vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: EUP-valet

See User information
Lars Ohly anser att de inte kunde mobilisera "sina väljare".

Jaha, men om de vore deras väljare skulle de ju ha valt dem, right? Underligt. Man kan allt vränga ord hit och dit.

Vänsterpartiet borde istället upphöra med EU och satsa enbart nationellt. "Vi tycker så illa om EU att vi låtsas om att det inte finns".

Givetvis har jag fel i detta men det vore en naturnära härlig markering.

I varje EU-val borde det finns en partioberoende kryssruta för "ut ur EU". Då skulle jag delta.

Mitt engagemang i kommande riksdagsval är osäkert. Lars Ohly har fått ett personligt e-mail av mig där jag klargör bristerna i toppstyrd demokrati. Jag frågade honom om hur man skall rösta för att ta sig ur EU. Frågan är förstås teoretisk men den borde alla politiker få svara på. Om Carl Bildt fick frågan av mig skulle ha skratta bort frågan och kalla det för nonsens. Men om jag var hans chef, i något fall, skulle jag beordra honom att ta reda på hur det skulle gå till om svenska folket röstade så. Hur man går tillväga vore ett YPPERLIGT sätt att frambringa en kampanj på - "hur tar man sig ur EU? - ja så här!".

Jag sörjer inte Vänsterpartiets bakslag i EU-valet. Det kanske är dåligt att det gick sämre för dem, vad vet jag. Men det är på ett eller annat sätt en markering mot EU i stort (men bryr sig någon?).

Posted on: 2009/6/8 12:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det gick bra för UKIP i Storbritannien, vi lär se mer av Nigel Farage i EU-parlamenet. Andra EU-kritiska partier har det också gått bra för. Ett nej i Irland skulle ytterliggare sakta ned vägen till en total EU-diktatur.

Posted on: 2009/6/8 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
samma gamla block har vunnit igen, jag antar att val är en stor lögn eller så är dumhet något som dominerar det svenska folket.

Posted on: 2009/6/8 13:41
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Quote:

christoff skrev:
Quote:

christoff skrev:
Piratpartiet är det stora skämtet.
Såg deras valaffisch: "Vi satsar på kunskap".

Man tappar hakan... de har verkligen INGET förstått.

Här är ett slående och skrämmande exempel hur det är med "kunskap" :

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=121584#forumpost121584

Visst är det förvånande (inte) att vaken.se till och med har det i loggan - vad säger det... jo, just det jag länge sagt, komaism, och att vaken ska ändra sitt namn, jag ber inte om det längre, utan det är ett krav...

Hur sjuttan kan någon som varit med här länge, och kan tänkas kalla sig, tro, att man har med ordet vaken att göra - få för sig att "frihet" har en sådan koppling eller en relevans till "kunskap".

Kryp in i skamvrån.

Inga har opponerat sig - det här går minsann baklänges.

Helt rätt christoff... hehe...

Vad är det för komaiter till admins, ryggradslösa saker som bannar hederligt folk!

Kamma er och avsäg er självmant era adminrättigheter, ni har inget med vaken att göra.

Posted on: 2009/6/9 10:19

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper