men jag ska nog leta reda på en källa åt dig.

Det är ologiskt att tro att tandemalj är den enda vävnaden som tar skada av låga dagliga doser av fluorid.

Ställen som har fluorid i sitt vatten har en högre mängd tand problem än ställen som inte har någon fluorid, när fluorid har tagits bort från vattnet så har det visat sig att mångas tand problem försvinner medans tand problemen ökar kraftigt så fort fluorid tilläggs, du kan läsa om det här: http://www.medicalnewstoday.com/articles/21263.php

Det finns gott om studier som visar två motsatser och alla studier är långt ifrån sanningen.

Nehe, det antog jag eftersom du inte sa något annat. Vad lustigt att en svensk, på ett svenskt forum, sitter och refererar vårat dricksvatten till utländskt dricksvatten.

Natriumfluorid är ett gift och det är det 70% av amerika har i sitt kranvatten, inte konstigt att hästar tar skada av ett gift, leta upp min fluorid tråd så hittar du den där.

Jag har ingen större lust att sitta o läsa igenom alla dina inlägg för att hitta den. Kan du inte bara länka till den?

Fluorid sänker din IQ med upp till 20 poäng som studier har bevisat, självklart hade barnes IQ med fluoriden att göra och det är det studien kom fram till, studier med mös har oxå visat att mössens hjärnor tar skada.

Så då menar du alltså att alla i Sthlm/Uppsala områder har 20 poäng lägre IQ än folk på exempelvis Öland?

Än en gång visar du hur ignorant du är, jag skrev tydligt att det var till amerikas vatten Edward Louis Bernays presentera fluorid, ett par år efter att nazisterna hade get det till judarna.

Än en gång kan jag inte låta bli att le åt hur naiv du verkligen är.

Aha så gifter är bra i små mängder!, det var en nyhet. kranvattnet i amerika har mellan 2-7mg natriumfluorid det är STORA mängder. Ramlösa har en stor mängd med, mycket skadligt om man använder det regelbundet under en längre period.

Är skadligt eller KAN vara skadligt?

Du kan inte bemöta fakta och blir handikappad när du blir presenterad information som går emot dina låtsas verklighet du bygger upp så du måste skämta bort din okunskap. vem har sagt något om youtube filmer, jag har läst en 20-30 olika vetenskapliga studier om fluorid, något du inte har gjort. Du sprider lögner och fel information bara.

Du vet Globalisterna från USA satte Hitler till makten och byggde upp över 80% av hans militär och det kom ut i rättegångar efter kriget att dom hade get fluorid till judarna och vetenskapsmän från amerika som var i tyskland rapporterade tillbaka att nazist forskare hade berättat för dom hur dom använde fluorid för att göra så att judarna blev seg tänkta mentalt och inte skulle orka tänka på att fly, deras beskrivning av hur fluorid gör en nerdummad överstämmer med dagens vetenskap om fluorid. Sedan ett par år senare pressenterade Edward Louis Bernays det till vattnet i amerika, en person som ofta prata om hur människors tankar borde bli manipulerade och som hade information från insidan och förstog hur en elit som var hungrig efter makt styrde USA från bakom scenerna och hur dom studerade hur man kunde manipulera folk mentalt något som eliten pratar om öppet i deras skrifter med. Bernays hade inget som helst intresse att göra folks tänder bättre, och på den tiden fanns det absolut ingen vetenskaplig studie som hade visat att det var bra för tänderna, och det finns det fortfarande inte idag.

Resized Image

Posted on: 2009/3/27 11:55
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
- Nalle Puh

Anonym
Quote:

Okefenokee skrev:

Du har inte gett mig någon som helst fakta, så vad jag ska bemöta undrar jag.

Vad konstigt då att karies har minskat så oerhört sedan fluortandkrämens intågande i hemmen på 60-talet. Men jag ska nog leta reda på en källa åt dig.

Det finns gott om studier som visar två motsatser och alla studier är långt ifrån sanningen.

Nehe, det antog jag eftersom du inte sa något annat. Vad lustigt att en svensk, på ett svenskt forum, sitter och refererar vårat dricksvatten till utländskt dricksvatten.

Jag har ingen större lust att sitta o läsa igenom alla dina inlägg för att hitta den. Kan du inte bara länka till den?

Så då menar du alltså att alla i Sthlm/Uppsala områder har 20 poäng lägre IQ än folk på exempelvis Öland?

Än en gång kan jag inte låta bli att le åt hur naiv du verkligen är.

Är skadligt eller KAN vara skadligt?

Resized Image

Det märks att du nyttjar fluor.

Fluor har bara skadlig inverkan, annars skulle det självfallet inte heller lanserats. Någon positiv inverkan på hälsan... barnsligt... att det inte minskar karies uppgav en gång WHO efter att ha gjort en vääääldigt stor och omfattande undersökning. Den läste jag om för många år sedan, har dock inte sett den vid sökning senare.

Anonym
Okefenokee du är nog själv rätt nerdummad. du lyckas inte debunka något, du måste skämta och säga emot vetenskap bara, du ser mer dum ut efter varje inlägg du gör, allt du säger i dina inlägg är dina egna ord, det är ingen fakta som vetenskap har kommit fram till. sluta hitta på saker medans du skriver.

Du kan inte neka att tandemaljen tar skada av låga dagliga doser av fluorid. det har man vetat hur länge som helst, och det är ologiskt att tro att tandemalj är den enda vävnaden som tar skada av det.

Quote:

Nej det har inte minskat, du bara hittar på saker medans du skriver, du har ingen fakta.

Läs länken jag gav dig: http://www.medicalnewstoday.com/articles/21263.php

Det är bevisat att det ger en mer tand problem, förstår du?. eller vetenskapen har fel och du har rätt?, du börjar låta som en foliehatt som leker expert.

Quote:

Justus's horses are found to be suffering from chronic fluoride poisoning from drinking fluoridated water. Study published in peer reviewed scientific literature.
http://www.youtube.com/watch?v=t9RXfOuylWo&eurl=

Neurotoxicity of sodium fluoride in rats.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7760776

Quote:

Vi har inget Natriumfluorid i vårt kranvatten här i sverige. Är du så lite påläst i ämnet så du inte vet varför sverige och många andra länder inte har det i sitt vatten?. Det är FÖRBJUDET på grund av riskerna.

Folk i amerika dricker det regelbundet och där har miljontals människor fåt hjänrskador och områden där det finns mycket fluorid har sett cancer ökningar med.

Fluoride water 'causes cancer'Boys at risk from bone tumours, shock research reveals
http://www.guardian.co.uk/society/200 ... ineandhealth.genderissues

Igen du kan inte bemöta min fakta. motbevisa en enda sak jag sa

Quote:
"Du vet Globalisterna från USA satte Hitler till makten och byggde upp över 80% av hans militär"

Det är dokumenterat att USA financierade hitler och satte honom till makten, det är ingen hemlighet. det är öppen erkänd historia du vet, testa att öppna en bok nåndag. över 80% av hans arme blev byggd av USA och hans kampanj till att bli pressident var oxå financierad av USA, av skull and bones medlemmar.

Quote:
det kom ut i rättegångar efter kriget att dom hade get fluorid till judarna och vetenskapsmän från amerika som var i tyskland rapporterade tillbaka att nazist forskare hade berättat för dom hur dom använde fluorid för att göra så att judarna blev seg tänkta mentalt och inte skulle orka tänka på att fly

Som jag sa det kom ut i rättegångar och breven från dom amerikanska forskarna som rapporterade tillbaka finns med.

Quote:
Sedan ett par år senare pressenterade Edward Louis Bernays det till vattnet i amerika, en person som ofta prata om hur människors tankar borde bli manipulerade

Var det inte Bernays som presentera det till vattnet?, prata han inte om hur han ville manipulera folks tankar? det är en konspirationsteori bara??

Anonym
Quote:

Okefenokee skrev:

Det har han inte antytt, att det skulle vara så låg siffra vad gäller Sthlm.

Five recent peer reviewed studies from China have found an association between elevated fluoride exposure and decreased IQs in children - an effect that would be expected based on Mullenix's research. (22)

22) Chinese Studies Concerning Relationship between Fluoride & Decreased IQ:

a) Li, X.S., (1995). Effect of Fluoride Exposure on Intelligence in Children. Fluoride, 28:4, 189-192
b) Li Y, Li X, Wei S. (1994). [Effect of excessive fluoride intake on mental work capacity of children and a preliminary study of its mechanism] Hua Hsi I Ko Ta Hsueh Hsueh Pao Jun;25(2):188-91.
c) Lin Fa-Fu; et al (1991). The relationship of a low-iodine and high-fluoride environment to subclinical cretinism in Xinjiang. Iodine Deficiency Disorder Newsletter. Vol. 7. No. 3.
d) Lu, Y. et al (2000). Effect of high-fluoride water on intelligence of children. Fluoride, 33, 74-78.
e) Zhao, L.B. et al (1996). Effect of high-fluoride water supply on children's intelligence. Fluoride, 29, 190-192.

See User information
Det är uppenbart att användare "Okefenokee" är COINTELPRO* som är här på forumet enbart för att instigera bråk bland oss för att genomföra "Divide and Conquer". Det är nämligen högst otänkbart att "normala" personer med djup införståelse av indoktrinerings systemet och pågående NWO-propaganda söker sig till forum som detta för att spendera mycket av sin fritid för att motbevisa oss då en vanlig person som verkligen anser att vi är konspirations teoretiker och har fel inte är det minsta rädda för oss för dom är övertygade att vi just har fel. Denna användare är dock djupt oroad över att vi har rätt och satsar mycket energi för att motbevisa detta, för denna användare vill uppenbarligen inte att denna informationen skall spridas! Likt nazisterna och kommunisterna är denna användare även uppenbarligen otroligt orolig över vår tandhälsa samt att vi skall fortsätta köpa Ramlösa ;)

även att notera är att Sodium Flouride är huvudingrediens i Råttgift
samt att även ryssarna preparerade vattnet för sina fångar i deras arbetsläger för att likt naziasterna gjorde på judarna "viljan att göra revolt och fly blir avsevärt nedsatt"

http://www.fluoride-history.de/p-insecticides.htm

* http://en.wikipedia.org/wiki/COINTELPRO

Posted on: 2010/1/21 12:33

Edited by scandilous on 2010/1/21 12:53:00
Edited by scandilous on 2010/1/21 12:59:58

See User information
Here is some documentation on the adverse effects of FLUORIDE

1. Fluoride exposure disrupts the synthesis of collagen and leads to the breakdown of collagen in bone, tendon, muscle, skins, cartilage, lungs, kidney and trachea.

A.K. Susheela and Mohan Jha, “Effects of Fluoride on Cortical and Cancerous Bone Composition,” IRCS Medical Sciences: Library Compendium, Vol. 9, No.11, pp. 1021-1022 (1981); Y. D. Sharma, “Effect of Sodium Fluoride on Collagen Cross-Link Precursors,” Toxicological Letters, Vol. 10, pp. 97-100 (1982); A. K. Susheela and D. Mukerjee,

“Fluoride poisoning and the Effect of Collagen Biosynthesis of Osseous and Nongaseous Tissue,” Toxicological European Research, Vol. 3, No.2, pp. 99-104 (1981); Y.D. Sharma, “Variations in the Metabolism and Maturation of Collagen after Fluoride Ingestion,” Biochemica et Biophysica Acta, Vol. 715, pp. 137-141 (1982); Marian Drozdz et al., “Studies on the Influence of Fluoride Compounds upon Connective Tissue Metabolism in Growing Rats” and “Effect of Sodium Fluoride With and Without Simultaneous Exposure to Hydrogen Fluoride on Collagen Metabolism,” Journal of Toxicological Medicine, Vol. 4, pp. 151-157 (1984).

2. Fluoride stimulates granule formation and oxygen consumption in white blood cells, but inhibits these processes when the white blood cell is challenged by a foreign agent in the blood.

Robert A. Clark, “Neutrophil Iodination Reaction Induced by Fluoride: Implications for Degranulation and Metabolic Activation,” Blood, Vol. 57, pp. 913-921 (1981).

3. Fluoride depletes the energy reserves and the ability of white blood cells to properly destroy foreign agents by the process of phagocytosis. As little as 0.2 ppm fluoride stimulates

superperoxide production in resting white blood cells, virtually abolishing phagocytosis. Even micro-molar amounts of fluoride, below 1 ppm, may seriously depress the ability of white blood cells to destroy pathogenic agents.

John Curnette, et al, “Fluoride-mediated Activation of the Respiratory Burst in Human Neutrophils,” Journal of Clinical Investigation, Vol. 63, pp. 637-647 (1979); W. L. Gabler and P. A. Leong, ., “Fluoride Inhibition of Polymorphonumclear Leukocytes,” Journal of Dental Research, Vol. 48, No. 9, pp. 1933-1939 (1979); W. L. Gabler, et al., “Effect of Fluoride on the Kinetics of Superoxide Generation by Fluoride,” Journal of Dental Research, Vol. 64, p. 281 (1985); A. S. Kozlyuk, et al., “Immune Status of Children in Chemically Contaminated Environments,” Zdravookhranenie, Issue 3, pp. 6-9 (1987)

4. Fluoride confuses the immune system and causes it to attack the body’s own tissues, and increases the tumor growth rate in cancer prone individuals.

Alfred Taylor and Nell C. Taylor, “Effect of Sodium Fluoride on Tumor Growth,” Proceedings of the Society for Experimental Biology and Medicine, Vol. 119, p. 252 (1965); Sheila Gibson, “Effects of Fluoride on Immune System Function,” Complementary Medical Research, Vol. 6, pp. 111-113 (1992); Peter Wilkinson, “Inhibition of the Immune System With Low Levels of Fluorides,” Testimony before the Scottish High Court in Edinburgh in the Case of McColl vs.

Strathclyde Regional Council, pp. 17723-18150, 19328-19492, and Exhibit 636, (1982); D. W. Allman and M. Benac, “Effect of Inorganic Fluoride Salts on Urine and Cyclic AMP Concentration in Vivo,” Journal of Dental Research, Vol. 55 (Supplement B), p. 523 (1976); S. Jaouni and D. W. Allman, “Effect of Sodium Fluoride and Aluminum on Adenylate Cyclase and Phosphodiesterase Activity,” Journal of Dental Research, Vol. 64, p. 201 (1985)

5. Fluoride inhibits antibody formation in the blood.

S. K. Jain and A. K. Susheela, “Effect of Sodium Fluoride on Antibody Formation in Rabbits,” Environmental Research, Vol. 44, pp. 117-125 (1987)

6. Fluoride depresses thyroid activity.

Viktor Gorlitzer Von Mundy, “Influence of Fluorine and Iodine on the Metabolism, Particularly on the Thyroid Gland,” Muenchener Medicische Wochenschrift, Vol. 105, pp. 182-186 (1963); A. Benagiano, “The Effect of Sodium Fluoride on Thyroid Enzymes and Basal Metabolism in the Rat,” Annali Di Stomatologia, Vol. 14, pp. 601-619 (1965); Donald Hillman, et al., “Hypothyroidism and Anemia Related to Fluoride in Dairy Cattle,” Journal of Dairy Science, Vol. 62, No.3, pp..416-423 (1979); V. Stole and J. Podoba, “Effect of Fluoride on the Biogenesis of Thyroid Hormones,” Nature, Vol. 188, No. 4753, pp. 855-856 (1960); Pierre Galleti and Gustave Joyet, “Effect of Fluorine on Thyroid Iodine Metabolism and Hyperthyroidism,” Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, Vol. 18, pp. 1102-1110 (1958)

7. Fluorides have a disruptive effect on various tissues in the body.

T. Takamorim “The Heart Changes in Growing Albino Rats Fed on Varied Contents of Fluorine,” The Toxicology of Fluorine Symposium, Bern, Switzerland, Oct 1962, pp. 125-129; Vilber A.O. Bello and Hillel J. Gitelman, “High Fluoride Exposure in Hemodialysis Patients,” American Journal of Kidney Diseases, Vol. 15, pp. 320-324 (1990); Y. Yoshisa, Experimental Studies on Chronic Fluorine Poisoning,” Japanese Journal of Industrial Health, Vol. 1, pp. 683-690 (1959)

8. Fluoride promotes development of bone cancer.

J.K. Mauer, et al., “Two-Year Cacinogenicity Study Of Sodium Fluoride In Rats,” Journal of the National Cancer Institute, Vol. 82, pp. 1118-1126 (1990); Proctor and Gamble Carcinogenicity Studies with Sodium Fluoride in Rats” National Institute of Environmental Health Sciences Presentation, July 27, 1985; S. E. Hurdley et al., “Drinking Water Fluoridation and Osteosarcoma,” Canadian Journal of Public Health, Vol. 81, pp. 415-416 (1990); P. D. Cohn, “A Brief Report on the Association of Drinking Water Fluoridation and Incidence of Osteosarcoma in Young Males,” New Jersey Department of Health, Trenton, New Jersey, Nov. 1992; M. C. Mahoney et al., “Bone Cancer Incidence Rates in New York,” American

Journal of Public Health, Vol. 81, pp. 81, 475 (1991); Irwin Herskowitz and Isabel Norton, “Increased Incidence of Melanotic Tumors Following Treatment with Sodium Fluoride,” Genetics Vol. 48, pp. 307-310 (1963); J. A. Disney, et al., “ A Case Study in Testing the Conventional Wisdom: School Based Fluoride Mouth Rinse Programs in the USA,” Community Dentistry and Oral Epidemiology, Vol. 18, pp. 46-56 (1990); D. J. Newell, “Fluoridation of Water Supplies and Cancer - An Association?,” Applied Statistics, Vol. 26, No. 2, pp. 125-135 (1977)

9. Fluorides cause premature aging of the human body.

Nicholas Leone, et al., “Medical Aspects of Excessive Fluoride in a Water Supply,” Public Health Reports, Vol. 69, pp. 925-936 (1954); J. David Erikson, “Mortality of Selected Cities with Fluoridated and Non-Fluoridated Water Supplies,” New England Journal of Medicine, Vol. 298, pp. 1112-1116 (1978); “The Village Where People Are Old Before Their Time,” Stern Magazine, Vol. 30, pp. 107-108, 111-112 (1978)

10. Fluoride ingestion from mouth rinses and dentifrice’s in children is extremely hazardous to biological development, life span and general health.

Yngve Ericsson and Britta Forsman, “Fluoride Retained From Mouth Rinses and Dentifrices In Preschool Children,” Caries Research, Vol. 3, pp. 290-299 (1969); W. L. Augenstein, et al., “Fluoride Ingestion In Children: A Review Of 87 Cases,” Pediatrics, Vol. 88, pp. 907-912, (1991); Charles Wax, “Field Investigation Report,” State of Maryland Department of Health and Mental Hygiene, March 19, 1980, 67 pages; George Waldbott, “Mass Intoxication from Over-Fluoridation in Drinking Water,” Clinical Toxicology, Vol. 18, No.5, pp. 531-541(1981)

Other Facts

The contents of a family size tube of fluoridated toothpaste is enough to kill a 25 pound child.

In 1991, the Akron (Ohio) Regional Poison Center reported that “death has been reported following ingestion of 16mg/kg of fluoride. Only 1/10 of an ounce of fluoride could kill a 100 pound adult. According to the Center, “fluoride toothpaste contains up to 1mg/gram of fluoride.” Even Proctor and Gamble, the makers of Crest, acknowledge that a family-sized tube “theoretically contains enough fluoride to kill a small child.”

Fluorides have been used to modify behavior and mood of human beings. It is a little known fact that fluoride compounds were added to the drinking water of prisoners to keep them docile and inhibit questioning of authority, both in Nazi prison camps in World War II and in the Soviet gulags in Siberia.

Fluorides are medically categorized as protoplasmic poisons, which is why they are used to kill rodents.

The September 18, 1943 issue of the Journal of the American Medical Association, states, “fluorides are general protoplasmic poisons, changing the permeability of the cell membrane by inhibiting certain enzymes. The exact mechanisms of such actions are obscure.”

Fluoride consumption by human beings increases the general cancer death rate.

In 1975 Dr. John Yiamouyiannis published a preliminary survey which showed that people in fluoridated areas have a higher cancer death rate than those in non-fluoridated areas. The National Cancer Institute attempted to refute the studies. Later in 1975 Yiamouyiannis joined with Dr. Dean Burk, chief chemist of the National Cancer Institute (1939-1974) in performing other studies which were then included in the Congressional Record by Congressman Delaney, who was the original author of the Delaney Amendment, which prohibited the addition of cancer-causing substances to food used for human consumption. Both reports confirmed the existence of a link between fluoridation and cancer. (Note: Obviously Dr. Burk felt free to agree with scientific truth only after his tenure at National Cancer Institute ended, since his job depended on towing the party line).

Fluorides have little or no effect on decay prevention in humans.

In 1990 Dr. John Colquhoun was forced into early retirement in New Zealand after he conducted a study on 60,000 school children and found no difference in tooth decay between fluoridated and unfluoridated areas. He additionally found that a substantial number of children in fluoridated areas suffered from dental fluorosis. He made the study public. There is no scientific data that shows that fluoride mouth rinses and tablets are safe for human use.

In 1989 a study by Hildebolt, et al. on 6,000 school children contradicted any alleged benefit from the use of sodium fluorides. A 1990 study by Dr. John Yiamouyiannis on 39,000 school children contradicted any alleged benefits from the use of sodium fluorides. In 1992 Michael Perrone, a legislative assistant in New Jersey, contacted the FDA requesting all information regarding the safety and effectiveness of fluoride tablets and drops. After 6 months of stalling, the FDA admitted they had no data to show that fluoride tablets or drops were either safe or effective. They informed Perrone that they will “probably have to pull the tablets and drops off the market.”

The fact that fluoride toothpastes and school based mouth rinses are packaged in aluminum accentuates the effect on the body.

In 1976, Dr. D. Allman and coworkers from Indiana University School of Medicine fed animals 1 part-per-million (ppm) fluoride and found that in the presence of aluminum, in a concentration as small as 20 parts per billion, fluoride is able to cause an even larger increase in cyclic AMP levels. Cyclic AMP inhibits the migration rate of white blood cells, as well as the ability of the white blood cell to destroy pathogenic disease-causing) organisms. Reference: Journal of Dental Research, Vol. 55, Sup B, p. 523, 1976, “Effect of Inorganic Fluoride Salts on Urine and Tissue Cyclic AMP Concentration in Vivo”. (Note: It is no small accident that toothpaste tubes containing fluoride are often made of aluminum)

“Fluoridation is the greatest case of scientific fraud of this century”

Robert Carlton, Ph. D., former U. S. EPA scientist on “Marketplace” Canadian Broadcast Company, Nov. 24, 1992 “Regarding fluoridation, the EPA should act immediately to protect the public, not just on the cancer data, but on the evidence of bone fractures, arthritis, mutagenicity and other effects”

William Marcus, Ph. D., senior EPA toxicologist, Covert Action, Fall 1992, p. 66

http://www.healthy-communications.com/fluorideasratpoison.html

Sodium Flourid and Pineal Gland (tallkottkörteln)

http://www.fluoridealert.org/pesticides/sodium.f.pineal.htm

Posted on: 2010/1/21 12:44

See User information
även kvicksilver är bra för oss, du borde testa lite Okefenokee

http://www.youtube.com/watch?v=vZArebYZzdc

Posted on: 2010/1/21 20:37

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper