vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Orkar inte tro på konspirationer

See User information
Ett brev till en vän som inte riktigt orkar tro på konspirationer...

* * *

"Det låter som om du tänkt till mitt i allt i alla fall. Det är bra. Nu har du uppmärksammat det jag meddelat dig och du kan ju när som helst höra av dig om det är något underligt du stöter på. Kontakter är bra, man vet ju aldrig när man behöver dem.

Energi. Ja, där sa du ett sant ord. Ibland undrar jag själv. En kompis till mig säger att det är omöjligt att leva ett Svensson-liv och samtidigt bejaka det du sa. Det är också omöjligt att överskåda allt. Men, att se lögner framträda varje dag i våra så kallade nyhetskanaler är nödvändigt. Förstår jag inte att det är en del i en propaganda, då är jag förlorad från en annan tänkbar väg som jag nog borde gå.

Varför nämner aldrig svensk media 'new world order' trots att Gordon Brown och Henry Kissinger nämnt det om och om igen? Skulle de prata räntestabilitet skulle det vara tjockelismock i alla tidningar och nyhetssändningar. Så varför? Ja, det är en konspiration. Den är dessutom rätt lätt att dölja - folk tror i princip på media, så då kontrollerar man media. Det media inte nämner kallas i vanliga ordalag för konspirationsteoriet. Ok, vad ger media denna makt? Ja, vi som beter oss som får.

Du och jag föds in i en värld där information är gömd för den stora massan. Fick vi någonsin lära oss någonting annat? Olika statsmakter och hemliga organisationer kontrollerar informationen och kunskapen - kunskap ÄR makt, det är därför makten kvarstår i få händer under så många år. Romersk katolicism. Smaka på orden. Jag har tonvis med material om Vatikanen och jesuitorden (society of loyola). Ungefär runt 300 e.k. bygger romarriket upp ett annorlunda imperium som är tänkt att utöka sin makt genom en förklädnad. En sant uppror mot detta var reformationen och katolska kyrkan var aldrig så svag som då USA byggdes upp via George Washington. Han blev senare mördad av den romersk katolska inkvisitationen (tror i alla fall jag) precis som andra presidenter. Exempelvis John F. Kennedy, han ville splittra CIA, klippa staten från kyrkan och höll ett 18 minuter långt tal till nationen 1961 om hemliga sällskap (!) som få känner till idag. Klart fan att han fick smaka bly. Efter honom kom ingen sann riktig viljestark president - alla är bönder i ett maktspel.

Vatikanen fanns innan boktryckarkonsten. Att kontrollera detta var ett måste. Likaså massmedia. Inte släppts TV-apparater ut okontrollerad. Sedan har vi internet...
Kalla kriget var en konstruktion och via den kunde man skapa FN och se två samarbetande CIA & KGB. Ja, i toppen av CIA och KGB sker ett samarbete. Eventuellt är det så att Vatikanens svarta påve styr både CIA och KGB (blott en teori).
Framgångsreceptet är att vi aldrig skall se denna sanna makten. Tag Reagan, Clinton, Bush och Obama som exempel. Världens mäktigaste? Hahahaha!
Reagen var den president som erkände Vatikanen som suverän stat, visste du det? Reagan var utbildad på ett jesuituniversitet (kommer inte ihåg nu men det är nog Fordham eller Georgetown. Clinton läste på Georgetown och blev sedan medlem i trilateral commision precis som Obama). Läs på om Council of Foreign Relations (CFR), det kryllar av jesuitlärlingar där (hela Obama's staff är CFR-members).

Konspiration? Tja, snarare den historia vi aldrig lärt oss i skolan. Det tog mig ungefär 10-18 månader att förstå grunddragen. Det var helt nödvändigt. Jag tog tag i min egen bildning och bryter indoktrineringen.

Att tro på myndigheter och massmedia är betydligt konstigare än att tänka själv. Att tro på en världskonspiration är m.a.o. inte konstigt. Därtill får man ha vetskap om att det finns konkurrerande intressen även i den globala elitens grupperingar. Vatikanen är blott en av dem men är kanske den enskilt
mäktigaste. Jag vet inte, men låt oss säga att jag anar ett och annat - det räcker ganska långt det.

Jag håller med om att man skall leva här och nu, en kall öl i trädgården, det är aldrig fel. Det ena utesluter inte det andra."

* * *

Posted on: 2009/5/19 7:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Orkar inte tro på konspirationer

See User information
Quote:

Therold skrev:
Ett brev till en vän som inte riktigt orkar tro på konspirationer...

* * *

"Det låter som om du tänkt till mitt i allt i alla fall. Det är bra. Nu har du uppmärksammat det jag meddelat dig och du kan ju när som helst höra av dig om det är något underligt du stöter på. Kontakter är bra, man vet ju aldrig när man behöver dem.

Energi. Ja, där sa du ett sant ord. Ibland undrar jag själv. En kompis till mig säger att det är omöjligt att leva ett Svensson-liv och samtidigt bejaka det du sa. Det är också omöjligt att överskåda allt. Men, att se lögner framträda varje dag i våra så kallade nyhetskanaler är nödvändigt. Förstår jag inte att det är en del i en propaganda, då är jag förlorad från en annan tänkbar väg som jag nog borde gå.

Varför nämner aldrig svensk media 'new world order' trots att Gordon Brown och Henry Kissinger nämnt det om och om igen? Skulle de prata räntestabilitet skulle det vara tjockelismock i alla tidningar och nyhetssändningar. Så varför? Ja, det är en konspiration. Den är dessutom rätt lätt att dölja - folk tror i princip på media, så då kontrollerar man media. Det media inte nämner kallas i vanliga ordalag för konspirationsteoriet. Ok, vad ger media denna makt? Ja, vi som beter oss som får.

Du och jag föds in i en värld där information är gömd för den stora massan. Fick vi någonsin lära oss någonting annat? Olika statsmakter och hemliga organisationer kontrollerar informationen och kunskapen - kunskap ÄR makt, det är därför makten kvarstår i få händer under så många år. Romersk katolicism. Smaka på orden. Jag har tonvis med material om Vatikanen och jesuitorden (society of loyola). Ungefär runt 300 e.k. bygger romarriket upp ett annorlunda imperium som är tänkt att utöka sin makt genom en förklädnad. En sant uppror mot detta var reformationen och katolska kyrkan var aldrig så svag som då USA byggdes upp via George Washington. Han blev senare mördad av den romersk katolska inkvisitationen (tror i alla fall jag) precis som andra presidenter. Exempelvis John F. Kennedy, han ville splittra CIA, klippa staten från kyrkan och höll ett 18 minuter långt tal till nationen 1961 om hemliga sällskap (!) som få känner till idag. Klart fan att han fick smaka bly. Efter honom kom ingen sann riktig viljestark president - alla är bönder i ett maktspel.

Vatikanen fanns innan boktryckarkonsten. Att kontrollera detta var ett måste. Likaså massmedia. Inte släppts TV-apparater ut okontrollerad. Sedan har vi internet...
Kalla kriget var en konstruktion och via den kunde man skapa FN och se två samarbetande CIA & KGB. Ja, i toppen av CIA och KGB sker ett samarbete. Eventuellt är det så att Vatikanens svarta påve styr både CIA och KGB (blott en teori).
Framgångsreceptet är att vi aldrig skall se denna sanna makten. Tag Reagan, Clinton, Bush och Obama som exempel. Världens mäktigaste? Hahahaha!
Reagen var den president som erkände Vatikanen som suverän stat, visste du det? Reagan var utbildad på ett jesuituniversitet (kommer inte ihåg nu men det är nog Fordham eller Georgetown. Clinton läste på Georgetown och blev sedan medlem i trilateral commision precis som Obama). Läs på om Council of Foreign Relations (CFR), det kryllar av jesuitlärlingar där (hela Obama's staff är CFR-members).

Konspiration? Tja, snarare den historia vi aldrig lärt oss i skolan. Det tog mig ungefär 10-18 månader att förstå grunddragen. Det var helt nödvändigt. Jag tog tag i min egen bildning och bryter indoktrineringen.

Att tro på myndigheter och massmedia är betydligt konstigare än att tänka själv. Att tro på en världskonspiration är m.a.o. inte konstigt. Därtill får man ha vetskap om att det finns konkurrerande intressen även i den globala elitens grupperingar. Vatikanen är blott en av dem men är kanske den enskilt
mäktigaste. Jag vet inte, men låt oss säga att jag anar ett och annat - det räcker ganska långt det.

Jag håller med om att man skall leva här och nu, en kall öl i trädgården, det är aldrig fel. Det ena utesluter inte det andra."

* * *

Själva ordet konspiration eller konspirationsteori har blivit belagt med ett löjets skimmer eller åtminstone möjligheten till förlöjligande... ordets rätta betydelse och vidare mening har gått förlorad eller aldrig infunnit sig....ibland kan det vara bra att börja med att förklara ordet....

Konspiration
Från Wikipedia

Konspiration, sammansvärjning, (av latinets conspirare: "Andas tillsammans") syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte. Konspirationstemat är ett urgammalt fenomen, i de äldsta bevarade skrifterna återfinns konspirationstemat, till exempel i Första Mosebok där Adam, Eva och Satan gör en överenskommelse med akt och mening att ignorera Guds vilja.

(se Bilderberggruppen )

Posted on: 2009/5/19 9:48
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fick bl.a. detta som svar för det jag skrev:

"Sedan jag träffade dig har jag känslan av att du inte utnyttjar din intelligens och kapacitet fullt ut, dvs du kan så mycket mer. Du behöver ju något som kräver ditt fulla intellekt, men det kunde vara en förkovring i jobb menar jag. Förstår du mig? Du skulle mycket väl kunna vara forskare i teknisk fysik, t.ex."

Jag kände, för egen del, att jag skulle formulera ett svar. Men jag har inte skickat det. Men däremot tyckte jag att det kunde vara värt för Vaken:s besökare att läsa (vad vet jag?).

* * *
Lika bra att följa upp det du skrev. Det är tydligt hur jag behöver formulera mig även för framtida bruk.

Ser man till hur lång tid man gått i skolan och inte lärt sig särskilt mycket så är intensiv utbildning på egen hand under 6 månader ingenting. Jag uträttade det under kvällar och enstaka nätter och hade inga problem med att orka. Det var också en nödvändighet skulle jag säga. Att hinna med familjen var inget problem därför att jag satte dem först, sen gjorde jag det andra. Idag tar det inte mycket tid alls att hänga med i grova drag.

Jag sökte till teknisk fysik 1996 men kom inte in. Jag hoppar sällan högre än jag måste för att ”klara av” prov etc. Kunskap mäts inte i vad en lärare anser vad man skall kunna, i alla fall inte i grundskolan och ej heller i den akademiska världen. Varför just teknisk fysik? Är det vad alla bör eftersträva och sedan får man läsa något annat om man inte grejar det? Jag har aldrig förstått teknisk fysiks ständiga elitiststämpel. Jag läste istället miljöteknik och geokemi och valde att fortsätta på det spåret även när jag som reserv blev erbjuden plats på teknisk fysik. Redan tredje året förfasades jag av hur relativ vetenskapen är – professorer som är i fejd för att de ser olika på i stort sett samma sak. Koldioxiden skall vi inte prata om. Den akademiska världen är i vissa fall som en stor penningtvätt där man konsoliderar och kommer överens om vad som borde stämma eller vad som är politiskt korrekt. Jag tror inte heller att frimuraren Charles Darwin spelar med öppna kort. The missing link? Vetenskapen vill ju gärna presentera ett bevis som kopplar ihop oss till en evolution men detta bevis lär ju få fabriceras. Tja, pyramider byggdes långt innan Egyptens värstingar och byggnadstekniken kan inte förklaras, ej heller de målade illustrationerna av titaner/jättar. Vissa arkeologer som inte erkänns av den akademiska världen (ah, just det!) pratar om Earth Base One som förmodligen är Jordens äldsta stad på daterad till runt 100.000 år tillbaka i tiden. Vårt ursprung ’humanoid’ är inte av apan kommen, snarare är det tvärtom.

En akademisk indoktrinering är en stereotyp systemförsvarsutbildning. Att gå den vägen är att leva i den och försvara den. Jag kan inte göra det för jag tror inte på den. När jag läste till civ.ing matades jag med propaganda om vår betydelse, att vi var någon form av utvald teknokratisk elit. På KTH och Chalmers är det säkerligen än värre, för att inte tala om Handelshögskolan där penningsystemets blodsugare invigs. Där skapas systemets försvare, systemets soldater.

Amalgam, aspartam (vad snackar livsmedelsverket om?) och kall fusion är exempel på hur stor korruptionen är. På CBS hade de ett coolt inslag om kall fusion men den fick för mycket uppmärksamhet och nu är inslaget helt borttaget från Internet (åtminstone från cbs.com). Ja, fri energi skulle ju skapa en möjlighet för fler att exempelvis utvinna aluminium direkt från jordskorpan (aluminium är den dominerande metallen i vanlig jord, dock hårt bundet). Globala eliten som drömmer och makt skulle hata fri energi för deras grepp över oss skulle dö. Precis som med energi vill de strypa kunskap och yttrandefrihet. Murar-zionisterna nyttjar förintelsen (holohoax) till att bekämpa vår tidigare rätt att uttala sig. Fast, vad om är politiskt korrekt har alltid figurerat i bakgrunden (och förgrunden i form av självcensurering). Jag ifrågasätter inte att en förintelse ägt rum – jag ifrågasätter hur det framställs och förklaras, för jag tror inte på mycket som sägs. Stanken av propaganda skymmer t.o.m. med min sikt och jag utesluter inte att förintelsen är ett påhitt från början till slut. I Tyskland skulle jag riskera fem års fängelse för detta. Ungefär samma visa gäller i Tjeckien och Österrike.

Vad kan jag då göra? Ja, jag skriver till dig. Jag tänker inte rösta i EU-valet (varför erövra militärt när alla går med ändå?) och ödsla energi på att lyssna på politiker. Jag lyssnar inte till saker som direkt eller indirekt berör elitens manuslika konstruktioner som är skapade för att upprätthålla indoktrineringen. Jag uppmanar till meningsfulla sysselsättningen och propagerar emot Let’s Dance och Idol. Ungdomar skall veta att de är någon och att de inte behöver bli något i andras ögon innan man räknas som sedd. Jag tänker driva frågor om exempelvis SVT:s roll genom att då och då irritera Eva Hamilton med frågor om World Trade Center och folkmords-resursjakten i Afghanistan. Jag tänker agera opinionsbildare på Internet och sprida kunskap om sådant som påverkar oss i stort som smått. Jag tänker vara delaktig i konstruktiva sammanhang och se till att fler blir medvetna om att det finns en global elit som inte drar sig för någonting…

Winston Churchill gav order att bomba Dresden. Flertalet källor uppger att flyktingar befann sig där, åtminstone runt en kvarts miljon människor. Mer eller mindre alla dog, kvinnor som barn. Churchill prisades som en landsfader när han i själva verket var en sinnesjuk orderföljare. Officiella dödssiffror pratar om 30 till 35 tusen. Att peka ut Churchill som ett monster är en plikt. När man väl börjar gräva märker man att alla ingår i hemliga sällskap och utför order från någon annan. Tony Blair och Gordon Brown är ’knights of Malta’. Om någon nation är knähund till England så är det USA – varför tror vi det är tvärtom? Då har man inte alls förstått befrielsekriget under George Washingtons ledarskap.

Låt mig citera ‘knight of Columbo’, John F. Kennedy (27 april, 1961).

“The very word secrecy is repugnant in a free and open society. And we are, as a people, inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it. Even today there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today there is little value in ensuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its
meaning to the very limits of official censorship and concealment. That, I do not intend to permit to the extent that it’s in my control.

Our way of life is under attack. Those who make themselves our enemy are advancing around the globe. The survival of our friends is in danger. And yet no war has been declared; no borders have been crossed by marching troops; no missiles have been fired. If you are awaiting a finding of “clear and present danger,” then I can only say that the danger has never been more clear and its presence has never been more imminent.

For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence; on infiltration instead of invasion; on subversion instead of elections; on intimidation instead of free choice; on guerillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations. Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned; no rumor is printed; no secret is revealed. It conducts the Cold War, in short, with a wartime discipline no democracy would ever hope or wish to match. This is a time of peace and peril which knows no precedent in history.”

Så, vad kan vi göra? Jag tycker Kennedy visar vägen och talar öppet om hur vår värld verkligen styrs. Jag tänker göra samma sak. I mitt fall är det obundet, i J.F.K:s fall ordervägran. Man kan ju undra vad Olof Palmé gjorde eller rättare sagt inte gjorde? Vad prinsessan Diane gjort kan vi ju spekulera om. En Spencer med en icke-västerlänning, oj oj oj… så vitt jag vet lyder MI5/MI6 under drottningen och sen får man lägga ihop pusslet själv.

Ett arbete är blott ett arbete. Arbetet jag gör på kommunen nu är riktigt bra, ett långsiktigt sådant som fokuserar på att utöka insynen via GIS och att fler jobbar rätt och oftare tillsammans. Jag har en aning om vad jag vill och ser inte någonstans att jag skulle kunna arbeta tålmodigt i en annan särskild riktning. Det är meningsfullt och till gagn för kommunens medborgare om inget oförutsett sker. Min ambition är att få en position på sikt som innebär att kommunen kan stoltsera med ett högt utvecklat arbetssätt som få kan inse idag även om jag skulle förklara det för dem. Det är ett meningsfull arbete som förvisso har lågt ’cred’ nu. Att chefer inte förstår detaljerarna är något både de och jag får leva med. Helt ok.

En motvikt mot ’new world order’ är att leva ett liv som de inte önskar att jag skall leva. Än bättre, jag och familjen lever det liv vi vill leva.
* * *

Posted on: 2009/5/22 10:56

See User information
det svåra med att egentligen bevisa konspirations teorier är att de inte har så många forskare etc på sin sida o kan göra motbevisen till de officiella versionerna. En oöppen person har mainstream forskare, media på sin sida.

Bara det skapar ett problem för de som vill ha ut hela sanningen, om den e rätt dvs så klart.

Posted on: 2009/5/22 11:05

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper