vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Peter Joseph Lies on the Alex Jones Show 10-15-08

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Peter Joseph Lies on the Alex Jones Show 10-15-08

See User information

Posted on: 2009/4/18 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
varför länkar du till en massa trams som inte bevisar något?. du är smartare än så.

Araber äger en del av hollywood. vad var bevisen för att han är en zionist igen?. lol

See User information
Malmoe,

Har du någonsin hört uttrycket: "att gripa efter halmstrån" ?

Tycker du att det här var produktivt ?

Vi kan ta rubbet från början igen om du vill...om du känner dig redo att försvara tidigare uttalanden från Alex Jones

Posted on: 2009/4/19 11:04

Edited by Icehorn on 2009/4/19 11:40:32
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:
Har du någonsin hört uttrycket: "att gripa efter halmstrån" ?

Denna tråden handlar om att han ljög, den handlar inte om något annat. Så någon admin får gärna ta bort alla inlägg

Han säger att ondska inte finns, sen säger han att det finns. killen är förvirrad och förstår inte riktigt själv tankarna han har.

Anonym
Oj vilken lögn. att märka ord är den dummes sätt att hävda sig. Jag förstår precis hur Peter Joseph menar och den som inte gör det är D-U-M, eller väldigt ung.

Anonym
du förstår inte vad han menar.

Han säger att ondska INTE finns, att han kallar det något annat att det är något i samhället som har skapat ett fel personens hjärna och att han inte ser det som ondska. sen kort efter att han har sagt det så säger han att ondska finns.... så först säger han att såna personer inte är onda sen helt plötsligt så är dom onda.

AJ menar att folk som seriemördare är onda. så vad peter gjorde är att han sa "Nej seriemördare är inte onda" och 30 min senare "Seriemördare är onda!"

Det är ju bara att lyssna när han var på AJ show hur mycket trams han prata om. det är ju uppenbart att han inte förstår vad han själv pratar om.

See User information
Det är lugnt. Vi kan dra igång en separat tråd om Alex lögner. Jag har studerat en hel del av hans arbete mellan 2000 och 2003 - en intressant tidslinje som förtjänar en diskussion.

Så, för att gå tillbaka till din lilla "nitpick"..

Det är så patetiskt att jag inte tänker skämmas för att dra till med hårklyverier för att besvara ditt första inlägg.

Alex "Du you believe evil exists ?"
Peter "No, I don't"

....

Peter "I haven't said evil doesn't exist"

Ser du skillnaden ? Han tror inte att ondska per definition existerar. Han säger senare att han inte har sagt att ondska inte existerar - bara att han inte tror på dess existens.

För att förtydliga: Jag tror inte på att Gud existerar. Jag säger dock aldrig att Gud inte existerar.

Du tar Peters definition av ordet ondska ur sitt sammanhang. Han tror mycket väl på beteendeproblem men inte på den klassiska definitionen av ondska.

Peter är inte förvirrad - men du är helt klart desperat.

Posted on: 2009/4/19 12:29
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
du förstår inte vad han menar.
Du ljuger när du säger jag inte förstår vad han menar

Quote:

Malmoesoldier skrev:
Han säger att ondska INTE finns, att han kallar det något annat att det är något i samhället som har skapat ett fel personens hjärna och att han inte ser det som ondska. sen kort efter att han har sagt det så säger han att ondska finns.... så först säger han att såna personer inte är onda sen helt plötsligt så är dom onda.
Din tolkning som jag anser vara beklagligt felaktig.
Du griper efter halmstrån för att skydda din ikon. Det som driver dig är samma saker som driver religiösa krig. Din Gud är Alex Jones och du tycker han är ofelbar och ställer upp ett så löjligt videoklipp där Peter Joseph säger någonting som du tycker är en lögn, men för den omogna kan verka vara motsägelse. Men det är inte ens motsägelsefullt för den som förstår vad han säger.

Quote:

Malmoesoldier skrev:
AJ menar att folk som seriemördare är onda. så vad peter gjorde är att han sa "Nej seriemördare är inte onda" och 30 min senare "Seriemördare är onda!"
Nej han sa inte "Nej, seriemördare är inte onda" eller "Seiemördare är onda!"
Det är helt felciterat av dig och en lögn att citera som du gör. Han sa att ondska egentligen inte finns, men att man begår onda handlingar ibland. Att ondska är irrationellt.

Anonym
Quote:
Alex "Du you believe evil exists ?"
Peter "No, I don't"

Så svara han inte. du är desperat om någon som försvara en dåre. han ljög lev med det. han förstår inte ens djurs instinkter.

Mycket intressant år va?. en vuxen bebis är vad du är. AJ är den första som erkäner att han har sagt fel på saker genom åren och genom att kritisera AJ för att han har sagt fel på något så kritisera du både dig själv och peter och alla du känner samtidigt då alla människor har fel ibland. Så du bevisar bara änu mer att du är en vuxen bebis.

Anonym
Quote:
Nej han sa inte "Nej, seriemördare är inte onda" eller "Seiemördare är onda!"
Det är helt felciterat av dig och en lögn att citera som du gör. Han sa att ondska egentligen inte finns, men att man begår onda handlingar ibland. Att ondska är irrationellt.

Det är det han menar. Normala människor som AJ ser på seriemördare som onda, men enligt peter kunde dom inte vara onda då ondska inte finns men 30 min senare så fanns ondska vilket gör dom onda.

Anonym
En seriemördare kan göra goda gärningar också.
De betraktas per definition som onda, men de är det inte. Däremot är handlingen de gjort ond. De är inte alltigenom onda och det är det som Peter Joseph menar.
Men nu får du väl för dig jag försvarar seriemördare, vilket jag inte gör.

Dessutom är det du som pratar OCH CITERAR saker som aldrig sagts. Det är att ljuga. Du kan inte knåpa ihop ett citat och säga det är så de menar.
Då kan jag skriva att du sagt "Jag kallar mig för Malmoesoldier och fattar inte" eftersom det är ju så det är.

Vad det är som gör att du inte förstår det löjliga med videon du postade vet jag inte. Men hissen verkar inte gå ända upp hos dig.

Jag tänker inte diskutera detta mer då det känns väldigt utvattnat. Jag tvivlar på att du någonsin kommer att förstå hur löjlig du gör dig.

Den här tråden borde förresten också hamna i Fight Club där alla Alex Jones-kritiska trådar hamnat.

Jag har dessutom inte ens kritiserat Alex Jones, utan bara visar på det löjliga i vad den som gjort YouTube-klippet och Malmoesoldiers påstående.

Edited by TheEdge on 2009/4/19 13:12:28

Anonym
Quote:
Den här tråden borde förresten också hamna i Fight Club där alla AlexJones-kritiska trådar hamnat.

Tror du det är okej att vara kritisk mot alex jones när man attackerar honom med lögner och att han skulle vara en zionist? det är inte okej och det är inte okej med vem det än är. och om man ska kritisera honom för att han nångång över 14 år har haft ett fel så visar man bara att man är en vuxen bebis då alla har fel nångång, så då kritiserar man alla människor på jorden samtidigt.

Varför försvara du en person som inte förstår djurs instinkter och har blivit debunkad hundratals gånger?.

Icehorn. du har dessutom redan visat vem du är. du tar saker du hört som du inte kan bevisa sen springer du runt och pratar om det, som att du hade hört att AJ inte vågar försvara sig själv, du läser saker på internet av folk som är galna sen tar du det som sanning. väx upp och sluta vara en kyckling

See User information
Quote:
Icehorn. du har dessutom redan visat vem du är. du tar saker du hört som du inte kan bevisa sen springer du runt och pratar om det, som att du hade hört att AJ inte vågar försvara sig själv, du läser saker på internet av folk som är galna sen tar du det som sanning. väx upp och sluta vara en kyckling

Wow, du är verkligen en tuffing

Posted on: 2009/4/19 13:09

Anonym
Quote:
Wow, du är verkligen en tuffing

Jag är inte så svag mentalt så att jag köper vad som helst på internet och springer runt och pratar om det som sanning efteråt iaf. kyckling!

See User information
Jo, du köper nog vad som helst på internet som sanning så länge det ligger i linje med vad du vill tro på.

Posted on: 2009/4/19 13:48

Anonym
det är inte min åsikt att han inte förstår en mycket enkel sak som djurs instinkter, så är det. det är svårt att inte bli frustrerad av folks mentala sjukdom som gör att dom sitter och hittar på paranoida kopplingar och gnäller på sig själva utan att förstå att dom kritiserar sig själva med den idiotiska kritiken som dom kommer med.

See User information
Paranoida kopplingar. Jag vet inte vilka "dom" är men du har helt rätt. Sådant är frustrerande - precis som idiotisk kritik.

Tror att du börjar förstå det här nu.

Posted on: 2009/4/19 16:04

See User information
Jösses vilken pajkastning. Någonstans får man dra en gräns, för egen del.

Ledare är sådana som man väljer (med modifikation) att följa. Ledare förekommer lite här och där, ofta någon så kallad alfa-hane i klassen. Man förstår sin roll i en grupp etc. Att bli vuxen innebär bl.a. att sluta ingå i en grupp, att sluta följa en pålagd struktur där man har en ledare att följa. När man inte är vaken behöver man sin ledare, annars bryter man väl kanske ihop? Man gråter öppet över Obama, att nu äntligen är VÅR ledare här. Lika mycket följer en del Alex Jones eller andra truthseekers.

Om jag går på ett moderatmöte där de hyllar Reinfeldt och Bildt, då ser jag en antal människor som deltar på bred front med att utse en ledare för dem. Ja, eller flera ledare. Undrar just hur många som satt fingret på kruxet "just den personen har jag valt!". Det växer fram en idé om att just nr.1 kommer att vara nr.1 och sen försvinner alla andra kandidater. Det blir en rullande myt som iscensätts, som med Obama - plötsligt fanns det ingen i hela landet som skulle vara mer tänkbar att leda USA. Beslutet, om det nu är ett sådant, växer fram och resultatet kan ej påverkas - man ser en trend. Hur är det då med Alex Jones? Tja, han uppvisar någon form av karisma och är som en slugger i boxningsringen - det finns en del egenskaper som gör det åtminstone underhållande att följa honom.

Just det. Följa honom. Många människor gör det. När följer man någon och när lyssnar man enbart?

Så, sluta följ andra människor.

Generellt måste folk sluta göra myter av folk som visas i rutan; "åh, det är bögsnubben från Idol!" eller "Laila Bagge, what a queen"!. Egentligen är de mer eller mindre vanliga eller t.o.m. oftare nollor. Myten går bra, folk vill ses och folk vill se dem som ses. Varför? Omöjligt för mig att begripa.

Pajkastning om dessa ledare får gärna upphöra. Posta gärna länkar och precis allt möjligt, men begränsa gärna diskussionerna som ligger så lågt under bältet. Detsamma gällde en tvist mellan två professorer inom geokemi (Luleå) och sedimentologi (Uppsala). De tolkar samma data men drar olika slutsatser och det går verkligen i taket över detta. Framför mig såg jag två medelålders män (55+) som lika gärna kunde ansöka om förskoleplats. Engagemang om olika syn på saker och ting men visst blir det lätt komiskt och beklämmande.

Med största respekt (för ni kan trots allt en hel del, no names mentioned).

Divide and conquer?
Unite and relax!

Posted on: 2009/4/20 10:37

Anonym
Håller med om att det har varit mycket pajkastning när det gäller dom här sakerna, men dom gångerna jag har försvarat någon så har det alltid varit när folk kallar dom för zionister osv utan några som heslt bevis.

det är att sjunka lågt att hålla på på det sättet. och det smutsar ner forumet med för mycket bråk om sånt. ska ta och göra ett nytt konto snart och försöka undvika all disinfo och så kanske visa växer upp och kan lägga fram bevis och riktiga argument istället för trams i framtiden.

See User information
Låter fint, faktiskt. Jag håller med och hoppas därmed att vissa växer upp och inte postar trådar som dessa. Det finns ingen anledning att ständigt angripa Peter Joseph bara för att hans syn på en bättre värld skiljer sig från ens egen.

Kämpa för det du tror på istället. Tror du på en politisk lösning, dra igång ett parti. Tror du på fri information, kämpa för det fria ordet på internet.

Osv

Posted on: 2009/4/20 20:33

See User information
Hej på er

Upptäckte intervjun för några dagar sedan och gjorde en krönika av mina intryck på www.klarsikt.humancreations.se

Trots de stundtals hätska diskussionerna så tycker jag att Alex Jones gjorde en bra avslutning.

De gör båda en god insats fast på olika sätt och med olika brister i min mening.

Mats

Posted on: 2009/4/21 0:35

Anonym
Quote:
kämpa för det fria ordet på internet.

Jag har inget emot folk som gillar zeigeist och tycker det är något man kan diskutera och ha debatter om. vad jag mena med trams var mest när det gäller saker som att AJ skulle vara en zionist osv. Anledningen jag gjorde denna tråden är för jag personligen tycker han verkar vara förvirrad med tanke på att han inte verkar förstå djurs instinkter osv. kanske var onödigt med tanke på att en del är följare av zeitgeist här men det har varit en massa folk som blivit medlem på denna sidan och bara skrivit en massa disinfo eller bara pratat om zeigeist och samtidigt sagt att man inte kan veta om nwo finns osv, blir riktigt frustrerad på all disinfo som folk faller för för att någon galning sätter upp en ful hemsida med en massa paranoida kopplingar. ska iaf försöka undvika all disinfo det tar för mycket på krafterna och skapar ett holigan betende på grund av frustration hoss folk som om man hejade på något fotbollslag.

Edited by Malmoesoldier on 2009/4/21 1:00:27

See User information
Som Alex Jones säger så sade Eliten samma sak för ett sekel sedan som Zeitgeist-rörelsen säger nu. Jag säger inte detta för att AJ säger detta, jag ser det själv eftersom jag har läst några av deras böcker och sett deras filmer.

Jag blir dock otroligt frustrerad över folk som inte gör något annat än att säga att AJ är en Zionist. Jag har aldrig sett det minsta bevis för det, även fast de som propagerar för det säger att beviset är överallt.

Jag har till och med haft en konversation med en man som säger att jag leder bort skulden från Israel och Zionister när jag säger att Rothschild äger någonting. Denna man vet alltså inte ens att Rothschild står bakom Israel och de är på toppen inom Zionisterna. Ändå säger han att jag leder bort skulden från dem.

Posted on: 2009/4/23 17:31
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper