vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Anonym
Droger
#1
att diskutera droger, på vaken.se
känns lite fel tycker jag.(eller vad tycker ni) men som fasco skrev i ett annat inlägg. det kliar lite i fingrarna.

jag vet egentligen inte vad jag vill skapa för "diskussion"" med denna nya tråd, men jag är ändå intresserad av vad ni tycker angånde rusningsmedel av olika slag


vad tycker ni om drogers existens i samhället?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#2


See User information
Droger betyder flera saker för mig.

1. Spirituellt utveklande, vilket det kan vara vid privat användning som tex att sitta hemma och röka gräs, men mer så när man har en lärare och ett syfte som i tex shamanismen.

2. Beroende, det är ju ett utvärkt sätt att fördriva tiden och bli av med värkligheten.

3. Psykotiskt, effter regelbunden användning så blir man offta mer värklighetsfrånvarande, men samtidigt även med i kontakt med sina andliga sidor, vilket tycks resultera i mycket undliga personligheter.

4. Det är ju ett medel att skapa missär i konspiratoriska samanhang, som tex crack epedemin i USA.

Posted on: 2005/1/29 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#3
ville bara säga att med droger menar jag alkohol,tobak,koffien,narkotika ALLT

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#4


See User information
Jag undviker alla former av drogor, med några undantag då och då. Jag vill hålla mina sinnen klara, i buddhistisk anda.

Posted on: 2005/1/29 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#5
får man vara ställa en personlig fråga?

frågan lyder vilka droger slags droger brukar du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#6


See User information
OK! Maggoth!!! och alla ni andra - genom att jag skrev grejjer som gör antydningar om droger, så måste jag väl erkänna att jag är en obotlig hasch-rökare, inte att jag inte kan vara "utan2 både korta och längre tider - men jag röker så ofta jag kan (nä nu ljuger jag - jag menar bara att jag verkligen inte har något emot att ta en "snok" då och då... Och så överdrev jag nog det där med - att jag "rökt" bort mitt minne jag var likadan innan jag började - och om jag då skall berätta om detta så "startade" jag min rökbana någongång i fjortonårsåldern... Man testade allt möjligt utom sprutor, för jag hade kamrater som såg för jääkliga ut... Många av dem är också idag diskarnerade (döa)...
När det gäller "droger" så är det som så - tycker jag; Inget för "vanliga" människor - jag brukar skoja och mena att "röka en braja" är bara för präster - vad detta nu är för ena - men jag menar att man måste ha liksom en "tanke" bakom dessa "utsvävningar"... Annars så kan det mycket lätt gå åt helvete - Likt de menar när man håller på med liknande grejjer såsom TM och andra sk. "sinnesvidgande" experiment, man måste ha "vägledning" - helst av/från någon som är lite inkörd, liksom... Som sagt: akta er väldigt mycket - kan hända nästan vad F-N som helst... Med detta vill jag verkligen inte göra REKLAM för någon av allt detta utan bara säga som jag ser på saken...
Men nu lägger jag av - så får vi se vart detta bär...

Posted on: 2005/1/31 20:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#7


See User information
Tjabba, MICRON... Jag antar att du "klämt" mitt tidigare inlägg... så jag kan nu bara hålla med dig i allt du pekat på...
Shygets...

Posted on: 2005/1/31 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#8


See User information
I första hand så röker jag vattenpipa med tobak. I andra hand så dricker jag wiskey eller en öl. Sen kan jag smaka ett bloss cannabis. Ett par svampar kan vara ok om man vill pröva halusinationer, men nu pratar vi engångsföreteelser.

Posted on: 2005/1/31 21:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#9


See User information
> Ett par svampar kan vara ok om man vill pröva halusinationer, men nu pratar vi engångsföreteelser.

Hehe. Engångsföreteelse i plural, blir inte det flera gånger? :)

/fresco


Posted on: 2005/3/24 2:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#10
Jag tar inga former av droger. Eller jo, vissa saker tar jag. Te om man ska räkna det, eftersom det innehåller teein (koffein). Men annars inget annat. Jag slutade förra sommaren dricka alkohol och dricker nu bara te, vatten och ibland juice.

Min ståndpunkt gällande droger? Jag är liberal i den frågan. Så länge man använder det för eget bruk och inte låter användandet påverka någon annan i sin omgivning så är det lugnt. Jag anser att ofarliga droger som cannabis och marijuana ska släppas fritt på marknaden, då de är mycket mycket mindre skadliga än alkohol. Alkohol skördar oerhört mycket offer, men cannabis står inte för ett enda verifierat fall.

En drog jag skulle vilja testa är den drog som används i Sydamerika av indianerna där, som kallas "ayahuasca". Används för att öppna upp sinnena för andra dimensioner. David Icke skriver om denna drog i sin senaste bok, som han också testade nere i Sydamerika. Den är biverkningsfri, eller nej, man kan få rännskita, men det får man väl ta i så fall. Men den är tvyärr så klart förbjuden i vårt helgade Europa.

Jag uppmanar dock ingen att börja med droger. Det finns mycket annat att njuta utav här i världen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#11
Droger droger droger :)
Känsligt ämne, därför skall det tas upp i rampljuset. Allt som är känsligt att diskutera skall bearbetas igenom, fram med det bara. Vi kan inte ha ett samhälle som inte vågar tala om vissa saker. Jag är nykterist när det kommer till alkohol. Kaffe? Nån gång ibland numer, skillnaden mellan ett liv utan kaffe och med är relativt stor. Grönt te är det som rinner ner i strupen nu för tiden.

Det finns en enkel förklaring till varför cannabis är så pass förbjudet. Det krashar 'mindprogramming' totalt. Allt kastas in i högra hjärnhalvan och ifrågasätts. Vi vet vad som händer då!Avhoppande CIA agenter avslöjar nu detta, den ena efter den andra.

Jag har en rulle som tar upp dom tyngre drogerna, sök på "Hofmann's Potion (LSD documentary) (SVCD).mpg" i vaken.se-dchubben så får Du se något interssant :) ...

Hare gott folk...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#12
Helt korrekt cee. Vi måste kunna tala om detta utan censurering. Det räcker att makthavarna redan censurerar hårt.

Drogkonsument ->

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#13


See User information
Jag tror på att göra de flesta drogerna lagliga. Men det är ingen lätt uppgift, folk måste på samma gång lära sig att ta eget ansvar.

Hampa är ju som de flesta idag vet en guldgruva.

Fröna är supernyttiga, oljan superbra, THC användbar till de flesta mediciner, fibrena det bästa till bla papper, plaster, tyger mm.

Sen kan man ju röka den och få en hel del positiva spirituella och extistensiella effekter. Själv rökar jag inte cannabis, men det är för att jag mediterar så mycket istället.

Missbruk är en helt annan sak och har inte med drogen i sig att göra. En missbrukare kan missbruka vad som helst. Mat, pengar, socker, cannabis. You name it.

Posted on: 2005/3/25 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#14
Tjena gott folk. Käns det inte kul med en ekonomisk helgdag. Tonvis med godis säljs med mera. Allt ner i fickan på Illuminati och fetare blir vi :) .. Nåja, vill inte förstöra påsken för Er, i dag skall vi göra nåt annat.

Ni som sett Ickes föredrag kommer säkert ihåg drycken Aijawaska, Iawaska eller hur det stavas. Jag fick ett paket på posten i dag, och det innehöll vanligt TE som hade ungefär samma namn, AiAwaska, men förpackningen ser hembyggd ut. Som tur är så kostade det inte skjortan :). Jag mailade killen som skickade det hela vägen från Brazilien, och han sa att det var "the real stuff", Yep, your right, you know nada! :) ... Nej, jag var inte så elak. Men detta TE måste vi givetvis få tag på eller hur?

Hur många vill lägga ner lite energi på att försöka få tag på detta TE? Är egentligen en blomma! Vi har alla möjlighet att kontakta folk via ICQ, MSN med flera. Vad sägs, jag är ruskigt nyfiken på upplevelsen.

Hare gott och ät inte för mycket socker i påsk.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#15
cee- Jag är intresserad att få tag på det i teform. Hur ska jag göra?

http://www.ayahuasca.com/

Någon som känner till eventuella biverkningar kring denna planta? Psykoser? Överdosering?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#16
Det fungerar inte riktigt så. Vi skall ta reda på doseringen, sen är det nog rätt lugnt. Jag förmodar att det farligaste man kan trycka i sig står i hyllorna i affären såsom cigaretter, aspartam mm.

Men men, det skadar inte att vara försiktig. Jag skall flukta igenom ett och annat och återkomma.

jag önskar glad påsk igen, fast jag inte ser tjusningen riktigt, ett av alla ekonomiska födelsedagar för Big Brother :)

Tackar för länken. Jag har snackat mycket via skype om detta, o då missar man stavningen lite :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#17
Hur mycket betalade du för teet? Hur mycket fick du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#18


See User information
Jag rekomenderar alla som vill hålla på med starkare droger att visa största möjliga respekt.

Enligt den shamanistiska tradisionen så går man med hjälp av olika droger in i andevärlden. Andevärlden är som är en slags andlig spegling av den materiella världen.

I denna värld kan mar utföra olika former av läkande arbete och få information som kan hjälpa en i spirituella och andra samanhang.

Om du knatar in i andevärlden som en turist på Disneyworld så är det många som varnar att du kanske inte riktigt kommer ut därifrån med hälsan i behåll.

Dock finns det andra som inte ser något problem i det hela. Men jag tror att om du ska få ut någonting bra av upplevelsen så bör du studera ämnet nogrant och helst vara med någon som har erfarenhet av shamanistiskt arbete eller liknande.

Posted on: 2005/3/26 1:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#19
Sant sant.... Ju länge ifrån man är sitt centrum ju större chock också... En stressad liten skattebetalare med rädlsa för systemet är inte den bästa kandidaten för dessa droger :) ... Har så mycket mer att säga om detta och så lite tid :( .. Tänkte att jag skulle ta ledigt en dag, men jag vet hur det blir lite senare osså :) ... Hare gott folk.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Droger
#20
Andevärlden är inget främmande för min del.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Droger
#21


See User information
Är det möjligen Ayahuasca du menar, dryck som
används bl.a. av vissa shamaner.
Hittas i rengskogerna i sydamerika och har använts och
används av många olika folk där nere.

Nedan en länk om det:
http://www.biopark.org/ayahuasca.html

Finns lite olika blandningar och sammansättningar av
drycken, beroende på vilken trakt eller blandnings
tradition den kommer i från.

Posted on: 2005/3/27 3:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


legalisering?
#22


See User information
Min inställning till droger är glasklar. Jag förstår mycket väl längtan att fly bort från vår verklighet till något annat. Men många kommer till insikt efter ett tag att de är de själva de flyr ifrån. Sedan får man ta sina beslut och leva sitt liv därefter. Dock vill jag klargöra att det är en väsentlig skillnad mellan drogerna, t.ex alkohol och marijuana. Jag är för ett legaliserande av marijuana och för ett förbud mot alkohol. Alkoholens negtiva effekter är väsentligt större än marijuanans. Att ena substansen råkar vara mer acceptabel i samhället spelar ingen roll. All överanvändning är av ondo.

Vill även påskina att vi skolan lär oss säga nej till droger. Vad är det vi ska säga ja till? Coca-cola? multinationella företag etc?

Posted on: 2005/3/29 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: legalisering?
#23
Jcky
Intressanta åsikter! Dock skulle jag inte vilja förbjuda alkohol, då jag har en "liberal" åsikt. Men egentligen skulle jag vilja förbjuda det, då jag inte ser något positivt och varken jordligt eller andligt utvecklande med alkohol.

Det vi ska säga ja till är kontrollen och nej till friheten. Coca Cola håller dig under kontroll, främst genom dess hälsoverkan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: legalisering?
#24


See User information
"Det vi ska säga ja till är kontrollen och nej till friheten."

Nu har du nog blandat ihop dessa..

Posted on: 2005/3/31 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS