vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kommentarer & kritik till min hemsida

See User information
Hejsan!

Det är så att jag håller på med en hemsida som kommer reggas under namnet *censur*(kom på det är säkrare att inte nämna det tills den verkligen är registrerad) som är en "paranormal" hemsida så att säga.

Men skulle vilja ha kritik och tips om hur sidan ska vara uppbyggd. Har än så länge bara gjort designen och ej kodningen. Så här ser sidan ut: http://www.enrico.se/test.html

Det jag undrar mest är, hur och vad ska jag kategorisera om. Något som saknas? Något som verkar överflödigt?

Sidan har varit tänkt som en nyhetskälla men också en sida där folk kan diskutera och träffas i forumet, precis som denna hemsida. Men också kunna posta sina egna artiklar. Så ja...det är vad jag har tänkt ut hittills, om ni har några tips så blir jag mer än tacksam om ni delar med dem.

Jag kommer nog också i framtiden söka författare/moderatorer kanske folk som kan översätta m.m. Så om ni känner er intresserade och har tillräcklig god kunskap i svenska, så kontakta mig på the.primo@gmail.com

Ser emot era kommentarer!

Mvh
//
Rasmus

Posted on: 2006/4/17 10:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kommentarer & kritik till min hemsida

See User information

Schysst designe !

Kanske en en del som rekomenderar intressanta böcker som är kopplat till nån av rubrikerna ? Kanske även en för rekomendation av vissa filmer/dokumentärer ?

Kanske en del där man kan få lite namn på vissa personer som snackar mkt om det hära...tex David Icke, Tsarion, Jones, mfl.

En annan cool grejj hade kanske vart en sida för "nybörjare" så att säga... där man rekomenderar dom att tex under rubirken 9/11 att se Loose Change (och så har man en länk eller liknande till den), och en länk till en hemsida som berör 9/11, både på "konspirations delen" och en sida som argumenterar emot, så det inte bara ges ut en del av historien...

Som en liten "start" för nyanlända
låter skit tungt i mina öron

Posted on: 2006/4/17 13:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack för tipsen, tips till dokumentärer och information om olika "viktiga" personer som du räkna upp m.m. kommer självklart att finnas med. Men en nybörjar sida kan även vara bra!

Tack igen.

Posted on: 2006/4/17 13:54

See User information

Gör gärna en rubrik om GMO föda

glöm inte att säga till när sidan "öppnas"

Posted on: 2006/4/17 14:13

Anonym
Röd text mot vinröd botten är ju inte direkt lättläst. Lägg en svart ruta bakom varje röd text för att avgränsa och göra det mer lättläst.

Sedan tycker jag att du skall öka storleken på brödtext till minst 10 punkter... ev. 12.

Annars är den ganska skön och för katten behåll tanken med att man slipper scrolla ner på sidan för att kunna läsa vad som står på just den aktuella sidan. Det är totalt värdelöst när man får scrolla 150 m dasspappersrulle för att komma till slutet av informationen.

See User information
Hmm, jag har inga problem på både CRT och LCD skärm att läsa texten, och då det inte är mycket text som är röd så tycker jag inte det är nödvändigt att förstöra designen genom att sätta svart färg bakom. Men tack ändå.

Vi får se hur det blir med scrollningen... Kommer inte skaffa en scroll mitt på sidan, men man kan ju ha begränsning på hur många nyheter en sida ska visa. Men man vill ju inte heller trycka "Nästa sida>>" 150 gånger. ;)

Jag har också en annan fråga till er. Ska jag lägga till "Frimurare" under konspirationer eller ska jag trycka in det bland Skull & Bones / illuminati? Vill inte ha hur många länkar som helst i vänstra spalten.

Posted on: 2006/4/17 18:34

See User information
Jag har också en annan fråga till er. Ska jag lägga till "Frimurare" under konspirationer eller ska jag trycka in det bland Skull & Bones / illuminati? Vill inte ha hur många länkar som helst i vänstra spalten.

Ovan (skull&bones,illuminati,frimurare) är samma skit , lägg det under samma rubrik, det blir bra det..!

Posted on: 2006/4/17 22:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
hoppa över ordet konspirationer..det ger en negativ klang till det många av oss tror på, eller vet är sant..

vad sägs om: Ämnen eller Teorier bara..

Posted on: 2006/4/17 22:38

Anonym
Quote:

PriMo skrev:
Hmm, jag har inga problem på både CRT och LCD skärm att läsa texten, och då det inte är mycket text som är röd så tycker jag inte det är nödvändigt att förstöra designen genom att sätta svart färg bakom.

Nu var det väl i första hand inte dig jag tänkte på... eller om du hade problem med att läsa texten på din egen hemsida. Min avsikt i detta fallet var den ev. målgruppen, d.v.s. de andra du vet... de som ev. skulle besöka din sida! Men nu vet jag att det inte var det du var ute efter! Du ville helt enkelt att sidan skulle fungera för dig och dina skärmar...

dont worry... jag skall absolut inte kasta mer tid i sjön på att besvära dig med mina synpunkter... vad vet jag? Man måste väl vara proffs för att kunna såna där svåra grejer?

Anonym
Quote:

PriMo skrev:

Bättre å lägga till skull & bones under frimurare då frimureriet är ganska brett med sina ca 6000 år, egentligen så går den mesta in i den kategorien även religionen, samhällstrukturen, materialistiska programeringen osv..

konspiration och konpirationsteori är samma ord i programerade folks öron, så undvik det till max..

snygg sida annars, kanke lite kantigt bara..

See User information
aha, nu fattar jag. ^^

Vilken målgrupp jag ska rikta mig in på är inte säkert, de unga må vara enklare att "deprogrammera" och de kanske tycker sidan är häftig medans de äldre kanske tycker den är för flashig och svårläst text? Antar det är vad du menar?

Hmm, jag ska tänka på det.

Och tack för alla ni andras svar, ni gör sidan till en bättre plats.

Posted on: 2006/4/18 5:25

See User information
Hejsan, tänkte bara göra en liten uppdatering om sidan. Har nu registrerat domänen "unknown.se". Och efter mycket kämpande äntligen fått fram något som kan kallas en hemsida. ;P

Då jag inte har tid att koda egen databas och allt annat som innehåller PHP, CSS så tog jag hjälp via CMS:n Joomla! och moddat en färdig sida med min design. Gick åt helvete i början, men sen började jag om och nu börjar det se ut som något.

Här ett smakprov:
Resized Image
(obs! artikeln är ej riktig)
Det finns fortfarande mycket kvar att fila på, men sidan fungerar nu.
Och det är nog inte långt kvar tills jag börjar söka skrivbenter, så var redo.

Hoppas kunna få gå hand i hand med vaken.se sedan.

M v h
//
Rasmus

Posted on: 2006/8/13 1:13

See User information
Konstigt nog så verkar det inte gå att editera sina inlägg här? Kanske ska kollas upp admin?

Anyhow, har suttit hela natten nu och små fixat med sidan och installerat tillägg som tex. att kunna kommentera nyheterna:
Resized Image

Posted on: 2006/8/13 4:30

See User information
Ser fram emot att få kolla in sidan när den är klar och har lite kött på benen! Hojta bara till när det är dags ! =)

Fräck design !

Posted on: 2006/8/17 2:47

See User information
Tack! Sidan kommer nog upp så fort servern är uppe(och om jag lyckas ladda upp sidan). Redan på måndag om jag har tur.

Posted on: 2006/8/18 17:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper