vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

The AlexJonesChannel Has Been Suspended

See User information
The AlexJonesChannel Has Been Suspended
http://www.youtube.com/watch?v=ArFPPffJR44

Posted on: 2009/5/4 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The AlexJonesChannel Has Been Suspended

See User information
Alex Jones - Internet Censorship
http://www.youtube.com/watch?v=E0P6OGWY_n4

Posted on: 2009/5/4 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... uture-Google-youTube.html

Denna länk kan visa på hur man kan motivera att begränsa användadet och därmed också vår största chans att motverka NWO.

Lite till:
http://www.guardian.co.uk/technology/ ... internet-carbon-footprint

Posted on: 2009/5/5 7:36

See User information
So what ? Vad har de att klaga över när de själva bannade folk efter intervjun med Peter Joseph ? Grabben vet minsann själv hur man censurerar.

Posted on: 2009/5/5 8:26
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:
Vad har de att klaga över när de själva bannade folk efter intervjun med Peter Joseph

Lögner som vanligt. du tror för mycket på saker som står på forum och hemsidor. dom bannar aldrig någon förutom galna personer som han som ringde upp många gånger och kalla AJ för en djävul, han fick prata sitt galna skit upprepade gånger på live radio. snacka om att inte censurera, borde ha blivit bannad tidigare.

See User information
Lögner ? Tror du inte jag märker när jag helt plötsligt inte kan kommentera på hans Youtube-kanal ? Jag var knappast ensam om det heller.

Posted on: 2009/5/5 16:18
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Lögner ? Tror du inte jag märker när jag helt plötsligt inte kan kommentera på hans Youtube-kanal ? Jag var knappast ensam om det heller.

Dessutom här finns ett intressant brev från jeff rense :

Hi Dan…
I was not ‘fired’ because I was never paid by GCN. I was letting them have use of my program in exchange for commercial minutes each hour.

This is all about Jones…who called me at home last Tuesday afternoon just past 1pm and threatened to “destroy” me (and my family) over the well-written story by Brother Nathanael Kapner researching and seeking to understand the reasons why Jones is, and has long been, pro-zionist and an unabashed apologist of zionist Israel and its genocide of Palestinians…and generally steers people away from AIPAC and the Rothschild City of London banking monolith which controls so much of the Western world. The story is available here:

Note how the article cites direct quotes from Jones’ own PrisonPlanet message board.

I also, as the world knows, always encourage and post legitimate rebuttals to stories.

In fact, when I told Jones to stop threatening me on the phone, he maniacally (no exaggeration) roared in his guttural, Neanderthal voice: “I’m not ‘threatening’ you…I PROMISE you I will destroy you!!!”

I have never in my life been terrorized like that and it is my personal opinion that such behavior is mentally deranged and unquestionably dangerous. My partner heard him bellowing and raging and screaming on the phone and she was shocked and stunned…as am I.

The many stories and allegations about his abuse and threatening of others in this business would seem to be accurate, at least as far as I am concerned. I have filed a formal police report against him for interstate terrorism and threats.

Within an hour or so of his phone call, Ted Anderson emailed me notification of 30 day cancellation of our broadcast agreement. Jones has bragged to me and others that he “owns Ted Anderson’s ass”…Ted is a lap dog and did as he was ordered. Jones efforts to censor the news are clear and unquestionable.

Jones ordered that my live programs be blocked last Tuesday and GCN has been running encores the last four nights without so much as the common courtesy of advising me which program would be aired.

In sum, it is tragically clear Jones has an agenda which does not include steadfast support of our Constitution, Freedom of Speech and Inquiry, and Freedom of the Press.

As so many others have claimed over the years, he is too often an opportunistic, self-aggrandizing tyrant and hypocrite who seeks to promote himself over all other issues, while clearly serving the wishes of special interest groups. At this point in time, after doing my program for fifteen years, I find that I must regrettably agree with that assessment. William Cooper, indeed, raised some very serious issues about Jones just before he was shot to death.

I expect to be back doing Live Programs by Monday night on at least two new networks.

There will be a formal announcement on the site this weekend.

Thank you, most kindly, for your concern.

Jeff

Posted on: 2009/5/5 16:28

Anonym
Quote:

För det första så tror jag inte du vet vad censur är för något. om jag har en hemsida med en sida där man kan kommentera och jag väljer att stänga av en person så den inte kan kommentera, då är det INTE cencur. det är min sida och jag gör vad jag vill. det är bara cencur när myndigheterna kommer in och säger "du får inte ha din sida". dom har ett system som letar upp ord som "kill" osv. detta har förklarats många gånger av dom, det är hur mycket spam på deras sida som helst, det är bara galna kommentarer som brukar försvinna inget annat. först hade dom inte någon sida där man kunde kommentera men sen valde dom att ha en, så då är det dom som bestämmer inte du. censur är alltså inget som finns på deras hemsida.

Alla vet ju att vem som helst kan ringa in och säga vad dom vill på hans radio show live, om man ringer in och säger att man inte håller med så går man alltid först i kön, det har du väll sett hur många exempel på som helst? det händer ju varje vecka nästan.

och nej det har inte hänt många andra bara för att du har läst personer som säger "jag blir censuerad". jag såg en person som spamma en hemsida i alla kommentar sidor och sen klaga han på att han blev censuerad.

Quote:
Dessutom här finns ett intressant brev från jeff rense:

Tror du på det utan några bevis?. det är självklart en person som har något personlig emot AJ som har skrivit det.

See User information
Såna här småtjafs mellan personer inom rörelsen är helt patetiska. För det första rör det de två personerna, inte oss.

Båda gör bra saker, vi får ta vara på det dom gör och bortse från deras personliga brister, som vi ju alla har.

Att sprida lögner om folk är aldrig OK och motverkar hårt arbete som personer gör.

Posted on: 2009/5/5 17:16

Anonym
Google är CFR. så det förklarar varför dom vill ha bort hans kannal.

http://www.cfr.org/bios/13037/eric_schmidt.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Council_on_Foreign_Relations Corporate Members: Google

See User information
Quote:
Malmoesoldier skrev:

För det första så tror jag inte du vet vad censur är för något. om jag har en hemsida med en sida där man kan kommentera och jag väljer att stänga av en person så den inte kan kommentera, då är det INTE cencur. det är min sida och jag gör vad jag vill.

Så om Youtube har en hemsida där man kan kommentera och lägga upp videoklipp och de väljer att spärra någons konto så är det väl inte censur heller ?

Posted on: 2009/5/5 22:01

Anonym
Jo för dom har regler och alla som följer dom reglerna ska få lov att vara där. dom kan såklart byta regler och säga att "alla som kritiserar obama får inte lov att vara här" men de tänker dom inte göra så dom gör det i smyg istället.

See User information
Up and running again !

Alex nya kanal

Alex TV 24/7

Posted on: 2009/5/5 23:43

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Jo för dom har regler och alla som följer dom reglerna ska få lov att vara där. dom kan såklart byta regler och säga att "alla som kritiserar obama får inte lov att vara här" men de tänker dom inte göra så dom gör det i smyg istället.

Men jag såg ingen regel på kanalen som sade att man inte fick vara kritisk mot Alex.

Posted on: 2009/5/6 8:55

Anonym
Men gud. folk gör så klart vad dom vill med sina egna youtube kannaler, jag hade stängt av folk hit och dit om jag hade en kannal om det skrevs mycket skit. det var säkert någon dum onödig kritik från din sida med.

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Men gud. folk gör så klart vad dom vill med sina egna youtube kannaler, jag hade stängt av folk hit och dit om jag hade en kannal om det skrevs mycket skit. det var säkert någon dum onödig kritik från din sida med.

Du fattar bara inte, eller hur ? Min kritik var väl formulerad, bröt inte mot några etiska regler men resulterade omgående i att jag bannades. Hur kan du se en skillnad här ? Har inte Youtube rätt att stänga en kanal på deras egen webbplats när innehavaren har rätt att hindra andra användare från att kommentera i kanalen ?

Förklara skillnaden för mig.

Posted on: 2009/5/6 10:23

See User information
Alltså, det är ju inte Alex Jones som driver youtube-kanalen. Sedan borde inte youtube stänga av folk hur som helst, tusentals arbetstimmar har säkerligen lagt på att klippa ihop videoklipp, ladda upp dem med mera. I framtiden kanske folk kan börja överge youtube då deras censur blir allt mer påtaglig.

Posted on: 2009/5/6 10:47

See User information
Alex Jones Channel Shut Down By Nazi Google
http://www.youtube.com/watch?v=gCVmEWBN0gw

Posted on: 2009/5/6 12:56

Anonym
Jin83:

OT: I din länk ovan. Är det där den normala bakgrunden AJ har i sina videorapporter?

Han brukar ju själv klaga på subliminals och massa skum datagrafik som går i olika layers, hastigheter, färger, osv i dagens tv-program, där fox-news kanske är det mest uppenbara med sådant.

Men vad i helv... är har han själv isåfall? Ser ju ut som någon fraktalgenerator ala LSD. Jobbigt värre...

Anonym
Quote:
Han brukar ju själv klaga på subliminals och massa skum datagrafik som går i olika layers, hastigheter, färger, osv i dagens tv-program, där fox-news kanske är det mest uppenbara med sådant.

Men vad i helv... är har han själv isåfall? Ser ju ut som någon fraktalgenerator ala LSD. Jobbigt värre...

Han brukar ha olika, ibland är det bara vanliga videos som spelas. han berätta första dagen i sin nya studio att han har det för att göra så att folk snöar in på det mer, det blir mer intressant då. sånt som media använder sig av är mer avancerat och har riktiga subliminals som är dåliga för en.

Anonym
Quote:
Du fattar bara inte, eller hur ? Min kritik var väl formulerad, bröt inte mot några etiska regler men resulterade omgående i att jag bannades. Hur kan du se en skillnad här ? Har inte Youtube rätt att stänga en kanal på deras egen webbplats när innehavaren har rätt att hindra andra användare från att kommentera i kanalen ?

Förklara skillnaden för mig.

Förstår inte vad det är vi pratar om. ger du support till CFR svinnen som blockar folk och som köpte youtube för att det är den största sidan?.

youtube var aldrig så för, men nu om man har några politiska åsikter som går emot CFR så blir man avstängd.

Självklart har användera rätt att stänga av kommentarer på deras videos om dom inte vill ha en massa jobbiga personer som dig själv som skriver där. inget konstigt med det

See User information
Motståndet mot storebror kommer från storebror själv. På ett eller annat sätt TROR (lägg märke till betoningen här) jag att AJ på ett eller flera sätt är en storebror-produkt. Om han censureras eller slängs i fängelse så är det mest troligt en storebrormanifestation från början till slut. Eller så är det en fars, from the beginning to the end. Något tredje alternativ ser jag inte och därmed kan jag känna frid...

Youtube gör som de själva vill. Självklart. Det gör nyhetsmedia också generellt. Det kallas för nyhetsvärde. AJ kanske hade lågt Youtube-värde?

Hur som helst, vilket engagemang ni har för denna fråga...

Posted on: 2009/5/6 14:23

Anonym
Quote:
Motståndet mot storebror kommer från storebror själv. På ett eller annat sätt TROR (lägg märke till betoningen här) jag att AJ på ett eller flera sätt är en storebror-produkt

Menar du med det att AJ Skulle jobba för globalist eliten?. om det är det du menar så kanske det är dags att sluta med kvicksilver sprutorna.

Det är inte bara AJ som blir avstängd det är många. dom har jävlats med NufffRespect och många andra med. alla dom kanske jobbar för globalisterna? det är en hemlig taktik dom använder sig av att dom lägger upp videos som avslöjar dom själva och sedan tar ner dom?. det vinner globalisterna mycket på så folk tror att dom personer är "äkta" ?.

Som sagt det finns en spridning av en mantal sjukdom och den är många som tror dom är vakna drabbade av. tyvärr dras många som är paranoida till konspirationsteorier och konspirationsfakta.

kan inte zionisterna samla upp alla dom som bara sitter och klagar på äkta patrioter som har gjort skit mycket och sätta dom i några burar så dom håller käften? börjar bli lite jobbigt. i slutet av dagen finns det ingen kritik att komma med om AJ och hans team dom jobbar mycket hårt.

Youtube blev som dom är nu EFTER Att CFR fascisterna köpte skiten. det handlar om att globalisterna vill ha kontroll över internet och dom populäraste internet sidorna. dom väljer att bryta mot deras egna regler istället för att göra nya regler som säger "alla som inte har samma åsikter som oss får inte lov att vara här".

Edited by Malmoesoldier on 2009/5/6 16:41:59

See User information
Quote:
Förstår inte vad det är vi pratar om. ger du support till CFR svinnen som blockar folk och som köpte youtube för att det är den största sidan?.

youtube var aldrig så för, men nu om man har några politiska åsikter som går emot CFR så blir man avstängd.

Självklart har användera rätt att stänga av kommentarer på deras videos om dom inte vill ha en massa jobbiga personer som dig själv som skriver där. inget konstigt med det

Du har fortfarande inte förklarat skillnaden för mig. Jag vet inte om du har någon form av hjärnskada eller något men jag hoppas att du märker ditt eget dubbeltänk här. Det är inte upp till dig att bedöma om jag varit "jobbig" för innehavaren. Förklara skillnaden mellan mitt fall och den här "Dave". Förstår du inte frågan eller ?

Posted on: 2009/5/6 16:44

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper