vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

telekompaketet.se - VIKTIGT! (GÖR NYHET BUMS)

See User information
Quote:

Vad händer?

Det europeiska öppna nätet är akut hotat!

Telekompaketet är ett monster till lagförslag som bland annat reglerar internet.

138:an är ett bra tillägg som skyddar fundamental nätfrihet.

Antas inte 138:an blir det fritt fram för särintressen att nedmontera internet till ett kabeltv-nät. Mer info på engelska.

På tisdag sker omröstningen som kan få in 138:a

Hela sidan här: http://telekompaketet.se/

Posted on: 2009/4/19 9:34

Edited by void on 2009/4/19 18:41:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
telekompaketet.se - Lägg till 138:an i telekompaketet, annars....
Kan någon veriferia den här informationen från fler källor och sedan göra en nyhet av det?

Jag är på jobbet hela kvällen och fullt upptaget imorgon också. Vore jättebra om någon kunde kopiera texten från detta och göra en kort nyhet som besökare till framsidan av vaken.se kan se detta direkt och lätt klicka sig vidare.

Ni som har access kan bara ta och använda någon befintlig bild som nyhetsbild. Om detta stämmer så ä det enormt bråttom, så nyheten MÅSTE upp ikväll!

TACK

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: telekompaketet.se - VIKTIGT! (GÖR NYHET BUMS)

See User information
Något händer bakom lykta dörrar och det verkar GÅ FORT. Känner ni också hur varningsklockorna klämtar? Jag hoppas det för mitt inre klämtande står på högsta varningsgraden, var det 5:e varningsgraden man använda i USA? Just ja, det var ju om terrorism.

Terrorism?
Men snälla... myndigheterna är våra terrorister. En del av dem är folkvalda. Det smärtar lite att inse, eller hur?

- "Vad önskas vara kära medborgare?"
- "Varningsgrad 5 tack och lite mer tidsfrist vad det gäller att behålla våra medborgerliga rättigheter yttrandefrihet!"
- "Hmmm... tja"
- "snälla!"
- "yttrandefrihet? Det enda vi fått lära oss av vår moderoperatör är sanningen och tystnadspl..."
- "tystnads vaddå?"
- "oj, hmmm... jag tror jag måste ompro..."
- "ompro vaddå?"
*klick*

...och sen sitter medborgaren där med sina individuellt upphissade varningsgrad 5 och känner sig rätt så ensam. Let's Dance går på TV och nu är också Robinson igång igen.

Vi samlas alla mer eller mindre runt en idiotisk medial vardag och säljer bort våra drömmar och möjligheter till en bra värld. Men några få, eller är vi lite fler (?), låt oss hissa flagg, låt oss säga nej och dra åt ni-vet-vad. Låt oss åtminstone INSE att tiden för en total nermontering av yttrandefrihet och utbyte av info på internet närmar sig sitt definitiva slut, om inte...

Om inte?
Jag vet inte. Men låt oss hissa flagg, varningsgrad 5. Det är ju trots allt ett mycket allvarligt terroristhot!

Posted on: 2009/4/20 6:59

See User information

Posted on: 2009/4/20 12:03
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi

Anonym
Jag sände omedelbart detta till Carl Schlyter i MP. Han är inte den som
drar sig för saker... men vi får se vad som sker.

Folk vaknar i rasande fart - det är bråttom för de desperata nu...

See User information
Jag vet att det är att gripa efter halmstrån liljor. Men imorgon skickar jag iväg ett mail och ett brev till våra svenska ledamöter. (åtminstonde) Om någon har lust att hänga på så kan flera halmstrå iallafall bli en hög!
Adresser finns att hämta på

http://www.europarl.europa.eu/members ... do?country=SE&language=SV

Förövrigt har jag släng av panikångest(!)

Fridens

Posted on: 2009/4/20 18:07
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi

See User information

Posted on: 2009/4/21 10:39

See User information
Mossad äger 60% av alla telecombolag i Europa...det kanske in visste om,men det är så det förhåller sig.

Posted on: 2009/4/21 16:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper