vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hejsan!

See User information
Hej på er alla,
Jag är en kille på 26 år från en söderförort till Stockholm.
Har varit ateist i hela mitt liv. Förutom när jag var runt 7-8 år, då ville jag bli präst.. Brorsan retas fortfarande för det..

Tycker ALLA borde se dokumentärerna "an inconvenient truth", "zeitgeist", "zeitgeist - addendum" och "loose change - final cut".

Har aldrig varit intresserad utav politik. Tycker det mesta är bullshit.

Älskar musik. Främst elektronisk, som psy trance, house, progg. trance, chill-out mm. Men även hårdrock, som system of a down.

Jag vill leva i en värld som Jacque Fresco har format!
(www.thevenusproject.com)

Peace, love and music!

PS. Min polare som är kristen och rätt hatisk utav sig brukar kalla mig "vanilla" eller "hippie".. Själv ser jag mig som omtänksam, vänlig, rolig och vettig.

Posted on: 2009/5/27 8:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hejsan!

See User information
Tja! Välkommen. Du gav några bra tips, så jag tänkte ge dig ett bra dokumentärtips: The Great Global Warming Swindle.

Du är välkommen förbi nångång när vi har manifestation! Håll koll på kalendern på förstasidan, hoppas vi ses!

/Anti

Posted on: 2009/5/27 9:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen

Posted on: 2009/5/27 10:03

See User information
Tack för den Anti, ska genast tanka!

Posted on: 2009/5/27 12:40

See User information
Välkommen, och precis som anti så måste jag rekomendera den filmen starkt.
Sök runt lite på forumet och på internet så kan du hitta mycket bra info om koldioxsid bluffen.

Posted on: 2009/5/28 10:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
ah venusprojektet hette det, tack för att du påminde mig om det, satt o funderade igår va det hette. Och välkommen :)

Posted on: 2009/5/28 11:00
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Ja, venus projektet ( http://www.thevenusproject.com/ ) är jävligt bra, är jävligt inne på resurs baserad ekonomi osv.
Funderar själv på att aktivera mig i det.

Posted on: 2009/5/28 11:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
jo det hade varit en idyl, tänk va patent sänker vår utveckling hårt.
men samt för att det ska fungera så måste folk tänka helt annorlunda från idag och ha andra värderingar.

det e fn på tiden att utrota alla trista och enformiga jobb när vi har teknik för att göra det.

tack för länken

Posted on: 2009/5/28 11:12
Citat:

See User information
En nykomling är man med sitt första inlägg, så salutations allesammans...:)

Hört talas om Vaken.se sedan en bra tid tillbaka och tänkte scanna detta forum ni har här för att se om man kan finna ett par intressanta dialoger samt infallsvinklar rörande ett och annat. Så, med detta sagt...

Har man kommit rätt? ;)

MVH!

Posted on: 2009/6/3 14:44
Vetenskap och forskning har bevis på mycket, men inte allt, inte än...

See User information
säkerligen NOUS, och välkommen.

Posted on: 2009/6/3 14:51
Citat:

See User information
Astrix: Respekt till din text samt respekt till ditt namn. (Asterix var upptaget ne-ce pas?)

Posted on: 2009/6/3 14:53

See User information
tackar abba. Någon forumtråd/artikel du skulle vilja hänvisa till?
Guida på, om du vill...

Posted on: 2009/6/3 14:57

See User information
uj beror på helt va du e intresserad av, men bläddra igenom varje o se om det finns något som passar dig.

någon som jag såg nu som jag gillade e hjärntvätt via spel. :)

Posted on: 2009/6/3 15:15
Citat:

See User information
noterat

Posted on: 2009/6/3 15:21

See User information
Hej. Välkommen.

Sök lite om Zeitgeist här på Vaken, finns en hel del om filmen och "rörelsen" kring de idéerna.

Vaken kan vara ett forum med många ovanliga åsikter.

Tycker det kan oxå vara en plats där du hittar information om vad kan möjligtvis ligger bakom "masken" eller rörelsen som presenters.

Som kyrkan.

Som Zeitgiest.

Som Politik, religion och vaken. ; )

Posted on: 2009/6/3 16:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
NOUS:
Tackar!
Astrix är en grym psy trance musiker, därför valde jag det namnet :)

The Lorax:
Tack, har redan tankat hem ett gäng dokumentärer som jag hittat här.

Peace!

Posted on: 2009/6/5 11:31

See User information
Zeitgeist-rörelsen är troligtvis ett religiöst påhitt som luktar ondskefull toppstyrd kommunism lång väg. Elite skall styra och andra skall lyda. Låter inte det som 'new world order' och den agenda som eliten driver idag? Elite bankers will rule the Earth through the money system!

Zeitgeist lyfter fram bra argument men även bra argument kan leda en fel. Efter ett tag, när man sett ungeför halva Zeitgeist II så börjar det lukta new age luficerianism.

Bilder dig/er en egen uppfattning, självklart så. Jag tyckte också Zeitgeist I/II kändes rätt bra, till en början.

Men tänk, jag kan ha fel. Det skulle dock förvåna mig. Liksom miljörörelsen, som nu får luft under vingarna (undra just varför?), senare kanske Fresco får det med sitt projekt? Obama är ju kommunist och hela NWO driver den utvecklingen. Det ÄR EN luciferiansk agenda och är makten bakom Bush-Obama i samstämmighet med Fresco, då går det utför för mänskligheten...

...just ja, man måste ju säga välkommen också! :)

Posted on: 2009/6/5 13:39

See User information
Ja zeitgeist/venusprojektet är avfärdat sedan länge på vaken, vissa vill inte ge upp bara utan sova...
Det är helt inom alien agenda, transhumanism.
Sådant trams dyker bara upp då man övergett allt vad andlig förståelse heter.
Kalla saker vid dess rätta namn:
Evil.

Posted on: 2009/6/5 13:45

See User information
Quote:

Astrix skrev:

Då föreslår jag att du prov-bor i ett sådant samhälle (under uppbyggnad) ett halvår eller så (å hjälper till att göra det så bra som möjligt).

Vi kan dra dit tillsammans. Jag har planerat in en resa dit hösten 2010. Jag var där våren 2008 och gillade deras vision väldigt mycket. [finns på sidan jag länkat]
De lyckas hålla en mycket bra kurs mot sitt mål. I alla fall när jag var där och kunde bevittna hur det i praktiken gick till i samhället.

http://www.auroville.org/vision/adream.htm
http://www.auroville.org/thecity.htm
http://www.auroville.org/economy/

Skillnaden mot venusprojektet är att de inte baserar sin vision på framtida teknologier. De gör så gott de kan med dagens teknik och jobbar istället på att hitta en samhällsform som gör att människor kan leva tillsammans på bästa möjliga sätt. (Med varandra och naturen)

Posted on: 2009/6/5 23:51

Edited by pingubenji on 2009/6/6 0:13:40

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

Astrix skrev:

Då föreslår jag att du prov-bor i ett sådant samhälle (under uppbyggnad) ett halvår eller så (å hjälper till att göra det så bra som möjligt).

Vi kan dra dit tillsammans. Jag har planerat in en resa dit hösten 2010. Jag var där våren 2008 och gillade deras vision väldigt mycket. [finns på sidan jag länkat]

Skillnaden mot venusprojektet är att de inte baserar sin vision på framtida teknologier. De gör så gott de kan med dagens teknik och jobbar istället på att hitta en samhällsform som gör att människor kan leva tillsammans på bästa möjliga sätt. (Med varandra och naturen)

Härlig New Age... som hand-i-handske-grej för NWO, som finns som av en slump... precis som Venuspro... Olika krokar för olika fiskar/får:

Jag har träffat "The Mother", då hon var i Sthlm. Jag var en av kanske fem bland publiken som inte efteråt gick fram för att få den där kramen och det som ligger bakom...huva...

But in 1948-'49 Michael Murphy studied in India at a place called Auroville. Auroville is on the east Coromandel coast of the Bay of Bengal, just outside the former French city of Pondicherry.

As coincidence would have it, young Mike studied collectivist doctrine under a "guru" who in reality was an old Marxist revolutionary named Sri Aurobindo.

http://www.conspiracyarchive.com/NewA ... itivity_International.htm

Posted on: 2009/6/6 0:18

See User information
Quote:

christoff skrev:

Härlig New Age... som hand-i-handske-grej för NWO, som finns som av en slump... precis som Venuspro... Olika krokar för olika fiskar/får:

Jag har träffat "The Mother", då hon var i Sthlm. Jag var en av kanske fem bland publiken som inte efteråt gick fram för att få den där kramen och det som ligger bakom...huva...

Bli inte avskräckt. "The Mother" är Auroville lika mycket som vår egen "konung" är Sverige. De har många aspekter i deras samhälle.

Jag uppehöll mig mestadels i deras forskningsinstitut bland studenter som åker dit som en del i sin utbildning. Jag var där för att lära mig mer om solenergi-teknologier. Var ganska stor utvecklingsavdelning faktiskt. Väldigt få i dessa kretsar förstod vad som var så spännande med meditationen i Matrimandir (Klot-byggnaden i guldfärg). Testade en gång att meditera (och framförallt se på kristallen), och visst, det var lite avslappnande att sitta där. Men ingenting man gör varje vecka precis.

Andra delar i samhället lär ut ekologisk odling eller exempelvis hur man utvinner färg ur växter och trycker det på tröjor med olika tekniker. Ytterligare andra lär ut hur man bygger hus som arbetar med naturen eller hur man odlar/'sköter om' blommor och växter utan kemikalier.

Så det är väl mer en skola dit vem som helst kan ta sig för att lära sig mer. Såg inte så mycket New Age som man kan tro. Men visst fanns det den där karakteristiska new agaren där också. Och de syntes väl mest för en nyanländ betraktare eftersom de ofta befann sig på öppna platser njutandes av stämningen och gemenskapen med likasinnade. Övriga "vanliga" människor satt ju inomhus och pluggade/jobbade.

Det kan vara nyttigt att prov-bo i ett sådant här samhälle för att kunna uttala sig om hur man trivs.

Posted on: 2009/6/6 22:45

Anonym
Quote:

christoff skrev:
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

Astrix skrev:

But in 1948-'49 Michael Murphy studied in India at a place called Auroville. Auroville is on the east Coromandel coast of the Bay of Bengal, just outside the former French city of Pondicherry.

As coincidence would have it, young Mike studied collectivist doctrine under a "guru" who in reality was an old Marxist revolutionary named Sri Aurobindo.

http://www.conspiracyarchive.com/NewA ... itivity_International.htm

Kronblom! NWO, Marxsism osv... Du verkar veta mycket om det där - där ute. Berätta mer om det vi inte ska fokucera på.

See User information
ingen som tänkt igenom vad "peace" tecknet egentligen är? :)

Posted on: 2009/6/6 23:41
Citat:

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper