vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Hemlig flygning över New York skapade panik - dn.se
#1


See User information
Quote:

President Obama rasande över att hans egen jumbojet flögs på låg höjd över World Trade Center-området.

Nära nog 11 september-panik utbröt på södra Manhattan när en blåvit Boeing 747 jumbojet och två F-16 stridsflygplan på måndagen cirklade omkring några av New Yorks landmärken på blott några hundra meters höjd.

Människor rusade ut ur kontorsskyskrapor och bostadshus när flygplanen kom så nära att fönsterrutor skallrade och dånet från flygplansmotorerna omöjliggjorde normal konversation.

Under en halvtimmes tid cirklade jumbojeten och stridsflygplanen runt Frihetsgudinnan, nedre Manhattans höghus, Staten Island och Jersey City. Samtliga medier i New York-området rapporterar att otaliga människor upplevde ett antal fasaframkallande minuter.

I själva verket rörde det sig om en officiell - fastän hemlighållen - flygning, arrangerad av försvarsdepartementet Pentagon för att fotografera några av New Yorks mest berömda landmärken för framtida PR-ändamål.

President Barack Obama uppgavs bli "rasande" när han fick veta om flygningen med den Boeing 747 som normalt används som hans eget transportplan med texten "The United States of America" målad på sidan.

Senare kom Vita huset med en officiell ursäkt, och chefen för Vita husets militära byrå Louis Caldera tog på sig ansvaret för vad som inträffat.

Varken Vita huset, Pentagon eller amerikanska luftfartsverket förklarade dock varför flygningen hade hemlighållits för allmänheten och massmedier, vilket retade upp New York-borgmästaren Michael R Bloomberg.

- Jag är irriterad, nej rasande är ett bättre ord, för att jag inte blev underrättad i förväg. Varför Pentagon ville göra en fotograferingstur alldeles runt platsen för World Trade Center-katastrofen går inte ens att fantisera om. Hade jag känt till det i förväg skulle jag omedelbart ha ringt dem och krävt att de skulle låta bli, säger Bloomberg till tidningen The New York Times.

En av alla privatpersoner som massmedierna intervjuade på gatan var socialarbetaren Linda Garcia-Rose som sade att hon tänker åtala regeringen för att ha tillåtit den hemliga överflygningen av New York.

- Det var ingen förvarning alls. Det såg ut som om jumbojeten höll på att flyga in i huset där jag arbetar. Jag är terapeut, men ändå fick jag faktiskt en panikattack. Jag anser att regeringen har gjort en riktig blunder, säger Garcia-Rose till CNN.


Källa: http://www.dn.se/nyheter/varlden/heml ... rk-skapade-panik-1.853873

Posted on: 2009/4/28 9:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
54 user(s) are online (54 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 54

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS